دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / رژیم غذایی /

چگونگی تاثیر آلوئه ورا بر لاغری 

پنجشنبه، 15 دی 1401
آلوئه ورا گیاهی شیرین است که به دلیل خواص دارویی بسیار شناخته شده است. می خواهیم به خاصیت لاغری این گیاه بپردازیم. همراه ساعد نیوز باشید.

آلوئه ورا گیاه ساکولنتی یا گوشتی است که به واسطه ویژگی های دارویی خود بسیار شناخته شده است. آلوئه ورا یک گیاه آبدار بدون ریشه یا با ریشه کوتاه است. این گیاه برگ های بلند، ضخیم و گوشتی دارد. همانطور که می دانید گیاه آلوئه ورا خواص گسترده ای اعم از فواید دارویی و زیبایی را در خود دارد. ژل این گیاه به دلیل خاصیت ترمیم کنندگی و ضدالتهابی در درمان بسیاری از بیماری ها کاربرد دارد. همچنین از خواص نوشیدنی آلوئه ورا برای لاغری و تناسب اندام نیز استفاده می شود. این میوه ادرار آور است و به درمان یبوست کمک می کند.

چگونگی لاغری با آلوئه ورا

  • سم زدایی بدن: آب آلوئه ورا سرشار از آنتی اکسیدان است و از تشکیل رادیکال های آزاد در داخل بدن جلوگیری می کند. این امر اطمینان می دهد که سیستم بدن ما عاری از سموم است. با پاک سازی بدن روند کاهش وزن به خودی خود سرعت می گیرد.
  • ملین طبیعی: آب آلوئه ورا یک ملین طبیعی است و در صورت نوشیدن روزانه به هضم بهتر غذا کمک می کند. علاوه بر این، این نوشیدنی باعث بهبود عملکرد روده بزرگ و درنتیجه درمان یبوست می شود. اختلالات گوارشی از دلایل بسیار موثر در چاقی هستند.
  • کنترل گرسنگی: کاهش سطح گلوکز خون از فواید آلوئه ورا برای لاغری است. با کاهش سرعت جذب قند، تجمع چربی ها بطور چشمگیری محدود می شود. همچنین نوشیدنی آلوئه ورا با ایجاد حس سیری برای مدت طولانی به کنترل گرسنگی کمک می کند.
  • تقویت متابولیسم: آب آلوئه ورا بطور طبیعی روند سوخت و ساز بدن را تقویت می کند. تقویت سوخت و ساز بدن به نوبه خود می تواند به کاهش سریع وزن کمک کند. این نوشیدنی همچنین در درمان زخم معده و کاهش ریفلاکس نیز نقش موثری دارد.

استفاده از آلوئه ورا برای کاهش وزن

برگ های آلوئه ورا از سه قسمت اصلی تشکیل شده است: پوست، لاتکس و ژل. ژل برای مصرف بی خطر است و می توان آن را با نصف کردن برگ و استفاده از قاشق یا چاقو برای خارج کردن ژل تهیه کرد. حتما ژل را کاملا بشویید تا هرگونه کثیفی و باقی مانده لاتکس که می تواند طعم تلخی به ژل بدهد پاک شود. سعی کنید ژل را به اسموتی ها، شیک ها، سالساها و سوپ ها اضافه کنید تا فواید دستور العمل های مورد علاقه خود را برای سلامتی تقویت کنید. همچنین می توانید پوست برگ آلوئه را با افزودن آن به سالاد و سیب زمینی سرخ کرده بخورید. پس از برش دادن و شستن پوست بهتر است برگ ها را به مدت 10 تا 30 دقیقه قبل از افزودن به دستور العمل های خود خیس کنید تا به نرم شدن آن ها کمک کند.

عوارض جانبی مصرف آلوئه ورا

مصرف آلوئه ورا ممکن است با برخی عوارض جانبی نیز همراه باشد. برخی از شایع ترین عوارض جانبی مصرف آلوئه ورا شامل مشکلات گوارشی مانند اسهال و کرامپ های معده هستند. در شرایطی که آلوئه ورا می تواند به عنوان یک مسهل برای کمک به اجابت مزاج منظم عمل کند، مصرف بیش از حد آن می تواند خطر عوارض جانبی مانند کم آبی بدن و بی تعادلی های الکترولیتی را افزایش دهد. ذکر این نکته اهمیت دارد، در شرایطی که آثار مسهل آلوئه ورا ممکن است احتباس آب در بدن را کاهش داده و به کاهش وزن آبی بدن کمک کند. اما این شرایط موقتی بوده و یک راهبرد کاهش وزن پایدار نیست. افزون بر این، آلوئه ورا ممکن است سطح جذب برخی داروها را کاهش دهد، از این رو، پیش از مصرف آن و در صورت ابتلا به هر نوع بیماری زمینه ای یا اگر دارو مصرف می کنید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. همچنین، نگرانی هایی درباره آثار سرطان زای آلوئین (Aloin)، ترکیبی در عصاره برگ آلوئه ورا وجود دارد. با این وجود، بیشتر آلوئین طی فرایند پردازش از بین می رود، از این رو، مشخص نیست محصولات تجاری آلوئه ورا ممکن است مضر باشند یا خیر. افزون بر این، پرهیز از مصرف ژل ها و محصولات پوست آلوئه ورا اهمیت دارد، زیرا آنها ممکن است حاوی مواد و افزودنی های غیر خوراکی باشند. در نهایت، محصولات حاوی لاتکس آلوئه ورا، ماده ای که در برگ های گیاه آلوئه ورا وجود دارد، به واسطه نگرانی های ایمنی توسط سازمان غذا و داروی آمریکا ممنوع شده است.

سخن آخر

نوشیدنی آلوورا به نوشیدنی معجزه گر معروف است. اما مصرف آلوورا می تواند برای بعضی افراد عوارض جانبی داشته باشد. افراد با فشارخون پایین، خانم های باردار و شیرده و کودکان باید پیش از مصرف آلوورا حتماً با پزشک مشورت نمایند. مصرف زیاد آلوورا می تواند منجر به اسهال و از دست رفتن آب بدن شود. پس در میزان مصرف آلوورا محتاط باشید. همچنین در بعضی افراد نشانه های بروز آلرژی به آلوورا به شکل خارش و راش پوستی و دیگر واکنش های آلرژیک دیده شده است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 08 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
سابمیت مقاله چیست؟
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
تبدیل پایان نامه به مقاله !
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن