چگونه از آلوئه ورا برای سفیدی پوست استفاده کنیم؟

  یکشنبه، 13 مهر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه از آلوئه ورا برای سفیدی پوست استفاده کنیم؟
درواقع ، آلوئه ورا به دلیل داشتن مقدار زیادی آب می تواند به آبرسانی پوست کمک کند. این گیاه حاوی برخی از آنتی اکسیدان های قوی از جمله :روی ، منیزیم و سلنیوم است که می تواند به محافظت از پوست دربرابر آسیب های ناشی از اشعه ماورابنفش و مواد شیمیایی مضر کمک کند.

آیا دوست دارید پوستی درخشان داشته باشید و به دنبال راه هایی ساده و ماسک های صورت خانگی برای این کار هستید؟به جای امتحان کردن مواد شیمیایی مضر و کرم های متنوع، پیشنهاد می کنیم از روش های طبیعی و ماسک صورت خانگی برای درخشان کردن پوست خود استفاده کنید. پوست به دلیل نور خورشید و تولید ملانین رنگی در پوست کدر و تیره می گردد. ماسک خانگی برای درخشان کردن پوست به شما کمک می کند تا سطح کدر شده پوست خود را لایه برداری کنید و تولید ملانین را کاهش دهید.در این بخش به معرفی تعدادی از ماسک های خانگی تست شده برای روشن کردن پوست می پردازیم.

نکات مهم قبل از استفاده از ماسک خانگی

قبل از اینکه از هر نوع ماده طبیعی برای پوست خود استفاده کنید باید بدانید که مراقبت از پوست بسیار ضروری است. باید بدانید که تغییر رنگ پوست به خاطر تجمع سلول های مرده است یا اینکه به خاطر آسیب ناشی از آلودگی و اشعه های مضر آفتاب ایجاد می شود.

تمیز کردن و لایه برداری پوست با استفاده از ماسک ها و اسکراب ها می تواند این آلودگی ها را پاک کند و سلول های مرده پوست را از روی پوست بردارد. بعد از استفاده از ماسک خانگی ، پوست صورت خود را مرطوب کنید تا همیشه مرطوب و سالم بماند. قبل از اینکه زیر آفتاب بروید تا ویتامین دی جذب کنید، حتما از ضدآفتاب استفاده کنید تا اشعه فرابنفش خورشید، باعث ایجاد آسیب و لک در پوست شما نشود.

چگونه از برگ آلوئه ورا ژل تهیه کنیم

  • چند برگ از گیاه آلوئه ورا جدا کنید. برگ ها را به صورت افقی برش بزنید و آنها را چند دقیقه به صورت عمودی قرار دهید تا شیرهٔ تیره تر آن (ژل رقیق بی رنگ چسبناک) آن خارج شود.
  • پس از خارج شدن شیره، برگ ها را بشویید و پوست ضخیم دور آن را با کارد ببرید. همچنین می توانید با یک قاشق محتویات داخل برگ را در یک کاسه خالی کنید. حالا شما ژل بی رنگ آلوئه ورا دارید.
  • سپس ژل به دست آمده را در مخلوط کن بریزید و چند قطره روغن مثل روغن ویتامین E به آن اضافه کنید تا اثر درمانی ژل آلوئه ورا بیشتر شود. روغن هایی مثل روغن اسطوخدوس، روغن درخت چای، شمعدانی (Geranium)، چریش (Neem) و نعناع برای پوست بسیار مفید هستند. با نگهداری این ژل در یخچال، می توانید مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید.

چگونه از آلوئه ورا برای سفیدی پوست استفاده کنیم؟

درواقع ، آلوئه ورا به دلیل داشتن مقدار زیادی آب می تواند به آبرسانی پوست کمک کند. این گیاه حاوی برخی از آنتی اکسیدان های قوی از جمله :روی ، منیزیم و سلنیوم است که می تواند به محافظت از پوست دربرابر آسیب های ناشی از اشعه ماورابنفش و مواد شیمیایی مضر کمک کند. اکنون ادامه این قسمت را بخوانید تا با روش های استفاده از آلوئه ورا برای سفیدی پوست آشنا شوید:

1. ماسک سفید کننده صورت آلوئه ورا و شکر قهوه ای

شکر قهوه ای به عنوان یک اسکراب خانگی عمل می کند زیرا به لایه برداری و داشتن پوستی درخشان و صاف کمک خواهد کرد. علاوه براین، شکر دارای اسید گلیکولیک است و باعث سبک تر شدن پوست و کنترل تشکیل ملانین می شود. برای تهیه ترکیبی از آلوئه ورا و شکرقهوه ای دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

مواد لازم:

  • دو قاشق چای خوری از شکر قهوه ای
  • دو قاشق چای خوری از ژل آلوئه ورا

طرز تهیه و طریقه استفاده:

ابتدا شکر قهوه ای و ژل آلوئه ورا را بایکدیگر مخلوط کنید. از این اسکراب خانگی بر روی صورت و بدن خود استفاده کنید. به منظور لایه برداری ، پوست خود را با حرکات دورانی به آرامی ماساژ دهید.

نکته:توجه داشته باشید در صورتی که درمعرض آفتاب قرار گرفتید از ضد آفتاب استفاده کنید

2. ماسک سفید کننده صورت ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا برای مقابله با برخی مشکلات پوستی مفید است. این گیاه دارای برخی مواد معدنی و ویتامین های ضروری است که ممکن است به کاهش رنگدانه ها و تولید ملانین در پوست کمک کند . علاوه بر این، اسیدهای آمینه موجود در آن می توانند به بازسازی کلاژن و الاستین پوست کمک کنند. بنابراین ، برای تسکین و مرطوب سازی پوست خود از آلوئه ورا استفاده کنید.یک برگ آلوئه ورا را برش زده و ژل آن را خارج کنید و این ژل را بر پوست خود اعمال کرده و به مدت 10 دقیقه صبر کنید و پس از آن،پوست خود را با آب سرد شستشو دهید.این درمان خانگی را 2 بار در روز به مدت یک ماه تکرار کنید.

نکته: اگر هنگام استفاده از ژل آلوئه ورا احساس سوزش یا تحریک می کنید ، استفاده از آن را متوقف کنید. افرادی که دارای پوست حساسی هستند نسبت به این روش واکنش نشان می دهند.

3. ماسک سفید کننده صورت آلوئه ورا با شیر و عسل

براساس یک مطالعه ، ملانین باعث تیرگی پوست و ایجاد رنگدانه های پوستی می شود بنابراین برای سفید شدن رنگ پوست باید تشکیل ملانین کنترل شود.

مواد لازم:

  • یک قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا
  • یک قاشق چای خوری شیر
  • یک دوم قاشق چای خوری عسل

طرز تهیه و طریقه استفاده:

ابتدا ژل آلوئه ورا ، شیر و عسل را با یکدیگر مخلوط کنید. این مخلوط را برروی پوست اعمال کرده و سپس پوستتان را به آرامی با انگشتانتان ماساژ دهید. یک شب تا صبح صبر کنید و صبح روز بعد، پوستتان را با آب خنک شستشو دهید. این روش درمانی را به صورت روزانه و برای داشتن رنگ پوست مناسب تر تکرار کنید.

4. ماسک سفید کننده صورت آلوئه ورا با زردچوبه و عسل

عسل به دلیل خواص ضد میکروبی به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی ، عالی به نظر می رسد. عسل توانایی حفظ رطوبت وشادابی پوست را دارد . درحالی که زردچوبه دارای آنتی اکسیدان های زیادی است برای کسانی که پوستی چروک دارند مفید می باشد زیرا به حفظ قابلیت ارتجاعی پوست کمک می کند.

مواد لازم:

  • یک قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا
  • یک قاشق چای خوری زردچوبه
  • یک قاشق چای خوری عسل

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (643 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (49 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (29 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان