چگونه با ماسک جلبک دریایی برای پوست خود معجزه کنیم؟

  شنبه، 21 آبان 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه با ماسک جلبک دریایی برای پوست خود معجزه کنیم؟
حتما برای شما نیز سوال باشد که چرا پوست چهره های مشهور این همه صاف و شفاف است؟ و آرزو شما نیز این باشد که صاحب چنین پوستی شوید دیگر نگران نباشید در ادامه برای شما کاربران زیباجو ماسک منحصربفرد جلبک دریایی را بررسی میکنیم همراه ما باشید.

روش های جوان سازی پوست با ماسک جلبک دریایی

پوست بدن وسیع ترین عضو بدن شماست از این رو مراقبت و حفظ نرمی و رطوبت آن، اهمیت زیادی دارد. برخی افراد از لوسیون ها و محصولات نرم کننده پوست، برای مرطوب نگهداشتن پوست بدن و همچنین پیشگیری از خشکی و ترک های پوستی در فصول سرد، استفاده می کنند. یکی از مسائلی که امروزه مورد توجه قرار گرفته است، روش های جوان سازی پوست و شادابی آن است. گاهی اوقات ممکن است پوست انسان مثلا اطراف لب، چشم و پیشانی، چین و چروک هایی ایجاد شود حتی اگر او به سن پیری و کهنسالی نرسیده باشد. از آنجا که برای انسان ها زیبایی اهمیت زیادی دارد، از گذشته تا امروز به دنبال روش های درمانی بودند که به وسیله آن ها پوست خود را ترمیم کنند و آثار چین و چروک و پیری را از پوست خود بزدایند.

پوستر استفاده از ماسک جلبک برای جوانسازی پوست

دلایل پیری پوست چیست؟

پیری پوست به دلایل متفاوتی ایجاد می شود اما از بارزترین دلایلی که باعث از بین رفتن شادابی و جوانی پوست می شوند، می توان به موارد که ساعدنیوز از علک پزشکی استراخ کرده است اشاره کرد. همراه ما باشید.

  • اشعه های نور خورشید: از مهم ترین دلایل پیری زودرس پوست، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید است. طبق تحقیقات نور خورشید کلاژن پوست را تخریب می کند، روند ترمیم سلول های پوستی را مختل می کند و در نهایت باعث ایجاد آسیب های بافتی مانند پیری پوست، چین و چروک، لکه های پوستی و تغییر رنگ طبیعی پوست می شود. به همین علت استفاده از کرم های ضد آفتاب مناسب، توسط پزشکان توصیه می شود.
  • بیماری های پوستی: برخی از بیماری ها و اختلالات پوستی باعث ایجاد چین و چروک روی پوست انسان می شوند.
  • افزایش سن و کهنسالی» هر چه سن افراد بیشتر می شود، فرآیند کلاژن سازی و ترمیم سلول ها کند تر می شود. در نتیجه پوست صورت و بدن دچار افتادگی و چین و چروک می شود. به طور کلی روند پیری پوست از حدود 25 سالگی شروع می شود.
  • ژنتیک افراد: لازم به ذکر است که به طور کلی ژنتیک و وراثت نیز نقش عمده ای در شادابی یا پیری پوست، ایفا می کند و در همه مواردی که پیش تر گفته شد، اثر گذار است.

مواد لازم برای درست کردن ماسک جلبک دریایی

جلبک دریایی به دلیل داشتن مقادیر زیادی از ویتامین های A، B، C و E، ماده ای عالی برای احیا و درمان پوست است. نتایج استفاده از ماسک جلبک دریایی فوق العاده هستند. از مهم ترین خواص این ماسک می توان به نرم کنندگی پوست، شفافیت و درخشش پوست و نیز از بین بردن لکه ها اشاره کرد. در صورتی که خودتان این ماسک را درست کرده باشید، به مدت سه هفته می توانید آن را در یخچال نگهداری کنید.

  • ۵۰۰ گرم جلبک دریایی تازه
  • ۳ قاشق غذاخوری ماست طبیعی
  • ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۳ قاشق غذاخوری عسل
  • نصف آبلیمو

طرز تهیه ماسک جلبک دریایی

جلبکی را انتخاب کنید که تازه باشد و هنوز سنگ های ساحلی به آن متصل شده باشند. برای ساخت ماسک صورت، سالم و تازه بودن جلبک دریایی بسیار مهم است. سنگ ها را از جلبک دریایی جدا کنید. جلبک را به خوبی با آب سرد بشویید تا تمام ماسه هایش از بین بروند. سپس همه مواد را داخل غذا ساز بریزید و دو دقیقه مخلوط کنید. در صورت تمایل، ماسک جلبک دریایی را درون شیشه های استریل نگهداری کنید.

نحوه استفاده از ماسک جلبک دریایی

  • قبل از اعمال ماسک، ابتدا صورت خود را با آب گرم بشویید تا منافذ پوست باز شود.
  • ماسک را به آرامی روی صورت و گردن خود بزنید؛ فقط مراقب باشید به چشم و لب شما برخورد نکند.
  • اجازه دهید ماسک ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی پوست صورتتان بماند و سپس صورت خود را با آب گرم بشویید.
  • استفاده از ماسک جلبک دریایی در حمام بخار موثرتر است.

خواص جلبک دریایی برای پوست

اید خیلی در خصوص مزایا و خواص جلبک دریایی شنیده باشید که خواصی مانند شفافیت، جوانی، زیبایی و درخشان شدن پوست شنیده باشید که ما در ادامه مطلب خواص آن را هم مختصری بیان میکنیم همراه ما باشید تا مورد استفاده تان قرار گیرد.

  • درمان آکنه: یکی از مهم ترین خواص جلبک دریایی، درمان آکنه است. عوامل ضد تورمی که در این موجود دریایی وجود دارد، تورم آکنه را کاهش می دهد و باعث لایه برداری پوست می شود. در نتیجه تمامی سلول های مرده و آلودگی ها از روی پوست حذف می شوند.
  • ضد پیری: اسید آسکوربیک و سلنیومی که در جلبک دریایی وجود دارد، به عنوان یک عامل ضد پیری عمل کرده و فرآیند پیری پوست و ایجاد چین و چروک را به تعویق می اندازد.
  • جوان سازی پوست: آمینواسیدهای موجود در جلبک دریایی، فرآیند جوان سازی پوست را بهبود می بخشند.
  • درمان اگزما: ماسک جلبک دریایی دارای خواص پاک کنندگی و هیدراته ساختن است و علائم اگزما را تا حد قابل توجهی درمان می کند.
  • افزایش سوخت و ساز پوست: از آنجا که این ماسک غنی از ید است، عملکرد غده های تیروئید را افزایش می دهد. افزایش عملکرد غده تیروئید موجب افزایش جریان خون و در نهایت جوان سازی پوست می شود.

چه زمان هایی نباید از ماسک جلبک دریایی استفاده شود؟

در گذشته، به دلیل خواص درمانی بسیار، مصرف خوراکی جلبک دریایی به صورت میان وعده توسط رومیان و مصریان باستان یک حرکت مهم بوده است و زمانی که محققان دریافتند، استفاده موضعی از جلبک دریایی موجب سم زدایی و جوان سازی پوست می شود، ماسک جلبک را به رژیم مراقبت از پوست خود افزودند. اما در صورت مشاهده موارد زیر از مصرف ماسک جلبک دریایی خودداری کنید:

  1. وجود زخم یا التهاب: از آنجا که این ماسک سرشار از ویتامین C است، باعث بدتر شدن زخم و التهاب روی پوست می شود.
  2. دوران بارداری: استفاده از این ماسک در دوران بارداری توصیه نمی شود.
  3. بیماری تیروئید: در بیماری های تیروئیدی که در آن ها نباید ید مصرف شود، نمی توان از جلبک دریایی به عنوان محصول آرایشی مراقبت از پوست استفاده کرد.

بنابراین جلبک دریایی یک ماده درمانی حیرت انگیز محسوب می شود که سالیان سال است که توسط بسیاری از مردان و زنان مورد استفاده قرار می گیرد. همان طور که در بالا نیز اشاره شد، ماسک جلبک دریایی یک پاک کننده قوی به شمار می آید که می تواند سلول های مرده پوست و ناخالصی های دیگر روی پوست را از بین ببرد. امیدوارم از محتوای پوست و مو نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که به زیبایی پوست خود اهمیت میدهند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش سلامت خانواده ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (6 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) پست اینستاگرامی محمدجواد ظریف در پی شهادت سیدابراهیم رئیسی و همراهانشان+عکس واکنش غم انگیز نفیسه روشن به خبر شهادت رئیس جمهور و هیئت همراهش در ورزقان+عکس (عکس) یک عکس خاص از زلزله کرمانشاه / سادگی باورناپذیر کفش‌های قوی‌ترین مرد خاورمیانه محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) اولین تصویر دردناک از پیکر آیت الله آل هاشم در تابوت+عکس واکنش متفاوت پوران درخشنده به شهادت رئیس جمهور و همراهان/ حادثه هولناک بود و همه را در شوک فرو برد+عکس بیوگرافی خلبانان بالگرد حامل رئیس جمهور عرض ارادات اشکان دژاگه ستاره فوتبال در دیدار با رئیسی/ تواضع آقای فوتبالیست در حضور سید محرومان +عکس آمریکا شهادت رئیس‌جمهور را تسلیت گفت
دیگران می‌خوانند   
آخرین دیدار مردمی سید ابراهیم رئیسی در نمازخانه این شهرستان بود+ویدیو فال انبیاء روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403 روایت جالب محمدجواد ظریف از تماس تلفنی شهید ابراهیم رئیسی با ایشان بعد از اتمام دوره وزیری‌شان+ویدیو آخرین فاتحه خوانی سید ابراهیم رئیسی بر مزار سردار سلیمانی+عکس ترفند طلایی برای پاک کردن لکه شیر از روی فرش/ برای از بین بردن بوی بد شیر چه کنیم؟ تعریف و تمجید حسین امیرعبداللهیان از محمد جواد ظریف+ویدیو/ ایشون به ما یاد داد که میشه بدون میز هم یک سیاستمدار موفق شد! خاطرات جالب همکلاسی و همخوابگاهی استاندار جوان و دهه شصتی آذربایجان شرقی قبل از شهادت/ همیشه کت و شلوار میپوشید...+عکس آل هاشم و حضورش در ورزشگاه برای تماشای فوتبال/ سید همیشه خندان در کنار جوانان +فیلم فال روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403 فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403 فال حافظ با تفسیر چهارشنبه 2 خرداد 1403 + فیلم قالیباف: دلتنگی خود را از جای خالی دوست و برادر پرتلاشم، سیدالشهدای خدمت، حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی ابراز می‌کنم تکرار عبارت کلیشه‌ای «کار خودشان است» از زبان رسانه‌های معاند + فیلم شهید رئیسی: اگر مشکلات مردم با اهانت به من حل می‌شود، اشکالی ندارد + فیلم نورپردازی سه بعدی در میدان آزادی از چهره شهدای خدمت+ ویدئو نوشته مهدی ترابی به مناسب شهادت رئیسی + عکس/... شاید خسته از طعنه‌ها و زخم زبان‌ها و نامردی‌ها مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند! ماجرای آخرین تماس تلفنی با آیت الله آل هاشم از زبان غلامحسین اسماعیلی/ 3 الی 4 بار تماس گرفتم و تا 4 ساعت در حیات بودند ...+ویدیو روایت هدیه انجیر حاج قاسم به امیر عبداللهیان در بحبوحه جنگ سوریه+ویدئو عکس‌هایی تماشایی از کشور «مصر» در 150 سال قبل شرح حادثه سقوط بالگرد از زبان نزدیک ترین فرد داخل هلی کوپتر از لحظه مفقود شدن تا فرود اضطراری+فیلم فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403 صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید حال آشفته و پریشان وزیر کار در استقبال از رئیس جمهور شهیدش+عکس حضور مقامات ارشد طالبان در مراسم تشییع رئیس‌جمهور آماده‌سازی صحن امام هادی علیه السلام جهت استقبال از شهدا+ویدئو مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت آخرین عکس دونفره و دلنشین سیدابراهیم رئیسی با رهبر معظم انقلاب/ زین پس تا چشم کار میکند جای تو خالیست دلسوزی رئیس جمهورِ شهید برای سربازان ایرانی: به خدا من راضی نیستم جوانانِ سرباز در گرما و سرما بایستند+ویدئو خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه ادای احترام مردم روسیه به شهدای سقوط بالگرد رئیس‌جمهور و گلباران کردن سفارت/ یک دنیا به این سوگ نشسته است+ فیلم مهریه همسر و دختران سیدابراهیم رئیسی چقدر است؟ اشک‌های «محمد طاها»برای شهید جمهور؛ می‌خواستم آقای رییسی را از نزدیک ببینم +ویدئو چگونه جوش های دوران بلوغ را از بین ببریم؟ سنگ‌تمام آذربایجانی‌ها‌ در تشییع «عزیز ایران»/ یک بالگرد و پایان سفری تاریخی+فیلم رونمایی از جدیدترین انواع تاج گل نمایشگاه بین المللی{همراه با عکس} زمانی که بغض عجیب مجری تجمع تهران ترکید +ویدئو سوگواری متفاوت یک زن در مراسم تشییع آیت الله رئیسی: در دفاع از شما فحش خوردیم نوش جانمان+عکس
تیتر امروز   
فال روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر چهارشنبه 2 خرداد 1403 + فیلم
ترفند طلایی برای پاک کردن لکه شیر از روی فرش/ برای از بین بردن بوی بد شیر چه کنیم؟
مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند!
فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403
صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم
میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید
فال انبیاء روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403
خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه
خاطرات جالب همکلاسی و همخوابگاهی استاندار جوان و دهه شصتی آذربایجان شرقی قبل از شهادت/ همیشه کت و شلوار میپوشید...+عکس
استاندار آذربایجان شرقی که به شهادت رسید، داماد کیست؟ /او یک دهه شصتی و دانش آموخته دانشگاه امام صادق بود
واکنش غم انگیز هنرمندان ایرانی به شهادت رئیس جمهور و همراهانشان/ از بهنوش بختیاری تا رضا رویگری و بازیگر نون خ+عکس
چهره ماتم زده همسر و فرزندان شهید حسین امیر عبداللهیان در سوگ عزیزشان+عکس /خانه رنگ و بوی غم دارد...