چگونه میتوان چین و چروک های سینه را درمان کرد؟

  یکشنبه، 15 فروردین 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه میتوان چین و چروک های سینه را درمان کرد؟
بعد از صورت، قفسه سینه یکی از حساس ترین مناطق بدن نسبت به چروک های ناشی از آسیب خورشید و افزایش سن طبیعی است. با افزایش سن، تولید کلاژن در بدن کاهش می یابد، که این امر منجر به ایجاد چین و چروک و از بین رفتن خاصیت کشسانی پوست می شود.

پیدایش چروک و خط های عمیق بروی قفسه سینه و یا میان سینه ها، ممکن است باعث ناراحتی و آزار شما شود. درست مثل چهره ، قفسه سینه نیز در معرض پیدایش چین و چروک است. همانطور که ما مسن تر می شویم ، تولید کلاژن کند شده و این اتفاق، خاصیت ارتجاعی پوست را تحت تاثیر قرارمی دهد و آن را کمتر می کند. کاهش تولید کلاژن با قرار گرفتن در معرض نور خورشید تشدید می شود. بدون کلاژن و خاصیت ارتجاعی ، پوست دچار چین و چروک شده و به تدریج این خطوط ها گسترش می یابد.

برای شروع لازم است این نکته را در نظر داشته باشید که چروک روی قفسه سینه به سایز سینه ها ارتباطی ندارد حتی خانم های جوان با سایز سینه کوچکتر هم ممکن است دچار این چین و چروک ها شوند. مهمترین عامل در بوجود آمدن این چروک ها میزان چربی ذخیره شده در این ناحیه قفسه سینه می باشد. افرادی که لاغر هستند بیشتر مستعد پیدایش اینگونه چین و چروک ها هستند بدلیل اینکه در آن ناحیه از چربی لازم برخوردار نیستند. البته همیشه استثنا نیز وجود دارد مثلا افراد لاغری که به اصطلاح در آن ناحیه گوشتی هستند. نحوه ی خوابیدن تان تاثیر شگفت انگیزی روی کیفیت پوست تان دارد. خوابیدن روی یک پهلو به واسطه ی فشار زیادی که هر شب به پوست وارد می کند، بار زیادی را به پوست گردن و سینه تحمیل می کند. حاصل آن اختلال در قابلیت ارتجاعی پوست تان است. قرار دادن بالشت کوچک میان سینه ها نیزنمی تواند باعث از بین رفتن چروک های بوجود آمده در آن ناحیه شود. به همین دلیل اکیدا توصیه می شود به پشت بخوابید.

راهکارهای جلوگیری از چین و چروک شکاف سینه چیست؟

  1. سینه های بزرگ در هنگام خواب از روی هم می افتند؛ به خصوص اگر در به پهلوی خود بخوابید. اما شما می توانید با کمی مراقبت و هوشیاری در سبک و مدل خوابیدن در شب، مانند قرار دادن یک بالش کوچک یا رول فوم، بین سینه ها،این مشکل را حل کنید و در این صورت مطمئناً فاصله بین سینه ها نمی تواند صدمه ببیند، اما این روش چین و چروک هایی را که از قبل وجود دارند، بهبود نمی بخشد.
  2. هر کسی که مستعد ابتلا به چین و چروک قفسه سینه است، باید هر روز از ضد آفتاب روی شکاف بین سینه ها استفاده کند، ترجیحاً از ضد آفتاب هایی که در آنها اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم استفاده شده است، زیرا این مواد مسدود کننده های خوبی برای UVA و UVB هستند. غالباً مردم متوجه نیستند که پوست روی سینه نازک تر و لطیف تر از پوست صورت است، و خیلی سریعتر پیر می شود؛ مگر اینکه از لباس ها و پیراهن هایی که یقه بسته اند و یا گلو را هم می پوشانند در فصل هایی که مدت طولانی در معرض تابش نور خورشید قرار می گیرید استفاده کنید؛ و حتما باید ضد آفتاب را هم در آنجا بزنید. این مسئله برای همه صادق است، اما به ویژه در مورد زنان یائسه، که به دلیل پایین بودن سطح استروژن، پوستشان نازک تر و غدد چربی کمتری دارند، دارای اهمییت بیشتری است.

درمان با تغذیه مناسب

در کتاب «دایره المعارف درمان خانگی» تاکید شده تغذیه اهمیت ویژه ای در سفت کردن سینه ها دارد. دلیلش هم این است که این عضلات هستند که باید محکم شوند تا سینه ها را بالا نگه دارند. اگر پروتئین مورد نیاز عضله ها را تامین کنید، عضله ها سفت می شوند.همچنین برای سفت کردن عضلات، ویتامین ها، کلسیم و مواد معدنی هم مورد نیاز است. شما همه ی این ها را می توانید در گوجه فرنگی، کلم، گل کلم، کلم بروکلی، هویج، گوشت و … پیدا کنید. اما در کنار اینها باید از کشیدن سیگار دست بردارید و مقدار کافئین مصرفی تان را هم کاهش دهید

ماساژ با ژل آلوئه ورا

ماساژ با ژل آلوئه ورا یا روغن بادام آلوئه ورا برای پوست خواص سفت کنندگی دارد. قرن ها از آن برای از بین بردن چین و چروک استفاده شده است. ماساژ با آلوئه ورا کمک خواهد کرد که ژل آن تاثیر عمیقی بر پوست گذاشته و آن را سفت کند.همچنین ماساژ عضلاتی را که سینه ها را محکم می کنند به کار می اندازد. همچنین می توانید از روغن بادام که گردش خون را افزایش می دهد، استفاده کنید. افزایش گردش خون، عروق را متورم می کند و باعث بالانگه داشتن سینه می شود.

مخلوط خیار و زرده ی تخم مرغ

مشاهده شده که خیار می تواند پوست را جمع کند. این یکی از دلایلی است که از آن در درمان مشکلات مربوط به زیبایی، و در ماسک صورت استفاده می شود. زرده ی تخم مرغ هم مواد معدنی و مغذی بسیار زیادی دارد. هر دوی اینها با همدیگر می توانند مواد مغذی مورد نیاز عضلات زیرین را تامین کرده و پوست را سفت کنند. این کار خودبه خود سینه را بالا خواهد برد. بنابراین از مخلوطی متشکل از خیار و زرده ی تخم مرغ روی سینه ها و اطرافش استفاده کنید. نیم ساعت مخلوط را روی پوست بگذارید. بعد بشویید. در عرض یک هفته پیشرفت قابل ملاحظه ای را لمس خواهید کرد.

روغن زیتون

این یکی از بهترین روغن های در دسترس است. روغن زیتون، ارزش های مغذی بسیاری دارد. مشاهده شده که روغن زیتون می تواند سفتی پوست را ارتقا ببخشد. پس روزی یک بار سینه های تان را با روغن زیتون ماساژ دهید و در عرض چند روز تاثیرش را ببینید.

خاصیت درمانی شنا

هیچ چیزی به اندازه ی نیم ساعت شنای منظم، در بالاکشیدن سینه ها موثر نیست. شنا عضلاتی را که وظیفه شان بالا نگه داشتن سینه هاست سفت می کند. این برای بالاکشیدن سینه های تان کافی است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (6 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) تصویری از صندلی خالی شهید امیرعبداللهیان در کلاس درس او در دانشگاه تهران (1 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) {ویدئو} نحوه درست کردن ترشی باقالی ساده و خوشمزه (1 نظر) ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم (1 نظر) بهشت کوچکی که بهنوش طباطبایی برای خود ساخته است/ چه زیبا و دنجه اینجا +عکس (1 نظر) کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (1 نظر) واکنش ها به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان/رهبر معظم انقلاب: اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم (1 نظر) خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
زندگی خلبان گنبدی پرواز «شهدای خدمت» در کلام بستگان+ویدئو فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403 + فیلم ادای احترام نظامی دختر شهید خلبان سید طاهر مصطفوی به تابوت پدرش / گر پدر نیست، تفنگ پدری هست هنوز اولین عکس از جمیله علم الهدی پس از شهادت سید ابراهیم رییسی +عکس حضور بدون تشریفات سید میثم خامنه‌ای در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانش دعایی که رهبر انقلاب برای شهید سیدابراهیم رئیسی خواندند+ فیلم ورود هواپیماهای هیات‌های خارجی به فرودگاه مهرآباد+ویدئو (فیلم) آغوش پدرانه رهبر معظم انقلاب برای نوه‌های دختری شهید رئیسی / تسکینی برای قلب داغدیده دخترانش ... آماده‌سازی خانه ابدی شهید آیت‌الله آل‌هاشم در تبریز +فیلم حال منقلب برادر شهید آیت الله ابراهیم رئیسی در مراسم تشییع+فیلم کدام فرزند رهبر معظم انقلاب در مراسم تشییع رئیس جمهور و همراهانش حضور داشت؟+ عکس جدیدترین تصویر از برادران رئیس جمهور شهید+عکس توصیف حاج منصور ارضی از پیکر شهید رئیسی؛ مثل حضرت علی اکبر شده بود گفتم چجوری تو را بشورم! +ویدئو جواب رئوفانه و قابل تامل ابراهیم رئیسی به اظهارات فردی از مخالفان ایشان+ویدیو/ سعه صدر رو دیدین؟ حضور همسر و خانواده داغدار شهید مالک رحمتی در مراسم تشییع +ویدئو/ عجب رسمیه رسم زمونه... جزئیات تشییع و تدفین پیکر امام جمعه شهید تبریز و استاندار شهید آذربایجان شرقی عکس‌ جالب و کمتر دیده شده از شهید آیت الله آل‌هاشم؛ در حال خرید نان+عکس تصویری تلخ از لباس پرواز سرهنگ بهروز قدیمی از شهدای کادر پروازی+عکس تصویری خاص از وداع یادگار امام سید حسن خمینی با شهید سید ابراهیم رئیسی +عکس خوش‌آمد گویی پیرمرد ترک‌زبان به رئیس‌جمهور+ویدئو/ برای مردم این منطقه دوستی و محبت آوردی (عکس) تصویری تلخ از گریه آجودان مخصوص شهید رئیسی در مراسم تشییع او شعار یک توریست خارجی در مراسم تشییع شهدای خدمت+ویدئو (ویدیو) دختران شهید رئیسی و سردار سلیمانی در مراسم تشییع سید ابراهیم رئیسی این حرکت شهید امیر عبداللهیان اعراب را به تحسین واداشت/کاربران عرب این فیلم را جهانی کردند+ویدیو عکس قدیمی و کمتر دیده شده از خوش و بش شهید رئیسی و مرحوم هاشمی رفسنجانی دست‌نوشته جالب یکی تهرانی در وصف شهید رئیسی در مراسم تشییع: خیلی سوختیم که چرا...؟ فیلمی تاریخی و دیده نشده از شهید جمهور / اینجانب سید ابراهیم رئیسی هستم ... گریه های آیت الله علم الهدی در زمان نماز خواندن بر پیکر شهید رئیسی و همراهانش +عکس وداع جانسوز خانواده امیر عبداللهیان با پیکر وزیر خارجه فقید ایران+ویدیو انتشار برای اولین بار ؛ جدیدترین تصاویر ثبت‌شده از آخرین پرواز بالگرد رئیس‌جمهور شهید و همراهانش رهبر انقلاب: شخصیت برجسته‌ای را از دست دادیم/ روبوسی و سر سلامتی و لحظاتی از دیدار نخست وزیر عراق با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای + ویدئو آروزی متفاوت و زیبای یک دختر بچه در مراسم تشییع رئیس جمهور عکس خوابیدن 3 دختربچه خسته در تشییع پیکر رییس جمهور شهید و همراهانش رئیس مجلس دومای روسیه وارد تهران شد +ویدئو آخرین عکس از رییس جمهور شهید قبل از پرواز آسمانی برای تشییع پیکرت همین یک عکس کافیست ...+عکس/ جهان گریست با این قاب (تصویر) کدام یک از مقامات به مراسم تشییع رئیس جمهور آمدند؟ شعری که شهید ابراهیم رئیسی آن را دوست داشت+ویدیو (ویدئو) بغض آیت الله علم‌الهدی در مراسم تشییع پیکر دامادش شهید سید ابراهیم رئیسی آخرین نماز شهید رئیسی و آیت الله آل هاشم و استاندار جوان در یک روستا پیش از شهادت+عکس
تیتر امروز   
جزئیات تشییع و تدفین پیکر امام جمعه شهید تبریز و استاندار شهید آذربایجان شرقی
رهبر انقلاب: شخصیت برجسته‌ای را از دست دادیم/ روبوسی و سر سلامتی و لحظاتی از دیدار نخست وزیر عراق با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای + ویدئو
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403 + فیلم
اطلاعیه مهم ستاد کل نیروهای مسلح درباره عملیات ناموفق پهپاد ترکیه‌ای
واکنش بازیگر سریال گاندو به شهادت رئیس‌جمهور
اولین اظهارات علم الهدی بعد از شهادت دامادش، سیدابراهیم رئیسی؛ چه کنیم، مشیت خداست/یک هفته پیش او را دیدم
اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر شهید رئیسی و شهدای خدمت + فیلم
خاطره جالب مسعود ده نمکی از صحبتهای آیت الله رئیسی در دادگاه؛ خوشحالم که کم نیاورده ای!
تصویری از لحظه وداع رهبر معظم انقلاب با پیکر رئیس جمهور و شهدای سانحه بالگرد
توصیف و تعریف و تمجید سیدابراهیم رئیسی از زبان ولادیمیر پوتین/پیام ویژه کرملین به تهران
نگاهی به ویژگی‌های شهید جمهور؛ از تواضع و بی‌تکلف بودن تا دلدادگی اهل بیت (ع)
آماده‌سازی‌ محل خاکسپاری پیکر شهید حسین امیرعبداللهیان
پیام تسلیت خواهر شهید بهشتی در پی شهادت آیت‌الله رئیسی
حواشی داغ امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403
پیام تسلیتی که رئیسی نوشت و بعد از شهادت خودش منتشر شد!