درمان های خانگی برای رفع تیرگی زانو ، آرنج و قوزک پا

  جمعه، 06 تیر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
درمان های خانگی برای رفع تیرگی زانو ، آرنج و قوزک پا
در این دنیا که دارای ظاهری در هم و پیچیده است، زیبایی فقط به داشتن صورتی جذاب محدود نمی‌شود. این مفهوم شامل شخصیت کلی، وضعیت ظاهری، نحوه‌ی لباس پوشیدن یا نحوه‌ی حاضر شدن در میان عموم و غیره نیز می‌شود. جامعه از تمام آدم‌ها، به خصوص بانوان، می‌خواهد از نوک سر تا نوک پای‌شان کامل و موجه باشد

در این دنیا که دارای ظاهری در هم و پیچیده است، زیبایی فقط به داشتن صورتی جذاب محدود نمی شود. این مفهوم شامل شخصیت کلی، وضعیت ظاهری، نحوه ی لباس پوشیدن یا نحوه ی حاضر شدن در میان عموم و غیره نیز می شود. جامعه از تمام آدم ها، به خصوص بانوان، می خواهد از نوک سر تا نوک پای شان کامل و موجه باشد، و در غیر این صورت، ممکن است بارها و بارها با تحقیر و سرافکندگی مواجه شوند. در جامعه ای زندگی می کنیم که نه فقط صورت مان، بلکه حتی رنگ پوست آرنج ها و زانوهای مان نیز دارای اهمیت است و از این رو رفع سیاهی زانو و آرنج به نکتهمهم و قابل توجهی تبدیل شده است.مصداق همین مسئله برای یکی از دوستان ام اتفاق افتاد؛ وی به خاطر تیرگی و سیاهی پوست آرنج و زانوهای اش در جمع تحقیر شد. در واقع، نه فقط دوست من، بلکه هزاران آدم دیگر نیز در میان مان هستند که با چنین موقعیتی مواجه شده اند و ناامیدانه به دنبال کمک می گردند.

آیا خود شما هم قربانی چنین موقعیت هایی شده اید؟ آیا خجالت می کشید دست ها و پاهای تان را به دیگران نشان دهید؟ آیا شما نیز مجبور هستید آرنج ها و زانوهای تیره رنگ تان را با پوشیدن لباس ها و شلوارهای بلند بپوشانید؟

درمان های خانگی برای رفع تیرگی زانو ، آرنج و قوزک پا

جوش شیرین

سه تا چهار قاشق چایخوری جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کنید تا یک خمیر سفت به دست بیاید. مخلوط جوش شیرین را روی آرنج، قوزک پا و زانوهایتان بزنید. به آرامی و به مدت چند دقیقه، این ترکیب را روی پوست خود بمالید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دیگر روی آنها بماند. بعد آن را با آب سرد بشویید.جوش شیرین روشن کننده و لایه بردار پوست است. این ماده سلول های مرده ی لایه ی بیرونی پوستتان را از بین می برد. در نتیجه، پوست جدید که روشن تر است خود را نشان خواهد دهد.

آبلیمو، شکر و عسل

آب یک لیموترش را بگیرید و آن را داخل یک کاسه بریزید. یک قاشق غذاخوری شکر و یک قاشق غذاخوری عسل را به آن بیفزایید. به خوبی آن را مخلوط کنید و بعد به آرامی روی قسمت های تیره پوست بمالید. اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی پوستتان بماند. بعد با آب ولرم آن را بشویید.لیمو، شکر و عسل در کنار هم، یک لایه بردار روشن کننده ی عالی پوست را می سازند. آبلیمو و عسل خواص روشن کنندگی پوست دارند و شکر خاصیت لایه برداری دارد. بنابراین، این درمان برای رفع تیرگی زانو ، آرنج و قوزک پا عالی است.

زردچوبه

کمی آبلیمو را به دو قاشق چایخوری پودر زردچوبه اضافه کنید. آنها را خوب ترکیب کنید تا یک خمیر سفت به دست بیاید. خمیر زردچوبه را بر ناحیه ی مورد نظر قرار دهید. اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند تا خشک شود و بعد آن را بشویید.سال هاست که زردچوبه برای روشن کردن پوست استفاده می شود. کورکومین موجود در زردچوبه از فعالیت ملانین (رنگدانه ی پوستی) در بدنتان جلوگیری می کند. بنابراین، موجب از بین بردن سیاهی زانو ، آرنج و قوزک پا می شود.

آلوئه ورا

یک تا ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورای تازه را استخراج کنید. آن را روی پوست تان بزنید. بگذارید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند، بعد آن را با آب بشویید. آلوئه ورا حاوی آلوئین است، ترکیبی که رنگدانه ی پوست را کاهش می دهد و به شما کمک می کند تا از تیرگی آرنج و زانو خلاص شوید.

روغن زیتون و شکر

یک قاشق غذاخوری شکر سفید یا قهوه ای را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون (که با روش پِرس سرد تولید شده است) ترکیب کنید. برای چند دقیقه، این مخلوط را به آرامی روی نواحی موردنظر بمالید و بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه بماند. سپس آن را با آب بشویید و با یک پاک کننده ی ملایم تمیز کنید. در نهایت، پوستتان را به آرامی خشک کنید.
در حالی که، شکر به لایه برداری طبیعی پوست زانو و آرنج کمک می کند، روغن زیتون به دلیل داشتن خواص نرم کنندگی پوست شما را نرم و مرطوب می کند. این دو ماده در کنار هم باعث درمان سیاهی قوزک و آرنج پا و رفع تیرگی زانو می شوند.

روغن نارگیل

یک یا دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل بکر را به آرامی، روی پوست بمالید. بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه باقی بماند. بعد آن را بشویید. روغن نارگیل یک نرم کننده ی قدرتمند است که می تواند پوست آرنج، زانو و قوزک پایتان را مرطوب نگه دارد. نبود رطوبت کافی یکی از دلایل تیرگی پوست در این قسمت هاست. روغن نارگیل خشکی پوست را درمان می کند و مانع تیره تر شدن آن می شود.

کرم های رفع سیاهی آرنج و زانو

کرم های حاوی AHA و اسید سالیسیلیک:

این ترکیبات در کرم های چرب اگر ساخته شوند کمک خوبی به روشن تر شدن پوست می کند.

کــرم های کراتولیتیک:

این کرم ها لایه شاخی را نازک و از ضخیم شدن و تیرگی پوست این ناحیه پیشگیری می کنند. کرم های حاوی اوره 5 تا 10 درصد:با نفوذ در لایه های عمیق پوست، آن را نرم کرده و پوسته ریزی را آسان می کند.

کــرم ها یا ژل هـای روشن کننده:

این محصولات از عناصری مانند اسید لاکتیک، عصاره شیرین بیان، اسید کوجیک، عصاره آلفا آربوتین، پودر امبلیکا، کره درخت روغن قلم، روغن گل پامچال و عصاره گریپ فروت ساخته شده اند که می توانند زانوهای شما را در 2 تا 3 هفته روشن کنند.

کرم های اسکراب یا ساینده:

این کرم ها برای برداشتن پوست های مرده مناسب هستند البته باید یادتان باشد که نباید سایش شدید و روزانه باشد چون باعث می شود پوست آسیب ببیند وحتی امکان دارد تیره تر شود. کرم های استروئیدی ملایم:در مواقعی که دلیل خشکی و پوسته ریزی اگزماست، اما بهتر است در این شرایط به پزشک مراجعه کنید.

کرم های مرطوب کننده:

بعد از سایش موضع و حمام کردن حتما روی موضع مورد نظر را کرم مرطوب کننده بمالید، شب ها قبل از خواب هم استفاده کنید؛ یادتان باشد که بعد از درمان هم برای جلوگیری از تیرگی مجدد استفاده از مرطوب کننده الزامی است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (662 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (114 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (77 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (66 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (33 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان