چه مواردی در طرح لبخند اهمیت دارد؟

  پنجشنبه، 22 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
چه مواردی در طرح لبخند اهمیت دارد؟
طراحی لبخند با نسبت طول و عرض دندان، رابطه مستقیم دارد. در طراحی لبخند، نسبت طلایی عرض و طول دندان باید مورد توجه قرار بگیرد و محدودیت‌ها ارزیابی شود.

اصلاح طرح لبخند چیست؟

دندان ها عضو مهمی از چهره ی انسان را هستند که هر گونه عیب و نقص در آن ها می تواند موجب نازیبایی در چهره شود. بنابراین نمی توان نسبت به آن ها بی اهمیت بود. معاینه ی مداوم دندان ها، مراقبت و رعایت بهداشت از جمله مواردی است که می تواند از آسیب دیدن دندان جلوگیری کند. اما با وجود رعایت تمام توصیه ها که از سوی دندانپزشکان صورت می گیرد، باز هم خراب شدن دندان غیرقابل اجتناب است و سرمایه گذاری بر روی هزینه ارتودنسی یک اقدام هدفمند و هوشمندانه می باشد. ترمیم دندان ها و اقداماتی مانند زیباسازی آن ها، جراحی لثه، تغییر رنگ دندان، ارتودنسی، پر کردن دندان ها پوسیده، جایگزین کردن دندان های از دست رفته، بلند کردن طول تاج دندان، روکش کردن دندان و غیره، همگی تحت عنوان اصلاح طرح لبخند صورت می گیرند.

چه مواردی در طرح لبخند اهمیت دارد؟

  • طراحی لبخند با نسبت طول و عرض دندان، رابطه مستقیم دارد. در طراحی لبخند، نسبت طلایی عرض و طول دندان باید مورد توجه قرار بگیرد و محدودیت ها ارزیابی شود.
  • طراحی لبخند باید با هماهنگی خطوط لثه ای باشد. لبخندی زیبا و فریبنده است که خطوط لثه، هم راستا و قرینه باشد. چراکه در اصلاح طرح لبخند، قرمزی لثه بیش از حد معمولی به چشم می آید. عدم تناسب و قرینه نبودن لثه ها، زیبایی لبخند را خدشه دار می کند. بنابراین خطوط لثه ای شما در طرح لبخند اهمیت دارد.
  • روکش دندان، فقط برای طرح لبخند کاربرد ندارد و دارای کاربردهای بسیاری است که طبق تشخیص دندان پزشک به کار می رود.
  • اگر پیش از سفید کردن دندان به پوسیدگی دندان توجه نشود، مشکل آفرین می شود.
  • در طراحی لبخند، ابتدا باید پوسیدگی دندان ها رفع شود. ترمیم دندان پوسیده، باید اولین اقدام باشد. چراکه پوسیدگی یک دندان سبب می شود تا دندان های دیگر هم آسیب ببیند. هر چه زودتر پوسیدگی دندان رفع شود، هزینه کمتری برای درمان متحمل می شوید.
  • اگر دندان های شما برای مرتب شدن به ارتودنسی نیاز دارند، از سفیدکننده دندان استفاده کنید. چراکه محل قرارگیری براکت ها باعث زردی دندان می شود و دندان ها باید پیش از طرح لبخند، از زردی پاک شوند.
  • طراحی لبخند با روش روکش دندان، موضوع مهمی است. روکش کردن دندان از جمله مواردی است که در این طرح کاربرد دارد. پس از مرحله سفیدسازی، روکش کردن دندان های سیاه و زرد در دستور کار قرار می گیرد. روکش های سرامیکی، به سفیدی دندان کمک می کند. روکش های سرامیکی با چسب های مخصوص، روی دندان بیمار قرار می گیرد و زیبایی خاص دارد.
  • طراحی لبخند با کاشت نگین دندانی هم از روش های محبوب این روزهاست. در کاشت نگین، مهره های کوچک نقره ای رنگ روی دندان قرار می گیرد که زیبایی خاصی به دندان می بخشد و انعکاس نور روی آن ها، سبب درخشندگی می شود. این مرحله در زیبایی دندان هیچ ضرورتی ندارد.
  • باندینگ دندان از جمله متدهای مرسوم دندان پزشکی است که خطری نداشته و برای بیمارانی که دندان ترک خورده دارند یا تغییر رنگ داده، توصیه می شود. حذف فضاهای خالی بین دندان، از جمله کارکردهای باندینگ دندان در طرح لبخند هالیوودی است.

