چگونه از گلیسیرین برای داشتن پوستی زیبا استفاده کنیم؟

  شنبه، 14 فروردین 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه از گلیسیرین برای داشتن پوستی زیبا استفاده کنیم؟
" گلیسیرین " با نام های مختلفی از جمله گلیسرول یا گلیکول نیز شناخته می ‎شود. این ماده یک ترکیب آلی متشکل از 3 ماده حیاتی هیدروژن ، اکسیژن و کربن می ‎باشد. گلیسیرین یک مایع بی رنگ و بی بو و کاملا غیر سمی است و دارای خواص و فواید مختلفی برای سلامتی پوست می‎ باشد.

گلیسیرین ظاهری روغنی، غلیظ و شفاف دارد که قابلیت حل شدن در آب را داراست و یکی از بهترین مرطوب کننده هایی به شمار می رود که از دیر باز مورد استفاده قرار می گرفته و امروزه نیز در صنایع آرایشی و بهداشتی برای تولید: صابون، کرم، لوسیون، شامپو، و همچنین در داروسازی برای تهیه لوسیون کرم های صورت مورد توجه داروسازان قرار می گیرد.

از گلیسیرین می توانید برای سلامت پوست و موهای تان هم استفاده کنید. خرید کرم های گران قیمت را فراموش کنید و با کمی صبر و حوصله با استفاده از خواص گلیسیرین به اهداف خود برسید.گلیسیرین از آن دسته از موادی است که مادربزرگ ها همیشه برای شادابی پوست و موی خود استفاده می کردند. تنها خاصیت استفاده از این روغن، مرطوب کردن پوست نیست و در بسیاری از محصولات سلامت و زیبایی پوست استفاده می شود. گلیسیرین می تواند رطوبت را به خود جذب کند و طراوت را به چهره شما بازگرداند. کافی است کمی بیشتر درباره خواص این روغن بدانید تا بتوانید ماسک های زیادی را با آن درست کنید.
از گلیسیرین می توانید برای سلامت موها و ناخن های تان هم استفاده کنید. خرید کرم های گران قیمت را فراموش کنید و با کمی صبر و حوصله از مواد طبیعی برای درمان و زیبایی موهای خود استفاده کنید.نگران چرب شدن بیش از اندازه پوست و موی خود هم نباشید، گلیسیرین بدون اینکه باعث چربی زیاد شود، رطوبت کافی را به پوست می دهد. اگر با مشکل خشکی پوست رو به رو هستید، این مطلب برای شماست.
جالب است بدانید، گلیسیرین خالص پوست را خشك می كند، مثلا اگر شما در آب و هوای خیلی خشك از گلیسیرین خالص استفاده كنید، یا تعطیلات عید به این نقاط سفر کنید، مواد موجود در گلیسیرین رطوبت را از لایه های عمیق پوست بیرون می كشد و به سطح پوست می آورد و در نتیجه این رطوبت با آمدن روی سطح پوست بخار می شود و در نهایت پوست خشك تر به جا می ماند.اما در كرم های حاوی گلیسیرین، نوعی افزودنی اضافه می كنند تا آب و رطوبت از دست نرود و در نتیجه پوست، رطوبت خود را حفظ كند. اگر می خواهید از گلیسیرین خالص استفاده كنید بهتر است آن را با آب رقیق كنید.

موارد استفاده از گلیسیرین

  • از گلیسیرین خالص در داروسازی استفاده می شود.
  • گلیسیرین برای تهیه لوسیون کرمهای صورت به کار می رود. گلیسیرین رطوبت را در سطح پوست نگه می دارد. از این ماده برای تهیه لوازم آرایشی نیز استفاده می شود، چون حلال خوبی است و باعث جذب رطوبت در سطح پوست می شود و پوست را نرم و چرب می کند.
  • گلیسیرین به صورت شیاف به عنوان ملین هیپراسموتیک و نرم کننده برای پیش گیری از یبوست استفاده می گردد.

ماسک گلیسیرین برای پوست صورت

ماسک گلیسیرین و آلوئه ورا

این ماسک که مخصوص پوست های خشک است، پوست را آبرسانی کرده و از بروز زبری و خشکی در آن جلوگیری می کند.

مواد لازم:

  • 1 قاشق چای خوری گلیسیرین
  • 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

طرز تهیه و طریقه استفاده :

مواد را به خوبی با هم ترکیب کرده و بر روی همه قسمت های پوست صورتتان به جز نواحی اطراف چشم بمالید و پس از گذشت نیم ساعت صورت خود را با آب گرم شستشو دهید .

ماسک گلیسیرین و گلاب

ترکیب گلیسیرین و گلاب برای پوست همانند یک تونر عمل کرده و به از بین بردن لکه ها و علائم زخم کمک می کند. این ماسک همچنین موجب خنک شدن ودرخشان تر شدن پوست صورت نیز خواهد شد.

مواد لازم:

  • 9-10 قاشق غداخوری گلاب
  • 2 قاشق چای خوری گلیسیرین

طرز تهیه و طریقه استفاده :

برای تهیه این ماسک ، تنها کافیست که مواد را درون ظرفی دارای سری اسپری ریخته و خوب تکان دهید و هر شب قبل از خواب مقداری از آن را بر روی پوست صورت خود اسپری کرده و صبح روز بعد صورت خود را با آب شستشو دهید .

ماسک گلیسیرین و موز

موز دارای خواص مختلفی برای پوست صورت است . این ماده دارای خواص ضد پیری و احیای پوست است و رطوبت پوست را افزایش می دهد.

مواد لازم:

  • ½ موز له شده
  • 1 قاشق غذاخوری گلیسیرین

طرز تهیه و طریقه استفاده :

مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید تا خمیری نرم و یک دست ایجاد شود و سپس با استفاده از یک برس بر روی پوست خود بمالید و پس از گذشت 20 الی 25 دقیقه صورت خود را با آب گرم شستشو دهید.

ماسک گلیسیرین و روغن نیم

ترکیب روغن نیم و گلیسیرین به جلوگیری از بروز آکنه و از بین رفتن آثار آن کمک زیادی خواهد کرد. روغن نیم دارای خاصیت ضد باکتریایی نیز است.

مواد لازم :

  • 2 قاشق چای خوری روغن نیم
  • 1 قاشق غذاخوری گلیسیرین

طرز تهیه و طریقه استفاده :

مواد را به خوبی با هم ترکیب کرده و بر روی تمام نواحی صورت خود بمالید و پس از گذشت حدود نیم ساعت که ماسک به طور کامل خشک شد، صورت خود را با آب شستشو دهید.

ماسک صورت گلیسیرین

مواد لازم :

  • 1 تا 2 قاشق چای خوری گلیسیرین

نحوه استفاده :

ابتدا صورت خود را با آب شستشو دهید و با حوله به خوبی خشک کنید و با استفاده از یک یک تکه پنبه ، صورت خود را با گلیسیرین بپوشانید . از مالیدن گلیسرین به نواحی اطراف دهان و چشمان خود خودداری کنید و اجازه دهید که این ماده برای مدتی بر روی پوستتان باقی بماند و جذب شود و در نهایت صورت خود را با آب شستشو دهید .

ماسک گلیسیرین و آرد ذرت

ترکیب گلیسیرین و آرد ذرت همانند یک پاک کننده طبیعی آرایش عمل کرده و علاوه بر این ناخالصی های موجود بر روی پوست را نیز از بین می برد.

مواد لازم :

  • ½ فنجان آب
  • 1.5 قاشق غذاخوری گلیسیرین
  • 1.5 قاشق غذاخوری آرد ذرت

طرز تهیه و طریقه استفاده :

مواد را با هم مخلوط کرده و بجوشانید و پس از خنک شدن آن ، ماسک را بر روی پوست صورت خود بمالید و پس از گذشت حدود 15 الی 20 صورت خود را با آب شستشو دهید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (508 نظر) نگاهی به کارت ملی، بسیج و شناسنامه رهبر معظم انقلاب+عکس (264 نظر) خلاقیت قابل تحسین هنرمند هندی برای طراحی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی یک برگ درخت گیلاس+فیلم (119 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (62 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (36 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (21 نظر) ذوق زدگی و خوشحالی داریوش ارجمند، حشمت فردوس وقتی متوجه میشه قالیباف خلبان هواپیماییِ که قراره با اون به اصفهان بره+عکس (19 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (19 نظر) تصویری از دیدار سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه با رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (18 نظر) حال خوش بهاره رهنما با چشمان گریان بعد از زیارت امام حسین(ع) در بین الحرمین+عکس/ قبول باشه (16 نظر) 3 قاب متفاوت از پدر شوهر لبنانیِ زینب سلیمانی فرزند کوچک سردار سلیمانی+عکس/ از دلداری به عروس ایرانی اش در مراسم پدرش تا فاتحه خوانی بر مزار حاج قاسم (15 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (14 نظر) میزبانی سیدمحمد خاتمی از مسعود پزشکیان و فرزندان و نوه هایش در ضیافتی به صرف افطاری +عکس (14 نظر) نگاهی به کیک تولد دو طبقه با تم غمگین و تیره رنگِ هوتن شکیبا+عکس/ ست بودن رنگِ در و دیوار با لباس و کیک آقای بازیگر‌ (12 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 27 خرداد 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد 1403
فواید فوق العاده پوست پرتقال برای قلب🍊 + فواید دیگر
فال ابجد روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
بازداشت شکارچی عروسک های شهر | او دختر بچه ها را می ربود و ...
فال انبیاء روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
به کوری چشم مجاهدین خلق حمید نوری آزاد شد‎
لامبورگینی خاندان سلطنتی عربستان رکوردشکنی کرد+عکس
پیشنهاد ازدواج دوم پارسا پیروزفر به خانم همسایه جوان در خلوت دونفره شان+فیلم
ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه
ناگفته هایی جالب از زندگی فرزندان رهبر معظم انقلاب؛ از استفاده نکردن از امکانات مملکتی تا وام گرفتن از صندوق های کوچک!
روایت شنیده نشده از خواهر داغدار شهید سید ابراهیم رئیسی از کارکردن رئیس جمهور همزمان با تحصیل بعد از فوت پدرشان/ دلسوز و صبور+عکس
گران بهاترین ماده جهان که قیمتش 1000 برابر نفت است +عکس/ ماده ای که جان انسان ها را نجات داد