چگونه موهای از دست رفته را برگردانیم؟

  یکشنبه، 20 تیر 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
چگونه موهای از دست رفته را برگردانیم؟
بسیاری از عوامل در دنیای امروز وجو دارند که موی ما را خراب میکنند و ما هم باید بطور مداوم به موهای خود رسیدگی کنیم .

بسیاری از عوامل در دنیای امروز وجو دارند که موی ما را خراب میکنند و ما هم باید بطور مداوم به موهای خود رسیدگی کنیم . موی زیبا باعث افزایش شکوه و جلال انسانها مخصوصا خانم هاست. به طور متوسط در سر هر انسانی حدود 1میلیون و 500هزار رشته تار مو وجود دارد و این موها در روز باید با آلودگی ها ، نور خورشید ، گرد و غبار ، عرق ، گرما و سرما مبارزه کنند.همچنین اتوی مو ، سشوار ، ژل ،سرم ها و انواع محصولات و دستگاههای حرارتی آرایشگاهی و زیبایی را نیز باید تحمل کنند . بر اثر تحمل همه ی این موارد موها رطوبت خود را از دست میدهند و خرد و شکننده میشوند و درنتیجه باعث موخوره میشوند . این مشکل مخوف ممکن است در هر سنی رخ دهد ، فرق نمیکند شما مسن یا جوان باشید ، موخوره حتی در کودکان نیز ممکن است اتفاق بیافتد .زمانی که موها رطوبت و آب خود را از دست میدهند و کوتیکول مو آسیب میبیند باعث چند رشته شدن مو و ایجاد موخوره میشوند . همانطور که میدانید بهترین و راحت ترین راه درمان موخوره کوتاه کردن موهاست . اما بعد از کوتاهی به ترمیم موهای آسیب دیده و مراقبت هم نیاز دارید تا موخوره ها فراگیر و بیشتر نشوند.

پوست سرتان هر روز ماساژ دهید

بدون شک یکی از مؤثرترین راه ها برای رشد مجدد موها تحریک کردن نقاط آسیب دیده سر است، محل هایی که به هر دلیل دچار ریزش مو شدید شده اند. هر چند تأثیر این کار به سرعت برایتان مشخص نمی شود، ولی ماساژ پوست سر موجب تقویت گردش خون می شود و اجازه جوانه زدن مجدد مو در برخی نواحی را می دهد.

ماسک مو

بیشتر آب بنوشید

بر کسی پوشیده نیست که نوشیدن آب چه تأثیر شگفت انگیزی بر سلامت جسمانی انسان می گذارد؛ ولی آیا می دانستید که آب به شما کمک می کند موهایی بهتر داشته باشید؟ موهای خشک اغلب آسیب دیده و در تلاش دائم برای رشد مجدد هستند. مرطوب نگه داشتن پوست از درون کمک قابل توجهی به رشد مجدد موهای از دست رفته می کند.

مصرف سبزیجات

عدم مصرف میوه، سبزیجات و دیگر مواد معدنی که سرشار از ویتامین هستند به هیچ وجه ایده و راهکار خوبی برای کسی که می خواهد موهایش را بازگرداند نیست. سبزیجات علاوه بر اینکه شما را از بسیاری بیماری ها دور نگه می دارد، پوستی شفاف و روشن را نیز به شما هدیه می دهد و پوست سالم به معنای موی سالم است.

ریشه های مو با روغن ماساژ دهید

اگر ماساز پوست سر به تنهایی نمی تواند موجب تحریک ریشه های مو شود، بهتر است این کار را با قدری روغن انجام دهید. روغن نارگیل، روغن بادام و روغن جوجوبا است؛ هر سه این روغن ها ضمن تحریک کردن پوست سر شما موجب از بین رفتن تمامی سموم سر شما می شود و اجازه رشد مجدد و آزادانه موها را به شما می دهد.

استفاده از روغن سیر برای رشد مجدد مو ها

برای استفاده از خواص بی نظیر سیر برای رشد مجدد مو ها می توانید از دستور زیر استفاده نمایید.یک حبه سیر را رنده کنید و با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون گرم مخلوط نمایید. روغن نباید داغ باشد! اگر روغن داغ باشد سیر داخل آن سرخ می شود و خاصیت آن از بین می رود. این ترکیب را درون یک ظرف شیشه ای تیره رنگ بریزید و در یخچال نگهداری کنید. شما می توانید این ترکیب را 1 تا 2 هفته در یخچال نگهداری کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (650 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (37 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (17 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان