دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / دانستنی های جنسی و زناشویی /

درمان زودانزالی مردان با حجامت 

سه شنبه، 11 بهمن 1401
یکی از رایج ترین مسائلی که احتمال دارد هر فردی در طول زندگی خود تجربه کند زود انزالی است. زود انزالی برای مردها یک مشکل جدی به شمار می‌رود و می‌توان گفت از هر سه مرد یکی از آنها دچار انزال زودرس است. در ادامه مطلب درمان نحوه زود انزالی با حجامت بحث می کنیم. با ما همراه باشید.

درمان زودانزالی با حجامت تنها در موارد خاصی نتیجه مثبت در پی دارد. زود انزالی یکی از رایج ترین مشکلات جنسی در مردها می باشد که عوامل متعددی در بروز آن نقش دارند. زود انزالی می تواند تمام ابعاد زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین بهتر است درمان های مفید برای آن صورت بگیرد. برخی از روش های سنتی برای درمان زود انزالی وجود دارند که در این مقاله به آنها پرداخته می شود.

زودانزالی چیست؟

یکی از شایع ترین مشکلاتی که ممکن است افراد در طول زندگی زناشویی خود تجربه کنند زود انزالی است که این روزها تبدیل به معضلی جدی شده و ابعادی از زندگی را تحت شعاع خود قرار داده است.مشکل انزال زودرس، برای بسیاری از مردان، یک مساله آزاردهنده است. گفتنی است که تقریبا از هر سه مرد، یکی دچار انزال زودرس می باشد.انزال زودرس، به حالتی گفته می شود که مرد با وجود تحریک و نعوظ کامل بالافاصله بعد از شروع نزدیکی جنسی و دخول به ارگاسم و انزال می رسد و توانایی ارضای جنسی همسر خود را از دست می دهد.

زمان طبیعی انزال در مردان بین ۲ الی ۶ دقیقه می باشد که کم تر یا بیشتر بودن آن زودانزالی یا دیر انزالی نامیده می شود. معمولا انزال زودرس بین ۳۰ ثانیه تا ۲ دقیقه بعد از شروع دخول صورت می گیرد.از نظر برخی منابع نیز، انزال زودرس، انزالی است که در کمتر از دو دقیقه، بر خلاف میل شخص و بدون کنترل او اتفاق بیفتد، که بر طبق آن فرد از زمان انزال و یا کیفیت رابطه زناشویی، ناراضی است؛ این نارضایتی می تواند یک طرفه یا دو طرفه باشد.گفتنی است تعریف زودانزالی زمانی مصداق دارد که زوجین، نزدیکی مرتب و منظمی داشته باشند یعنی اگر توالی روابط زناشویی کم، مثلا در ماه یک بار یا حتی کمتر از آن باشد، نمی توان تشخیص مطمئنی از این مشکل را داد.

علت زود انزالی و عوامل خطر

علت بروز زود انزالی در واقع مشخص نیست. اما شیمی مغز شما می تواند حداقل تا حدی دلیل آن باشد. مردانی که میزان کمی از ماده شیمیایی سروتونین را در مغز خود دارند، مدت زمان کوتاه تری نیز برای انزال لازم دارند. عوامل احساسی می توانند در علت زود انزالی نقش داشته باشند از قبیل:

  • فشار
  • افسردگی
  • اضطراب
  • احساس گناه
  • مشکل در برقراری رابطه
  • عدم اعتماد به نفس
  • نگران بودن در مورد عملکرد جنسی خود
  • احساسات منفی در مورد ایده برقراری رابطه جنسی (سرکوب جنسی)

برخی شرایط جسمی نیز ممکن است دلیل زود انزالی شود، از جمله:

  • سطح غیر معمول هورمون
  • سطح نامنظم انتقال دهنده های عصبی (عدم تعادل مواد شیمیایی مغز که پیام ها را به بقیه بدن منتقل می کند)
  • التهاب یا عفونت در پروستات یا مجرای ادرار (لوله ای که از مثانه شما عبور می کند و ادرار را از بدن خارج می کند)
  • به ارث بردن صفات ژنتیکی والدین

گاهی اوقات زود انزالی می تواند مشکلی ناشی از اختلال نعوظ (ED) نیز باشد. آن وقت است که آلت تناسلی مرد برای رابطه جنسی سفت و محکم باقی نمی ماند. مردانی که دائما نگران از دست دادن نعوظ در رابطه جنسی هستند، ممکن است الگوهای زود انزالی را نیز در خود مشاهده و تجربه کنند. ترک این حالت می تواند بسیار دشوار باشد اما در صورت عدم ترک آن نیز ممکن است فرد در آینده نزدیک به زود انزالی مبتلا شود.

درمان زودانزالی با حجامت

اگر دچار زود انزالی دائم هستید یا زود انزالی در شما تنش و استرس ایجاد کرده است بهتر است سراغ یک متخصص ارولوژی هم بروید. متخصص معمولاً سوالاتی از شما می پرسند شامل اینکه چه مدت است دچار این مشکل شده اید و در چه شرایطی برایتان اتفاق افتاده است و آیا در حفظ نعوظ مشکلی دارید یا خیر. اما در مواردی که به طور دائم نیست و اخیرا دچار این مشکل شده اید برخی از روش های مهم برای مشکلات جنسی درمان ضعف جنسی می باشد. ضعف نعوظ در مردها معمولاً از عدم وجود نیروی جنسی میباشد که آن را میتوان با نخود آبگوشتی یا آب تامین کرد.

چنانچه کسی دچار یبوست است و در صورت اختلال در آنزیم های کبدی انجام حجامت ساکرال توصیه می شود. درمان زود انزالی خانگی برای دموی ها و صفراوی ها اینگونه است که حجامت آنها باید دو تا سه مرحله انجام شود. صفراوی ها هم حتماً بعد از حجامت انار یا رب انار مصرف کنند. اما برای انجام هر نوع حجامتی لازم است نکات بهداشتی در آن رعایت شود و توسط فرد آموزش دیده و ماهر انجام شود. اما حجامت برای همه موارد زودانزالی نمی تواند یک گزینه درمانی کامل باشد. علاوه بر آن باید از روش های استاندارد درمان که توسط پزشک تجویز می شود پیروی کنید.

سخن آخر

زود انزالی عوارض و پیامدهای زیادی دارد که می تواند رابطه زناشویی را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد. در مقاله امروز متوجه شده اید که گاهی مسائل روانی می توانند مشکلات جنسی ایجاد کنند. پس برای درمان آنها تنها حجامت یا روش های سنتی یا داروی پاسخگو نیستند بلکه توصیه می شود که حتماً از یک مشاور یا روان درمانگر متخصص در این زمینه کمک بگیرید. این را بدانید که اگر زود انزالی به هر دلیلی بدون درمان باقی بماند حتی می تواند مشکلات باروری هم ایجاد کند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 11 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل اکسپت مقاله
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب