درمان های خانگی برای لیپوما

  جمعه، 19 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
درمان های خانگی برای لیپوما
به تومورخوش خیم با منشأ بافت چربی متراکم لیپوم Lipoma گفته می شود. این غده در مناطق مختلف بدن تشکیل می شود. علایم آن اغلب ناشی از فشار بر بافت های مجاور است. معمولاً در معاینه توده ای بدون درد و قابل حرکت لمس می شود. اندازه این غده اغلب کوچک است و به ندرت به شش سانتی متر می رسد. 

لیپوم

به تومورخوش خیم با منشأ بافت چربی متراکم لیپوم Lipoma گفته می شود. این غده در مناطق مختلف بدن تشکیل می شود. علایم آن اغلب ناشی از فشار بر بافت های مجاور است. معمولاً در معاینه توده ای بدون درد و قابل حرکت لمس می شود. اندازه این غده اغلب کوچک است و به ندرت به شش سانتی متر می رسد. در افراد بین چهل تا شصت سال شایع تر است اما امکان دارد در افراد جوان تر و کودکان نیزمشاهده شود.

انواع لیپوم ها

انواع معمول و شایع لیپوم که از تجمع سلول های چربی تشکیل می شود، عبارت است از:

  • آنژیولیپوم یا لیپوم نوع عروقی که متشکل از بافت چربی همراه با عروق مویرگی و عضلات صاف است.لیپوم عروقی دردناک است هرچه تجمع مویرگ در این توده بیشتر باشد، درد نیز بیشتر خواهد بود.توده هایی دارای حاشیه مشخص که البته گاهی هم لابه لای بافت عضلات و زیر پوست به حالت خرچنگی به بافت اطراف نفوذ می کند که نمی توان آن ها را کاملا برداشت.
  • لیپوم مادرزادی؛ در این حالت توده های متعدد روی بدن فرد ظاهر می شود. این توده ها سلامت فرد را به خطر نمی اندازد اما از لحاظ زیبایی و ظاهری بر سلامت روان او تاثیرگذار خواهد بود.

ترکیب عسل و آرد

عسل و آرد را به مقدار برابر با هم ترکیب کنید.ضخامت لایه چربی 5 تا 10 میلی متر باشد.

  • قرار دادن این خمیر روی چربی ها
  • قرار دادن 36 ساعت روی چربی ها

با آب بشویید و ترکیب جدید دیگری را امتحان کنید.این دارو را 5 دفعه پشت سرهم یا 5 روز استفاده کنید.بعد از این مدت شاهد رفع بافت های چربی خواهید بود ترجیحا از عسل تیره و آرد جاونه گندم استفاده کنید.ترکیب آرد و عسل بسیار برای دردهای خارجی و موضعی مفید است . عسل خاصیت ضد التهابی دارد و محرک لنف است.

روغن درخت چای

با افزایش چربی، منافذ پوست تان بسته می شود که نتیجه ی آن بروز آکنه های کیستی است. عفونی شدن آکنه های کیستی باعث بروز غده های چربی عفونی می شود. روغن درخت چای (گیاه بومی استرالیاست و با چای سیاه یا چای سبز که در معنای رایج می شناسیم، متفاوت است) بروز غده های چربی را کاهش می دهد. این داروی گیاهی دارای عناصر ضدمیکروب است و خاصیت ضدِتورمی و ضدباکتریایی بالایی دارد. هرچند تأثیر روغن درخت چای در درمان غده های چربی زیر پوست اثبات نشده است، اما می توان به خاطر خاصیت ضدباکتریایی اش از آن استفاده کرد.

روش استفاده:

  • ۱ یا ۲ قطره روغن درخت چای را روی کیست عفونی بچکانید؛
  • باند یا چسب زخم را روی آن قرار بدهید؛
  • پس از ۸ تا ۱۰ ساعت چسب زخم را بردارید؛
  • شب ها و در هنگام خواب از دارو استفاده نکنید؛
  • بهتر است این کار را صبح ها انجام بدهید.

روغن کرچک

روغن کرچک، یکی دیگر از روش های درمان گیاهی غده های چربی زیر پوست است. این روغن خاصیت ضدتورم و ضدخارش دارد. همچنین حاوی ماده ای شیمیایی به نام رایسین است که خاصیت ضدباکتریایی دارد. حتی اگر کیست هایتان عفونی نباشند، استفاده از روغن کرچک ضرری ندارد.

روش استفاده:

  • باند یا پارچه ی تمیزی تهیه کنید؛
  • پارچه را در روغن کرچک بخیسانید و آن را روی کیست ها بگذارید؛
  • روی پارچه کمپرس گرم قرار بدهید و چند دقیقه ای (کمتر از نیم ساعت) آن نگه دارید؛
  • به جای این کار می توانید روزی چند بار روغن کرچک را روی غده های چربی بمالید.

آلوئه ورا

الوئه ورا نه تنها برای پوست بلکه برای سلامت عمومی بدن مفید است. خاصیت ضدباکتری و تسکین دهندگی آلوئه ورا به کاهش درد ناشی از کیست های چربی کمک می کند. این خاصیت ناشی از ترکیبات فنولی موجود در آلوئه وراست. گیاه آلوئه ورا همچنین به درمان و بهبود زخم ها سرعت می بخشد.

روش استفاده:

  • کمی ژل آلوئه ورا را روی کیست های چربی بمالید؛
  • به آرامی ژل را روی سطح کیست ها بمالید تا به اعماق پوست نفوذ کند؛
  • این کار را ۱ یا ۲ بار در روز انجام بدهید

نارون کوهی (هاماملیس)

نارون کوهی به خاطر خاصیت جمع کنندگی اش معروف است. برگ و پوست این گیاه سرشار از تانن (tannin) است که به عنوان درمانی برای ترشح بیش ازاندازه ی چربی در غده های چربی استفاده می شود. تانن با تنگ کردن منافذ پوست، ترشح چربی را کاهش می دهد.

روش استفاده:

  • ۱ یا ۲ قطره نارون کوهی را روی کیست بریزید؛
  • به آرامی پوست تان را بمالید تا مایع گیاهی به اعماق پوست نفوذ کند؛
  • این کار را هر روز انجام بدهید.

تشخیص لیپوما

برای فهمیدن میزان رشد و نوع لیپوم، پزشک معاینه های خاصی را انجام می دهد. در ادامه روش های تشخیصی متداول برای لیپوم آورده شده است:

  • معاینه فیزیکی با دست: لیپوما را می توان با کمک نوک انگشتان به راحتی تشخیص داد.
  • بیوپسی: که در آن نمونه ای از بافت شما برای معاینه ارسال می شود
  • سونوگرافی یا هر آزمایش تصویری مانند سی تی اسکن یا MRI: برای تجزیه و تحلیل رشد آن توده در داخل بدن.


سلامت نیوز: هر آنچه باید در مورد برآمدگی های زیرپوستی بدانید


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (599 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (185 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (55 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (27 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان