ساعدنیوز
ساعدنیوز

چای و دمنوش جعفری برای دوران قاعدگی

  پنجشنبه، 19 فروردین 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
چای و دمنوش جعفری برای دوران قاعدگی
عقب افتادگی قاعدگی یکی از دغدغه بسیاری از خانم ها در طول دوران زندگی می باشد، به طوری که مشاهده شده در طول پریودی بسیاری از خانم ها با این قضیه رو در رو شده اند.

پریود نامنظم با اصطلاح پزشکی اولیگومنوره آ شناخته می­شود که مشکل بسیار شایعی در زنان است. علل مختلفی مانند کاهش وزن، بیماری و سبک زندگی سبب نامنظم شدن پریود می­شوند که نتیجه آن استرس و تنش بیجا است . از جعفری پرخاصیت گرفته تا میوه ­های سرشار از ویتامین C، طبیعت سبدی پر از درمان­های خانگی برای درمان پریودهای نامنظم و دیرهنگام در اختیارمان قرار داده است.

چای جعفری برای پریود شدن

جعفری در میان گیاه شناسان به عنوان «گیاه قاعده آور» شهرت دارد. این گیاه رحم را تحریک کرده و موجب انقباضات رحمی می شود. اصولاً هر گیاهی که انقباضات رحمی را تقویت کند، گیاهی قاعده آور به شمار می رود و نباید در دوران بارداری مصرف شود. عقب افتادن عادت ماهانه در میان بانوان مشکلی بسیار شایع a است. این مشکل به دلیل عوامل متعددی مانند استرس، سبک زندگی، کاهش وزن و… رخ می دهد. با این حال، عقب افتادگی عادت ماهانه به سادگی قابل حل بوده و یکی از بهترین راهکارها مصرف چای جعفری است. چای جعفری برای پریود شدن به سرعت اثر می کند.

تاثیر چای جعفری بر قاعدگی

قرن هاست که مردم از جعفری برای القای قاعدگی استفاده می کنند. چای جعفری منبعی غنی از ویتامین های A، B، C و K است. آپیول، میریستیسین و ویتامین C سه ماده موجود در گیاه جعفری هستند که موجب انقباض رحم شده و درد قاعدگی را نیز کاهش می دهند. جالب است بدانید که در یک داروی روسی حدود 85 درصد آب جعفری به کار رفته است. این دارو برای القاء زایمان استفاده می شود و گزارش ها از اثربخشی آن حکایت دارند. دوز روزانه مصرف باید حداکثر 6 گرم برگ جعفری باشد؛ که می توانید آن را به 3 دوز مجزا تقسیم کرده و سه بار در روز چای جعفری بنوشید. به این صورت که هر 2 گرم جعفری را در 150 میلی لیتر آب جوشانده و سپس مصرف کنید. همچنین می توانید آن را به 2 دوز مجزا تقسیم کرده و دو بار در روز چای جعفری بنوشید. بهترین روش مصرف چای جعفری برای پریود شدن ، نوشیدن آن دو الی سه دفعه در روز است. لازم به ذکر است که پیش از مصرف چای جعفری برای پریود شدن ، باید مطمئن شوید که علت تأخیر در قاعدگی بارداری نبوده است. چرا که مصرف جعفری در بانوان باردار ممکن است به سقط جنین منجر شود.

دمنوش جعفری برای قاعدگی

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است. امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است. از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است. پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

دمنوش جعفری برای قاعدگی

جعفری به دلیل خاصیتی که دارد باعث تعادل هورمونی در بدن زنان شده و با افزایش ترشح میزان استروژن به درمان قاعدگی نامنظم و درد پریود کمک زیادی می کند. دمنوش جعفری به دلیل مقادیر بالای آپیول موجود در آن به عنوان یک قاعده آور طبیعی شناخته می شود که به تنظیم چرخه ی قاعدگی کمک کرده، قاعدگی نامنظم و سندروم پیش از قاعدگی را درمان می کند و کمرد درد و دل درد شدید پریود را کاهش می دهد. هم جعفری خشک و هم نوع تازه آن می تواند برای درمان بی نظمی قاعدگی مورد استفاده قرار گیرد. چای جعفری را در آب جوش بریزید و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پس از این که کاملا رنگ گرفت، مصرف کنید. یکی از مصارف جعفری برای خانم ها استفاده از اسانس یا دمنوش جعفری برای باز شدن قاعدگی و تنظیم قاعدگی است.

پریود دردناک را با خوردن تخم جعفری بر مبنای طب سنتی

درمان قاعدگی دردناک با تخم جعفری خواص درمانى تخم جعفری : ۱۲۰ گرم تخم جعفری در یک لیتر آب بجوشانید و آب صاف‏ کرده آن را بنوشید. قاعده‏ آور است و قاعدگى ‏هاى سخت و دردناک را آسان مى‏ سازد، براى تسریع و تسهیل در اخراج جنین مؤثر است، ترشحات غیر طبیعى زنان را برطرف مى ‏سازد. تخم جعفری– سى تا چهل گرم از تخم جعفری را در یک لیتر آب بجوشانید بعد آب آن را صاف نموده و در یخچال نگه دارید و روزى سه فنجان به نوبت بنوشید. مدّر است و مجارى عرق را باز مى‏ کند، اسید اوریک بدن را دفع مى ‏نماید، آب‏ آوردگى بدن یا آماس را درمان مى‏ کند، ضد نفخ و بادشکن است، اخلاط لزج را قطع مى ‏کند. تخم جعفری را نرم بسایید و در شیر گرم بریزید و صبح ناشتا بخورید. گرفتگى صدا و نزله را درمان مى‏ کند و درد اعصاب را تسکین مى ‏دهد.

طرز تهیه چای جعفری برای پریود شدن

آماده کردن چای جعفری بسیار ساده است. برای تهیه چای جعفری کافی است که مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا مقداری برگ جعفری تازه تهیه کرده و آن ها را کاملاً خرد کنید.
  • سپس حدود 2-3 فنجان آب را درون قابلمه ای کوچک ریخته و بجوشانید.
  • پس از جوشیدن آب، برگ های جعفری را به آن اضافه کنید.
  • چند ثانیه صبر کنید و قابلمه را از روی اجاق بردارید.
  • اجازه دهید آب و برگ های جعفری برای 20-30 دقیقه در قابلمه باقی بمانند.
  • در نهایت کمی عسل یا چاشنی دلخواه را به چای جعفری اضافه کرده و بنوشید.

رنگ و طعم چای جعفری بسته به سلیقه افراد قابل تنظیم است و می توان افزودنی های متنوعی به آن اضافه نمود. اما هرچه چای جعفری سبز رنگ و تیره تر باشد، خاصیت آن بیشتر است.

عوارض زیاده روی در مصرف چای جعفری

اگر چای جعفری با دوزی که پیش تر توصیه شد مصرف گردد، نه تنها عوارضی نخواهد داشت بلکه بسیار مفید خواهد بود. اما مصرف بیش از اندازه آن ممکن است عوارضی را در پی داشته باشد، از جمله:

  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • گشادی مردمک چشم
  • ضعف
  • بی حسی اندام ها
  • توهم
  • مرگ (در موارد نادر)

