دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / حوزه روانشناسی /

چجوری از شوهرمون در منزل استقبال کنیم؟ 

چهارشنبه، 27 تیر 1403
ساعدنیوز: استقبال از همسر قطعا تاثیر بسیار خوبی در رابطه داشته و یکی از روش های بالا بردن کیفیت رابطه است. معمولا این رفتار در سالهای اول زندگی مشترک بیشتر به چشم می‌خورد و بعد از گذشت مدتی برای زوجین تبدیل به یک عادت شده و یا حتی دیگر اهمیتی به آن نمی‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، وقتی افراد بعد از یک روز طولانی و خسته کننده به خانه برمی‌گردند؛ از همسر خود انتظار استقبال و برخورد گرم دارند. این موضوع برای زوجین اشتیاق بیشتری ایجاد می‌کند . همچنین میزان صمیمت آنها را بالاتر می‌برد. برخی تصور می‌کنند که اینکار تنها برای میهمانان و یا افراد غریبه، لازم است. اما به طور کلی ارزش همسر بیشتر از هر فرد دیگری است و افراد باید برای یکدیگر ارزش و احترام قائل شوند.

استقبال از همسر

استقبال از همسر نوعی احترام به طرف مقابل محسوب شده که در رابطه زناشویی ضرورت دارد. به طور کلی احترام جنبه های مختلفی داشته و یک از آنها استقبال و خوشرویی است. استقبال تنها به معنی به پیشواز همسر رفتن در هنگام ورود به خانه نیست. بلکه می‌تواند در مورد نظرات و ایده هایی که بیان می‌کنند نیز صادق باشد. برخی از افراد به طور کلی نسبت به همسر خود بی توجه هستند و ضرورتی برای انجام اینکار، نمی‌بینند. فراموش نکنید که بهره گیری از نکات هر چند ساده در رابطه می‌تواند تاثیر زیادی در کیفیت و حفظ آن داشته باشد.

مزایای استقبال از همسر

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد؛ استقبال از همسر میزان احترام و ارزشی که برای او قائل هستید را یادآور می‌شود. همچنین محبت و علاقه زوجین را نسبت به یکدیگر بیشتر کرده و باعث ایجاد انگیزه برای آنها می‌گردد. برخی از افراد تصور می‌کنند که به دلیل احساس راحتی، دیگر نیازی به انجام اینکار نیست. اما راحتی بیش از حد هم با همسر باعث از بین رفتن برخی از حرمت ها و همچنین سردی افراد می‌گردد.

به همین دلیل همواره سعی کنید مانند روزهای اول آشنایی با همسر خود برخورد کرده به همان اندازه به او اهمیت دهید. همچنین بسیار مهم است که دو نفر اینکار را انجام دهند و تنها یک نفر مورد توجه نباشد. برخی از زوجین دقیقا به همین دلیل دیگر هیچ علاقه ای به حضور در خانه ندارند و بیشتر زمان خود را خارج از خانه و با دوستان خود می‌گذرانند.

استقبال از همسر اصول و قواعدی دارد؛ که انجام آنها نه تنها باعث تاثیرگذاری بیشتر می‌گردد؛ بلکه افراد را بیشتر به یکدیگر نزدیک می‌کند. همچنین بر سلامت و آرامش روانی فردی نیز موثر است. وقتی شما رابطه خوبی با همسر خود دارید؛ نسبت به خود نیز احساس بهتری خواهید داشت. برخی از این روش ها شامل موارد زیر می‌شوند.

به پیشواز رفتن

به پیشواز همسر رفتن، تنها یکی از جنبه های استقبال از همسر است. زوجین می‌توانند اگر زودتر از همسر خود به خانه برمی‌گردند؛ خود را برای برگشتن همسر آماده کرده و در هنگامی که او می‌آید؛ با خوش رویی جلو رفته و حتی او را در آغوش بگیرند. برقراری تماس فیزیکی انرژی خوبی به همسر داده و باعث کاهش خستگی او نیز می‌شود. البته این مورد تا حد زیادی به ویژگی های اخلاقی همسر نیز بستگی دارد. چرا که برخی از افراد وقتی وارد خانه می‌شوند تمایل ندارند تا مدتی با کسی صحبت کنند.

آراستگی ظاهر و خانه

بهتر است افرا د به ظاهر خود اهمیت داده و به خود برسند. این مورد برای مردان و زنان فرقی ندارد. بلکه به طور کلی زوجین باید به بهداشت شخصی خود اهمیت داده و همچنین برای ظاهر خود ارزش قائل شوند. حتی افراد می‌توانند در این مورد نیز برنامه ریزی کنند و به همه کارهای خود برسند. از طرفی زیبایی و نظافت خانه نیز بسیار مهم است. به هم ریختگی خانه بر وضعیت روانی افراد تاثیر دارد و باعث عدم تمرکز افراد می‌شود.

برقراری آرامش در خانه

بهتر است در بدو ورود همسر وضعیت خانه در آرامش باشد. قطعا در همه خانه مشکلات و همچنین اختلاف نظراتی وجود دارد؛ اما این موضوع باید مدیریت شود. تصور کنید وقتی به خانه برمی‌گردید تمام اهالی خانه در حال دعوا و مشاجره با یکدیگر باشند. این شرایط خستگی شما را تشدید کرده و حتی شاید مایل نباشید که در این محیط بمانید. حتی اگر مشکلی هم وجود دارد باید با کمی تعویق با همسر مطرح گردد. برای اطلاع از روش های رفتار با همسر کلیک کنید.

همدلی با او

سعی کنید بعد از استقبال از همسر، حال او را هم جویا شده و با او همدلی کنید. برای مثال اگر از خستگی و وضعیت ترافیک صحبت می‌کندغ حرف های او را به دقت شنیده و تایید کنید. این مورد می‌تواند تاثیر بسیار خوبی بر حال فرد داشته باشد و حتی او را برای درمیان گذاشتن بیشتر مسائل تشویق نماید.

پرهیز از گله و شکایت کردن در بدو ورود

برخی از افراد به محض اینکه همسر خود را می‌بینند؛ به جای استقبال کردن از او شروع به گله و شکایت کردن کرده و به اصطلاح غر می‌زنند. فراموش نکنید که او نیز احتمالا روز سختی داشته و در حال حاضر نیاز به کمی استراحت دارد. در مورد مشکلات و یا اتفاقات بد می‌توانید در یک زمان مناسب تر صحبت کنید. این موضوع برای بسیاری از زوجین تبدیل به یک معضل شده و باعث بی علاقگی آنها نسبت به یکدیگر می‌گردد.

توجه به جزییات

در استقبال از همسر خود، به جزییات نیز توجه کنید. به تغییرات ظاهری او دقت کرده و حتی این موارد را یادآور شوید. در چنین شرایطی افراد احساس اهمیت کرده و حتی بیشتر به خود و دیگری اهمیت می‌دهند. معمولا زنان بیشتر متوجه تغییرات و جزییات می‌شوند. اما مردان نیز با راهکارهایی می‌توانند اینکار را برای زنان انجام دهند.

موانع در استقبال از همسر

گاهی در زمینه استقبال از همسر موانعی ایجاد می‌شوند که افراد را از انجام اینکار باز می‌دارند. برای این مثال این رفتار برای زوجین عادی شده و دیگر اخلاقیتی در این زمینه به کار نمی‌برند. حتی آن را وظیف همسر دانسته و در صورت انجام ندادن آن، بدرفتاری از خود نشان می‌دهند. در برخی موارد، فرزندان، مانع از انجام اینکار می‌شوند. آنها نیز نیاز به زمان و انرژی دارند؛ اما همسر در اولویت در قرار دارد. وجود مشکلاتی در رابطه و همچنین خستگی و بی حوصلگی افراد نیز در این مورد موثر است.

سخن پایانی

بعد از اطلاع از فواید و همچنین موانع استقبال از همسر، بهتر است در این زمینه بیشتر تلاش کرده و به بالابردن کیفیت رابطه خود کمک کنید. انجام برخی از رفتارها با همسر وقت زیادی را از افراد نمی‌گیرد. اما تاثیرات شگرفی داشته و زندگی مشترک را دچار تغییر می‌کند. بهتر است دو نفر در این زمینه با یکدیگر همکاری کرده و حتی برنامه ریزی داشته باشند. افراد می‌توانند در این زمینه از یک مشاور زوج و یا روانشناس خانواده نیز کمک گرفته و برای بهبود رابطه خود تلاش کنند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اعتراف طناز طباطبایی/ عاشق فوتبالیست معروف بودم و به خاطرش فوتبال می دیدم
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
ناگفته‌هایی از زندگی شخصی داماد پزشکیان و اعضای خانواده رئیس جمهور منتخب + فیلم
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
(فیلم) دعای خاص مداح و شاعر معروف زنجانی برای دکتر پزشکیان در بزرگترین تجمع حسینیان ایران / این مرد در کنار رهبر می‌ایستد و سینه می‌زند
ستاره معصومی همسر سابق مهدیی قائدی عاشورا وتاسوعای حسینی را اینگونه تسلیت گفت + عکس
ترجمه تخصصی متن
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
ترجمه تخصصی کتاب