دانلود معرفی و آموزش استفاده از نرم افزار توییچ Twitch

  سه شنبه، 12 مرداد 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
دانلود معرفی و آموزش استفاده از نرم افزار توییچ Twitch
توییچ از سرویس های محبوب در میان گیمرها میباشد. در این بخش از ساعد نیوز این نرم افزار را برای شما معرفی خواهیم کرد و نحوه استفاده از آنرا خواهیم گفت.

نرم افزار توییچ Twitch چیست؟

توییچ (Twitch) یک سرویس آنلاین محبوب است که برای تماشا و پخش برنامه های ویدیویی دیجیتال استفاده می شود. در ابتدای پیدایش، توییچ کاملا بر روی بازی های ویدیویی و حوزه گیمینگ متمرکز بود، اما رفته رفته گسترش پیدا کرد و شامل استریم های اختصاصی درباره ی آثار هنری، موسیقی، تاک شو و سریال های تلویزیونی شد. توییچ در ایران نیز بسیار طرفدار دارد و بهترین استریمرهای ایران نیز در آن عضو هستند.

برخی از امکانات و قابلیت های برنامه Twitch: Livestream Multiplayer Games & Esports اندروید :

  • امکان استریم کردن بازی های آنلاین و آفلاین
  • امکان آرشیو کردن ویدئو ها
  • امکان برقراری تماس های صوتی و ویدئویی
  • چت کردن با کاربران مختلف در حین بازی
  • امکان ارسال پیام های خصوصی و درخواست دوستی (Friend Request)
  • دارای حالت شب یا نایت مود night mode برای شخصی سازی و بهتر شدن تجربه کاربری
  • منتشر شده برای سیستم عامل ها و پلفترم های مختلف بازی از جمله PS4 و XBOX 1
  • امکان اضافه کردن لینک های مختلف از جمله حمایت مالی و یا لینک محصولات
  • امکان ساخت پروفایل و دنبال کردن دیگران و یا جذب فالوور

آموزش کار با توییچ : آموزش ساخت اکانت Twitch

در قدم اول برای آموزش ساخت اکانت Twitch به صفحه اصلی سایت توییچ رفته و روی گزینه Sign Up کلیک کنید تا به صفحه ثبت نام هدایت شوید.

نرم افزار توییچ

در مرحله بعد از آموزش ساخت اکانت Twitch و در صفحه ثبت نام، شما می توانید به راحتی حساب کاربری خود را با اکانتی که در فیس بوک دارید همگام سازی کنید. ولی اگر می خواهید یک حساب کاربری جدید بسازید، باید اطلاعاتی مثل نام کاربری، رمز عبور و ایمیل را وارد کرده و در نهایت روی دکمه Sign Up کلیک نمایید.

نرم افزار توییچ

پس از وارد شدن به سایت با حساب کاربری جدید می توانید آن را طبق خواسته خود سفارشی سازی کنید. برای این کار روی نام کاربری خود در گوشه سمت راست صفحه کلیک کرده و سپس Profile را انتخاب نمایید.

نرم افزار توییچ

در صفحه باز شده می توانید کارهایی مثل آپلود تصویر برای پروفایل خود، نوشتن متن برای معرفی خود و نیز دیدن همه ویدیوهایی که آپلود کرده اید بپردازید. همچنین قادر به مشاهده دنبال کنندگان خود و نیز کسانی که شما دنبال می کنید خواهید بود.

نرم افزار توییچ

همچنین ذکر این نکته نیز در آموزش ساخت اکانت Twitch لازم است که از سوی دیگر شما می توانید به صفحه Channel نیز بروید. این صفحه نیز از طریق کلیک بر روی نام کاربری در دسترس خواهد بود.

نرم افزار توییچ

شما می توانید در صفحه کانال به ویرایش مواردی چون عنوان رسانه خود بپردازید. همچنین اضافه کردن محتواهایی مثل گرافیک یا متن نیز از طریق این صفحه صورت می گیرد. حالا در ادامه آموزش کار با توییچ با ما باشید تا به آموزش استریم کردن با توییچ بپردازیم.

نرم افزار توییچ

میزان مصرف اینترنت توییچ (Twitch) چقدر است؟

مشخص است که پخش آنلاین محتویات ویدیویی، چیزی بیش از استریم محتوای صوتی یا کاربرد روزانه اینترنت مصرف می کند و بر این اساس میزان مصرف اینترنت توییچ چیزی است برابر با استریم زنده ویدیو. البته میزان مصرف اینترنت بازی های آنلاین آن قدر چشمگیر نیست، ولی اشتراک گذاری ویدیو در این سرویس یا تماشای ویدیوهای با کیفیت استریم مصرف اینترنت بالایی دارد.

مصرف اینترنت استریم در توییچ در کیفیت Low quality

این پایین ترین حالت پخش ویدیو است که به کیفیت های 240p و یا 320p اطلاق می شود. این گزینه اگرچه مصرف پایینی برابر با 300 مگابایت در هر ساعت را به همراه دارد، اما طبیعتا کمتر استریمر حرفه ای ویدیو در این کیفیت باگذاری میکند و کمتر تماشاگری نیز ویدیو را در این کیفیت بررسی میکند.

مصرف اینترنت استریم در توییچ در کیفیت SD quality

این استاندارد، پخش با رزولوشن 480p را عملی می کند و مصرف اینترنت استریم در توییچ با این کیفیت به ازای هر ساعت چیزی حدود 700 مگابایت است.

مصرف اینترنت استریم در توییچ در کیفیت HD quality

این استاندارد نیز پخش با رزولوشن 720 تا 2K را میسر می کند. در نظر داشته باشید که اپلیکیشن استفاده شده توسط شما، تا حدی در کیفیت استریم در این حالت موثر است. در حالت معمول و در سطح کیفی HD quality، هر ساعت استریم ویدیو چیزی برابر یا 900 مگابایت برای کیفیت 720 ، 1.5 گیگابایت برای کیفیت 1080 و 3 گیگابایت برای کیفیت 2K اینترنت صرف می کند.

مصرف اینترنت استریم در توییچ در کیفیت UHD quality

انتخاب این گزینه به مصرف فوق العاده بالای اینترنت منجر می شود. اگرچه که کیفیت بالایی را ارائه می دهد اما طبعا استریم ویدیو در این کیفیت که به رزولوشن 4K اطلاق می شود مصرف اینترنت بالایی خواهد داشت. در این حالت به ازاری هر ساعت استریم ویدیو، شما باید انتظار مصرف اینترنتی برابر با 7.2 گیگابایت را داشته باشید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (648 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (568 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (223 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (127 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (31 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (17 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) جشن تولد عاشقانه و خلوت 50 سالگی همسر جراح شیلا خداداد/ مثل همیشه شیک و باکلاس+عکس (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) مهر و امضای جذاب باستانی پادشاهان ایرانی!/ از داریوش و کوروش تا نادرشاه افشار (7 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...