در مجموع، چای جعفری یکی از سریع ترین و موثرترین روش های قاعده آوری است. چای جعفری علاوه بر این ویژگی، خواص متعدد دیگری نیز برای بدن داشته و می تواند بسیاری از ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن را تأمین کند. مصرف چای جعفری برای پریود شدن را در دوز توصیه شده به طور روزانه ادامه دهید تا نتیجه آن را ببینید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (467 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (125 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (116 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (51 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (34 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (28 نظر) تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن (23 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (21 نظر) خواستگاری الناز شاکردوست از رضا گلزار در رستوران شیک/ چشم آیسان خانوم روشن + فیلم (21 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (18 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (18 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (17 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (17 نظر) کفش بندداری که هیچوقت نصیب رهبر معظم انقلاب نشد/ آرزو به دلمان ماند! چقدر غصه خوردیم (17 نظر) نگاهی به اتاق خواب بارانا دختر علیرضا بیرانوند و اکرم بانو/چه دکوراسیون شیکی داره +فیلم (15 نظر)
دیگران می‌خوانند   
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 (فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ... بهترین پنجره های مدرن برای داشتن ویلایی لوکس عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت! ظاهر متفاوت فریبا متخصص، احترام السادات سریال گیلدخت در 23 سالگی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد پَرپَر کردن گل و درد و دل محمد علیزاده با پدرش بر سر مزار او+عکس/ روحشون شاد پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی رونمایی از شیوه جدید گدایی از ماشین ها بدون زحمت فقط با یک قلاب+ویدیو/ قابل توضیح نیست خودتون ببینید دستور پخت فوق حرفه ای و استادانه کته به سبک مهران مدیری+ویدیو/ این آموزش ارزش صد بار دیدن رو داره😂 آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ... (عکس) همه خانم های خانواده امیر مقاره در بک استیج کنسرتش / آقای خواننده حسابی خانواده دوسته! باریکلا پسر ... خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی خانه ای با الهام از نیمرو/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس عکس معنادار پیمان معادی در پشت صحنه افعی تهران بعد از هجمه‌های شدید به این سریال / بابا همش فیلمه! پیر محله‌های تهران/ ماجرای جالب یک زن فرمانروا در تهران+ فیلم تزئینات بامزه و شیک اتاق پسر بهرام رادان به دست مادر خوش سلیقه و باکلاسش مینا خانوم + ویدیو/ مثل همیشه عالی و بیست👌 رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس (فیلم) اعلام جنگ علی ضیا به مردم تهران / تهرونیا خودتونو اصلاح کنین! تبریک بامزه سوفیا دختر منوچهر هادی برای تولد معلم عزیزش +ویدئو / گوشگله پیدر چه شعر قشنگی برای خانوم معلم میخونه چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی زیبایی شگفت انگیز و منحصر به فرد خانه ابدی مولانا در ترکیه/ شعر عاشقانه خاص بر سر در مزار شاعر ایرانی+عکس اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری مراحل تالیف و چاپ کتاب محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب تبدیل پایان نامه به مقاله روبوسی عاشقانه و دلنشین مهدی و محمد سلوکی با پدرشان سر میز شام+عکس/ همیشه لبتون خندون هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه دریافت انواع خدمات حقوقی از مریم جلالی رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس رونمایی از ژست و تیپ بامزه پارسا پیروزفر، مولانای فیلم مست عشق در اول دبستان/ چه چهره جذاب و معصومی+عکس طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی هنرنمایی بامزه مادر خوش ذوق در ثبت اولین عکس از نوزادش/ فک کنم میخواد بچه شو بخوره+ عکس خلاقیت خنده دار وانتی پیاز و سیب زمینی فروش در خواستگاری از دختر موردعلاقه اش با حلقه ازدواجِ ساخته شده از پیاز+عکس/ همین اول کار اشکشو درآوردی😂 فال قهوه با نشان روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 18 اردیبهشت 1403+فیلم ماجرای خنده دار قضای حاجت ناصرالدین شاه در سفر به فرانسه! توضیحات محمدجواد ظریف درباره تحصیلات و شغل فرزندانش+عکس/ از عروس دکتر تا دختر طراح/ همگی در تهران هستن نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز فریبا نادری با شومینه و دیوارکوب های خاص +عکس / پری سیمای ستایش خوش سلیقه س!
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد
آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ...
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 18 اردیبهشت 1403+فیلم
قتل فجیع کودک 11ساله به دست نامادری حسود
تمام کشورهای خارجی که رهبر معظم انقلاب به آن سفر کردند+عکس
تعیین زمان دقیق برای اعلام نتایج آزمون ارشد
تسهیلات ویژۀ بنیاد نخبگان برای دانش‌آموزان مدارس سمپاد
سلاخی هولناک دختر 21 ساله به دست پدر خشمگین/ به طور نامحسوس دخترم رو تحت نظر گرفتم و دیدم که افراد ناشناسی به خانه‌اش رفت و آمد دارند
مرد 62 ساله آلمانی که 217 بار واکسن کرونا زده !!!
ماجرای خنده دار قضای حاجت ناصرالدین شاه در سفر به فرانسه!
قتل یکی از مدیران شهرداری به دست همسرش
جزئیاتی از پرونده مرگ بلاگر معروف مشهدی