در مورد وکس صورت چه چیزی می دانید؟

  جمعه، 12 دی 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
در مورد وکس صورت چه چیزی می دانید؟
وکس یک روش معمول برای از بین بردن موهای زائد میباشد که به اسمهای متفاوتی تو مراکز اپیلاسیون ارائه میشه (شمع، جلبک دریایی و ...) موم انداختن یا وکس صورت یکی از روشهای از بین بردن موهای زائد با استفاده از ماده ای به نام موم یا waxاست.

وکس یک روش معمول برای از بین بردن موهای زائد میباشد که به اسمهای متفاوتی تو مراکز اپیلاسیون ارائه میشه (شمع، جلبک دریایی و ...) موم انداختن یا وکس صورت یکی از روشهای از بین بردن موهای زائد با استفاده از ماده ای به نام موم یا waxاست.روشهای دیگری از جمله سفید کردن موها، لیزر تراپی، الکترولیز و… نیز بدین منظور استفاده می شود ولی وکس صورت یکی از روشهای معمول بین مردم محسوب می شود .

یکی از روش های از بین بردن موهای صورت، اصلاح با وکس است که دارای فواید و معایب مخصوص به خود می باشد. روش از بین بردن موهای صورت با استفاده از وکس به این شکل است که ابتدا تکه ای پارافین را درون دستگاه گرم کننده مخصوص قرار می دهند تا آب شود. سپس به وسیله یک کاردک، لایه نازکی از آن را روی پوست کشیده و پس از خشک شدن، آن را در خلاف جهت رویش موها می کشیم. پارافین به صورت ورقه ای جدا شده و موها را از روی پوست بر می دارد.وکس صورت معمولاً با درد همراه است چرا که پوست صورت از دیگر نقاط بدن حساس تر است. وکس صورت می تواند منجر به قرمزی یا بروز جوش های پوستی شود.در حین وکس کردن ممکن است برخی مناطق دچار خونریزی سطحی به صورت لکه های قرمز شود چرا که طی وکس کردن نه تنها مو بلکه در پوست های نازک و حساس لایه های نازکی از پوست نیز تحت کشش قرار می گیرد.وکس صورت در بعضی مناطق می تواند با بروز واکنش های آلرژیک همراه باشد. روش نادرست استفاده از وکس صورت می تواند منجر به تحریک یا سوزاندن پوست شود.ممکن است در یک جلسه همه موهای صورت از بین نرود و بدین ترتیب چند جلسه برای از بین بردن کامل موها لازم باشد و تکرار این روش بستگی به میزان رویش مو در هر فرد دارد.پس از انجام وکس صورت ممکن است حداقل تا 24 ساعت برای خروج از منزل محدودیت داشته باشید.در برخی افراد خصوصاً افراد دارای پوست تیره تغییرات رنگدانه ای ممکن است رخ دهد. انجام آن در برخی مناطق صورت مثل پشت لب مشکل تر است.البته با بکارگیری برخی پیشنهادها بسیاری از عوارض جانبی ناشی از وکس صورت کاسته شده و پوست را نرم و بدون مو خواهد کرد.

فواید وکس صورت

۱) با انجام وکسینگ صورت، پوست صورت تا چندین هفته نرم و بدون مو می باشد.

۲) شمع صورت نسبت به بند، تیغ و … ، بهترین گزینه برای کنده شدن تمامی موهای زائد می باشد.

۳) با انجام شمع صورت، موهای زائد و تمامی پرزهای صورت کنده شده و هفته ها طول می کشد که موی صورت رشد کند.

۴) افرادی که پوست حساس و نازک دارند و با بند احساس درد شدید دارند و پوستشان زخم می شود، موم انداختن صورت بهترین انتخاب برای برداشتن موهای زائد صورتشان می باشد.

۵) با انجام شمع صورت برای اطراف ابرو، خط ابروی شما به زیبایی مشخص خواهد شد.

۶) وکس صورت باعث می شود سلول های مرده روی سطح پوست کنده شود و پوست شفاف و لطیف شود. می توان گفت موم انداختن صورت، کار پاکسازی پوست را انجام می دهد.

۷) با انجام شمع صورت جوش های سر سیاه روی پوست صورت برداشته می شود.

۸) بعد از انجام وکس صورت رشد موها بسیار نرم است.

انتخاب وکس صورت

فقط از وکس مخصوص صورت استفاده کنید. وکس های مخصوص صورت معمولا همراه اپلیکاتور یا نوارهای پارچه ای ارائه می شوند. این نوارها مخصوص استفاده در برخی قسمت های صورت هستند. وکس های مخصوص صورت ملایم تر از وکس های بدن هستند چون پوست صورت معمولا بسیار حساس تر از پوست سایر قسمت های بدن است. کیت های وکس سرد برای صورت انتخاب خوبی هستند. برای کاهش درد وکس، در این کیت ها از نوارهای وکسی استفاده می شود که حساسیت کمتری موقع استفاده از آن ایجاد می کنند. این وکس ها کمتر از وکس های گرم به پوست صورت آسیب می زنند.

وکس هایی انتخاب کنید که حاوی آلوئه ورا هستند و برای پوست های حساس تولید شده اند. به خصوص اگر پوست حساسی دارید و مستعد آکنه هستید. وجود آلوئه ورا در ماسک باعث التیام بخشیدن به پوست می شود و وکس را ملایم تر می کند. اگر از داروهای مخصوص آکنه استفاده می کنید، حتما باید وکس مخصوص پوست حساس تهیه کنید. چون این داروها باعث حساس تر شدن پوست می شوند.

اگر از وکس های شل استفاده می کنید از نوارهای پارچه ای برای آن استفاده کنید. نوارهای پارچه ای را می توانید آماده بخرید یا اینکه خودتان با پارچه نخی تمیز در منزل آماده کنید. اگر تاز ه کار هستید از نوارهای وکس آماده استفاده کنید. این نوارها مخصوص استفاده در نواحی خاص و باریک مثلا بالای لب ها تهیه می شوند. همیشه استفاده از نوار پارچه ای و نوار وکس راحت تر از استفاده از وکس شل با کمک اپلیکاتور است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (38 نظر) رونمایی از خواهر باکلاس فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش/ مگه داریم انقد شباهت+عکس (29 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (29 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (28 نظر) تور عروس و آرایش شبیه عروس، ترکیب جدید بهاره رهنما برای جدیدترین استوری اش بعد از بازگشت از کربلا+ عکس (24 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (24 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (20 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (19 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (17 نظر) محمدباقر قالیباف: من برای دخترم جایی عروسی گرفتم که همه کارمندان شهرداری مراسم می گیرند دو نوع بیشتر غذا سفارش ندادم ... +ویدئو (16 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (14 نظر) رونمایی شهاب حسینی از جدیدترین عکس فرزاندان خودش و همسر سابقش/ آقا پسرشون بزرگ تر از خودشونن (13 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (13 نظر) جشن تولد مفصل و شاهانه بهاره رهنما با حضور دختر اروپا نشینش+عکس/ از تدارک کیک به شکل قو تا چیدمان میزها با انواع و اقسام خوردنی ها به شکل سوپرمارکتی😍 (12 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 3 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 3 تیر 1403
محسن تنابنده: برای صحنه های کُشتی گرفتنم در سریال پایتخت 11 کیلو وزن کم کردم!/ روایت نقی معمولی از آسیب های وارده بر بدنش طی فیلمبرداری از کُشتی گرفتنش
مرگ 2 کودک هنگام تمرین تیراندازی پسر جوان
فال ابجد روزانه یکشنبه 3 تیر 1403
فال انبیاء روزانه یکشنبه 3 تیر ماه 1403
دانلود آهنگ جدید «میزنم قدم» مسعود صادقلو+فیلم/ ببین هم واسه تو آدم زیاده هم واسه من ...
نگاهی به اتاق خواب هنری و ساده نیما شعبان نژاد+عکس/چقدرم شلخته و شلوغ و پلوغه...
حکم اعدام توماج صالحی لغو شد
عیادت رهبر معظم انقلاب از همسرشان در بیمارستان دولتی/ 20 روز بستری به صورت ناشناس و احوالپرسی رهبری در آخرین روز حضور همسرشان در تخت بیمارستان
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 3 تیر ماه 1403
تذکر جدی رهبر انقلاب به هر 6 کاندیدای ریاست جمهوری: از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنید
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 3 تیر 1403 + فیلم
بیوگرافی و زندگی نامه شخصی مسعود پزشکیان/روایتی از دنیای پزشکی تا دنیای سیاست+ فیلم و عکس‌های جالب
این زن خاطرات دوران جنینی‌ خود را در شکم مادرش به یاد دارد😲