چرا لبخند هالیوودی با لمینت سرامیکی؟

در بسیاری از افرادی که لمینت دندان را برای اصلاح طرح لبخند هالیوودی خود انتخاب می کنند؛ واقعا نیاز به کاشت ونیر دندان نیست اما آنها ترجیح میدهند به علت موقعیت های اجتماعی یا حرفه و شغل خود و قرار داشتن در مرکز توجه عموم مردم، حتی دندانهای سالم خود را نیز با ونیر لمینت سرامیکی بپوشانند تا جذابیت و درخشندگی لبخند آنها چندین برابر شود.

اصلاح طرح لبخند هالیوودی همانطور که از نام آن پیداست برای بازیگران هالیوود ابداع شد؛ اما کم کم در بین عموم مردم نیز جایگاه ویژه ای پیدا کرد. بیمارانی که به علت عیوب ظاهری بسیار زیاد در دندانهایشان از لبخند زدن در جمع خجالت می کشیدند و اعتماد به نفس خود را از دست داده بودند؛ استقبال گسترده ای از این درمان زیبایی دندان پزشکی کردند.

نصب لمینت سرامیکی در بین افرادی که جایگاه خاصی در جامعه دارند مثل خبرنگاران بازاریابان و حتی مدیران و مدل های فشن برای داشتن لبخند هالیوودی و کمک آنها در جذب مشتریان و مخاطبین خود روز به روز متقاضیان بیشتری پیدا کرده است. بسیاری از افراد حرفه ای حاضر شدند هزینه و قیمت اصلاح طرح لبخند هالیوودی با لمینت سرامیکی را با قیمتهای گزاف بپردازند تا با اعتماد به نفس بیشتری مخاطبین خود را تحت تاثیر قرار دهند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (463 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (347 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (220 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (67 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (59 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (16 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (12 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (10 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر)
تیتر امروز   
پیام احساسی پرویز پرستویی خطاب به پزشکیان از زبان فاطمه همسرش/ مسعود جان...
تیم 8 نفره تروریستی حمله کننده به آراء مردم توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شدند
(ویدئو) گریه دیدنی رحمت سریال "پایتخت" برای منقرض شدن نسلش / خیلی با استعداده نگران نسلشم هست😂
یادی کنیم از عکس زیبای مرحوم ماه چهره خلیلی، جاریه سریال "مختارنامه"، با لباس عروس ساده ولی شیک، در کنار پارسا پیروزفر، بهنام سریال "در انتهای شب"
(عکس) شهری که متفاوت‌ ترین «پشت‌ بام‌ های» جهان را دارد!
(عکس) داماد مسعود پزشکیان کیست/ تحصیلات و شغل فعلی زهرا پزشکیان و همسرش
(تصاویر) لحظات زیبایی از قرآن گرفتن دختر پزشکیان، زهرا، برای راهی کردن پدر
(تصاویر) نگاهی به استایل های ایرانی پسند و شیک احسان علیخانی، مجری و برنامه ساز "جوکر 2"/ استایل های مامان پسند احسان علیخانی👌
سنگ تمام مژده لواسانیه برای رئیس جمهور ایران با انتشار عکس دیده نشده از مسعود پزشکیان و دختر جوانش/ نیم ست پاپیونی دخترشون چه شیکه
خطرناک ترین و در عین حال زیباترین ترند آرایش در مصر باستان/ ریسک بزرگی که زنان مصر بخاطر زیبایی افسانه ای خود، به جان می خریدند
(ویدئو) آواز تلخ و جانسوز مهدی یغمایی بر مزار برادرش
خنده دارترین سکانس فصل یک " جوکر 2" که هرگز فراموش نمیشه/ مطمئنا تاریخ این مشاعره نیما شعبان نژاد و رادش رو یادش میمونه تا ابد🤣
(عکس) بهاره رهنما به کدام نامزد رای داد؟/تصویری متفاوت و دیده نشده از بهاره رهنما پای صندوق رای در تالار وحدت
(عکس) تصویر خنده دار و دهه شصتی از تیپ دامادی بهرام افشاری با یک کت زرد و موهای فرفری
(عکس) کافه گردی پارسا پیروزفر، بهنام سریال "در انتهای شب"، و پریناز ایزدیار/ چه کافه دلباز و سرسبزی هم هست
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند