درمان های خانگی و گیاهی جوش گردن چیست؟

  جمعه، 28 شهریور 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
درمان های خانگی و گیاهی جوش گردن چیست؟
جوش گردن توسط مکانیسم های مشابه که باعث آکنه صورت و بدن می شود ایجاد می شود. منافذ به دلیل ساخت سلول هایی که به هم می چسبند و باعث پلاگین می شوند مسدود می شود. سپس باکتری ها و چربی پوست، که باید به طور معمول به سطح تخلیه شود، در داخل سلول گرفتار شده، و باعث قرمزی و گسترش چرک می شود.

علت جوش گردن

جوش گردن توسط مکانیسم های مشابه که باعث آکنه صورت و بدن می شود ایجاد می شود. منافذ به دلیل ساخت سلول هایی که به هم می چسبند و باعث پلاگین می شوند مسدود می شود. سپس باکتری ها و چربی پوست، که باید به طور معمول به سطح تخلیه شود، در داخل سلول گرفتار شده، و باعث قرمزی و گسترش چرک می شود.
۱- چربی سطح پوست:پوست های چرب یکی از عوامل ایجاد آکنه یا جوش در سطح پوست است.
۲- گروهی از میکروب هایی که روی پوست زندگی می کنند.
۳- التهابات ایجاد شده روی پوست.
۴- انسداد مجاری غددی زیر پوستی که همگی می توانند باعث ایجاد جوش شوند.

برخی از موارد ممکن است خطر ابتلا به جوش بر روی گردن را افزایش دهد ، مانند:

  • موها را لمس کرده یا مالش می دهید در مقابل گردن ، خصوصاً موهای شسته نشده
  • لباس یا تجهیزات ورزشی که به گردن می شکند یا فشار می آورد ، مانند بند سینه بند ، یقه ، بند چانه یا کلاه ایمنی
  • شستن گردن به درستی یا اغلب کافی نیست
  • تمیز نکردن گردن بعد از ورزش یا زیاد عرق کردن
  • لباس های کثیفی که با گردن در تماس هستند
  • یک تیغ کسل کننده یا عدم وجود روان کننده هنگام تراشیدن
  • نه به طور مرتب یا صحیح از گردن بعد از تراشیدن
  • گردنبندها و سایر جواهرات ممکن است با گردن تماس پیدا کنند ، به خصوص آنهایی که از پلاستیک می باشند.
  • پارچه های لباس مصنوعی
  • لباس هایی مانند پلی استر و ریون

درمان های خانگی و گیاهی جوش گردن

استفاده از لیمو

راه زیادی برای لایه برداری کردن پوست گردن وجود دارد. آبلیمو یکی از آنهاست و ویتامین ث بالای آن این نیز می تواند پوست را تقویت کند. برای درمان می توانید از لیمو استفاده کنید.به این صورت که یک عدد لیمو را از وسط نصف کرده و آب آن را بگیرید و سپس کمی آب ولرم را اضافه کنید و هر روز قبل از صبحانه میل کنید. همچنین می توانید مقداری آبلیمو را روی گردن بمالید و 10 دقیقه در این حالت بمانید و بعد گردن را شستشو دهید.این کار باعث می شود که سم ها از روی پوست و بدن شما خارج شوند و لایه برداری سطحی گردن صورت بگیرد.

نمک دریا با چای سبز

همچنین می توانید جوش ها را با ترکیبی از نمک دریا و چای سبز درمان کنید. به این صورت که چای سبز را دم کرده و یک قاشق غذاخوری نمک دریا به آن اضافه می کنید تا حالت خمیری بگیرد. سپس خمیر را روی قسمت های جوش میزنیم تا خشک شود و بعد آن را با آب بشویید. این کار را هر روز تکرار کنید تا نتیجه بگیرید.همچنین می توانید مقداری چای سبز را با نمک دریا داخل یک بطری اسپری بریزید و آن را در فریزر نگه دارید و هر زمان که نیاز داشتید آن را روی قسمت های گردن و صورت اسپری کنید. 10 دقیقه در آن حالت بمانید و بعد صورت را شستشو دهید.

آسپرین

راه های زیادی برای استفاده از آسپرین در بهبود جوش وجود دارد اما معمولاً پودر آسپرین و ترکیب آن با آب گرم و زدن خمیر را به ناحیه مورد نظر به مدت 15 دقیقه کمک کننده خواهد بود.

آلوئه ورا

آلوورا جزء درمان های موثر برای جوش های پوستی است و می تواند رطوبت لازم و کافی و سالم را به پوست بدهد. دو قاشق غذاخوری از ژل آلوئه ورا را با یک قاشق چای خوری نمک دریا ترکیب کنید و این خمیر را روی قسمت های جوش گردن بزنید. نباید بیشتر از 5 دقیقه این ترکیب را روی جوش نگه دارید. بعد از گذشت این مدت زمان، این قسمت را با آب ولرم شستشو دهید. سپس از یک مرطوب کننده ملایم برای گردن استفاده کنید. هر روز این کار را تکرار کنید.

سفیده تخم مرغ

نصف یک قاشق غذاخوری عسل، یک عدد سفیده تخم مرغ و یک قاشق چایخوری آبلیمو را با هم ترکیب کنید. همچنین می توانید مقداری روغن طبیعی مثل روغن زیتون را به آن اضافه کنید. سپس ترکیب به دست آمده را روی گردن بزنید و بعد از 15 دقیقه پوست گردن را با آب ولرم شستشو دهید.

استفاده از داروها

از شوینده های صورت که حاوی بنزوئیل پراکسید، سالسیلیک اسید و سولفوریک هستند، استفاده کنید و قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید. همچنین داروهایی هستند که مخصوص آکنه های روی صورت و گردن می باشند. همچنین ممکن است که پزشک داروهای هورمونی مخصوصاً برای خانم ها تجویز کند. بعضی از آنتی بیوتیک ها نیز در صورت مصرف دو بار در روز می توانند باکتری های داخل جوش را از بین ببرند که البته نوع آنتی بیوتیک را فقط باید پزشک تعیین کند، زیرا برای جوش های مختلف، متفاوت خواهند بود. در مورد کرم های رتینوئید از پزشک سوال کنید. این کرم ها منافذ پوست را در قسمت جوش باز می کند اما خرید آن فقط نیاز به نسخه پزشک دارد. گاهی اوقات برای جوش های خاص از تزریقات استروئیدی استفاده کنید. این جوش ها معمولاً از نوع کیست هستند اما تزریق استروئید، باعث نازک شدن پوست و حساسیت به نور می شود.

لیزر

درمان های لیزر همچنین به از بین بردن جوش ها با کاهش سایز غده های عرقی و کاهش فعالیت آنها کمک می کند. بعضی از انواع لیزر درمانی همراه با دارو انجام می شود که البته با یک جلسه درمان کار تمام نخواهد شد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (636 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (566 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (223 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (127 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (31 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (17 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) جشن تولد عاشقانه و خلوت 50 سالگی همسر جراح شیلا خداداد/ مثل همیشه شیک و باکلاس+عکس (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) مهر و امضای جذاب باستانی پادشاهان ایرانی!/ از داریوش و کوروش تا نادرشاه افشار (7 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...