چطور موهای پشت لب را برای همیشه از بین ببریم؟

  یکشنبه، 05 مرداد 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
چطور موهای پشت لب را برای همیشه از بین ببریم؟
اصلاح کردن، بخشی از موها را که روی سطح پوست قرار دارند؛ از بین میبرد، به همین دلیل مو ها خیلی سریع دوباره رشد می کنند. بند انداختن  یا اپیلاسیون، موها را از ریشه جدا میکند، که به کند شدن رشد مجدد آنها کمک می کند. اما حتی با استفاده از بند انداختن یا موم نیز، احتمالاً طی چند هفته موها دوباره رشد می کنند.

اصلاح کردن، بخشی از موها را که روی سطح پوست قرار دارند؛ از بین میبرد، به همین دلیل مو ها خیلی سریع دوباره رشد می کنند. بند انداختن یا اپیلاسیون، موها را از ریشه جدا میکند، که به کند شدن رشد مجدد آنها کمک می کند. اما حتی با استفاده از بند انداختن یا موم نیز، احتمالاً طی چند هفته موها دوباره رشد می کنند.اگر به دنبال راه حل های طولانی تری برای از بین بردن موهای زائد هستید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که سایر روش های از بین بردن موهای زائد برای همیشه را نیز در نظر بگیرید. روش های زیر نسبت به توانایی که در از بین بردن موها برای مدت زمان طولانی دارند؛ رتبه بندی شده اند.

الکترولیز

الکترولیز شامل استفاده از فرکانس های رادیویی موج کوتاه است که از طریق سوزن های ریزی که مستقیماً در فولیکول های مو قرار می گیرند منتشر می شود. هدف این است که امواج ساتع شده فولیکول مو را از بین ببرد تا رشد موهای جدید تحریک نشود. الکترولیز یک روش دائمی رفع موهای زائد است که از یک دستگاه مخصوص برای جلوگیری از رشد مو با استفاده از انرژی شیمیایی یا گرما استفاده می کند. سپس، فولیکول های مو با بند انداختن برقی کوچک برداشته می شوند. اگرچه الکترولیز دائمی است، اما میزان جلسات لازم برای دستیابی به حذف دائمی موهای زائد به خاطر ژنتیک هر شخص متفاوت خواهد بود. الکترولیز می تواند بسیار پرهزینه باشد و به یک متخصص ماهر نیاز دارد تا درمان را انجام دهد.

بر خلاف سایر گزینه های رفع موهای زائد برای همیشه، الکترولیز یک راه حل دائمی تایید شده توسط سازمان غذا و دارو است. با این حال، برای بهترین نتیجه، باید جلسات درمانی متعددی را بگذرانید که مدت زمان هرکدام نیز بسیار طولانی است.الکترولیز را می توان در هر جای بدن انجام داد و برای انواع پوست ها موثر است. از عوارض جانبی احتمالی الکترولیز می توان به قرمز شدن پوست یا زخم شدن آن اشاره کرد. رایج ترین عارضه جانبی درد و قرمزی ناشی از تحریک پوست است. عوارض جانبی نادر اما جدی شامل زخم و عفونت به خاطر سوزنها و همچنین کلوئیدها (رشد بیش از حد بافت زخم) است.از آنجا که الکترولیز برای نتیجه دهی به زمان زیادی احتیاج دارد، برای مناطق کوچک مانند پشت لب یا چانه بهتر است. خانمهایی که موهای سفید یا بلوند دارند و نمی توانند لیزر یا IPL انجام بدهند، ممکن است نتیجه مناسبی از الکترولیز بگیرند.برای نتیجه گرفتن از الکترولیز احتمالاً باید هر 1-2 هفته یکبار جلسات را تکرار کنید تا زمانی که بیشتر موها از بین بروند. این روش برای نواحی وسیع بدن اصلا توصیه نمی شود چون مدت زمان آن بسیار طولانی است.

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یکی از بهترین گزینه های از بین بردن موهای زائد برای همیشه است. مانند الکترولیز، این درمان نیز فولیکول مو را هدف قرار می دهد. این روش با آسیب رساندن به فولیکول با لیزرهای پر حرارت کار می کند تا رشد موهای جدید متوقف شود.

لیزر موهای زائد شبیه IPL است، با این حال درمان با لیزر از یک طول موج واحد برای هدف قرار دادن فولیکول های مو استفاده می کنند، به جای اینکه نور با طیف گسترده ای استفاده شود (که دقت آن پایین تر می آید). لیزر برای جلوگیری از رشد مجدد موها، روی جذب حداکثر گرما توسط فولیکول موهای منطقه تحت درمان تمرکز دارد، در حالی که نور طیف گسترده ای که در IPL استفاده می شود، تکه های بزرگتر مو را در طول موج های مختلف هدف قرار می دهد. شما می توانید لیزر موهای زائد را در کلینیک و یا در خانه به کمک دستگاه های لیزر خانگی انجام دهید. اگرچه لیزر روشی بسیار کارآمد و آسان است، اما درمان های لیزر و IPL در صورت انجام نادرست انجام می توانند باعث سوزش و تحریک پوست شوند.براساس گفته های کندلا، لیزر موهای زائد به استثنای ناحیه چشم، در هر مکانی روی بدن قابل انجام است. این روش درمانی در افرادی که رنگ پوست روشن دارند و موهای تیره دارند بهتر عمل می کند.

لیزر و IPL در هر نقطه از بدن عمل می کنند. برای خانم هایی که موهای تیره دارند و پوست روشن دارند لیزر گزینه بهتری است. لیزر موهای زائد روی موهای سفید کار نمی کند و به خوبی موهای تیره روی موهای بلوند نیز تاثیر نمی گذارد.در بیشتر موارد، از بین بردن موها با لیزر کندلا الکس چند ماه به طول می انجامد و در بعضی موارد ممکن است سالها ادامه داشته باشد. هنگامی که موها دوباره رشد می کنند، اغلب ظریف تر و نازک تر هستند. با این حال، لیزر موهای زائد، رفع دائمی موها را تضمین نمی کند.تورم یا قرمزی از عوارض جانبی احتمالی لیزر مو هستند. از آنجا که احتمال سوختگی و ایجاد جای زخم روی پوست نیز وجود دارد، بهتر است لیزر درمانی را با حضور پزشک متخصص لیزر انجام دهید.شایع ترین عارضه لیزر سوزش و قرمزی پوست است، که معمولاً بعد از چند ساعت از بین می رود. این روش درمانی همچنین می تواند باعث ایجاد تغییرات موقتی رنگدانه بویژه در پوست هایی با رنگ های تیره شود. عوارض جانبی جدی تر شامل تاول زدن و زخم شدن است اما این عوارض بسیار نادر هستند.

علت وجود موهای زائد چیست؟

عوامل زیادی مانند هورمونها، PCOS (سندرم پلیسیستیک اوارین)، سن، قومیت، وزن، متابولیسم و داروها همه در رشد موهای بدن، نقش دارند. بنابراین به دلیل اینکه پوست و موی هر فردی متفاوت است، الگوی رشد مو ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

این روش برای چه نوع مویی بهترین نتیجه را دارد؟

اگر چه لیزر کردن موهای زائد روی موهای تیره و مشکی بهترین تاثیر را دارد اما روی موهای خاکستری و بلوند تاثیر کمی دارد. بعلاوه این روش در مورد زنانی که دچار اختلالات هورمونی اند مانند بیماری پلیسیستیک اواریس، خوب عمل نمی کند.

مزایای لیزرموهای زائد صورت

بوسیله لیزر کردن موهای زائد صورت، شما می توانید مزایای قابل توجهی بدست آورید. این مزایا عبارتند از:

  • اعتماد به نفستان را تقویت کنید
  • موهای زائد صورتتان را به شکل ایمن و اختصاص کاهش دهید
  • موهای زائد صورتتان را بطور دائمی از بین ببرید
  • جلوی استفاده از تیغ و درنتیجه جوشها و سوزش ناشی از آن را می گیرد

لیزر پشت لب چگونه عمل می کند؟

روش های موقت برداشتن موهای بالای لب و چانه هم از نظر مالی و اقتصادی مقرون به صرفه نیستند هم می توانند بسیار ناخوشایند باشند.درمان با لیزر موثرترین روش دائمی از بین بردن موهای زائد پوست در زمان کوتاهتر و با راحتی بیشتر نسبت به روش های موقت، است. لیزر، فولیکول مو را هدف قرار داده و آن را از بین می برد تا از رشد بیشتر مو جلوگیری کند. این فرایند شامل متمرکز کردن پرتوهای لیزر به طول موج خاص در ناحیه مورد نظر مانند لب فوقانی یا چانه است. این لیزر توسط ملانین (رنگدانه) موجود در پوست جذب شده، به ریشه مو رفته و در آنجا سلول های بنیادی مسئول رشد مو را از بین می برد و مانع از ایجاد مو های جدید می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (509 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (167 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (35 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (34 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (8 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (7 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید (6 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
اعلام اسامی 30 دانشجوی نمونۀ سال 1402
برنامه تازه اردوغان برای بقاء / ترکیه از روی عربستان کپی می‌کند
دغدغه‌ها و اولویت‌های پزشکیان و جلیلی برای «آموزش و پرورش»
جلیلی: دولت را با 1500 تحریم تحویل رئیسی دادند!
ماجرای جمله «به شما ناهار دادند؟» شهید رئیسی چه بود
واردات خودروهای ارزان قیمت با کیفیت در دستور کار دولت
مدافع پرسپولیس به تراکتور پاسخ مثبت داد / هایجک چهارم از اردوی سرخ پوشان توسط زنوزی
سرخط مهم‌ترین اخبار ایران و جهان / 11 تیر 1403
از واکنش متفاوت پسر بزرگ دهقان فداکار به توییت پزشکیان تا مراسم وداع با شهید حافظ صندوق در حواشی داغ امروز دوشنبه 11 تیر 1403
همسر سعید جلیلی چرا غایب است و این کاندیدا را همراهی نمی کند؟ / شغل او چیست؟ + عکس
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
(تصاویر) سفر به عصر قاجار؛ اردکی که عاشق خواجۀ دربار شده بود!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس