چند ماسک فوق العاده با روغن کنجد

  چهارشنبه، 15 مرداد 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
چند ماسک فوق العاده با روغن کنجد
ماسکهای کنجد بسیار ساده و آسان تهیه می شوند و با داشتن روغن کنجد اصل و سالم می توانید انواع ماسکهای مختلف تهیه کنید. در تهیه ماسکهای روغن کنجد می توانید از مواد مختلفی مانند آلوءورا، آووکادو، تخم مرغ و عسل استفاده کنید.

کاربرد روغن کنجد بر سلامت پوست و مو

از روغن کنجد می توانید برای محافظت پوست از کلر آب استخر استفاده کنید. این روغن از ترک های پوستی، اگزما، بریدگی، جراحت و جای زخم روی پوست شمارا در امان نگاه می دارد. شما می توانید برای شفافیت بیشتر پوست و رفع آکنه از روغن کنجد استفاده کنید. این روغن برای برطرف کردن شوره سر، جلوگیری از سفید شدن موی سر نیز بسیار مؤثر است. به دلیل داشتن ویتامین E این روغن برای رشد موهای شما بسیار مفید است. اگر می خواهید پوستی بدون لک داشته باشید و از شر لکه های ناشی از آفتاب سوختگی در امان باشید به شما توصیه می کنیم از روغن کنجد در این راستا بهره بگیرید.

  • بهبود و زیبایی پوست و مو
  • درمان آفتاب سوختگی، لک، آکنه و اگزما
  • درمان مشکلات موخوره، شوره سر و خشکی سر

روغن کنجد را می توانید برای شفاف شدن پوست صورت، حالت دهی موهای خشک و شکننده، درمان شوره سر، رفع موخوره، کاهش خشکی سر و رشد سریع تر موهای خود مورداستفاده قرار دهید.روغن کنجد را با ماسک های خانگی خود ترکیب کنید و تأثیر آن را چند برابر کنید. ترکیب آن با روغن نارگیل نیز اثربخشی آن را چند برابر می کند. اگر می خواهید از شر کبودی دور چشم خود رها شوید به شما توصیه می کنیم روغن کنجد را با شیر ترکیب و شب قبل از خواب اطراف چشم خود را با آن ماساژ دهید. ویتامین E موجود در روغن کنجد خاصیت جادویی دارد.
کافی است روزی یک بار با چند قطره روغن کنجد دور چشم خود را ماساژ دهید.

  • روغن کنجد و ترکیب با روغن نارگیل
  • شفاف تر شدن سیاهی دور چشم
  • روغن کنجد و سرکه خاصیت سم زدایی

شما می توانید از ترکیب سرکه و روغن کنجد به منظور سم زدایی و شفاف تر شدن هاله اطراف چشم استفاده کنید، اما حتماً در زمان استفاده چشم خود را ببندید تا سرکه به چشم شما آسیب نزند.

معرفی انواع ماسک روغن کنجد

ماسکهای کنجد بسیار ساده و آسان تهیه می شوند و با داشتن روغن کنجد اصل و سالم می توانید انواع ماسکهای مختلف تهیه کنید. در تهیه ماسکهای روغن کنجد می توانید از مواد مختلفی مانند آلوءورا، آووکادو، تخم مرغ و عسل استفاده کنید.

اگر دارای مشکلات پوستی بسیاری هستید که موجب آزار شما می شود ما در اینجا با معرفی چند ماسک ضد لک قوی که از کنجد تهیه شده اند می توانیم به بهبود این روند کمک کنیم.جالب است بدانید که بیشتر افراد مصرف کننده روغن کنجد برای پی بردن به خواص ماسک کنجد بر روی پوست خود از این روغن به تنهایی و در هنگام خواب استفاده می کنند. برای مشاهده تاثیرات بیشتر و بهتر بر روی پوست باید شب و قبل از خواب مقداری روغن کنجد را بر روی پوست قرار داده و به آرامی ماساژ دهید تا روغن به خوبی جذب پوست شود و در هنگام صبح نیز صورت خود را با آب ولرم بشویید.روغن کنجد به عنوان ماسکهای ترمیمی و محافظتی برای پوست مورد استفاده قرار می گیرد که از جمله آن ها می توان به ضد آفتاب، نرم کنندگی، رفع لک، جوش و چین و چروک اشاره کرد که نشان دهنده تاثیر فوق العاده این روغن بر روی پوست است.

لایه برداری:

یکی از تاثیراتی که روغن کنجد بر روی پوست دارد این است که به شکل یک لایه بردار عمل می کند و زمانی که پوست شما در معرض آلودگی قرار دارد و سموم زیادی بر روی آن وجود دارد می تواند با لایه برداری و حذف آن ها موجب سلامت و زیبایی پوست گردد.همانطور که می دانید وجود آلودگی و میکروب ها بر روی پوست موجب می شود تا هوا و رطوبت کافی به پوست نرسد و در نتیجه موجب می شود تا پوست شما شروع به جوش زدن کند. برای رفع این منظور می توانید از روغن کنجد و مقداری شکر استفاده کنید.

آبرسانی و مرطوب نگه داشتن پوست:

پوست هایی که دارای میزانی از چربی هستند و رطوبت کافی دارند کمتر در معرض چین و چروک و پیری زود رس قرار می گیرند. استفاده از ماسک کنجد به همین منظور است و می تواند موجب حفظ نرمی و لطافت پوست شما شود.این روغن دارای مقادیر زیادی ویتامین E، مواد مغذی و اسید های چرب است که در صورت مخلوط شدن با مقداری گلاب می تواند موثر واقع شود. استفاده از این روغن بعد از حمام نیز مانع چروک شدن پوست صورت و بدن خواهد بود.ماسک آرد برنج برای سلامتی پوست شما نیز می تواند موثر باشد که می توانید درباره آن مطالعه داشته باشید و ما استفاده از این ماسک را نیز پیشنهاد می کنیم.

از بین بردن لک ها و سوختگی:

اگر پوست شما دارای مشکلاتی مانند جوش، آکنه، لک و یا آفتاب سوختگی است ما به شما استفاده از این روغن را پیشنهاد می کنیم. این روغن به دلیل لایه برداری و خاصیت ترمیم پذیری که دارد می تواند مشکلاتی پوستی شما رفع کرده و به زیبایی آن کمک کند.

ماسک ضد آفتاب با روغن کنجد

یک ضد آفتاب قوی با قدرت بالای محافظی ماسک کنجد است که سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین E است به همین دلیل می تواند در برابر نور خورشید و اشعه های قوی آن مقاومت بالایی داشته باشد.استفاده از این روغن قبل از قرار گرفتن در برابر آفتاب و همچنین برای درمان مشکلات پوستی آفتاب سوختگی مناسب است.

خواص روغن ارده کنجد برای مو

روغن ارده کنجد به واسطه داشتن امگا 3، 6 و 9 به سهولت به ریشه مو رسوخ یافته و عمل تغذیه کامل مو را انجام می­ دهد. این روغن به علت خاصیت تیره ­کنندگی می ­تواند به همراه برخی روغن های دیگر نظیر روغن نارگیل و روغن بادام به عنوان رنگ موی طبیعی استفاده شود.

به علت نگهداری حیوانات خانگی شیوع شپش در موی افراد افزایش یافته است. روغن ارده کنجد به سبب خاصیت آروماتیکی می­ تواند در رفع آلودگی شپش مو بسیار موثر باشد. همچنین از این روغن می­توان برای رفع شوره سر و رفع التهابات پوستی سر بطور موثری استفاده نمود. خاصیت تغذیه ­کنندگی این روغن از ریزش مو جلوگیری نموده و باعث درخشانی و حالت دهی آن می­ گردد.

خواص روغن ارده کنجد برای پوست صورت

خواص روغن ارده کنجد بر روی پوست در طب سنتی به دو شیوه تازه­ خوری دانه و یا استحصال روغن مورد تجویز طبیبان حاذق سنتی بوده است. به لحاظ مقاومت بالای این گیاه به خشکی، کشت گونه ­ها و واریته­ های متنوعی از این دانه با ارزش در کشور ما توسعه یافته است. علاوه بر توجه طب سنتی به روغن ارده کنجد، شرکت های بزرگ و مطرح که برندهای معتبر و به نامی را در جهت مراقبت از پوست تولید و عرضه می­ نمایند. از روغن این دانه گیاهی با ارزش، به عنوان یکی از مواد موثر اولیه برای تولید انواع محصولات مراقبتی پوست بهره­ می­ گیرند.

خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی و نیز وجود مواد آنتی اکسیدان قوی سبب شده است که از این روغن در طب سنتی به عنوان داروی مهمی در حفظ سلامت و شادابی پوست استفاده شود. استفاده از فرآوردهای صنعتی محصولات آرایشی بهداشتی به کلی مضر و ممنوع است و الزاما باید با توجه به نوع پوست از لحاظ چرب و یا خشک بودن صورت گیرد. در حالیکه استفاده از روغن ارده کنجد برای تمامی پوستهای چرب، خشک و یا مختلط میسر است. البته توصیه می ­شود از این روغن برای پوست های چرب با احتیاط استفاده شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (698 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (200 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (61 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (27 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
جدیدترین عکس محمدرضا گلزار در فضای مجازی در روز عاشورا
مسمومیت حدود 800 نفر در گلوگاه / یک مقام مسئول: علت مسمومیت نوشیدن آب یا شربت توزیع شده است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان