چرا برخی افراد مجبور به کاشت مژه می شوند؟

  چهارشنبه، 29 بهمن 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
چرا برخی افراد مجبور به کاشت مژه می شوند؟
دلایل مختلفی برای ریزش مژه وجود دارد. مثلا برای خانم ها این مشکل پیش آمده که بر اثر برداشتن مژه های مصنوعی چسبی، مژه های خود را از دست می دهند. اما برخی از افراد هستند که در کل با مژه های کم پشت به دنیا می آیند

کاشت مژه طبیعی یکی از عمل های جراحی زیبایی است و عموما برای ترمیم مژه اشخاصی صورت می گیرد که به دلایلی مانند سوختگی، تصادف، ضربه و یا دیگر موارد مژه های خود را از دست داده اند و نیاز به ترمیم دارند در واقع کاشت مژه یکی از عمل های بسیار سخت و پیچیده است و فقط برای اشخاصی توصیه می شود که فاقد مژه بوده و داشتن چند مژه شکل ظاهری آنها را تغییر محسوسی می دهد و اغلب تقاضا جهت پیوند مژه با اهداف زیبایی و داشتن مژه های پرپشت تر از سوی بسیاری از متخصصان رد می شود (برخلاف عمل های زیبایی دیگری مانند کاشت مو و کاشت ابرو یا لیپوماتیک) ، زیرا این کار به هیچ وجه درست و منطقی نیست. اما ممکن است بسیاری از افراد به ویژه خانمها حتی با دیدن یک عکس کاشت مژه تمایل زیادی نسبت به این عمل نشان دهند. ناگفته نماند که به این عمل اکستنشن مژه هم گفته می شود.

دلایل مختلفی برای ریزش مژه وجود دارد. مثلا برای خانم ها این مشکل پیش آمده که بر اثر برداشتن مژه های مصنوعی چسبی، مژه های خود را از دست می دهند. اما برخی از افراد هستند که در کل با مژه های کم پشت به دنیا می آیند. دلایل دیگری نیز وجود دارد که هریک موجب ریزش مژه خواهد شد که در ادامه به هریک از آنها اشاره خواهیم کرد:

  • بیماری و درمان های پزشکی
  • ناهنجاری های مادرزادی
  • صدمه های ناشی از تصادف، زخم های سوختگی و غیره
  • عوامل ارثی و ژنتیکی
  • کندن مژه های توسط خود فرد
  • روش های درمان سرطان مانند پرتو درمانی، شیمی درمانی

کاشت مژه دائمی

از آنجا که از اسمش پیداست ماندگاری کوتاه مدتی دارد و به دلیل استفاده از نوعی چسب چندین ماه روی مژه ها ی شما میماند این روش از لحاظ قیمتی بسیار ارزانتر میباشد.این در حالی است برای کاشت دائم مژه به یک نیروی متخصص(پزشک ) برای کاشت نیاز است در این نوع کاشت با برش در بالا و پایین پلک مو های مژه جاسازی میشود ،فولیکول های مو از پوست سر برداشته ودر نواحی برش داده شده پیوند زده میشود وسپس با بخیه زدن تار های مژه در جای خود مستحکم میشوند.

کلاسیک:

در این نوع کاشت خانم ها علاقه زیادی به پر پشت نشان دادن مژه های خود دارند و متخصص مژه با قرار دادن یک تار مژه بین مژه های طبیعی شما مژه های پر پشت با ظاهری بی نظیر را به شما هدیه میدهد.توصیه ما برای شما که اولین بار به دنبال این کار هستید مدل کاشت کلاسیک میباشد چرا که این روش به ذلیل ظاهر طبیعی که دارد زیبایی شما را دو چندان میکند.

والیوم:

این نوع اکستنشن بر خلاف مدل کلاسیک که بین هر کدام از مژه ها یک تار مژه ی مصنوعی قرار داده میشد،با قرار دادن ۴ الی ۵ مژه بین هر مژه ی طبیعی شما مژ های حجیم را به شما هدیه میدهد.

کاشت مژه ابریشمی :

نوین ترین روش اکستنشن مژه میباشد به دلیل اینکه جنس تار های مو ابریشمی است به این نام معروف است، لازم به ذکر است این روش دارای ماندگاری بالاتری نسبت به روش کلاسیک میباشد و خیلی طبیعی تر جلوه میدهد.

گل مژه از عوارض مهم استفاده از مژه مصنوعی

  • اگر مژه های کم پشتی دارید بهتر است ابتدا به پزشک متخصص پوست مراجعه فرمایید و توجه داشته باشید که کاشت مژه مصنوعی، آن هم به صرف زیبایی، عواقب بدی در پی دارد و باعث بروز اگزما و حساسیت چشمی و تحریک چشم که علائمی مانند قرمزی، خارش، ورم، سوزش، خشکی و پوسته ریزی پلک چشم دارد، خواهدشد.
  • تغییر رنگ پلک در ناحیه و اطراف چشم به خصوص تیره رنگ شدن پوست در حاشیه پلک از عوارض چسباندن مژه مصنوعی به وسیله چسب های مخصوصی که بسیار قوی هستند یا کاشت مژه است.
  • افرادی که مژه های کم پشتی دارند باید کمتر از مواد آرایشی استفاده کنند یا از مواد آرایشی مرغوب استفاده نمایند. به جای کاشت مژه از یک ریمل مرغوب استفاده نمایید زیرا کاشت مژه مصنوعی در درازمدت موجب جمع شدن باکتری ها و انواع عفونت ها می شود.
  • چسباندن مژه مصنوعی در آرایشگاه ها به علت اینکه خونرسانی را در مژه های طبیعی مختل می کند سبب کم پشتی و ریزش مژه های طبیعی می گردد.
  • یکی دیگر از عوارض مهم کاشت مژه، ابتلا به گل مژه است و افرادی که از مژه های مصنوعی استفاده می کنند بیشتر به گل مژه مبتلا می شوند.

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (435 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (231 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (173 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (154 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (142 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (98 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (92 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (79 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (79 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW