دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

چگونه ترمزهای کفشکی یا کاسه ای را رگلاژ کنیم؟ 

پنجشنبه، 25 آبان 1402
جمله‌ی پیشگیری بهتر از درمان است فقط برای سلامت انسان به‌کار برده نمی‌شود، بلکه رانندگان با عمل به این توصیه و ایمن سازی خودرو می‌توانند از بروز اتفاقات ناگوار پیشگیری کنند. یکی از روش‌هایی که باعث افزایش ایمنی خودرو می‌شود، رگلاژ کردن ترمز دستی است. در ادامه این مطلب از ساعد نیوز نحوه رگلاژ ترمز کاسه ای بررسی می شود.

خودرو وسیله‌ای است که مستقیما با سلامت شما در ارتباط است. گاهی اوقات با یک رسیدگی ساده و حل کردن مشکلات فنی خودرو می‌توانید از صدمات مالی و جانی بزرگی پیشگیری کنید. رگلاژ کردن ترمز دستی هم جز آن دسته از اقداماتی است که نباید از آن غافل شوید.

نحوه رگلاژ ترمزهای کفشکی

ترمزهای کاسه‌ای که به ترمزهای کفشکی هم معروف هستند و بر روی تمامی خودروهایی که در ثبت نام سایپا فروخته می‌شود وجود ندارند و فقط بر روی برخی مدل‌ها نصب می‌شود. عملکرد این نوع از ترمزها به این‌صورت است که، فشار هیدرولیک وارد شده توسط سیلندر و پیستون را تبدیل به نیروی اصطکاک مابین لنت و دیسک می‌کند و در نهایت باعث کاهش سرعت و توقف خودرو می‌شود. برای افزایش کارایی و رگلاژ کردن این نوع از خودروها باید مقدار کمی لقی بین لنت و کاسه وجود داشته باشد که در اثر ترمز گرفتن، این فاصله تغییر می‌کند. برای رگلاژ کردن به‌صورت دستی در این مواقع بهتر است هر چند وقت یکبار زیر محور چرخ جک بزنید، پیچ رگلاژ را بچرخانید تا کاسه چرخ با لنت‌ها تماس پیدا کند، سپس کمی پیچ رگلارژ را در جهت عکس بچرخانید.

برای رگلاژ اتوماتیک، دنده عقب حرکت کنید و یک دفعه ترمز دستی بکشید و به حرکت رو به جلوی خودتان ادامه دهید و دوباره ترمز دستی بکشید. این عمل را چند بار تکرار کنید تا ترمز دستی خودروی شما رگلاژ شود.

سخن پایانی

اگر نمی‌توانید یا می‌ترسید از این روش‌ها استفاده کنید یا آن‌ها را انجام دادید اما نتیجه نگرفتید، حتما ماشین را به تعمیرگاه ببرید تا مکانیک ترمز دستی را تنظیم کند. چرا که احتمال دارد به سیم ترمز دستی، لنت یا کفشک‌های عقب آسیب وارد شده باشد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 28 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
حضور حامد آهنگی در افتتاحیه کلینیک زیبایی خواهرش در تهران+عکس/ رابطه صمیمی خواهر و برادری رو میشه تو این تصویر دید😍
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
(ویدیو) ماجرای جالب و عجیب عاشق شدن میترا حجار بازیگر، سریال سرزمین مادری/ علت متفاوت ازدواج نکردن وی
خلاقیت منحصربفرد قنّاد تبریزی در طراحی و پخت کیک برای "کراتین کار" ها حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که دنیای ایده ست😍
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
سیر تا پیاز زندگی شخصی آیتک سلامت رقیب ایرانی زهرا گونش از زبان خودش/ ستاره چشم رنگی تیم ملی والیبال هوادارانش را سورپرایز کرد