درمان کلینیکی خط لبخند چیست؟

  پنجشنبه، 15 خرداد 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
درمان کلینیکی خط لبخند چیست؟
خط لبخندی که بخاطر بالا رفتن سن ایجاد می‌شود را نمی‌توان کاری کرد اما شما می‌توانید با عادت‌های درست سبک زندگی و انجام چند راهکار ساده‌ی خانگی، از بسیاری از علت‌های ایجاد خط لبخند پیشگیری کنید.خنده بهترین درمان است! البته که درست است اما برای خیلی از افراد می‌تواند تبدیل به یک کابوس شود.

خط لبخندی که بخاطر بالا رفتن سن ایجاد می شود را نمی توان کاری کرد اما شما می توانید با عادت های درست سبک زندگی و انجام چند راهکار ساده ی خانگی، از بسیاری از علت های ایجاد خط لبخند پیشگیری کنید.خنده بهترین درمان است! البته که درست است اما برای خیلی از افراد می تواند تبدیل به یک کابوس شود. لبخند زیاد می تواند در اطراف دهان تان خط لبخند ایجاد کند. خطوط لبخند نوعی چروک هستند که معمولا در دو طرف دهان ایجاد شده و وقتی که لبخند می زنید بیشتر خود را نشان می دهند. این خطوط به دلیل حرکات مکرر صورت شامل اخم، لبخند و بسیاری از ژست های صورت به وجود می آیند.

این نوع خطوط بخشی طبیعی از پروسه ی پیری هستند. با افزایش سن، هر خطی روی صورت می تواند عمیق تر شده یا تعدادش بیشتر شود. سایر علت های خط لبخند شامل ؛ از دست دادن کلاژن پوست، دهیدراته شدن پوست، ژنتیک، سیگار کشیدن، استرس، وضعیت نادرست خوابیدن و آسیب ناشی از نور خورشید باشد. هر چند خطوط لبخند مشکلی ایجاد نمی کنند اما بسیاری از افراد دوست دارند این خطوط را برطرف کنند چون سن آنها را بیشتر از واقعیت نشان می دهد.

انواع مختلف درمان

تزریق ژل و چربی

این ها از جمله روش های از بین بردن خط لبخند و جوان سازی بخش های تحتانی صورت و لب می باشند که می توان یکی از آن ها را انتخاب کرد. تزریق ژل و چربی می تواند با برگرداندن عناصر از دست رفته ی صورت درگذر زمان، حجم اولیه ی آن را بازگرداند. برای درمان خط خنده، جای زخم، افتادگی لپ ها و چین و چروک های اطراف دهان و همچنین تورفتگی لپ ها، شقیقه ها، اطراف بینی و دهان و زیر چشم و ناموزون بودن صورت، تزریق ژل خط خنده مناسب است.

نحوه تزریق ژل

تزریق ژل به صورت سرپایی انجام می شود و شامل مراحل زیر می باشد:

  • قسمت های مورد نظر جهت تزریق ژل در صورت مشخص و علامـت گذاری می شـوند و با استـفاده از مواد آنتی باکتـریال ضد عفونی می شوند.
  • امکان دارد جهت بی حس کردن ناحیه مورد نظر در صورت از بی حسی موضعی استفاده شود. همچنین ممکن است ژل حاوی ماده بی حسی موضعی باشد. ژل بوسیله یک سوزن ظریف زیر سطح پوست تزریق می شود.
  • پس از تزریق علامت گذاری های روی صورت پاک شده و در محل تزریق از پک سرد استفاده می شود.
  • جهت ادامه فعالیت های روزانه می توانید از محصولات آرایشی استفاده کنید.

بهترین نوع فیلر بر اساس سن، نوع پوست و میزان آسیب دیدگی ناشی از نور خورشید و ویژگی های ژنتیکی متقاضی انتخاب می شود.

