دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

چگونه بفهمیم روغن موتور خودرو در زمستان به خوبی کار می کند؟ 

شنبه، 07 بهمن 1402
امروزه بیشتر روغن های موتور چند درجه یا چند ویسکوزیته هستند. آنها طیف وسیع تری از حفاظت را برای دما در تمام طول سال ارائه می دهند.ما در این مطلب از ساعد نیوز درباره عملکرد روغن موتور در هوای سرد بحث می کنیم. با ما همراه باشید.

پاکسازی، خنک کاری و حذف ارتعاشات از خواص روغن موتور اصل است. اگر در فصول سرد از روغن موتور مناسب هوای سرد استفاده کنید، مانع از نشتی گاز داخل سیلندر شده و همچنین برای آب بندی رینگ و سایر اجزا هم کارایی دارد. در ضمت هر چه ناخالصی در روغن کمتر باشد، در نتیجه عملکرد بهتری دارد که این مورد برای روغن تمام سنتتیک صدق می کند.

چگونه می‌توانم مطمئن شوم که روغن موتور من در شرایط سرد به خوبی عمل می‌کند؟


روغن موتور در شرایط سرد بسیار مهم استکه عملکرد خوبی داشته باشد زیرا در این شرایط، روغن باید بتواند به سرعت به تمام نقاط موتور رسیده و به رانندگی ایمن و بدون هیچ‌گونه خرابی کمک کند. برای مطمئن شدن از عملکرد بهتر روغن موتور در شرایط سرد، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • تست روشن شدن موتور: یک روش ساده برای بررسی عملکرد روغن موتور در شرایط سرد، استفاده از تست روشن شدن موتور است. برای این کار، خودرو را در شرایط سرد روشن کنید و به مدت چند دقیقه به حال خودش بگذارید. سپس با تستر روغن، میزان فشار روغن را بررسی کنید. اگر فشار روغن به طور مناسب افزایش پیدا کرده است، روغن موتور به خوبی عمل کرده و به درستی به تمام نقاط موتور رسیده است.

  • بررسی ویسکوزیته روغن: ویسکوزیته یا غلظت روغن در شرایط سرد می‌تواند بسیار مهم باشد. برای روغن‌هایی که برای شرایط سرد طراحی شده‌اند، درجه ویسکوزیته باید کمتر باشد. در نتیجه برای بررسی ویسکوزیته روغن، می‌توانید به مشخصات فنی روغن مراجعه کنید و مطمئن شوید که در شرایط سرد، ویسکوزیته آن مناسب است.

  • بررسی ضریب انتقال حرارت: ضریب انتقال حرارت در شرایط سرد می‌تواند نشان دهنده عملکرد بهتر روغن باشد. اگر روغن موتور شما دارای ضریب انتقال حرارت بالایی باشد، در شرایط سرد بهتر عمل می‌کند و موتور را بهتر محافظت می‌کند.

  • بررسی میزان اکسیداسیون: در شرایط سرد، روغن موتور ممکن است تماس بیشتری با هوا داشته باشد و اکسیده شود. برای بررسی میزان اکسیداسیون روغن، می‌توانید از تستر روغن استفاده کنید و میزان اکسیداسیون روغن را بسنجید. اگر میزان اکسیداسیون روغن بالا باشد، باید روغن را به‌زودی تعویض کنید.

  • بررسی توصیه‌های سازنده: همه سازندگان خودروها توصیه می‌کنند که در شرایط سرد، روغن با ویژگی‌های خاصی را استفاده کنید. شما می‌توانید به دفترچه راهنمای خودرو خود مراجعه کنید و توصیه‌های سازنده را بررسی کنید. همچنین، برای استفاده از روغن مناسب در شرایط سرد، بهتر است با تعمیرکاران و مکانیک‌های تخصصی مشورت کنید و روغن مناسب برای خودروتان را انتخاب کنید.

سخن پایانی


پاکسازی، خنک کاری و حذف ارتعاشات از خواص روغن موتور اصل است. اگر در فصول سرد از روغن موتور مناسب هوای سرد استفاده کنید، مانع از نشتی گاز داخل سیلندر شده و همچنین برای آب بندی رینگ و سایر اجزا هم کارایی دارد. در ضمت هر چه ناخالصی در روغن کمتر باشد، در نتیجه عملکرد بهتری دارد که این مورد برای روغن تمام سنتتیک صدق می کند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ستاره معصومی همسر سابق مهدیی قائدی عاشورا وتاسوعای حسینی را اینگونه تسلیت گفت + عکس
ویراستاری تخصصی مقاله
ترجمه تخصصی متن
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
نگاهی به عزاداری دو نفره نیوشا ضیغمی و دخترش لنا در مراسم شام غریبان امام حسین (ع)+ویدیو/ قبول باشه
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
ویدیو/ شعر حماسی استاد شهریار، در وصف اسطورهٔ دینی تاریخ اسلام، امام حسین (ع) و روز عاشورا از زبان رئیس جمهور ایران دکتر پزشکیان
خلاقیت منحصربه‌فرد پدر ایرانی در نصب کولرآبی روی موتورش حماسه‌ای جدید آفرید+ویدیو/ با این ایده موتورسواری توی گرما باز هم لذت بخشه
ترجمه تخصصی کتاب