پرکاربردترین تکنیک‌های پزشکی برای رفع ترک شکم در بارداری 

  دوشنبه، 16 فروردین 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
پرکاربردترین تکنیک‌های پزشکی برای رفع ترک شکم در بارداری 
پوست بزرگترین عضو بدن است و قابلیت چشمگیری برای گسترش و جمع شدن در صورت نیاز دارد. پوست بدن، مستحکم و کشسان است، اما بافت‌های حمایت کننده آن ممکن است در اثر کشش بیش از حد یا بسیار سریع دچار آسیب دیدگی شود. گسترش سریع پوست می‌تواند منجر به ترک و خطوط بدن شود؛ این مشکل شایعی است که تقریباً در تمام سنین مردان و زنان با انواع پوست رخ می‌دهد.

ترک های پوستی در دوران بارداری امری رایج است و معمولا در مناطقی مانند سینه، کمر، بازوها، شکم و ران ها که محل تجمع چربی ها هستند، ایجاد می شوند. تغییرات هورمونی یا کاهش ناگهانی چربی در این مناطق از علل بروز این نوع ترک ها در پوست به شمار می آیند. اگر می پرسید که برای ترک شکم بعد از زایمان چه باید کرد، در این مقاله با بیان راه حل های خانگی به شما می گوییم که چگونه از این ترک ها خلاص شوید.

دلایل ایجاد ترک بارداری

مادران بسیاری بعد از زایمان به دنبال درمان ترک بارداری هستند. هنوز دلیل قطعی برای بوجود آمدن ترک حاملگی ناشناخته است. اما متخصصان معتقدند به خاطر فشاری که به پوست وارد می شود، کلاژن پوست شکسته شده و منجر به ایجاد ترک حاملگی می شود. برخی از دلایل ایجاد ترک بارداری عبارت است از:

  • رشد سریع و ناگهانی پوست
  • کشیدگی پوست
  • تغییرات هورمونی که منجر به کاهش فیبرهای کلاژن پوست و پایین آمدن کیفیت آنها می شود. در نتیجه کلاژن شکسته می شود.
  • علاوه بر بارداری، بیماریهای زمینه ای و مصرف داروهای کورتونی نیز باعث ایجاد ترک های پوستی می شوند.

البته در ایجاد ترک حاملگی وراثت نیز نقش دارد. مثلا این ترکها در بعضی از نژادها مثل نژاد قفقازی بیشتر دیده می شود. اطلاع از ترک حاملگی در مادر، خاله و خواهر نیز می توانید حدس بزنید که شما هم دچار ترک بارداری می شوید یا خیر.

راه هایی موثر برای ازبین بردن ترک پوست بعد از بارداری

در ادامه به برخی از پرکاربردترین تکنیک های به کار رفته برای از بین بردن ترک شکم در بارداری می پردازیم. بسیار مهم است که به عنوان کسی که به تازگی مادر شده است، کاملا محتاط باشید و روشی را انتخاب کنید که بیشتر از همه برای شرایط بدن شما مناسب است. استفاده از این روش ها نه تنها باعث از بین بردن و جلوگیری از ترکک شکم در بارداری می شود بلکه اعتماد به نفس شما را به عنوان یک مادر بالا می برد.

پیلینگ شیمیایی

پیلینگ یکی از جدیدترین و پرکاربردترین روش های از بین بردن ترک پوست بعد از بارداری است. در این روش که به طرز چشمگیری باعث بهبود ظاهر پوست شما می شود، از یک محلول شیمیایی برای لایه برداری پوست استفاده می شود. این محلول ابتدا باعث بروز تاول هایی روی پوست می شود و نهایتا با کنار رفتن این تاول ها، پوست جدیدی با ظاهر سالم نمایان می شود.

کرم های فعال ساز بازسازی پوست

یکی از طبیعی ترین و آسان ترین راه های برطرف کردن ترک پوست بعد از حاملگی، استفاده از کرم های مخصوص ترک حاملگی است که از کیفیت خوبی برخوردار هستند و نتایج عالی به همراه دارند. این کرم ها موجب صاف شدن سطح پوست و ترکیب رنگدانه های پوست با یکدیگر می شود و از این طریق موجب می شوند پوستتان شاداب و سالم به نظر بیاید. برای درست کردن کرم ضد ترک بارداری در خانه می توانید نصف فنجان کره ی کاکائو را با یک قاشق غذاخوری از روغن جوانه گندم، روغن هسته زردآلو، روغن ویتامین E و دو قاشق چای خوری از موم زنبور عسل مخلوط کنید. سپس این مخلوط را حرارت دهید تا کره ی کاکائو و موم زنبور عسل آب شوند. این کرم را در یک ظرف کاملا دربسته قرار دهید و برای رسیدن به بهترین نتایج، روزی سه بار آن را به پوست خود بزنید.

لیزر درمانی

هرچند روش لیزر درمانی در مقایسه با سایر روش ها بسیار هزینه بر است، اما همچنان یکی از پرکاربردترین روش های درمان ترک پوست بارداری است. درمان با لیزر نه تنها رنگ ترک های پوستی را روشن می کند، بلکه آن ها را به طور کامل از بین می برد. پزشکان، بسته به شدت ترک های بارداری و رنگ پوست برای درمان ترک پوست در بیماران مختلف، از لیزرهای متفاوتی استفاده می کنند. برخی از لیزرهای به کار برده شده برای این منظور، موجب افزایش تکثیر سلولی و پیشرفت روند بازسازی پوست در ناحیه تحت درمان می شود. افزایش تکثیر سلولی موجب محو شدن رنگ ترک های پوستی می شود. همچنین از لیزر های پیشرفته می توان برای بازیابی خاصیت ارتجاعی پوست استفاده کرد.

اقدام به موقع، حرف اول را در رفع ترک شکم می زند

استرچ مارک ها یا ترک های پوستی، چرخه ی حیات دارند. این ترک ها در ابتدا قرمز یا بنفش هستند و رنگ روشنی دارند و در این مرحله، استریا روبرا (striae Rubra) نامیده می شوند. طی این مرحله، این ترک ها راحت تر درمان می شوند و رفع ترک شکم در این زمان، بهترین نتیجه را دارد. شما در این زمان با دردسر های کمتری می توانید برای رفع ترک شکم اقدام بکنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (332 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (96 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (65 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (52 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (50 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (35 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (35 نظر) در آستانه عید قربان یادی کنیم از خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (35 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: گاهی وقتا حرفمون خوبه اما بد تحویل میدیم مثل شربتی که بکنیم تو آفتابه +ویدئو😂👌 (34 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی آیسان آقاخانی برای تولد آقا رضا گلزار/ خوشمزه به نظر میرسه+عکس (32 نظر) شکسته شدن قبح شرب خمر و لمس نامحرم در نبود نظارت کافی و پاسخ ساترا (30 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (25 نظر) صحبت های تامل برانگیز آقای قرائتی: نکته سنجی های مسعود پزشکیان از زبان ایشان+ویدئو/ وقتی انگشت های دست به ده تا رسید نیاز به حساب و کتاب نداره... (23 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (21 نظر) نگاهی به تدارکات مفصل و رنگارنگ آزاده نامداری برای تولد یک سالگی گندم‌بانو، چشم و چراغ خونه/ طراحی جذاب و فانتزی کیک حرف نداره+عکس (16 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
عکس‌های دیده نشده از «ببر مازندران» در دوران قاجار؛ کلاهی که قاجار بر سر ببر گذاشت
احسان علیخانی شب عید قربان ازدواج کرد؟
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 29 خرداد 1403
فال روزانه امروز سه شنبه 29 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 29 خرداد 1403
اولین جزئیات از شرایط جسمانی آیت الله مکارم شیرازی، مرجع تقلید عالیقدر بعد از انتقال به بیمارستان
رهبر معظم انقلاب چندبار به سفر حج مشرف شده‌اند؟+عکس ایشان در لباس احرام
سوابق علمی 6 کاندیدای چهاردهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری
فراخوان دانشگاه تهران برای جذب سرباز امریه در شهریور ماه
آچمز شدن دوباره منافقین با دو ضربه مهلکی که خوردند / بدبخت ترین گروه تروریستی دنیا!
زنده بیرون درآوردن نوزادان دوقلوی یاسوجی از سردخانه!
تبلیغات نامزدها در صداوسیما با اولین مناظره/ دوشنبه 28 خرداد
سیدحسن خمینی: هر کس دلش برای مملکت می‌سوزد، نسبت‌ به حضور در انتخابات مسئول است
دخترِ جوان تهرانی در حالت مستی تصادف کرد و مرد!
قربانیان تجاوز راز خود را به خواستگارشان بگویند؟