دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / بارداری و زایمان / بعد از بارداری /

در دوران شیردهی چه غذاهایی را نباید بخوریم؟ 

شنبه، 28 فروردین 1400
مادران شیرده می دانند که خوردن غذاهای خاص می تواند مقدار مناسب شیر شان را با بهترین کیفیت آن تامین کند. حال آنکه لازم است از مواد غذایی خاصی برای پیشگیری از مشکلات گوارشی یا آلرژی در کودک اجتناب کنند.وقتی که شما شیرده باشید، غذاهایی که می توانید بخورید خیلی بیشتر از غذاهایی است که نباید بخورید اما چند مورد احتیاط وجود دارد

توجه به اینکه چه غذاهایی باید در طول دوران شیردهی توسط مادران مصرف شود، تقریبا به اندازه رژیم غذایی دوران بارداری مهم است، این یک واقعیت قابل تایید است که تغذیه با شیر مادر برای نوزاد و همچنین برای مادران بسیار مفید است. اگرچه پزشکان به شما توصیه می کنند تا هر چه دوست دارید را در تغذیه دوران شیردهی خود قرار دهید، اما تعدادی از توصیه ها در مورد مواد غذایی که باید در دوران شیردهی از خوردن آن ها اجتناب کنید، وجود دارد.

زمانی که مادران شیرده برخی مواد غذایی خاصی را مصرف می کنند، نوزادان آن ها از خوردن شیر مادر امتناع کرده و یا در صورت خوردن شیر مادر برخی نشانه هایی از ناراحتی ها در بدن نوزادان دیده می شود. بهتر است با اجتناب از مصرف غذاهای خاص، از هر گونه سوء اثرات آن بر روی نوزاد خود جلوگیری کنید. در این مقاله، لیستی از مواد غذایی که مادران باید در دوران شیردهی به نوزادان خود از خوردن آن ها اجتناب کنند، آورده شده است.

ماهی:

ماهی منبع خوبی از پروتئین است. بعضی از آنها مانند ماهی آزاد و ماهی تن دارای امگا 3 نیز هست که بدن شما به آن نیاز دارد. می توانید هفته ای دو بار غذای دریایی بپزید. ماهی هایی که جیو کمتری دارند مانند ماهی آزاد ، تیلاپیا و قزل آلا را انتخاب کنید. از کوسه ، شمشیر ماهی ، شاه ماهی خال مخالی و کاشی ماهی که مقادیر زیادی جیوه دارند خودداری کنید.

غذاهای ادویه دار:

بیشتر نوزادان می توانند غذاهای ادویه دار و سایر غذاهای آتشین در رژیم غذایی شما را تحمل کنند. اما اگر کوچولوی شما معده حساس یا کولیک داشته باشد و هر بار غذاهای ادویه دار میخورید او دچار اسهال می شود. برای چند هفته ادویه و فلفل را کم کنید تا ببینید این کمک می کند یا خیر.

نعنا ، جعفری و مریم گلی:

آنها پر از عطر و طعم هستند. اما برخی گیاهان ممکن است بر میزان شیر تولیدی بدن تأثیر بگذارند. به عنوان مثال ، خوردن جعفری زیاد می تواند شیردهی را مهار کند. و ممکن است مریم گلی و نعناع فلفلی شیر شما را کاهش دهد. برای برخی از مادران شیرده ، حتی خمیر دندان و آب نبات با طعم نعناع نیز مشکل دارند.

شیر:

این به ندرت یک مشکل است. اما ببینید کودک شما چگونه عمل می کند. اگر توت شما دچار مشکلات پوستی است ، بعد از شیردهی دچار تنفس می شود یا علائم دیگری دارد ، به پزشک متخصص اطفال خود بگویید.

چای:

هرچقدر فنجان چای یا ارل گری شما طراوت داشته باشد، نقاط ضعفی هم دارد. این کافئین است، که می تواند خواب شما و کودک شما را تحت تأثیر قرار دهد. همچنین ممکن است جذب آهن برای بدن شما را سخت تر کند. اگر چای داغ یا سرد می نوشید ، سعی کنید هنگام خوردن غذاهایی غنی از آهن مانند گوشت بدون چربی ، آن را ننوشید. سبزهای تیره و برگ دار و غلات صبحانه غنی شده مصرف کنید.

غذاهای ممنوعه در بارداری

نوشیدنی های شیرین:

تغذیه با شیر مادر می تواند شما را بیشتر از حد معمول احساس تشنگی کند. در این صورت ، هر بار که شیر می دهید ، یک لیوان آب بنوشید. اما مهم نیست که چقدر احساس خشکی دارید ، به دنبال نوشابه های معمولی یا نوشیدنی های میوه ای نباشید ، که بدون تغذیه به شما کالری می دهند.

غذاهای گازدار:

غذاهای گازدار شامل لوبیا ، کلم بروکلی ، کلم و جوانه بروکسل هستند. نفخ ، آروغ زدن و دفع گاز طبیعی است. اما اگر کودک شما گاز گرفته یا کولیک دارد، چند هفته از این غذاها پرهیز کنید تا ببینید آیا علائم را تسکین می دهند یا خیر.

بهترین خور اکی بعد از زایمان

  • میوه ها و سبزیجات
  • دانه های کامل
  • پروتئین بدون چربی، مانند ماهی، گوشت گاو و غذاهای سویا
  • لبنیات، شیر خشک یا شیر کم چرب را انتخاب کنید
  • سبزیجات
  • آهن، به ویژه اگر از علائم پس از زایمان رنج می برید.
  • ویتامین C، که می تواند برای بهبودی زخم برای مادرانی که از طریق سزارین زایمان کرده اند، موثر باشد.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی