چاپ تضمینی مقالات پزشکی و پیراپزشکی

  سه شنبه، 11 شهریور 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
چاپ تضمینی مقالات پزشکی و پیراپزشکی
دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی برای انتشار داده ها و تحقیقات خود می‌توانند در مجلات pubmed اقدام به انتشار تحقیقات کنند همه مقالات تخصصی می‌بایست بعد از پشت سرگذاشتن مرحله داوری در این ژورنالها به چاپ رسند.

مجلات پابمد چه مجلاتی هستند؟

بزرگترین منبع استنادی برای دسترسی به منابع اطلاعاتی پزشکی و پیراپزشکی پایگاه پابمد می باشد این پایگاه به عنوان بزرگترین مرجع جمع آوری اسناد پزشکی و پیراپزشکی شناخته شده است. این ژورنال ها با توجه به کیفیت بسیار بالایی که دارند چاپ مقاله بسیار دشوار می باشد و نیاز به تخصص زیادی دارد. داوری این ژورنالها بسیار سختگیرانه می باشد و مقاله باید کیفیت تخصصی زیادی داشته باشد تا در این ژورنال ها پذیرفته شود. مدلاین یکی از بزرگترین و معتبرترین بانکهای اطلاعاتی پزشکی جهان است که بصورت آنلاین و رایگان در اختیار همه قرار دارد. در مدلاین می توان بانک اطلاعاتی مقالات پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، بهداشتی، علوم پایه و سایر حیطه های علوم پزشکی را یافت در این بانک اطلاعاتی مقالات بیش از ۴۹۵۰ مجله معتبر پزشکی که در ۷۰ کشور جهان منتشر می شود وارد می گردد. مجموع رکوردهای این بانک اطلاعاتی بالغ بر ۱۴ میلیون مقاله از سال ۱۹۵۰ تا کنون می ‏باشد.

تصویر

مراحل چاپ مقاله در مجلات pubmed

  1. جهت انتشار تحقیقات خود در این مجلات معتبر بین المللی می بایست قبل از هر چیز به فکر ترجمه باشید برای مقالات pubmed نیاز به یک ترجمه تخصصی و حرفه ای خواهید داشت. مترجم می بایست قادر به درک و انتقال تمامی مفاهیم نهفته در متن باشد و انسجام و یکپارچگی متن را حفظ نماید. ترجمه بخش بسیار مهمی می باشد که حتما باید توسط یک مترجم حرفه ای و با سابقه ترجمه را انجام دهید.
  2. مرحله بعد از ترجمه ویرایش مقاله می باشد همه بخش های یک مقاله اهمیت به خصوصی دارند و باید حتما سعی کنید کلیه مراحل را با جدیت و مرحله به مرحله پیش ببرید برای ویراستاری مقالات لازم است مقاله را از لحاظ دستور زبانی محتوایی و ساختاری بررسی فرمایید. و تمامی ایرادات موجود در متن مقاله را برطرف سازید. وجود هر گونه ایرادات نگارشی و دستور زبانی در متن مقاله نشان دهنده ضعف علمی نویسنده می باشد.
  3. توصیه می کنیم حتما به عنوان مرحله بعدی پارافریز را در روند کاری خود قرار دهید مقالات باید قبلا از سابمیت به ژورنال پارافریز شوند و تمامی شباهت های موجود در متن مقاله برطرف شود. با توجه به اینکه ریجکت مقالات به دلیل سرقت علمی یکی از دلایل شایع ریجکت مقاله می باشد از این رو حتما می بایست پارافریز کردن را در اولویت برنامه های خود قرار دهید.
  4. بعد از پارافریز مقاله تقریبا مقاله شما آماده سابمیت می ‍باشد. و فقط کافی است که مجله ای که برای مقاله در نظر دارید را انتخاب کنید. برای انتخاب مجله تقریبا بهتر است حوزه موضوعی و سطح علمی مقاله خو را بشناسید و یعی کنید مجله ای که انتخاب کرده اید از لحاظ سطح علمی و حوزه موضوعی مقال باشد.
  5. بلافاصله بعد از اینکه مجله را انتخاب کردید باید فرمت بندی را آغاز کنید. برای فرمتبندی باید شما فرمت و چهار چوب مجله را بشناسید و سریعا اقدام به ویرایش چهارچوب مقاله بکنید ساختار اولیه مقاله و ویژگی های ظاهری نیز از دیدگاه داوران حائز اهمیت می باشد.
  6. و اما آخرین مرحله که سابمیت و داوری مقاله میباشد باید مقاله را با روش هایی که از طرف ژورنال مشخص شده سابمیت کنید سابمیت مقاله ممکن است تویط سیستم مکانیزه آنلاین که از طرف سایت رسمی مجله مشخص شده است سابمیت کنید. روش ها سابمیت مقاله برای هر ژورنال متفاوت می باشد و از طرف خود ژورنال مکشخص شده است.

جهت ورود به پایگاه پابمد می توانید از یکی از روش های زیر استفاده نمایید:

از طریق پایگاههای اطلاعاتی فوق می توانید مجله pubmed خود را اعتبار سنجی کنید و از معتبر بودن مجله اطمینان حاصل فرمایید.

تصویر

نکات کلیدی برای سابمیت مقاله

برای اینکه در مرحله چاپ به مشکلی برخورد نکنید و مقاله قطعا پذیرفته شود چند نکته زیر را حتما رعایت فرمایید:

  • عنوان مقاله ای که برای چاپ در ژورنالهای پابمد می باشد باید کاملا ناب باشد همچنین مختصر بنویسید عناوین طولانی مناسب برای چاپ در ژورنال های پابمد نمی باشند.
  • مقاله نباید دارای محتوای تکراری باشد حتما قبل از سابمیت مقاله را پارافریز یا رفع سرقت ادبی کنید.
  • ترجمه مقاله بسیار مهم است به کیفیت ترجمه تخصصی مقالات توجه زیادی داشته باشد و تا می توانید مقاله را توسط یک مترجم متخصص و بسیار با سابقه ترجمه کنید.
  • ژورنال های پایگاه پابمد از لحاظ تخصص به ژورنال های متعددی تقسیم می شوند و اگر عنوان مقاله شما متناسب با اسکوپ مجله نباشد حتما در مرحله داوری ریجکت خواهد شد.
  • داوران ژورنالهای پابمد سختگیری زیادی در پذیرش مقالات دارند بنابر این کیفیت را در همه مراحل اصل اساسی قرار دهید.

امتیازات چاپ مقاله در مجلات pubmed

  • پذیرش راحت تر در مقطع دکتری (آموزشی و پژوهشی) و پسا دکتری در دانشگاه های علوم پزشکی
  • پذیرفته شدن بسیار راحت تر به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی در دانشگاه های علوم پزشکی
  • استخدام راحت تر در کلیه ادارات و سایر مراکز دولتی و خصوصی وابسته به درمان و علوم پزشکی
  • امکان عضویت در بنیاد ملی نخبگان
  • شناخته شدن به عنوان متخصص و صاحب نظر در موضوع
  • امکان گرفتن پروژه های تحقیقاتی با درآمدهای بالا در زمینه درمان و علوم پزشکی
  • گرفتن بورس تحصیلی و ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر بین المللی در سراسر جهان
  • نظریه پردازی و بیان دیدگاه های نویسندگان در زمینه های تخصصی درمان و علوم پزشکی
  • ثبت کردن تحقیقات و مطالعات انجام شده به نام نویسندگان و حفظ دائمی آنها

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (591 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (56 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (40 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان