در مورد میکرودرم ابریژن چه میدانید؟

  جمعه، 30 خرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
در مورد میکرودرم ابریژن چه میدانید؟
میکرودرم ابریژن پروسه‌ی لایه‌برداری غیرتهاجمی پوست است که در آن لایه‌ی رویی پوست (سلول‌های مرده) به‌صورتی ملایم تراشیده شده و تولید کلاژن انگیخته می‌شود تا پوست تازه و سالم رشد یابد و شما چهره‌ای جوان‌تر و شاداب‌تر داشته باشید. خطوط کم‌عمق، لکه‌ها، تیرگی در پوست و لکه‌های ناشی از آفتاب در این روش قابل‌درمان هستند

میکرودرم ابریژن پروسه ی لایه برداری غیرتهاجمی پوست است که در آن لایه ی رویی پوست (سلول های مرده) به صورتی ملایم تراشیده شده و تولید کلاژن انگیخته می شود تا پوست تازه و سالم رشد یابد و شما چهره ای جوان تر و شاداب تر داشته باشید. خطوط کم عمق، لکه ها، تیرگی در پوست و لکه های ناشی از آفتاب در این روش قابل درمان هستند بخصوص اگر جلسات درمان پیاپی و متوالی باشند.بعد از انجام میکرودرم ابریژن مرطوب کننده ها، کرم ها و لوسیون ها بهتر و آسان تر جذب می شوند و اثر بیشتری خواهند داشت. میکرودرم روشی بدون درد، با میزان ریسک پایین است که از آن می توان جهت برطرف کردن برخی از مشکلات پوستی استفاده نمود.میکرودرم ابریژن (Microdermabrasion) که معمولاً به اختصار میکرودرم نامیده می شود اولین بار در ایتالیا در سال 1985 مورداستفاده قرار گرفت. بعد از موفقیت میکرودرم در زیبایی و طراوت پوست به تدریج انجام آن در اروپا و بعد آمریکا رواج یافت و امروزه به عنوان روشی بی خطر و بسیار مؤثر در جوان سازی پیشنهاد می شود.

میکرودرم ملایم می تواند به سرعت روی پوست شما اثر کرده و موجب روشن تر شدن و کشیده شدن پوست شود. به طوری که تأثیر آن از سال ها استفاده کردن از ماسک های مختلف نیز بیشتر است. بیشترین تأثیری که معمولاً میکرودرم روی پوست می گذارد شاداب تر کردن آن است به طوری که بعد از انجام میکرودرم معمولاً اثرات جوان کننده آن به صورت کاملاً محسوس قابل مشاهده است.

میکرودرم ابریژن برای چه کسانی مفید است؟

بیمارانی که دارای خطوط و چروک های نازک، لکه های ناشی از افزایش سن، آفتاب سوختگی، نابرابری رنگدانه ها، مشکل در بافت پوستی یا زخم های کوچک هستند، از میکرو درم ابریژن استفاده می کنند.
میکرودرم ابریژن برای افرادی که دچار روزاسه rosacea یا آکنه هستند نیز موثر خواهد بود. اسپری ملایم میکروکریستال می تواند می تواند مشکلات پوستی را برطرف کرده یا بهبود بخشد. این اسپری لایه بیرونی و آسیب دیده پوست را برمی دارد و به سلول های تازه پوستی فرصت نمایان شدن می دهد.بهترین کسانی که می توانند از این روش استفاده کنند بزرگسالانی هستند که از لحاظ جسمی سالم می باشند و بیماری های پوستی نسبتا جزئی دارند. میکرودرم ابریژن یک روش غیرتهاجمی است که نمی تواند افتادگی پوست یا خطوط عمیق را برطرف کند. این مشکلات با استفاده از روش های دیگری مانند لیفتینگ و سفت کردن پوست با لیزر بهبود پیدا می کنند.

میکرودرم ابریژن برای چه کسانی ممنوع است؟

میکرودرم ابریژن برای افرادی که دارای زخم های عمیق، کلوئیدهای فعال، آکنه، اختلال در سیستم ایمنی و یا دیابت هستند، انجام نمی شود. خانم های باردار نباید میکرودرم ابریژن انجام دهند. افرادی که به تازگی لایه برداری های شیمیایی، مانند تزریق کلاژن، انجام داده اند باید 2 یا 3 هفته منتظر بمانند و پس از آن فرایند میکرودرم ابریژن را انجام دهند.افراد دارای زخم های عمیق، چین های پوستی در صورت یا دیگر نقص های خفیف یا شدید پوستی، بهتر است از روش های درمانی قوی تر مانند لایه برداری شیمیایی، درم ابریژن و یا صاف کردن پوست با لیزر استفاده کنند.

انتظار افراد قبل، در طول و بعد از میکرودرم

به طور کلی پس از میکرودرم ابریژن انتظار می رود پوست صاف تر ، نرم تر ، تازه تر و جوان تر شود. قبل از شروع این روش، برای محافظت از چشم از پد های چشم یا عینک های ایمنی استفاده می شود. اغلب پوست آماده شده و از آرایش و چربی تمیز می شود. با این حال، بی حسی موضعی مورد نیاز نیست. برای رسیدن به موثر ترین سایش و خلاء، پوست کمی کشیده می شود. قطعه دسته بر روی پوست با حرکات تک و صاف تکراری عبور می کند. معمولا دو تا چهار حرکت برای هر ناحیه کافی است.صورتی شدن خفیف پوست نتیجه مطلوب است و معمولا در عرض چند دقیقه تا چند ساعت پس از میکرودرم ابریژن برطرف می شود. علاوه بر این، سایش خفیف پوستی نیز ممکن است رخ دهد. اگر سایش رخ داده باشد، به طور مداوم از مرطوب کننده یا پماد استفاده کنید. بیماران ممکن است چند روز احساس سوزش خفیفی مانند آفتاب سوختگی را تجربه کنند. علاوه بر این، استفاده از کرم های ضد آفتاب برای حساسیت به نور پس از درمان توصیه می شود. میکرودرم ابریژن با تحریک تولید کلاژن به جوان سازی پوست کمک می کند. خطوط ظریف کاهش یافته و پوست نرم تر وصاف تر می شود.میکرودرم ابریشن ممکن است در افرادی که آکنه فعال دارند، تغییر رنگ خفیف ناشی از آکنه، علائم بیماری pick و اسکار های بسیار سطحی، بسیار مفید باشد. متخصصین پوست از میکرودرم ابریژن برای کمک به پاک کردن منافذ و پاک کردن آکنه استفاده می کنند. اغلب در ترکیب با لایه بردار های ملایم گلیکولیک استفاده می شود، میکرودرم می تواند به پاکسازی آکنه سرعت ببخشد.افراد دارای اسکار های عمقی آکنه ممکن است کاندید جراحی میکرودرم ابریژن یا لیزر باشند.

اطلاعات بیشتری در مورد میکرودرم ابریژن

قبل از شروع هرگونه درمان مجدد، توصیه می شود با یک متخصص پوست یا زیبایی شناس پزشکی مشورت کنید. ارزیابی دقیق روی پوست بیمار برای تغییرات بافت، شدت پیری ناشی از نور خورشید، عمق اسکار و نوع پوست توسط یک متخصص، به بیماران کمک می کند تا روش مناسب بازسازی را انتخاب کنند تا به طور موثری مشکلات پوستی را درمان کنند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (546 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (304 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (293 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (118 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (33 نظر) نگاهی به نمای بیرونی و داخلی خانه آیت الله هاشمی رفسنجانی/ از درب و آیفون ساده تا مبلمان زیبا ولی معمولی پذیرایی+عکس (23 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (15 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (10 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی برای اعلام موجودی کارت بانکی حماسه آفرید+ویدئو/هیتلر هم مغز اینو نداشت... (11 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (10 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز پنجشنبه 14 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 14 تیر 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 14 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 14 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 14 تیر 1403 + فیلم
بهترین بادام هندی ابران متعلق به کدام شهر است
7 مکان دیدنی و زیارتی کربلا که تا عمق وجوتان را می لرزاند!
کشف باورنکردنی دربارۀ مورچه‌ها؛ آن‌ها هم‌نوعانشان را «جراحی» می‌کنند
15 سالگی از خانه فرار کردم و هرگز برنگشتم/ پدر و مادرم پزشک بودند /مادرم مقصر بود چون...
متن و جملات ادبی برای تسلیت ماه محرم / با بوی محرم الحرام تو حسین ایام عزا و غصه آغاز شود
نگاهی به رسم جالب هر شب خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب
نسبت فامیلی ماهچهره خلیلی، خواهر مختار در سریال مختارنامه و پروین سلیمانی چه بود؟+عکس
«طلا خوری» خوراک لاکچری بازان ایرانی/ سرو بستنی، قهوه، آب و ترافل با طعم طلا | قیمت خوراکی‌های گران قیمت بچه پولدارها چقدر است؟
برآورد آمریکا و اسرائیل مداخله مستقیم ایران در جنگ با حزب الله است
راه‌های افزایش مشارکت مردم در انتخابات
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس