چای و دمنوش جعفری برای دوران قاعدگی

  پنجشنبه، 19 فروردین 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
چای و دمنوش جعفری برای دوران قاعدگی
عقب افتادگی قاعدگی یکی از دغدغه بسیاری از خانم ها در طول دوران زندگی می باشد، به طوری که مشاهده شده در طول پریودی بسیاری از خانم ها با این قضیه رو در رو شده اند.

پریود نامنظم با اصطلاح پزشکی اولیگومنوره آ شناخته می­شود که مشکل بسیار شایعی در زنان است. علل مختلفی مانند کاهش وزن، بیماری و سبک زندگی سبب نامنظم شدن پریود می­شوند که نتیجه آن استرس و تنش بیجا است . از جعفری پرخاصیت گرفته تا میوه ­های سرشار از ویتامین C، طبیعت سبدی پر از درمان­های خانگی برای درمان پریودهای نامنظم و دیرهنگام در اختیارمان قرار داده است.

چای جعفری برای پریود شدن

جعفری در میان گیاه شناسان به عنوان «گیاه قاعده آور» شهرت دارد. این گیاه رحم را تحریک کرده و موجب انقباضات رحمی می شود. اصولاً هر گیاهی که انقباضات رحمی را تقویت کند، گیاهی قاعده آور به شمار می رود و نباید در دوران بارداری مصرف شود. عقب افتادن عادت ماهانه در میان بانوان مشکلی بسیار شایع a است. این مشکل به دلیل عوامل متعددی مانند استرس، سبک زندگی، کاهش وزن و… رخ می دهد. با این حال، عقب افتادگی عادت ماهانه به سادگی قابل حل بوده و یکی از بهترین راهکارها مصرف چای جعفری است. چای جعفری برای پریود شدن به سرعت اثر می کند.

تاثیر چای جعفری بر قاعدگی

قرن هاست که مردم از جعفری برای القای قاعدگی استفاده می کنند. چای جعفری منبعی غنی از ویتامین های A، B، C و K است. آپیول، میریستیسین و ویتامین C سه ماده موجود در گیاه جعفری هستند که موجب انقباض رحم شده و درد قاعدگی را نیز کاهش می دهند. جالب است بدانید که در یک داروی روسی حدود 85 درصد آب جعفری به کار رفته است. این دارو برای القاء زایمان استفاده می شود و گزارش ها از اثربخشی آن حکایت دارند. دوز روزانه مصرف باید حداکثر 6 گرم برگ جعفری باشد؛ که می توانید آن را به 3 دوز مجزا تقسیم کرده و سه بار در روز چای جعفری بنوشید. به این صورت که هر 2 گرم جعفری را در 150 میلی لیتر آب جوشانده و سپس مصرف کنید. همچنین می توانید آن را به 2 دوز مجزا تقسیم کرده و دو بار در روز چای جعفری بنوشید. بهترین روش مصرف چای جعفری برای پریود شدن ، نوشیدن آن دو الی سه دفعه در روز است. لازم به ذکر است که پیش از مصرف چای جعفری برای پریود شدن ، باید مطمئن شوید که علت تأخیر در قاعدگی بارداری نبوده است. چرا که مصرف جعفری در بانوان باردار ممکن است به سقط جنین منجر شود.

دمنوش جعفری برای قاعدگی

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است. امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است. از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است. پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

دمنوش جعفری برای قاعدگی

جعفری به دلیل خاصیتی که دارد باعث تعادل هورمونی در بدن زنان شده و با افزایش ترشح میزان استروژن به درمان قاعدگی نامنظم و درد پریود کمک زیادی می کند. دمنوش جعفری به دلیل مقادیر بالای آپیول موجود در آن به عنوان یک قاعده آور طبیعی شناخته می شود که به تنظیم چرخه ی قاعدگی کمک کرده، قاعدگی نامنظم و سندروم پیش از قاعدگی را درمان می کند و کمرد درد و دل درد شدید پریود را کاهش می دهد. هم جعفری خشک و هم نوع تازه آن می تواند برای درمان بی نظمی قاعدگی مورد استفاده قرار گیرد. چای جعفری را در آب جوش بریزید و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پس از این که کاملا رنگ گرفت، مصرف کنید. یکی از مصارف جعفری برای خانم ها استفاده از اسانس یا دمنوش جعفری برای باز شدن قاعدگی و تنظیم قاعدگی است.

پریود دردناک را با خوردن تخم جعفری بر مبنای طب سنتی

درمان قاعدگی دردناک با تخم جعفری خواص درمانى تخم جعفری : ۱۲۰ گرم تخم جعفری در یک لیتر آب بجوشانید و آب صاف‏ کرده آن را بنوشید. قاعده‏ آور است و قاعدگى ‏هاى سخت و دردناک را آسان مى‏ سازد، براى تسریع و تسهیل در اخراج جنین مؤثر است، ترشحات غیر طبیعى زنان را برطرف مى ‏سازد. تخم جعفری– سى تا چهل گرم از تخم جعفری را در یک لیتر آب بجوشانید بعد آب آن را صاف نموده و در یخچال نگه دارید و روزى سه فنجان به نوبت بنوشید. مدّر است و مجارى عرق را باز مى‏ کند، اسید اوریک بدن را دفع مى ‏نماید، آب‏ آوردگى بدن یا آماس را درمان مى‏ کند، ضد نفخ و بادشکن است، اخلاط لزج را قطع مى ‏کند. تخم جعفری را نرم بسایید و در شیر گرم بریزید و صبح ناشتا بخورید. گرفتگى صدا و نزله را درمان مى‏ کند و درد اعصاب را تسکین مى ‏دهد.

طرز تهیه چای جعفری برای پریود شدن

آماده کردن چای جعفری بسیار ساده است. برای تهیه چای جعفری کافی است که مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا مقداری برگ جعفری تازه تهیه کرده و آن ها را کاملاً خرد کنید.
  • سپس حدود 2-3 فنجان آب را درون قابلمه ای کوچک ریخته و بجوشانید.
  • پس از جوشیدن آب، برگ های جعفری را به آن اضافه کنید.
  • چند ثانیه صبر کنید و قابلمه را از روی اجاق بردارید.
  • اجازه دهید آب و برگ های جعفری برای 20-30 دقیقه در قابلمه باقی بمانند.
  • در نهایت کمی عسل یا چاشنی دلخواه را به چای جعفری اضافه کرده و بنوشید.

رنگ و طعم چای جعفری بسته به سلیقه افراد قابل تنظیم است و می توان افزودنی های متنوعی به آن اضافه نمود. اما هرچه چای جعفری سبز رنگ و تیره تر باشد، خاصیت آن بیشتر است.

عوارض زیاده روی در مصرف چای جعفری

اگر چای جعفری با دوزی که پیش تر توصیه شد مصرف گردد، نه تنها عوارضی نخواهد داشت بلکه بسیار مفید خواهد بود. اما مصرف بیش از اندازه آن ممکن است عوارضی را در پی داشته باشد، از جمله:

  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • گشادی مردمک چشم
  • ضعف
  • بی حسی اندام ها
  • توهم
  • مرگ (در موارد نادر)

در مجموع، چای جعفری یکی از سریع ترین و موثرترین روش های قاعده آوری است. چای جعفری علاوه بر این ویژگی، خواص متعدد دیگری نیز برای بدن داشته و می تواند بسیاری از ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن را تأمین کند. مصرف چای جعفری برای پریود شدن را در دوز توصیه شده به طور روزانه ادامه دهید تا نتیجه آن را ببینید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (560 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (44 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (32 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (27 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان