چگونه آشپزخانه مدرن داشته باشیم

  یکشنبه، 23 شهریور 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
چگونه آشپزخانه مدرن داشته باشیم
ساعد نیوز: طراحی دکوراسیون داخلی ، هنر ویژه ای است که اگر با مهارت و اصولی صورت گیرد میتواند تا حد زیادی در فضا تاثیر گذار باشد.شما میتوانید با تغییر دکوراسیون فضا را کوچک تر و یا بزرگ تر از اندازه ی واقعی نشان دهید و یا میتوانید نور فضا را با طراحی دکوراسیون کم یا زیاد کنید. طراحی دکوراسیون داخلی قابلیت کنترل برخی از فاکتورها را به شما خواهد داد.

اصطلاح « مدرن » به مواردی گفته می شه که مربوط به روزگار جدید است. این سبک از هنر، از حدود 70 سال پیش رواج پیدا کرد. هنر مدرن در شاخه های مختلف هنر مثل نقاشی، مجسمه سازی، طراحی و … وارد شده و جای خود رو در بین همه سبک های هنر، باز کرد. دکوراسیون داخلی هم از سایر هنر ها استثناء نبوده و سبک طراحی مدرن در آشپزخانه ها طرفداران خیلی زیادی برای خودش پیدا کرده.

اصل مهم در طراحی دکوراسیون های مدرن، سادگی اجزای مختلف اون هاست. در آشپزخانه های مدرن، اجزا و بخش های مختلف از جمله کابینت آشپزخانه دارای زیبایی بدون پیچیدگی خاصی هستن. در دکوراسیون مدرن، طراحی ها شیک، بدون قاب، بدون زرق و برق و کاملاً کاربردی است.

دکوراسیون داخلی آشپزخانه مدرن

کفپوش و دیوارپوش و کابینت های آشپزخانه از مهم ترین عناصری هستند که در نگاه اول مورد توجه هر فردی قرار می گیرند و اگر شما تمایل دارید محیط آشپزخانه تان بی نظیر و شیک به نظر برسد بهتر است در هنگام انتخاب این عناصر مهم و ضروری وسواس لازم را به خرج دهید.اگر تمایل دارید فضایی مدرن را در آشپزخانه منزل تان ایجاد کنید باید طرح و رنگ کابینت ها را نیز به صورت مدرن انتخاب نمایید زیرا کابینت ها بیشترین فضا از آشپزخانه را اشغال می کنند و اگر سبک طراحی آن ها با سبک دکوراسیون داخلی آشپزخانه مطابقت نداشته باشد فضای آشپزخانه نامطلوب به نظر می رسد.کابینت های فلزی و ام دی اف و هایگلاس برای آشپزخانه ها با سبک مدرن انتخابی ایده آل و مناسب محسوب می شوند و شما می توانید رنگ این کابینت ها را از بین رنگ های خنثی انتخاب کنید زیرا رنگ های خنثی با هر سبک دکوراسیونی مطابقت دارند.

دکوراسیون آشپزخانه مدرن با کابینت های رنگی

به گفته طراحان داخلی، انتخاب رنگ های غیر منتظره در حال حاضر برای دکوراسیون آشپزخانه مدرن به کار می رود. رنگ هایی مانند:

  • آبی
  • سبز
  • سیاه
  • سفید

از جمله پرکاربردترین این رنگ ها بوده و البته بیش تر هم در تنالیته های تیره، مانند تصویر بالا، دیده می شوند. رنگ هایی مانند خاکستری و سفید برای کابینت ها همچنان پیشتاز بوده و در بازسازی ها رایج تر از بقیه هستند. پیشنهاد طراحان برای به کار بردن رنگ های خاص کابینت در این است که تا حد ممکن دیوارهای آشپزخانه ساده در نظر گرفته شده و با کابینت ها رنگ وارد فضا شوند.

نصب شلف های باز در آشپزخانه مدرن

در طراحی های امروزی برای یک آشپزخانه مدرن، دکوراتورها بر این عقیده هستند که استفاده از شلف های باز می توانند فضای یک آشپزخانه را دلبازتر و با کیفیت تر نشان بدهند. چیدمان صحیح در این قفسه ها، نه تنها باعث شلوغی و بهم ریختگی آشپزخانه نمی شود بلکه می تواند نظم و ترتیب خوبی را به افراد القا نماید. به طور مثال در یک آشپزخانه با تنالیته های رنگی خنثی، وجود شیشه های رنگی حبوبات و آجیل، طراحی مینیمال بسیار جذابی را خلق خواهد کرد. همچنین ادامه یافتن شلف ها تا نزدیکی سقف به بزرگ تر نشان داده شدن آشپزخانه کمک زیادی می کند.

وجود نظم، از اصلی ترین گزینه ها در طراحی آشپزخانه مدرن

طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن ، به خلوت بودن و نظم و ترتیب فضای عمومی آشپزخانه، اهمیت بسیار زیادی می دهد. آشپزخانه شما هر سبک و سیاقی که داشته باشد، باید مرتب باشد و اشیاء آن، در بهترین جای خود قرار داشته باشند. از شلوغ کردن فضای عمومی آشپزخانه بپرهیزید و سعی کنید آشپزخانه ی خود را خلوت نگهدارید.

نورپردازی دکوراسیون داخلی آشپزخانه مدرن

طراحی نورپردازی برای فضای آشپزخانه از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا اغلب فعالیت های روزمره نظیر پخت و پز و نظافت و … در آشپزخانه انجام می شود. برای طراحی نورپردازی آشپزخانه های مدرن می توانید از نورهای مخفی استفاده کنید این مدل نورپردازی فضای آشپزخانه را متفاوت تر نشان می دهد و برای آشپزخانه های کم نور انتخابی مناسب و ایده آل محسوب می شود همچنین می توانید برای ایجاد نورپردازی مناسب در فضا و سقف آشپزخانه از لوستر بزرگ و لامپ های سقفی آویز و … استفاده نمایید.

آشپزخانه کوچک

اگر منزل کوچکی دارید و در آن آشپزخانه کوچکی در اختیار شما قرار دارد نیازی نیست که هر وسیله ای که در خانه های دیگر مشاهده میکنید در فضای آشپزخانه کوچک شما هم همان وسایل قرار داشته باشد و وسایلی که در آشپزخانه های خیلی بزرگتر جای دارند باعث شلوغی بیش از حد و ایجاد ظاهر آشفته و نامنظم در آشپزخانه شما می شوند. پس بهتر است نظم و ترتیب در آشپزخانه کوچک برقرار باشد تا فضا بازتر دیده شود و اگر رنگ های روشن برای دیوارها استفاده کنید فضا باز تر دیده می شود و می توانید از میز ناهارخوری های کمجا استفاده کنید یا از اپن آشپزخانه به عنوان میز ناهارخوری استفاده کنید.

بازسازی آشپزخانه

برای بازسازی آشپزخانه باید سعی کنید ساختار های قدیمی مانند دیوارها و کاشی های قدیمی و رابیتس کاری ها را کنار بگذارید و حتی اگر نیاز شد به تعویض کابینت ها دست بزنید.گاهی اوقات حتی نیاز است که کاشی آشپزخانه یا سرامیک ها و لوله کشی ها هم تغییر کند تا بازسازی آشپزخانه به بهترین نحو ممکن انجام شود.البته تصمیم به بازسازی آشپزخانه با خود شماست و می توانید یا کل ساختار آشپزخانه به همراه وسایل را تعویض کنید و یا می توانید تنها با تغییر بعضی از وسایل اصلی این کار را انجام دهید.ولی اگر تصمیم دارید که به صورت کلی بازسازی آشپزخانه شما انجام شود، بهتر است که کف آشپزخانه، پرده ها، کابینت ها و وسایل برقی و سایر وسایل را تغییر دهید. اما با توجه به اینکه بازسازی کلی هزینه زیادی خواهد داشت، می توانید به تغییر کاشی ها و یا زدن برچسب بسنده کنید.

خوشبختانه روش های مختلف زیادی برای ایجاد تنوع در فضای آشپزخانه به وجود آمده که شما می توانید با هزینه کم و ایجاد یک سری تغییرات ساده آشپزخانه قدیمی خود را به بهترین شکل ممکن بازسازی کنید.چنانچه قصد تعویض کابینت ها را دارید می توانید از کابینت های هایگلاس یا کابینت ممبران استفاده کنید. البته کابینت های ممبران بیشتر برای علاقه مندان به سبک کلاسیک گزینه مناسبی است و کسانی که به سبک مدرن علاقه دارند می توانند به هنگام تعویض کابینت آشپزخانه، از کابینت های هایگلاس استفاده کنند.برای بازسازی آشپزخانه باید علاوه بر نوسازی درب کابینت ها، از وسایل جدید و مدرن تری در فضای آشپزخانه استفاده کنید و کف آشپزخانه را هم نوسازی کنید.ارتفاع کابینت ها می تواند با توجه به نوع سبک تغییر کند و قرار دادن یک کانتر یا جزیره زیبا در ورودی آشپزخانه یکی از نکات بسیار هوشمندانه است و اگر تمام وسایل با هم در هارمونی و تناسب باشند این زیبایی چندین برابر خواهد شد.

وجود تکنولوژی در آشپزخانه مدرن

حضور تکنولوژی در آشپزخانه مدرن فقط به داشتن وسایل مدرن محدود نمی شود، بلکه در مورد استفاده راحت تر از وسایل نیز ظاهر می شود. یکی از مواردی که از اهمیت بالا برخوردار بوده و در تصویر بالا نیز می توانید نمونه ای از آن را مشاهده نمایید، جانمایی صحیح پریزها و کابل ها برای استفاده روزانه افراد خانه در آشپزخانه است. از آن جایی که این محیط با آب، رطوبت و مواد غذایی سروکار داشته و همین می تواند تهدید جدی برای وسایل الکتریکی باشد، در نتیجه باید در هنگام طراحی، به همه این موضوعات فکر شده و راحت ترین و امن ترین راه حل ها به کار برود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (471 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (323 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (77 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (50 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (44 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (13 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (12 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (10 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (8 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (6 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (6 نظر) رهبر انقلاب با فرزندان خود چه ورزشی را انجام می‌دهند؟+ویدیو/ سرشارم از جوانی هر چند پیر دهرم... (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فرهاد مجیدی : به خاطر گلم به استقلال پدرم با من قهر بود/ من از علی دایی گران‌تر بودم
12 نکته برای انتخاب مناسب‌ترین و بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی
سرنوشت وحشتناک مومیایی دختر جوان مصری
در این شهر آرام قدم بردارید؛ ساکنین آن همگی مردگان هستند!
پیش‌بینی مهم نیویورک‌تایمز از دوره ریاست جمهوری پزشکیان
محمد جواد ظریف چه نقشی در دولت پزشکیان خواهد داشت؟
برادر کوچکتر و غیر روحانیِ رهبر معظم انقلاب: در آشپزخانه منزل رهبری از این صندلی‌های پلاستیکی هست که من خریدم، همین الان خانه‌ ایشان گلیم و موکته!+ عکس
فیلم قدیمی از حضور محمد علیزاده در تلویزیون در دهه 80 در برنامه فرزاد حسنی / چقد عوض شده کلا یه آدم دیگه شده نمیشه شناخت😨
(تصاویر) نوعروس سپند امیر سلیمانی چه مانتوهای خنک و شیک برا تابستون پوشیده!/انتخاب شما برای مانتوهای تابستونی چیه؟
(ویدئو) دو عصبانیت پارسا پیروزفر با فاصله 27 سال / از اول کراش همه بوده
(ویدیو) شوخی دلنشین رهبر معظم انقلاب با مهدی فخیم زاده"بازیگر سریال مختارنامه"/ شما طاغوتی هستید؟!
ماجرای ازدواج و مرگ همسر و پسر کوچک مسعود پزشکیان چه بود؟/ گزارشی از زندگی خصوصی مسعود پزشکیان ، از شغل همسر تا مهریه ازدواجشان
پزشکیان، ورزشکارترین رئیس جمهور ایران /حواشی داغ امروز دوشنبه 18 تیر 1403
اولین عکس منتشر شده از همسر مرحوم رئیس جمهور وفادار ایران/ قاب قدیمی ولی زیبا از مسعود پزشکیان در کنار همسر مرحومشان، فاطمه خانم
(عکس) خلاقیت بانمک یک مادر برای نشان دادن اینکه فرزندش چقدر خوردنی و خوشمزه ست همه را به خنده واداشت
منتخب روز   
(عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!!