چگونه از روغن کرچک برای تقویت مو استفاده کنیم؟

  دوشنبه، 21 تیر 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه از روغن کرچک برای تقویت مو استفاده کنیم؟
هنگامی که درباره روغن کرچک فکر می کنید، احتمالا همانند بیشتر مردم آن را به عنوان یک ملین به خاطر می آورید. اما این روغن توانایی هایی فراتر از آن دارد. از تسکین درد عضلات و مفاصل تا کمک به خواب بهتر و پوست سالم‌تر، روغن کرچک یکی از محصولاتی است که هر فردی باید در خانه آن را داشته باشد.

روغن کرچک برای رشد مو با افزایش گردش خون در پوست کار می کند و باعث بهبود وضعیت مو، درمان ریزش مو و رشد مو میشود، اما باعث تقویت فولیکول های مو نخواهد شد.روغن کرچک را بیشتر به عنوان یک ملین مورد استفاده قرار می گیرد، اما خواص ضد ویروسی و ضد میکروبی طبیعی روغن کرچک آن را به عنوان یک درمان محبوب برای مشکلات پوستی و همچنین عفونت های قارچی تبدیل کرده است و همچنین این روغن برای رشد مو و ابرو بسیار مفید است.روغن کرچک رشد موهای شما را از فولیکول تقویت نمی کند، اما می تواند وضعیت موهای شما را بهبود بخشد. روغن کرچک به افزایش گردش خون در پوست کمک می کند .

برخی افراد از روغن کرچک برای رشد مو یا برای درمان ریزش مو استفاده می کنند و همچنین به عنوان درمانی برای پوست سر خشک و سایر شرایط پوست سر نیز مورد استفاده قرار می گیرد.در حالی که متوسط فولیکول موی انسان تقریبا بیش از یک سانتیمتر در ماه رشد می کند، اما برخی ادعا می کنند که با استفاده از روغن کرچک یک بار در ماه می تواند 3 تا 5 برابر میزان رشد طبیعی مو را افزایش دهد. با این وجود هیچ مدرک بالینی برای تایید این امر وجود ندارد.روغن کرچک به علت خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچ آن باعث شده است که برای شوره سر و عفونت های پوست سر مفید باشد و میزان اسید ریچینولیک اسید آن به افزایش گردش خون در پوست کمک کرده و رشد مو را در برخی افراد بهبود می بخشد.روغن کرچک به تحریک رشد مو و کاهش شوره سر کمک می کند و همچنین حاوی اسیدی که خاصیت ضد التهابی دارد و به تسکین و کاهش سوزش در پوست سر کمک می کند.

خواص روغن کرچک

هنگامی که درباره روغن کرچک فکر می کنید، احتمالا همانند بیشتر مردم آن را به عنوان یک ملین به خاطر می آورید. اما این روغن توانایی هایی فراتر از آن دارد. از تسکین درد عضلات و مفاصل تا کمک به خواب بهتر و پوست سالم تر، روغن کرچک یکی از محصولاتی است که هر فردی باید در خانه آن را داشته باشد.روغن کرچک، روغنی گیاهی است که از دانه های گیاه کرچک که به نام Ricinus communis نیز شناخته می شود، به دست می آید. روغن کرچک از ویژگی های ضد التهابی و ضد باکتری سود می برد.

در صورت استفاده برای مو، هنگامی که پوست سر خود را با روغن کرچک ماساژ می دهید، این روغن به اعماق منافذ پوست راه یافته و جریان خون را به سمت فولیکول ها تقویت می کند. بر همین اساس، تارهای مو می توانند به واقع سریع تر رشد کنند. روغن کرچک منبع خوبی برای اسیدهای چرب امگا-6 نیز محسوب می شود که به نرمی و مرطوب شدن موها کمک می کند و از این رو، امکان شکستگی و موخوره کاهش می یابد. پس جای شگفتی ندارد که برای تقویت و ضخیم تر شدن مو می توان استفاده از این روغن را مد نظر قرار داد.فواید روغن کرچک تنها به پوست سر محدود نمی شود. بسیاری از بانوان با افزایش سن نازک شدن هرچه بیشتر ابروهای خود را تجربه می کنند. با استفاده از روغن کرچک می توانید رشد مو در این بخش ها را همانند پوست سر تحریک کنید و ابروهایی پرتر و ضخیم تر داشته باشید که چهره ای جوان تر به شما می بخشند.

چگونه استفاده کنیم؟

اگر به استفاده از روغن کرچک برای تقویت رشد موی خود علاقمند هستید، می توانید چند قطره از این روغن را روی پوست سر خود بمالید. همچنین، شما می تواند چند قطره از این روغن را روی بخش میانی و نوک تارهای مو ماساژ دهید که ممکن است به محافظت در برابر شکستگی و بهبود بافت مو کمک کند.
اگرچه زمانبندی ایده آل برای ماسک های مبتنی بر روغن کرچک همچنان نامشخص است، اجازه دهید این روغن حدود دو ساعت روی سر باقی بماند. برای پیشگیری از ریزش روغن کرچک و لک شدن لباس یا چیزهای دیگر، شما می توانید تا زمانی که قصد شستن مو را دارید، سر خود را با یک کلاه حمام بپوشانید.

ماسک مو


بسیاری از کارشناسان مراقبت از مو استفاده از روغن کرچک برای یک بار در هفته را توصیه کرده اند. استفاده با تکرر بیشتر می تواند به انباشت روغن روی سر و بروز مشکلاتی مانند کدر شدن مو منجر شود.از آنجایی که روغن کرچک بسیار سنگین و پاک کردن آن از روی مو اغلب دشوار است، دستورالعمل های درمانی مبتنی بر آن معمولا رقیق کردن این روغن با روغن های گیاهی دیگر مانند روغن نارگیل یا جوجوبا را توصیه می کنند. ترکیب روغن ها می تواند به کاهش بوی قوی روغن کرچک نیز کمک کند که برای افراد بسیاری بوی ناخوشایندی است.

بهترین نوع روغن کرچک

طرفداران روغن کرچک اغلب انتخاب محصولات ارگانیک و تهیه شده از طریق پرس سرد را توصیه می کنند. گفته شده است که روغن های تهیه شده به روش پرس سرد از کیفیت بالاتر و محتوای مواد مغذی بیشتر نسبت به روغن های تهیه شده در دماهای بالاتر برخوردار هستند.

عوارض جانبی

برخی نگرانی ها درباره استفاده از روغن کرچک به عنوان درمانی برای مو وجود دارند که از آن جمله می توان به موی نمدی حاد - اختلالی نادر که در آن مو به یک توده سخت تبدیل می شود - منجر شود. از آنجایی که این شرایط برگشت ناپذیر است تنها راه حل زدن مو در بخش های تحت تاثیر قرار گرفته است.
همچنین، باید به این نکته اشاره داشت که مصرف مقادیر زیاد روغن کرچک می تواند بسیار مضر بوده و محرکی برای برخی عوارض جانبی دیگر از جمله موارد زیر باشد:

  • کرامپ های شکم
  • اسهال
  • سرگیجه
  • توهم
  • غش
  • حالت تهوع
  • تنگی نفس و سینه درد
  • راش پوستی
  • تنگی گلو


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (599 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (185 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (55 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (27 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان