چگونه اکانت اسنپ چت را امن کنیم ؟

  یکشنبه، 18 آبان 1399   زمان مطالعه 9 دقیقه
چگونه اکانت اسنپ چت را امن کنیم ؟
اسنپ‌ چت یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های اندروید و iOS است. در این مقاله به چند نکته مهم جهت حفظ حریم شخصی و امنیت در اسنپ‌چت اشاره می‌کنیم.

ده نکته مهم و ضروری برای حفظ امنیت اسنپ چت

۱. احراز هویت دو مرحله ای را فعال کنید

تصویر

احراز هویت دو مرحله ای، لایه حفاظتی مضاعفی به حساب کاربری شما اضافه می کند و از دسترسی غیر معتبر جلوگیری می کند. هر بار بخواهید از هر دستگاهی وارد حساب کاربری خود شوید، هم باید رمز عبور و هم کد تایید احراز هویت را وارد کنید که به صورت خودکار به تلفن همراه شما ارسال می شود.

برای فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای و بالا بردن امنیت اسنپ چت ، مسیر Profile > Settings را دنبال کنید و سپس دکمه کنار SMS Verification را بزنید تا این قابلیت فعال شود. اسنپ چت شما را راهنمایی می کند تا بتوانید فرآیند را به طور کامل طی کنید.

نکته

اگر نمی خواهید از SMS برای احراز هویت دو مرحله ای و امنیت اسنپ چت استفاده کنید، امکان استفاده از احراز هویت توسط برنامه های شخص ثالث مثل Google Authenticator برای تولید کد و ارسال آن فراهم شده است. روی گزینه Authentication App ضربه بزنید تا این گزینه فعال شود.

۲. مطمئن شوید فقط دوستانتان می توانند با شما ارتباط برقرار کنند

تصویر

اسنپ چت این امکان را به کاربران می دهد تا عکس ها و ویدیوهای خود را به تمام مردم جهان ارسال کنند، اما این کار امنیت اسنپ چت را به طرز چشم گیری کاهش می دهد. واقعا می خواهید همه کاربران اسنپ چت با شما در ارتباط باشند؟ احتمالا نه!

می توانید انتخاب کنید فقط دوستانتان (یعنی کاربرانی که به فهرست دوستان خود اضافه کردید) یا همه کسانی که در جهان اسنپ چت دارند با شما در ارتباط باشند. این دسترسی شامل همه روش های برقراری ارتباط می شود، از عکس ها و ویدیوها گرفته تا چت ها و تماس ها!

از آنجایی که هر کس به صورت تصادفی می تواند به نام کاربری یا اسنپ کد شما دسترسی پیدا کند، بهترین راه برای امنیت اسنپ چت این است که عکس ها، ویدیو ها و دسترسی به حساب کاربری خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. برای این کار به قسمت Settings بروید، قسمت Contact Me را باز کنید (این قسمت زیرمجموعه Who Can… است) و My Friends را انتخاب کنید.

۳. انتخاب کنید چه کسانی استوری های شما را ببینند

تصویر

استوری های اسنپ چت به دوستان شما درباره کارهایی که در ۲۴ ساعت گذشته انجام دادید، اطلاعات مختصر و مفیدی می دهد. برخلاف ارسال عکس به دوستان خاص، استوری ها در قسمت My Story ثبت می شود و در صفحه اخبار دیگران هم ظاهر می شود و همین مسئله می تواند امنیت اسنپ چت را پایین بیاورد و حریم خصوصی معنایی نداشته باشد.

سلبریتی ها، افراد مشهور و سرشناس و افراد با فالوورهای زیاد، نمایش دادن استوری به همه می تواند آن ها را بیشتر در معرض دید عموم قرار دهد و به جذب فالوور کمک کند. با این حال، ممکن است فقط بخواهید دوستان شما استوری هایتان را ببینند. همچنین این گزینه را دارید که لیست شخصی بسازید و کاربرانی که می خواهید استوری شما را ببینند انتخاب کنید. مثل مورد قبل، برای بالا بردن امنیت اسنپ چت به Settings بروید، قسمتWho Can را انتخاب کنید و بعد روی View My Story ضربه بزنید. بعد از آن می توانید بین سه گزینه Everyone، My Friends یا Custom یکی را انتخاب کنید.

۴. خودتان را از قسمت Quick Add مخفی کنید

تصویر

اسنپ چت اخیرا ویژگی جدیدی به نام Quick Add را معرفی کرده که می توانید آن را در پایین لیست چت ها و قسمت استوری ها ببینید. در این قسمت فهرست کوتاهی از کاربران پیشنهادی دیده می شود که با توجه به دوستی های مشترک شما و دیگران انتخاب شده است. این قسمت می تواند امنیت اسنپ چت را به خطر بیندازد.

اگر تنظیمات Quick Add را فعال کرده باشید، در قسمت Quick Add دوستانِ دوستانتان نمایش داده خواهد شد. اگر نمی خواهید در این قسمت دیده شوید، می توانید این گزینه را غیرفعال کنید. کافی است مسیر Profile > Settings را دنبال کنید و قسمت See Me in Quick Add را انتخاب کنید.

۵. کاربرانی که به طور تصادفی شما را به فهرست خود اضافه می کنند، نادیده بگیرید یا بلاک کنید

تصویر

غیرعادی نیست که کاربرانی به صورت تصادفی شما را به فهرست دوستان خود اضافه کنند، فرقی نمی کند آن ها را بشناسید یا نه و هیچ اید ه ای نداشته باشید چطور ممکن است نام کاربری شما را پیدا کرده باشند. این افراد ممکن است هکر یا کاربران فیک باشند که امنیت اسنپ چت شما را به خطر می اندازند. حتی اگر تمام نکات امنیتی بالا را رعایت کردید و مطمئن هستید فقط دوستانتان می توانند با شما ارتباط برقرار کنند، باز هم باید این افراد را نادیده بگیرید (یا بلاک کنید) تا نتوانند به عکس ها و ویدیوهای شما دسترسی پیدا کنند و با شما تماس بگیرند. برای اینکه امنیت اسنپ چت خود را تضمین کنید، مراحل زیر را با دقت انجام دهید:

  • روی تصویر پروفایل یا Bitmoji ضربه بزنید.
  • در زیر گروه اسنپ کد، روی گزینه Add Friends ضربه بزنید.
  • در این قسمت گزینه ای می بینید که بالاتر از همه قرار دارد و Added Me نامگذاری شده است. روی Show More زیر آن ضربه بزنید تا تمام کسانی که شما را Add کردند ببینید.
  • روی تصویر پروفایل یا آیکون Bitmoji آن ها ضربه بزنید تا پروفایل آن ها باز شود.
  • روی سه نقطه بالا سمت راست ضربه بزنید.
  • در این قسمت اگر فرد مورد نظر را نمی شناسید، می توانید سه گزینه Block، Report یا Ignore Friend Request را انتخاب کنید.

۶. به اعلان های اسکرین شات گرفتن توجه کنید

تصویر

وقتی اسنپی (عکس یا ویدیو) به یک دوست ارسال می کنید و آن ها پیش از ناپدید شدن آن، از پیام یا عکس و ویدیوی شما اسکرین شات بگیرند، از اسنپ چت اعلانی دریافت می کنید که می گوید «فلانی اسکرین شات گرفت!» ([Username] took a screenshot!). این اعلان کوتاه فیدبک مهمی است که می تواند اهمیت امنیت اسنپ چت را به شما یادآوری کند و آن وقت است که باید تصمیم بگیرید می خواهید دوستی خود با شخص مورد نظر را ادامه بدهید یا نه!

هر کس از عکس، ویدیو و چت های شما اسکرین شات بگیرد، می تواند آن را هر جایی پست یا برای هر کسی که می خواهد ارسال کند. در حالی که فرستادن عکس و ویدیو برای دوستان بسیار نزدیک و اقوام و دیدن اعلان اسکرین شات، ترسناک و ناراحت کننده نیست، اما ضرر ندارد از چیزی که برای دیگران می فرستید آگاه باشید و امنیت اسنپ چت خود را تضمین کنید.

اگر اسنپ چت باز باشد، اعلان درون برنامه ای دریافت خواهید کرد، اما اگر می خواهید بلافاصله بعد از اسکرین شات گرفتن دیگران خبردار شوید، باید اعلان های اسنپ چت را از تنظیمات اصلی گوشی فعال کنید تا امنیت اسنپ چت تضمین شود.

۷. نام کاربری یا اسنپ کد خود را آنلاین به اشتراک نگذارید

بسیاری از کاربران اسنپ چت نام کاربری خود را در پست های اینستاگرام، توییتر یا فیس بوک منشن می کنند. عده ای هم نام کاربری خود را در اینترنت پخش می کنند تا دیگران تشویق شوند آن ها را به عنوان دوست خود انتخاب کنند. این کار امنیت اسنپ چت شما را تا حد زیادی پایین می آورد. اگر تمام موارد امنیتی بالا را با مسئولیت و میل خودتان نادیده گرفته اید و می خواهید عده زیادی شما را در اسنپ چت یا فضای وب ببینند، ایرادی ندارد و خواست شما بوده است. اما اگر می خواهید فعالیت خود را مخفی کنید و امنیت اسنپ چت را بالا ببرید، بهتر است نام کاربری و کد اسنپ خود را در اینترنت پخش نکنید.

علاوه بر به اشتراک گذاری نام های کاربری، کاربران اغلب اسکرین شات هایی از اسنپ کدهای خود پست می کنند. اسنپ کدها در واقع QR کدهایی هستند که با اسکن آن ها توسط دوربین موبایل می توانند به طور خودکار به عنوان دوست شما انتخاب شوند. اگر نمی خواهید کاربران رندوم وارد فهرست دوستان شما شوند، امنیت اسنپ چت را بالا ببرید و اسکرین شات اسنپ کد خود را با کسی به اشتراک نگذارید.

۸. اسنپ های خصوصی خود را به My Eyes Only انتقال دهید

تصویر

در اسنپ چت قسمتی به نام Memories قرار دارد که به شما این امکان را می دهد تا عکس و ویدیوها را قبل از پست یا استوری کردن یا بعد از آن ذخیره کنید. تمام کاری که باید بکنید این است که روی علامت کارت ها در پایین دکمه شاتر دوربین ضربه بزنید تا آلبومی از عکس ها و ویدیوهایی که قبلا گرفتید نمایان شوند.

اما ممکن است بخواهید عکس ها و ویدیوهای خود را به طور شخصی و برای خودتان نگه دارید. بنابراین وقتی عکس های خود را به دوستانتان نشان دادید، می توانید عکس هایی را که نمی خواهید آن ها ببینند به My Eyes Only انتقال دهید و امنیت اسنپ چت خود را بالا ببرید.

برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی علامت ✓ در گوشه بالا سمت راست آلبوم عکس ها ضربه بزنید.
  • عکس هایی را که می خواهید مخفی کنید انتخاب و روی گزینه Hide ضربه بزنید.
  • اسنپ چت شما را راهنمایی می کند مسیر را تا انتها بروید و عکس ها را به My Eyes Only انتقال دهید.

۹. حواستان باشد عکس یا ویدیویی را به اشتباه برای کسی نفرستید

تصویر

برخلاف شبکه های اجتماعی دیگر که گزینه پاک کردن پیام را دارند، امنیت اسنپ چت آنقدرها هم بالا نیست و اگر به طور تصادفی عکس یا ویدیویی را برای کسی فرستادید، دیگر نمی توانید آن را پاک کنید. بنابراین اگر می خواهید عکس یا ویدیویی کاملا خصوصی را برای دوست یا فامیل خود بفرستید، حواستان باشد آن را اشتباهی برای همکاری یا یکی دیگر از دوستان نه چندان صمیمی نفرستید، چون دیگر نمی توانید آن را پاک کنید.

قبل از آنکه دکمه «ارسال» را بزنید، خودتان را عادت بدهید گیرنده پیام را چک کنید. امنیت اسنپ چت شما می تواند با داشتن یک عکس یا ویدیوی اشتباهی از بین برود. اگر می خواهید از قسمت دوربین به کسی جواب بدهید، نام کاربری آن ها را چک کنید و مطمئن شوید به فرد درستی پیام می فرستید.

۱۰. پاک کردن استوری ها را یاد بگیرید

تصویر

اگرچه نمی توانید عکس یا ویدیویی که به کسی فرستادید پاک کنید، اما اسنپ چت این قابلیت را در اختیار شما قرار می دهد تا اگر بعد از منتشر کردن استوری پشیمان شدید، بتوانید آن را پاک کنید. حداقل امنیت اسنپ چت در این قسمت کمی امیدوارکننده است.

اگر استوری گذاشتید و بلافاصله پشیمان شدید:

  • برگه Stories را باز کنید.
  • روی گزینه Your Story ضربه بزنید.
  • صفحه را بالا بکشید و روی علامت سطل آشغال ضربه بزنید.
  • متاسفانه اگر تعداد زیادی استوری دارید که می خواهید پاک کنید، باید هر کدام را به صورت جداگانه حذف کنید و اسنپ چت امکان حذف گروهی را به شما نمی دهد.

با توجه به اینکه اسنپ چت یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی حال حاضر در ایران است، امنیت اسنپ چت موردی است که باید جدی بگیرید.


1 دیدگاه
  دیدگاه ها
عیرضا
2 سال پیش

سلام ببخشید من از کجا بدونم رو اکانت اسنپ چتم کیا هستن ینی چند نفر رو اکانتم هستن
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (111 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (70 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (20 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (16 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (14 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (14 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (12 نظر) رونمایی از خواهر باکلاس فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش/ مگه داریم انقد شباهت+عکس (9 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (9 نظر) نگاهی به سلیقه خاص و متفاوت علی انصاریان در چیدمان میز تنقلات و میز شام در میزبانی از بازیگران+عکس/ باقالی پلو و سالادالویه و... (9 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی برای ترک سیگار فرزندش حماسه آفرید/ دست همه سازمان های ترک اعتیاد رو از پشت بست😂 (8 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (8 نظر) نگاهی به کیک تولد شیک و 3 طبقه نعیمه نظام دوست با طرح بال فرشته/ جذاب و لاکچری+عکس (7 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) ثبت عکس عاشقانه آیسان آقاخانی از رضا گلزار در طبیعت گردی آخر هفته شان (7 نظر)
تیتر امروز   
پسران و دختران رهبر معظم انقلاب داماد و عروس چه کسانی هستند؟+عکس
خاطره رهبر انقلاب از روزی که پدرشان فوت کرد
دانلود آهنگ جدید "آخر بهار" آرش و مسیح+فیلم/ دیدی آخر بهاره هنوز نیومدی تو سر قرارت ...
حادثه هولناک برای دختر 13 ساله در بند فریمان
لب مرز پاکستان خبری است؟ / پشت پرده فراوانی انبه در وانت‌های میوه فروشان خیابانی
زنان در کجای برنامه‌های انتخاباتی ایستاده‌اند؟
پسر کنکوری که عاشق دختر بی بند و بار شد و به کشیدن گل روی آورد!
حلوای نذری بهانه ورود به خانه ی مرد ثروتمند/جنایت 24 میلیارد تومانی...
مریم رجوی دچار حمله شد | سرکرده منافقین را با دز بالای دارو زنده نگه داشته اند
رهبر انقلاب: مشارکت مردم در ذات جمهوری اسلامی است
ملاک های دختر سردار سلیمانی برای انتخاب رئیس جمهور+عکس
اعلام نتایج مرحلۀ اول فراخوان «دکتر‌معلمی» دانشگاه فرهنگیان‌
از تکاپوی نامزدهای انتخاباتی تا جشن ده کیلومتری عید غدیر در حواشی داغ امروز چهارشنبه 6 تیر 1403
خداداد افشاریان همه را لو داد/ دستگیری شهاب زندی مدیر عامل باشگاه شمس آذر قزوین!
چک کردن موبایل همسر کار درستی است؟