دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / دانستنی های جنسی و زناشویی /

چگونه در رابطه جنسی پیش قدم شویم؟ 

پنجشنبه، 28 اسفند 1399
مسائل مختلفی موجب می‌شوند که افراد از بیان تمایلات خود ترس داشته باشند که مهم‌ترین آن‌ها، باورهای غلط و فرهنگ ما است. اگر این تفکرات در جامعه وجود نداشته باشد و افراد با احساس شرم و گناه نسبت به نیاز جنسی تربیت نشوند، دیگر دغدغه‌ای برای مطرح کردن درخواست جنسی خود نخواهند داشت.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، برقراری رابطه زناشویی رضایت بخش، مطمئنا یکی از روش های موثر برای افزایش عشق و راه یافتن به قلب همسر است. اما یکی از دغدغه های افراد متاهل به خصوص خانم های جوان، این است که برای برقراری رابطه جنسی چه کسی بهتر است ابتدا پیش قدم شود؟ و آیا اگر مرد یا زن همیشه شروع کننده رابطه زناشویی باشد ایرادی دارد؟ از طرفی ممکن است این سوال ایجاد شود که در صورت تمایل، زن چگونه میتواند با حفظ جذابیت برای برقراری رابطه زناشویی پیش قدم شود؟

غریزه و تمایل جنسی به همسر، در هر دو جنس زن و مرد وجود دارد. احتمال اینکه انسان سالمی وجود داشته باشد که از رابطه زناشویی با همسرش خوشش نیاید بسیار اندک است. اما طبق آمار، در همه جوامع معمولا مردها شروع کننده رابطه جنسی با همسر هستند و آن ها برای اینکار پیش قدم میشوند.

تفاوت میل جنسی در مردان و زنان غیرقابل انکار است. در بدن مردان به طور میانگین 30برابر بیشتر از زنان هورمون تستوسترون تولید میشود. تستوسترون هورمونی است که مستقیما بر تمایل برقراری رابطه جنسی تاثیرگذار است. این حقیقت به این معناست که معمولا تمایل جنسی مردان بسیار بیشتر است و به همین خاطر آن ها بیشتر برای شروع رابطه زناشویی داوطلب و پیش قدم میشوند.

چگونه خواسته های جنسی را مطرح کنید؟

۱- تفاوت ها را در نظر بگیرید

همه انسان ها با هم متفاوت هستند. ممکن است شما چیزی را بپسندید که همسرتان به آن علاقه ای نداشته باشد. بهترین کار این است که به این تفاوت ها احترام بگذارید و یکدیگر را بابت خواسته های جنسی خود مورد تمسخر قرار ندهید. قطعاً فانتزی های جنسی وجود دارند که معقول نیستند و ممکن است یک رابطه سالم را به خطر بیندازند. مسلماً این موارد را باید در خط قرمز خود قرار دهید.

۲- خجالت نکشید

یکی از مسائلی که موجب می شود زوجین درخواست جنسی خود را مطرح نکنند، خجالت کشیدن است. از خود بپرسید که چرا از همسرتان خجالت می کشید؟ مگر یکی از پایه های اساسی زندگی مشترک، برقراری رابطه جنسی نیست؟ خواسته های جنسی خود را بیان کنید و از مطرح کردن آن ها واهمه نداشته باشید. زن و شوهر محرم یکدیگر هستند و باید با هم روراست باشند.

۳- سخت نگیرید

بیان درخواست جنسی آن قدرها هم سخت نیست. چیزهایی را که در داستان ها خوانده اید یا در فیلم ها دیده اید، کنار بگذارید. کافی است قبل از برقراری رابطه جنسی کمی به سر و وضع خود برسید. با همسر خود حرف بزنید. شرایط او را در نظر بگیرید و برای برقراری رابطه پا پیش بگذارید.

۴- اعتماد به نفس داشته باشید

مهم ترین چیز در بیان درخواست جنسی داشتن اعتماد به نفس است. یادتان باشد که شما زیبا و ارزشمند هستید. بدن خود را همان گونه که هست بپذیرید و خودتان را دوست داشته باشید. برای سلامت این بدن تلاش کنید. بدن شما همان قدر که به ورزش، غذای خوب، مکمل ها، نظافت و… احتیاج دارد، به رابطه جنسی نیز نیازمند است. فردی که به خود علاقه داشته باشد، سعی می کند تمام نیازهایش را برآورده کند.

۵- نوازش های غیرجنسی را بیشتر کنید

هیچ وقت محبت های غیرجنسی را فراموش نکنید. برخی از افراد تنها زمانی همسر خود را نوازش می کنند و او را در آغوش می گیرند که قرار باشد بعد از آن رابطه جنسی برقرار کنند. این مسئله موجب می شود احساس بدی به همسرتان دست بدهد و فکر کند صرفاً وسیله ای جنسی برای برطرف کردن نیازهای شما است.

نوازش های غیرجنسی بیان خواسته ها و تمایلات جنسی را راحت تر می کند؛ زیرا همسرتان می داند که به غیر از زمان نزدیکی هم موردتوجه شما قرار می گیرد؛ بنابراین، سعی می کند در هنگام برقراری رابطه خواسته های شما را برآورده کند. پس بدون توقع جنسی، به صورت فیزیکی به همسر خود محبت کنید.

۶- فضایی رمانتیک فراهم کنید

به رابطه جنسی با دیدی رمانتیک نگاه کنید. اگر احساس می کنید که نمی توانید خواسته های خود را مطرح کنید، عجله نکنید. ابتدا فضایی عاشقانه فراهم کنید. از شریک زندگی خود تعریف کنید. ویژگی های مثبت او را مطرح کنید و به او بگویید که از چه رفتار و اخلاقیات او لذت می برید.

به عملی بپردازید که هر دو به انجام دادن آن علاقه دارید. به عنوان مثال، با هم فیلمی عاشقانه تماشا کنید، شام را بیرون از منزل میل کنید و هر از گاهی قرار عاشقانه بگذارید. وقتی فضای عاشقانه ایجاد شود، مطرح کردن خواسته های جنسی خود به خود راحت تر می شود.


6 پسندیدم 6 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 29 تیر
از سراسر وب
دیدگاه ها
بازدیدکننده
3 سال پیش

عرض سلام واحترام وتشکر حضور کلیه عوامل چنین مقاله ها وپرسش وپاسخهای آموزنده خدا میدونه از متلاشی شدن چندین خانواده جلوگیری کردید -مدتیه مشکل رابطه زناشوییمون(هرچی پیشقدم میشم، بندرت دلش نزدیکی میخاد،منم ناراحت میشم)بجایی رسیده که بخاطر بچه ها موندم.همسرم از چشمم شدیدا میفته ونمیدونم چیکار کنم؛بهش گفتم اگه مشکلی داری یا مریضی،بریم دکتر.یااز چشت افتادم ویکی رو دوست داری،صادقانه بهم بگو تا برم.اما بیجواب وناراضی از زندگی الکی گذر عمر میکنم.خواهش میکنم درصورت امکان یاریمون کنید.
پاسخ
...
3 سال پیش

خخخخخ
پاسخ
بازدیدکننده
3 سال پیش

اینابرازندگیا خیلی خوبه فقط توروخدااین مطالبم بذارید که چرازنابعدازرابطه جنسی عین یه کاغذمچاله کنارگذاشته میشن همسران بایدبدونن بعدازارضای خودشونم بازم بمااهمیت بدن
پاسخ
بازدیدکننده
3 سال پیش

من هنوز مجردم😁ولی یاد میگیرم برا آیندم
پاسخ
..و
3 سال پیش

در پاسخ به: من همیشه پیش قدمم
چه ربطی داشت مگه سوال پرسیده
پاسخ
بازدیدکننده
3 سال پیش

من همیشه پیش قدمم
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
دکوراسیون دلنشین و دهه شصتی حیاط خانه احسان علیخانی+عکس/ حوض آبی رنگ وسط حیاط با دو صندلی مخصوص آقای مجری و مادرش
ویدیو/ بازسازی دیجیتالی ویرانه‌های باستانی "تخت‌جمشید" توسط "میثم کشاورز" طراح ایرانی/ تصویرسازی و پویانمایی به سبک فیلم‌های هالیوودی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
ویدیو/ "حسین ثابت بکتاش" مالک هتل داریوش: دوران دانشجویی روزنامه می‌فروختم/ اولین هتل خودم را در جزایر قناری که فقط بز وحشی داشت، ساختم
ویراستاری تخصصی مقاله
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی