چگونه ایمپلنت دندان میتواند به شما جوانی ببخشد؟

  جمعه، 23 آبان 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
چگونه ایمپلنت دندان میتواند به شما جوانی ببخشد؟
اغلب کسانی که دندان های خود را از دست داده اند یا آن ها را کشیده اند هنگامی که صحبت میکنند یا زمانی که لبخند میزنند معمولا اعتماد بنفس کمی دارند. برخی ها بخاطر نبود دندان، کلا لبخند نمیزنند یا خیلی کم صحبت کنند. (بدون هیچ شوخی). دلیلش هم این است که زمانی که دندان در دهان نباشد صحبت کردن واقعا سخت است

اگر به منظور پرکردن جای خالی یک یا چند دندان خود به کاشت دندان به روش ایمپلنت فکر می کنید؛ احتمالا سوالات زیادی ذهنتان را به خودش مشغول کرده است. آیا ایمپلنت، بهترین راه حل است؟ ایملنت چه مزایایی دارد که ارزش هزینه کردن داشته باشد؟ آیا ایمپلنت این مزیت را دارد که جای دندان طبیعی را بگیرد؟

اگر بخواهیم به این سوالات، پاسخ درستی بدهیم و اطلاعات کاربردی در اختیارتان قرار دهیم؛ بهتر است مزایا و منافعی که کاشت دندان به روش ایمپلنت برای شما دارد را برایتان توضیح دهیم. البته مزایای کاشت ایمپلنت آنقدر زیاد است که می توان چندین مقاله در مورد آن نوشت اما ما در این مطلب کوتاه به اصلی ترین مزایای آن می پردازیم.ایمپلنت دندان از سه قسمت تشکیل شده اند: یک پایه که تقریبا به شکل پیچ است، یک تاج سرامیکی و یک اباتمنت که این دو قسمت را به هم متصل می کند. جراحان دندان، پایه ایمپلنت را درون استخوان فک می کارند که به جای ریشه دندان پروتزی عمل می کند و به طور دائم در فک باقی می ماند. به همین علت معمولا هیچکس نمی تواند ادعا کند که ایمپلنت مثل دندان طبیعی نیست. در عمل جراحی بعدی، پس از اینکه استخوان فک با ایمپلنت جوش خورد و بهبود یافت، تاج دندان همراه با اباتمنت روی پایه قرار می گیرد. چون پایه ایمپلت کاملا به استخوان فک متصل می شود؛ بسیار مستحکم تر از ریشه دندان طبیعی است.درحقیقت ایمپلنت های دندانی به این منظور طراحی شدند که هم ظاهری شبیه به دندان طبیعی داشته باشند هم عملکرد آنها در دهان مانند دندان طبیعی خود بیمار باشد. پس از کاشت ایمپلنت، بیمار می تواند به راحتی هرچه را می خواهد بجود، با اعتماد به نفس لبخند بزند، بدون احساس خجالت در فعالیت های اجتماعی شرکت کند و دیگر نگران این نباشد که اگر دندان مصنوعی از دهانش بیرون بیفتد چه ظاهر ناخوشایندی پیدا خواهد کرد. ایمپلنت دندان و ضمائم آن موجب حفظ جوانی و ساختار چهره می شود و از بروز بیماریهای لثه و تحلیل استخوان نیز جلوگیری می کنند.

وقتی حرف میزنید یا لبخند میزنید ایمپلنت اعمتاد به نفستان را بالا میبرد!

اغلب کسانی که دندان های خود را از دست داده اند یا آن ها را کشیده اند هنگامی که صحبت میکنند یا زمانی که لبخند میزنند معمولا اعتماد بنفس کمی دارند. برخی ها بخاطر نبود دندان، کلا لبخند نمیزنند یا خیلی کم صحبت کنند. (بدون هیچ شوخی). دلیلش هم این است که زمانی که دندان در دهان نباشد صحبت کردن واقعا سخت است و ممکن است تلفظ و ادای کلمات راحت نباشد. حتی ممکن است که ادای کلمات به صورت ناخواسته اشتباه باشد. و اصلا یکی از مزایا و فواید ایمپلنت دندان بهبود گفتار و افزایش اعتماد به نفس است.

به محض اینکه چنین اشخاصی ایمپلنت میکارند تنها کافیست دهان خود را باز کنند، لبخند بزنند یا با کسی صحبت کنند تا هر بار بر اعمتاد بنفسشان اضافه شود. این اتفاق مخصوصا برای کسانی که سال ها است دندان های خود را از دست داده اند و یکباره ایمپلنت میگذارند بسیار شیرین تر است. برای همین ما به چنین اشخاصی توصیه میکنیم حتما ایمپلنت بگذارند تا زندگیشان زیر و رو شود و از اعتماد به نفس لبریز شوند.

برخلاف دندان طبیعی، ایمپلنت تا قیام قیامت با شما است

یکی از مزایای ایمپلنت دندان مانداری و دوام بالای آن است. شاید اگر ایمپلنت های امروزی هزاران سال یا حتی چندصد سال پیش مورد استفاده قرار میگرفتند همه به آن معجزه خدا میگفتند. زیرا دندان های طبیعی میتوانند به راحتی در دوره پیری بریزند ولی این ایمپلنتها به طرز عجیبی تا آخرین ثانیه عمر نیز میتوانند در جای خود و در بهترین حالت حفظ شوند.

اگر بخواهیم ایمپلنت ها را با سایر روش های جایگزینی دندان مثل بریج ها یا پروتزها مقایسه کنیم، قطعا ایمپلنت ها پیروز هستند. زیرا برای مثال، بریج دندان تنها 5 تا 10 سال عمر میکند و بعد از آن باید تعویض شود. اما ایمپلنت ها را اگر درست و حسابی نگهداری کنید مرگ ندارند. علاوه بر این، هزینه نگهداری از ایمپلنت در مقایسه با سایر روشهای جایگزینی دندان طبیعی خیلی خیلی کمتر است. چون اگر از آن ها خوب مراقبت شود اصلا نیازی به تعمیر ندارند.

به حفظ سلامتی دهان و دندان شما کمک بسیار بسیار زیادی میکند

به عنوان یک شی خارجی و کاشتنی، یکی از مزایای ایمپلنت دندان کمک به حفظ سلامتی دهان واست. ایمپلنت ها به صورت یکپارچه در لثه ها و دندان شما کاشته میشوند و تداخلی با سلامتی دهان و دندان شما ندارند. زیرا دقیقا مشابه دندان هستند و مشابه آن عمل میکنند. کاشت ایمپلنت با دندان در مقایسه با سایر روش های جایگزینی دندان (مثل بریج دندانی) هیچ آسیبی به لثه ها و یا سایر دندان ها نمیزند. و از همه مهمتر تمیز کردنشان در مقایسه با همین بریج ها یا حتی پروتزهای دندانی راحت تر است. بنابراین با مراقبت از آن ها لازم نیست که خودتان را به آب و آتش بزنید. تنها مثل سابق باید دندان های خود را مرتبا مسواک بزنید.

به شما جوانی میبخشد

شاید شما به دندان تنها به چشم یک وسیله برای جویدن غذا نگاه کنید. اما ما به عنوان دندانپزشک، دندان را یکی از اجزای زیبایی شناختی صورت میدانیم. کسانی که دندان های منظم، سفید و زیبایی دارند معمولا صورت بهتری هم دارند و وقتی لبخند میزنند خواستنی تر هستند. این افراد بخش زیادی از زیبایی خود را مدیون دندان هایشان هستند. این دندان ها هستند که باعث میشوند صورت شما پر باشد، این دندان ها هستند که باعث میشوند راحت تر بجوید و راحت تر صحبت کنید. از همه مهمتر این دندان ها هستند که لبخند شما را زیباتر میکنند. به خاطر همین است که اگر حتی یکی از دندان هایتان را از دست بدهید روی زیبایی شما تاثیر میگذارد مخوصا اگر آن دندان در جلو باشد!

از آنجایی که ایمپلنت دندان یکی از بهترین روش های جایگزینی دندان های طبیعی شما است، به عنوان یک جانشین لایق هر آنچه که دندان برای شما انجام میدهد را با همان کیفیت برای شما به ارمغان می آورد. دقیقا مشابه دندان های طبیعی، ایمپلنت دندان هم شما را جوانتر نشان میدهد. برای مثال اگر شما 60 سال سن دارید درصورتی که ایمپلنت بکارید 10 سال جوانتر میشوید و شبیه 50 ساله ها میشوید. بنابراین جوانسازی یکی از فواید ایمپلنت های دندانی است.

مانع از فرسایش و از بین رفتن بافت استخوانی

استخوان فک از دندان های ما حمایت میکنه. بافت استخوان فک در واقع با احاطه کردن ریشه دندون ها باعث میشه دندان سرجای خودش فیکس بشه. وقتی دندون شما به هر دلیلی از بین میره و کشیده میشه، استخوان فکی که سابق بر این دندون از دست رفته شما رو حمایت میکرد هم، شروع به فرسایش و کاهش تراکم میکنه.

اگر ما به جای دندان از دست رفته، یک جایگزین خوب پیدا نکنیم طبیعیه که باید منتظر از بین رفتن تدریجی بافت استخوانی بشیم. اما با جایگزین کردن ایمپپلنت دندان میتونید جلوی این اتفاق رو بگیرید. بنابراین یکی از مهمترین مزایای ایمپلنت دندان قطعا جلوگیری از فرسایش بافت استخوان فک هستش.

خودتان را برای سخنرانی های طولانی آماده کنید

با کاشت دندان به روش ایمپلنت دیگر نگران بیرون افتادن دندانهای مصنوعی در حین صحبت نباشید.یکی دیگر از مزایای کاشت ایمپلنت علاوه بر تلفظ راحت تر کلمات با پر شدن جای خالی دندان، از بین رفتن اضطراب ناشی از احتمال خارج شدن دندان یا بیرون افتادن دندان از دهان است. همان تجربه ای که اکثر افرادی که از دندان مصنوعی استفاده می کنند معمولا حین صحبت های طولانی با آن مواجه شده اند. بنابراین با کاشت دندان خودتان را برای سخنرانی های طولانی آماده کنید و دیگر نگران خارج شدن بی موقع آن از دهانتان نباشید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (465 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (333 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (217 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (124 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (59 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (14 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (12 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (8 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (8 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر)
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند