چند ماسک صورت با ماست برای چروک پوست و جوانسازی

  جمعه، 24 بهمن 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
چند ماسک صورت با ماست برای چروک پوست و جوانسازی
ماست یکی از سالم‌ترین و خوش‌طعم‌ترین مواد غذایی است که می‌تواند نیاز روزانه‌ی بدن را به ویتامین‌ها، مواد معدنی و بسیاری از مواد مغذی دیگر تأمین کند. می‌توان ماست را بدون هیچ‌گونه نگرانی به‌عنوان یک میان‌وعده‌ی سالم درنظر گرفت

ماست یکی از سالم ترین و خوش طعم ترین مواد غذایی است که می تواند نیاز روزانه ی بدن را به ویتامین ها، مواد معدنی و بسیاری از مواد مغذی دیگر تأمین کند. می توان ماست را بدون هیچ گونه نگرانی به عنوان یک میان وعده ی سالم درنظر گرفت. اما آیا می دانید استفاده از ماست به عنوان ماسک، اثری معجزه آسا روی پوست دارد؟ می توانید ماسک ماست را به آسانی در منزل تهیه کنید و از فواید بی شمار ماست برای پوست بهره مند شوید. با ما همراه باشید.

مواد مغذی موجود در ماست

مواد مغذی فوق العاده ای که در ماست وجود دارد، باعث درخشندگی و جوانی پوست می شود. این مواد مناسب برای پوست، سبب می شوند که ماسک ماست تأثیر به سزایی بر پوست داشته باشد.

میزان مواد مغذی موجود در ماست بسیار زیاد است اما از بین این مواد مغذی، به چهار مورد از مهم ترین آنها که در سلامت پوست نقش پررنگ تری دارند، اشاره خواهیم کرد:

۱. روی (زینک)

در هر ۱۰۰ گرم ماست تقریبا ۱ میلی گرم روی وجود دارد. این ماده ی معدنی، خواص ضدالتهابی و مؤثر شناخته شده دارد و تکثیر سلولی و رشد بافتی را آسان می کند. روی (زینک) به تنظیم چربی پوست نیز کمک می کند. این چربی از غدد سبابه (چربی ساز) ترشح می شود که در نتیجه، آکنه و جوش را بهبود می بخشد.

۲. کلسیم

همه ی ما می دانیم که ماست سرشار از کلسیم است، اما آیا می دانید که بخش زیادی از پوست، از کلسیم تشکیل شده است؟ بنابراین کلسیم اضافی به سلامت بدن شما کمک می کند و علاوه بر تسهیل بازسازی پوست تان، از خشکی و کمبود آب آن جلوگیری می کند.

۳. ویتامین ب (B)

ماست سرشار از ویتامین ب2 (B2)، ب5 (B5) و ب12 (B12) است. ویتامین ب2 (B2) یا ریبوفلاوین، درخشانی و سلامتی پوست شما را تضمین می کند. ریبوفلاوین به حفظ رطوبت پوست تان کمک می کند، سلول های پوستی را از آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند، از تکثیر و رشد سلولی حمایت می کند و در ساخت سلول های چربی ساز مفید نقش دارد.

۴. لاکتیک اسید

لاکتیک اسید یکی از مواد مغذی اصلی موجود در ماست است. این ماده، به عنوان یکی از عناصر اصلی تشکیل دهنده در بعضی از محصولات بهداشتیِ مراقبت از پوست به کار می رود. لاکتیک اسید یک لایه بردار عالی و مرطوب کننده پوست است، چین وچروک های پوست را کاهش می دهد، از ایجاد چین وچروک های جدید و تشکیل خطوط خنده جلوگیری می کند؛ به همین دلیل به عنوان عامل ضدپیری محسوب می شود.

چند ماسک صورت با ماست برای چروک پوست و جوانسازی

1- مواد لازم جهت تهیه این ماسک ساده شامل دو قاشق ماست ، یک عدد لیمو ترش و 2/1 قاشق چای خوری عسل می باشد پس از تهیه مواد آن ها را مخلوط می کنیم دو عدد کپسول ویتامین E را به آن می افزاییم ماسک تهیه شده را صورت و گردن می زنیم و به مدت بیست دقیقه با آب سرد صورت و گردن خود را می شوییم.

2- مقداری روغن گردو ، عسل ، پودر جو دوسر و ماست تهیه کنید ابتدا روغن گردو و عسل را مخلوط سپس ماست و پودر جو دو سر را بیفزایید ترکیب به دست آمده را روی صورت خود بمالید پس از خشک شدن آن را با آب گرم بشویید. این ماسک را هفته ای یک بار استفاده کنید.

3- آب سیب زمینی ، ماست و عسل را باهم مخلوط کنید. مخلوط حاصل را روی پوست بمالید و 10 تا 15 دقیقه صبر کنید تا خشک شود پس از آن با آب بشورید و خشک کنید. (بعد از این ماسک مرطوب کننده استفاده نمایید.) این ماسک علاوه بر رفع چین و چروک پوست صورت خاصیت درخشان کنندگی آن را دارد.

4- اگر میخواهید پوست جوانی داشته باشید از ماسک های مختلفی میتوانید استفاده کنید یکی از این ماسک ها را میتوان از مخلوط یک قاشق مربا خوری پودر کاکائو ، یک قاشق مربا خوری عسل و یک قاشق مربا خوری ماست کم چرب به دست آورد. این ترکیب جوانساز را 20 دقیقه روی پوست بگذارید و بعد با آب ولرم بشویید بهتر است هفته ای دو بار از این ماسک استفاده کنید.

ماسک ماست با کوینوا:

پروتئین به تغذیه موهای خشک کمک می کند. از سوی دیگر، کوینوا کمک می کند تا رشته ها را از درون ترمیم کند.روغن های گیاهی دیگری مانند روغن دانه تمشک، روغن زیتون و بادام شیرین نیز به بهبود بافت مو کمک می کنند. اینها همچنین یک برق و درخشندگی خاصی را با موهایتان می دهند.این ماسک مو باید دو بار در هفته برای نتایج اثبات شده استفاده شود.

ماسک ماست و عسل:

موی وز و خشک می تواند برای شکل دادن سخت باشند.خشکی مو ناشی از کمبود رطوبت است، بنابراین باید مراقبت ویژه ای را با رطوبت به موهای خشک خود داشته باشید. هنگامی که مو به خوبی هیدراته بشود، انعطاف پذیر می شود، به خوبی شکل می گیرد و احساس نرم تر شدن موهایتان را خواهید داشت.عسل باعث جذب آب از جو و اتمسفر به موها می شود و دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است که به پیشگیری از شوره سر کمک می کند و از خارش پوست سر جلوگیری می کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (532 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (39 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (32 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (17 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (12 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان