چگونه اندازه فونت و متن در ورد را تغییر دهیم؟+ 5 روش ساده/ فیلم

  سه شنبه، 10 مرداد 1402   زمان مطالعه 6 دقیقه
چگونه اندازه فونت و متن در ورد را تغییر دهیم؟+ 5 روش ساده/ فیلم
یکی از دغدغه های همیشگی کاربران ورد این است که هرباری که فایل جدیدی در این برنامه باز می شود، شما باید تنظیم کنید فونتی که می خواهید چیست و سایز چه اندازه است. به صورت پیشفرض معمولاً فونت کالیبری با سایز 11 انتخاب شده است که برای کاربران فارسی زبان مثل کابوس میماند. نگران نباشید در ادامه ساعدنیوز چند روش را برای تغییر فونت ورد ارائه خواهد داد.

شما یک مقاله عالی تایپ کرده اید یا یک گزارش کاری کامل را تهیه کرده اید، با این حال اگر اندازه فونت 🅰️ اسناد خود را به درستی تعیین نکنید؛ ممکن است که افراد در مطالعه آن با مشکل مواجه شوند و با نارضایتی اساتید، کارفرمایان، مشتریان و غیره مواجه شوید. اگر می خواهید از این رویداد جلوگیری کنید آموزش 5 روش تغییر اندازه فونت و متن در ورد امروز ساعدنیوز را دنبال کنید. ما سعی کرده ایم تمام روش های تغییر سایز متن در ورد را به شما یاد دهیم تا با کمک آنها بتوانید اسناد قابل قبولی را تحویل دهید.

نحوه تغییر اندازه فونت در ورد با کیبورد و..

معمولاً افزایش یا کاهش اندازه فونت با ماوس یک کار وقت گیر است. بنابراین، با استفاده از میانبرهای صفحه کلید به جای ماوس، می توانید به سرعت و به راحتی اندازه فونت را تغییر دهید. با کمک این میانبرها، می توانید اندازه قالب متن را برای همه سطوح، مانند عنوان، بخش از متن یا کل سند را تغییر دهید. در ادامه ما نحوه تغییر اندازه فونت در ورد با روش های مختلف را توضیح خواهیم داد.

تغییر اندازه متن در ورد از طریق منوی Size

برای تغییر اندازه متن در ورد سند ورد خود را باز کنید و یا یک سند جدید ایجاد کنید و بعد متنی در آن تایپ کنید. اگر فقط می خواهید اندازه و فونت بخشی از متن خود را تغییر دهید، باید این بخش از متن را انتخاب کنید. برای انجام این کار کلید سمت چپ ماوس را نگه دارید و روی متن بکشید. حالا فقط بخش متن انتخاب شده دچار تغییر خواهد شد. اما اگر می خواهید کل سند را تغییر دهید با ماوس همه متن را انتخاب کنید و یا از کلیدهای میانبر Ctrl + A استفاده کنید.

  • حالا به سربرگ Home بروید.

تغییر اندازه متن در ورد از طریق منوی Size

  • در قسمت Font دو منوی کشویی مشاهده خواهید کرد. منوی سمت چپ که نام فونت فعلی شما را نشان می دهد. اگر روی آن کلیک کنید می توانید از فونت های نصب شده روی سیستم خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که فونت پیش فرض ورد Calibri یا Times New Roman است. برای تغییر فونت فارسی در ورد یا حتی فونت انگلیسی روی این منو کلیک کنید، با این کار تمام فونت های نصب شده روی کامپیوتر شما نمایش داده می شود. وقتی ماوس را روی یک فونت نگه می دارید می توانید پیش نمایش آن را در سند خود مشاهده کنید. در اینجا فونت دلخواه خود را انتخاب کنید.

تغییر اندازه متن در ورد از طریق منوی Size

  • منوی کشویی دیگر، اندازه فعلی متن شما را نشان می دهد. اندازه پیش فرض ورد 11 یا 12 است. برای تغییر اندازه متن می توانید روی این منو کلیک کنید و آن را به عدد مورد نظر خود تغییر دهید و یا به صورت دستی سایز مورد نظر خود را وارد کنید.

تغییر اندازه متن در ورد از طریق منوی Size

  • در تصویر زیر ما هم فونت و هم اندازه متن را با استفاده از توضیحات بالا تغییر دادیم.

ثابت نگه داشتن اندازه فونت در ورد

در روش بالا، هر بار که سند جدیدی را باز می کنید اندازه و فونت متن به گزینه های پیش فرض تغییر پیدا می کند. اگر قصد تغییر اندازه و فونت پیش فرض متن در ورد و به عبارت بهتر ثابت نگه داشتن اندازه فونت در ورد دارید می توانید از این روش استفاده کنید. سند ورد را باز کنید و روی فلش مشخص شده در تصویر زیر کلیک کنید. این فلش در بخش Font سربرگ Home واقع شده است.

ثابت نگه داشتن اندازه فونت در ورد

  • یک پنجره جدید باز می شود. در اینجا می توانید یک فونت را انتخاب کنید، اندازه متن را تغییر دهید و حتی استایل و افکت های فونت را اعمال کنید. با این حال، اگر یک فونت پیش فرض را تنظیم می کنید توصیه می کنیم که از افکت استفاده نکنید و از منوی Font Style گزینه Regular را انتخاب کنید.

ثابت نگه داشتن اندازه فونت در ورد

  • پس از سفارشی کردن فونت و سایزی که می خواهید استفاده کنید روی دکمه Set As Default در گوشه سمت چپ پایین پنجره کلیک کنید.

ثابت نگه داشتن اندازه فونت در ورد

  • حالا پنجره دیگری باز خواهد شد. اگر می خواهید تنظیمات خود را به عنوان فونت پیش فرض در سندی که در حال حاضر باز است انتخاب کنید گزینه اول را انتخاب کنید، اگر می خواهید تنظیمات شما به عنوان فونت پیش فرض برای همه اسناد ذخیره شود گزینه دوم را انتخاب کنید.

ثابت نگه داشتن اندازه فونت در ورد

  • در نهایت دکمه OK را کلیک کنید.

تغییر سایز فونت با صفحه کلید

  • تغییر اندازه فونت در ورد با استفاده از کلیدهای میانبر به سادگی امکان پذیر است.

  • برای افزایش اندازه فونت، متن را انتخاب کنید و از کلیدهای Ctrl + ] استفاده کنید.

  • برای افزایش اندازه فونت می تونید بعد از انتخاب متن از کلیدهای میانبر Ctrl + Shift + > هم استفاده کنید.

  • برای کاهش اندازه فونت می توانید بعد زا انتخاب متن از کلیدهای میانبر Ctrl + [ استفاده کنید.

  • برای کاهش اندازه فونت می توانید بعد از انتخاب متن از کلیدهای میانبر Ctrl + Shift + < هم استفاده کنید.

  • همچنین می توانید برای تغییر سایز فونت در ورد (کاهش یا افزایش متن) از کلیدهای میانبر Ctrl + Shift + P یا Ctrl + D استفاده کنید تا پنجره Font باز شود. در اینجا می توانید تغییرات مورد نظر خود را اعمال کنید.

نحوه تغییر اندازه فونت استاندارد در ورد به صورت افقی

  • در پنجره Font می توانید به سربرگ Advanced بروید و اندازه افقی کاراکترها را در سند خود تغییر دهید.

  • بخشی از متن که می خواهید اندازه افقی کاراکترهای آن را تغییر دهید را انتخاب کنید.

  • کلیدهای میانبر Ctrl+D را فشار دهید تا پنجره Font باز شود.

  • مطمئن شوید که سربرگ Character Spacing (Word 2007) یا Advanced (نسخه های بعدی ورد) را انتخاب کرده اید.

نحوه تغییر اندازه فونت استاندارد در ورد به صورت افقی

  • از Scale برای تغییر مقیاسی که می خواهید روی کاراکترها اعمال شود استفاده کنید. شما می توانید از یک مقیاس از پیش تعریف شده استفاده کنید و یا مقداری بین 1% تا 600% را وارد کنید.

  • روی OK کلیک کنید.

  • به طور مثال در تصویر زیر مقدار Scale روی 100% تنظیم شده است.

  • و در تصویر زیر این مقدار را به 500% افزایش داده ایم.

اگر می خواهید این تغییر مقیاس را برای همه اسناد ورد خود اعمال کنید به صورت زیر عمل می کنیم:

  • پنجره Word Options را باز کنید (در Word 2007 روی دکمه Office کلیک کنید و سپس Word Options را کلیک کنید. در Word 2010 و نسخه های بعدی، منوی File را کلیک کنید و سپس روی Options کلیک کنید.)

  • در سمت چپ کادر محاوره ای، روی گزینه Customize (Word 2007) یا گزینه Quick Access Toolbar (نسخه های بعدی Word) کلیک کنید.

  • با استفاده از فهرست کشویی Choose Commands From، All Commands را انتخاب کنید.

  • در لیست Character Scaling را پیدا کنید.

  • با یک بار کلیک کردن آن را انتخاب کنید.

  • روی دکمه Add کلیک کنید. تا در کادر سمت راست ظاهر شود.

نحوه تغییر اندازه فونت استاندارد در ورد به صورت افقی

  • روی دکمه OK کلیک کنید. حالا آیکن Character Scaling به نوار ابزار دسترسی سریع اضافه می شود.

نحوه تغییر اندازه فونت استاندارد در ورد به صورت افقی

  • با وجود ابزار Character Scaling، می توانید به راحتی مقیاس هر متن انتخاب شده را تغییر دهید.

چگونه فونت را در ورد بیش از 72 بار افزایش دهیم؟

یکی دیگر از روش های تغییر اندازه فونت استاندارد در ورد این است که وارد سربرگ Home شوید و از گروه Font آیکن Increase Font Size یا همان A بزرگ را انتخاب کنید. با هر بار کلیک کردن روی این دکمه می توانید اندازه متن را دو واحد افزایش دهید. با کلیک روی آیکن A کوچکتر کنار همین ابزار می توانید دو واحد دو واحد اندازه متن را کاهش دهید.

تغییر فونت را در ورد بیش از 72 بار

سخن پایانی

بنابراین در آموزش 5 روش تغییر اندازه فونت و متن در ورد ما علاوه بر نحوه تغییر فونت یک کلمه در کل متن ورد نحوه تغییر اندازه فونت را به شما آموزش دادیم. اگر احساس می کنید نکته ای وجود دارد که از قلم افتاده است یا نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.



دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (654 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (92 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (64 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان