چرا ورزش باعث سلامتی و زیبایی پوست می شود؟

  سه شنبه، 17 فروردین 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
چرا ورزش باعث سلامتی و زیبایی پوست می شود؟
اگر تمایل دارید صاحب پوستی روشن و بدون چین و چروک شوید توصیه می کنیم از ورزش و تمرینات ورزشی کمک بگیرید. تمرین و عرق ریختن برای پوست بسیار مفید است و می تواند مانع آسیب های مختلف مواد‌غذایی مضر به بدنتان شود.

در صورتی که انسان ها حداقل 5 بار در هفته به مدت 30 دقیقه ورزش نکنند، ظرف مدت 5، 10 و 20 سال آینده اثرات منفی در چهره آنها دیده می شود و افرادی که به مقدار توصیه شده ورزش کنند ظرف 5، 10 و 20 سال آینده تغییرات مثبتی در چهره آن ها صورت می گیرد .افرادی که تحرک بدنی ندارند بعد از چند سال پوست افتاده ای پیدا می کنند و زیبایی پوست آن ها شدیدا کاهش پیدا می کند. هم چنین چین و چروک های زیاد و انباشته شدن چربی در اطراف چشم و گردن و دیگر قسمت های صورت می تواند تاثیر منفی زیادی روی ظاهر انسان داشته باشد .اگر همه می دانستند در صورت ورزش نکردن ممکن است در 20 سال آینده چه ظاهری پیدا کنند شاید تعداد بیش تری نسبت به تحرک بدنی بیش تر علاقه مند می شدند ما باید برای حفظ سلامت بدن ورزش کنیم و نقش ورزش کردن به عنوان عاملی برای جلوگیری از افزایش وزن، ساخت عضلات، پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و دیابت و حتی درمان، به اثبات رسیده است. اما امروزه پزشکان بر این باورند که ورزش کردن علاوه بر این مزایا، نقش مفیدی در سلامت پوست بدن افراد هم دارد .ورزش برای کاهش جوش های پوستی و آکنه و مبارزه با علایم پیری مفید است و کارشناسان بهداشتی معتقدند که ورزش کردن منظم نقش زیادی در سلامت پوست دارد.

عرق کردن باعث زیبایی تان می شود !

وقتی ورزش می کنید، جریان خون در لایه های زنده پوست بالا می رود؛ باز شدن غده های عرق باعث خارج شدن ترکیباتی می شود که منافذ پوست را می بندند. البته تمیز بودن پوست قبل از ورزش اهمیت زیادی دارد. بعد از عرق کردن در سریع ترین زمان ممکن پوست را شست و شو دهید؛ زیرا در غیر این صورت آلودگی ها دوباره به داخل منافذ پوست برمی گردند و آن ها را مسدود می کنند.

سفت شدن عضله ها و زیبایی پوست

کسانی که عضلات سفتی دارند ظاهر پوست آن ها زیباتر است. سفتی عضلات باعث سفتی پوست می شود. هرچه قدر تعداد عضلات سفت بدن بیشتر باشد، بدن شخص سالم تر و جوان تر به نظر می رسد. افراد مبتلا به سلولیت که از ظاهر بدن خود رضایت ندارند، می توانند با ورزش کردن ظاهر بهتری به بدن خود بدهند. ورزش کردن باعث صاف شدن کلی اندام ها می شود و ظاهر نامطلوب سلولیت را کاهش می دهد.

درخشان شدن پوست با ورزش

براق و درخشان شدن پوست بعد از ورزش، واقعیتی انکارناپذیر است. افزایش ضربان قلب در اثر ورزش کردن، اثرات مفیدی روی پوست دارد. لایه های زنده پوست، در اثر ورزش کردن اکسیژن و مواد غذایی بیشتری دریافت می کنند. این موضوع باعث جریان خون بهتر در پوست و در نتیجه براق و درخشان شدن آن می شود. از طرف دیگر پوست بعد از ورزش، چربی های طبیعی تولید می کند که ظاهر زیبا و درخشنده به پوست می دهند.

کاهش استرس در اثر ورزش

پیاده روی طولانی مدت، شنا کردن و ورزش های هوازی باعث خالی شدن ذهن ، افزایش آرامش و زیبایی پوست می شوند. اثر ورزش در کاهش استرس را می توان به وضوح در زیبایی پوست مشاهده کرد. پوست شخصی که تحت استرس است هرگز ظاهر خوبی ندارد.اگر می خواهید از ورزش کردن بهترین بهره را برای زیبایی پوست ببرید، نکات زیر را رعایت کنید :

  • برای ورزش کردن در فضای باز، قبل از ورزش کرم ضدآفتاب بزنید.
  • هنگام ورزش کردن در طول ساعات تابش شدید آفتاب ( بین ساعات 10 صبح تا 4 بعد از ظهر ) ، تا حد امکان پوست خود را بپوشانید.
  • از پوشیدن لباس های تنگ در هنگام ورزش خودداری کنید.
  • بلافاصله بعد از خارج شدن از استخر ، دوش بگیرید

ورزش منافذ پوست شما را تمیز می کند

به ورزش کردن و عرق ریختن نه نگویید. ثبت نام در کلاس دوچرخه ثابت مورد علاقه تان یا کلاس یوگا در هوای گرم و مرطوب،تاثیر بسیار خوبی بر پوستتان می گذارد. یک دکتر می گوید: «عرق کردن فرآیندی فیزیولوژیکی و طبیعی است که به آزادسازی سموم از بدن کمک کرده و منافذ را تمیز می کند.» اگر پوستی مستعد آکنه دارید، ورزش برایتان مفید است چون به کاهش باکتری های جوش زا کمک می کند.فقط مطمئن شوید که قبل از ورزش، آرایشتان را پاک می کنید. «ورزش کردن با داشتن آرایش، نه تنها منافذ پوستتان را می بندد بلکه اگر پوستتان را با دست یا حوله باشگاه پاک کنید، ذرات مواد آرایشی خیلی عمیق در پوستتان نفوذ می کند.»

ورزش از ایجاد چین و چروک پوست جلوگیری می کند

ورزش کردن به جلوگیری از مشکلات پوستی مربوط به یک رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات های تصفیه شده (شکرهای تصفیه شده مثل قند و شکر و… و نشاسته های تصفیه شده مثل آرد سفید، برنج سفید، پاستا، آرد غنی شده و …) و قند نیز کمک می کند. دکتر می گوید: «هر چه قند بیشتری مصرف کنید، احتمال آن زیاد است که با چروک، شلی و افتادگی پوست مواجه شوید. اما ورزش با این عوامل آسیب زننده به پوست مبارزه می کند.» قند به کلاژن و الاستین آسیب می رساند و می تواند منجر به ایجاد چین و چروک شود. این ۲ ماده بلوک های سازنده ضروری برای پوستی سالم است. خوشبختانه ورزش کردن به پایین آوردن سطح قند خون شما کمک می کند و مانع آسیب رساندن مواد غذایی شیرین به پوستتان می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (632 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (60 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (31 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان