چگونه مشکل جستجوی یوتیوب را سه سوته حل کنیم؟

  چهارشنبه، 24 خرداد 1402   زمان مطالعه 3 دقیقه
چگونه مشکل جستجوی یوتیوب را سه سوته حل کنیم؟
بخش جستجوی یوتیوب به قدری خوب کار می‌کند که خیلی اوقات، سریع ما را به نتیجه‌ی دلخواهمان می‌رساند. این نتیجه می‌خواهد یک آهنگ تازه باشد یا ویدیویی خاص یا حتی کانالی که دنبالش می‌گردیم.اما اگر بخش جستجوی یوتیوب کار نکند، مشکل از چیست؟ در ادامه ساعدنیوز به این مشکل خواهد پرداخت. همراه ما باشید.

خب برای عیب یابی این بخش، باید چند کار را انجام دهید تا ببینید در کدام مرحله مشکل شما حل می‌شود. همراه ساعدنیوز باشید تا در ادامه مشکل کار نکردن جستجوی یوتیوب را بررسی خواهیم کرد.

چک کردن اتصال اینترنت

مسلما باید اینترنت با آی پی خارج از کشور متصل باشد تا شما بتوانید از یوتیوب استفاده کنید. با توجه به ساختار این سایت، گاهی که اینترنت به کلی متصل نیست یا این که آی پی ایران وصل است، کلیت سایت با استفاده از اطلاعات ذخیره شده روی مرورگر لود می‌شود اما محتوای سایت یا جستجوها به نمایش در نمی‌آید. پس اول از وصل بودن اینترنت با شرایط مورد نیاز، مطمئن شوید.

ریستارت اپلیکیشن

به ایرادات اساسی‌تر می‌رسیم، اما قبل از این که دنبال اشکالات عجیب باشیم، باید برنامه را یک دور بسته و مجدد باز کنیم. مشکل دانلود نکردن اطلاعات که شامل نتایج جستجو هم می‌شود، گاهی به خاطر گیر کردن برنامه یا مشکلی است که به طور موقت دچارش شده و بستن آن ممکن است این مشکل را حل کند. البته بهتر است کل برنامه‌های در حال اجرا را بسته و دوباره اجرا کنید.

چک کردن Downdetector

خیلی کم پیش می‌آید که خود یوتیوب مشکل داشته باشد و این سایت یکی از بالاترین آمارهای بدون قطعی را داشته اما با این حال بهتر است به سراغ سرویسی مثل Downdetector بروید و چک کنید ببینید یوتیوب مشکلی نداشته باشد. از این ابزار برای چک کردن هر سایتی می‌توانید استفاده کنید.

چک کردن Downdetector

تنظیم ساعت و تاریخ

اگر تاریخ و ساعت دستگاه شما چه در موبایل و چه در PC اشتباه تنظیم شده باشد، ممکن است، یوتیوب را به اشکال بیندازد که این مهم به خاطر ایراد در اتصال به سرورهای یوتیوب اتفاق می‌افتد. در ویندوز یا مک، به راحتی می‌توانید از طریق نوار ابزار ساعت خود را چک کرده و از همانجا آن را تنظیم کنید. در اندروید عموما ساعت و تاریخ به صورت خودکار تنظیم می‌شود اما اگر به این صورت نیست، می‌توانید از مسیر زیر، آن را تنظیم کنید

  • تنظیم ساعت و تاریخ در اندروید: به Settings‌ رفته و System را باز کنید. روی Date & time بزنید و مطمئن شوید که سوییچ مربوط به Use network-provided time و Use network-provided time zone روشن باشد تا ساعت و تاریخ به صورت خودکار به روز شوند.

تنظیم ساعت و تاریخ در اندروید

روی Date & time بزنید و مطمئن شوید که سوییچ مربوط به Use network-provided time و Use network-provided time zone روشن باشد تا ساعت و تاریخ به صورت خودکار به روز شوند.

تنظیم ساعت و تاریخ در اندروید

  • تنظیم ساعت و تاریخ در iOS: در آیفون یا آیپد خود به Settings رفته و از مسیر General روی Date & Time لمس کنید.

تنظیم ساعت و تاریخ در iOS

در این جا کافی‌ست، سوییچ Set Automatically را روشن کنید.

تنظیم ساعت و تاریخ در iOS

بروز رسانی کردن اپلیکیشن یوتیوب

اگر نسخه‌ی نرم‌افزار شما خیلی قدیمی شده باشد، ممکن است در اتصال به سرور مشکل داشته باشد یا باگ‌هایی که بعدا رفع شده‌اند، مانع دریافت نتایج جستجو شوند. به این خاطر، حتما مطمئن شوید که یوتیوب به روز باشد.

بروز رسانی کردن اپلیکیشن یوتیوب

پاک کرن کش گوشی

این گزینه تنها برای کاربران سیستم عامل اندروید است اما اگر روی مرورگر هم مشکل دریافت نتایج جستجو را دارید، می‌توانید کش مرورگر را خالی کنید تا شاید مشکلات حل شود. برای پاک کردن کش یوتیوب در اندروید، روی آیکون برنامه لمس طولانی کرده و سپس روی آیکون اطلاعات بزنید.

پاک کرن کش گوشی

به Storage and cache رفته و روی Clear cache لمس کنید.

پاک کرن کش گوشی

حالا برنامه را بسته و دوباره باز کنید تا ببینید مشکلتان حل شده یا نه …

سخن پایانی

بنابراین اگر اینترنت متصل باشد و شما بتوانید کارهای مختلف در یوتیوب انجام دهید و تنها نتایج جستجو برایتان باز نشود، مسلما با انجام کارهایی که گفته‌ شد باید مشکلتان رفع شده باشد اما اگر هنوز مشکل دارید، تنها راه باقی مانده، حذف و نصب دوباره نرم‌افزار است. البته پیش از اینکه دوباره آن را نصب کنید، حتما بعد از حذف یک بار گوشی را خاموش و دوباره روشن کنید و بعد یوتیوب را یک بار دیگر نصب کنید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (653 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (568 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (223 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (128 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (32 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (17 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) جشن تولد عاشقانه و خلوت 50 سالگی همسر جراح شیلا خداداد/ مثل همیشه شیک و باکلاس+عکس (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) مهر و امضای جذاب باستانی پادشاهان ایرانی!/ از داریوش و کوروش تا نادرشاه افشار (7 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...