عوارض ناشی از تزریق ژل

تزریق ژل یک روش بسیار بی خطر جهت رفع خط لبخند محسوب می شود. با این حال امکان بروز عوارض پس از تزریق نیز وجود دارد. برخی از عوارض ناشی از تزریق ژل شامل حساسیت، کبودی در ناحیه تزریق، بی حسی موقتی، قرمزی، ورم، درد، خارش و راش پوستی می باشند. همچنین امکان ایجاد توده در ارتباط با استفاده از موادی مانند پلی متیل متاکریلات (PMMAs) نیز وجود دارد.

پیش از تزریق ژل هایی که از منابع غیر انسانی تهیه شده اند، بایستی از تست حساسیت استفاده شود.

دوره بهبود پس از تزریق ژل

  • نتیجه حاصل از تزریق ژل بلافاصله پس از تزریق قابل مشاهده است و دوره بهبودی نیز کوتاه می باشد و می توانید پس از پایان درمان فعالیت های روزانه خود را ادامه دهید.
  • توصیه می شود پس از تزریق ژل، از انجام فعالیت های سنگین و قرار گرفتن در معرض نور خورشید و گرما خودداری کنید.
  • امکان دارد ورم و کبودی در ناحیه تزریق ایجاد شود. این موارد پس از چند روز رفع خواهند شد.

هایفوتراپی

هایفوتراپی کلاژن پروتئینی طبیعی است که پوست را جوان و سفت نگه داشته و حالت ارتجاعی آن را حفظ می کند. با افزایش سن، کلاژن خاصیت کشسان و قدرت خود برای ایستادگی در برابر نیروی جاذبه را ازدست داده و پوست دچار افتادگی می شود. روش اولتراپی می تواند فرایند تولید کلاژن تازه را تحریک کرده و موجب رفع بسیاری از مشکلات زیبایی پوست از جمله درمان خط لبخند شود.

بوتاکس

تزریق بوتاکس یک روش رفع خط خنده و ضد پیری بدون جراحی رایج است که در طی آن محلول رقیقی از سم بوتولینم به عضلات صورت تزریق می شود. بوتاکس خط خنده باعث مسدود شدن پایانه های عصبی و نرسیدن پیام انقباض به عضلات اطراف دهان می شود.

مانند بسیاری از روش های دیگر ضد پیری خط خنده و بدون جراحی، بوتاکس بدون درد بوده و انجام آن بدون استفاده از داروهای بی حسی انجام می شود. تزریق بوتاکس با استفاده از یک سوزن بسیار نازک انجام می شود تا ناراحتی بیمار به حداقل برسد. ظهور نتایج حاصل از این روش معمولاً بین ۲ تا ۴ هفته زمان برده و به مدت ۴ تا ۶ ماه ماندگار خواهند بود. بوتاکس برای درمان بیمارانی که از برخی عارضه های جدی ازجمله اختلالات عضلانی رنج می برند نیز کاربرد دارد.

لایه برداری شیمیایی

لایه برداری شیمیایی یک روش ضد پیری بدون جراحی بوده که به دلیل عملکرد مناسب و قیمت پایین آن نسبت به عمل جراحی، رواج بالایی دارد. در طی این روش برای از بین بردن خط لبخند، یک محلول اسیدی بر روی مناطق کوچکی از پوست مانند کنار دهان و خطوط خنده قرار داده می شود.

این محلول پس از دو دقیقه شسته شده و به منظور کاهش ناراحتی بیمار، یک پنکه ی کوچک بر روی محل انجام عمل قرار داده می شود. بسته به قدرت مواد استفاده شده، ممکن است بروز نتایج عمل به هفته ها زمان نیاز داشته باشد. با انجام لایه برداری های قوی تر مانند لایه برداری فنولی، ممکن است به دلیل سوختگی ظاهری پوست، دوره ی بهبودی تا ۳ ماه طول بکشد.

ورزش صورت

ورزش صورت نیز یک راه عالی برای خلاص شدن از خطوط خنده است. یک تکنیک عالی برای تقویت عضلات صورت و جلوگیری از خطوط لبخند در ادامه توضیح داده می شوند.انگشتان دست خود را در گوشه های دهان خود قرار دهید و به آرامی شانه های خود را به صورت افقی بچرخانید. موقعیت را برای چند ثانیه نگه دارید و سپس به آرامی گوشه های دهان خود را به سمت یکدیگر در برابر مقاومت انگشتان خود بکشید. شل کنید و دوباره شروع کنید، تا ۲۰ بار تکرار کنید.

انگشتان دست خود را روی خطوط خنده خود قرار دهید و سفت فشار دهید، سپس لب های خود را جدا کنید و سپس تا آنجا که ممکن است لبخند بزنید. این وضعیت را برای حدود پنج ثانیه نگه دارید. باید حدود ۳۰ بار این حرکت را تکرار کنید.

لیزر CO2

لایه برداری پوست با لیزر، جدیدترین روش درمانی در مبارزه با پیری و رفع خط لبخند است. در این روش ضد پیری بدون جراحی، از یک پرتو لیزر استفاده شده که به پرتوهای کوچک تری شکسته می شود. این پرتوهای کوچک بر روی منطقه ی موردنظر تابانده شده و روند بهبودی بافت آن ناحیه و بافت های اطراف آن را تسریع می کنند.در مناطق مورد هدف، لیزر باعث تحریک کلاژن سازی شده و باعث رفع چروک صورت می گردد. این روش نسبت به لیفت صورت بسیار مقرون به صرفه است. از عوارض جانبی این عمل زیبایی می تواند به قرمزی و ورم پوست اشاره کرد که خفیف بوده و پس از یک یا دو روز از بین می روند.

نور پالسی شدید (IPL)

آی پی ال یک روش ضد پیری بدون جراحی است که به منظور درمان چین و چروک دور لب و پوست آسیب دیده توسط اشعه ی خورشید، از امواج نوری استفاده می کند. در این روش نور شدیدی به وسیله ی یک لامپ دستی یا یک لامپ مفصل دار، به مناطق کوچکی از پوست تابانده می شود.این کار موجب تحریک شدن یک روند کنترل آسیب در پوست شده که باعث از بین رفتن پوست قدیمی و رشد پوست جدید و جوان تر به جای آن می شود. پس از انجام این عمل ممکن است بیمار احساس درد و ناراحتی خفیف کند. در نظر داشته باشید که ممکن است ظهور اولین نتایج درمان چروک دور لب، پس از ۱۲ جلسه اتفاق بیفتد.

لیفت با نخ

برای آن دسته از افرادی که دوست ندارند به زیر تیغ جراحی بروند ولی می خواهند نتایج اعمالی چون لیفت صورت و لیفت گردن و برطرف کردن خط خنده را بلافاصله به دست بیاورند، روشی به نام لیفت با نخ یا لیفت بخیه ای وجود دارد. همان طور که از نامش پیداست، در این عمل از نخ های مخصوص ساخته شده از مواد بخیه، به منظور بالا بردن پوست ابروها، صورت، گونه ها و گردن استفاده می شود.برخلاف عمل لیفت صورت، لیفت با نخ یک روش ضد پیری و رفع خط خنده بدون جراحی است که با استفاده از بی حسی موضعی انجام می شود. پس از انجام عمل لیفت بخیه ای، نیازی به پانسمان نبوده و دوره ی بهبودی این عمل تنها بین ۲ تا ۳ روز زمان می برد.

برند ژل تزریقی برای اصلاح خط خنده

در بین ژل های تایید شده از سوی وزارت بهداشت ژل های آسیایی و اروپایی قرار دارند که در این مرکز ژل های آسیایی تزریق نمی شوند (این ژل ها به نسبت ژل های اروپایی قیمت فوق العاده ارزان تری حتی گاها تا نصف قیمت دارند).

مهم ترین ویژگی ژل های اروپایی تضمین حفظ فرم طبیعی صورت و همچنین عدم عوارض می باشد، به خاطر داشته باشید به دلیل اندکی تفاوت قیمت با سلامت خود و زیبایی چهره تان بازی نکنید. ژل های موجود در این مرکز برای اصلاح خط لبخند شامل موارد زیر می باشند:

از برندهای معتبر می توان به ژل ژوویدرم ساخت لابراتوآر آلرگان امریکا، ژل آلیاکسین ساخت لابراتوآر IBSA کشور ایتالیا، Stylage ساخت کشور فرانسه و Teosyal ساخت کشور سوئیس اشاره کرد که این کمپانی ها با تکنولوژی ریز ذرات اقدام به ساخت ژل می کنند که فرم آن بسیار طبیعی و غیرقابل تشخیص است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
حضور بدون تشریفات پسر رهبر معظم انقلاب در جلسه اولیاء و مربیان مدرسه فرزندشان+عکس (216 نظر) (عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) تعجب نگهبانان کره‌ای از زیرشلواری و زیرپیراهنی ناطق نوری! / آقا فرمودند: من فکر کردم اگر بیست روز شما این جا بمانید به کجا می‌رسید (5 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی در نوشتن مشق پسرش به طور برعکس برای رد گم کُنی و متوجه نشدن معلمش حماسه آفرید+ویدیو/ مامانا ایده بگیرین 😂 (4 نظر) رونمایی از ورژن دخترانه حامد آهنگی: خانمها آقایون اینم سحر دختر نازم!😂+فیلم (3 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) خلاقیت منحصربفرد کارگر بلوچی در اختراع تراکتور با قدرت حمل 200 کیلو آجر+ویدئو/ با پراید وانت معاوضه میشه😂 (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) آوازخوانی زیبا و بی‌نظیر علی طولابی برای ژاله صامتی/ با صدای بهشتیش ترکوند!+ویدیو (1 نظر) خلاقیت خنده دار اوستای بنا در ساختن خانه با ستونی که به زمین وصل نیست+ویدیو/ مغز نیست که از هر رگش یه هنر میریزه😂 (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) چادر نماز گل گلی بهاره رهنما که با سر کردن آن روز دختر را اینگونه تبریک گفت+عکس/ چقدر این پوشش بهش میاد
دیگران می‌خوانند   
اسامی خاص فرزندان بازیگران معروف و معانی آنها دور دور هادی چوپان با موتور سنگین در شهر+ فیلم رونمایی نهال از کلاه صورتی که از رهبر انقلاب هدیه گرفت+ویدیو نوه های ناز و زیبای زری خوشکام از دخترش لیلا حاتمی، بانوی اصیل و باکلاس سینمای ایران+عکس فال ابجد روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403 رونالدو و جورجینا در ساحل دریای‌سرخ+ عکس تغییرچهره زمین تا آسمون برادر ناتنی جومونگ بعد 18 سال در جشن تولد دخترش+عکس اقدام تحسین برانگیز شهرداری شیراز در زیباسازی شهر با درختان خشکیده/ هنر یعنی این! +عکس آخرین عکس عاشقانه لیلا حاتمی و مادرش قبل از فوت زری خوشکام+جزئیات تشییع عکس دیده نشده از بازیگر فیلم مست عشق با روسری/ هانده ارچل مسلمان شد؟ سحر قریشی هم به سندرم محمدرضا گلزار مبتلا شد!+فیلم نگاهی به باغ تالار عروسی خاص و هوش پران شیدا خلیق تازه عروس سینمای ایران جذابیت خاص پیراهن دنباله دار آیشواریا، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن/ چه گرد و خاکی هم به پا کرده😍 نگاهی به اولین روز مادر شدن زری خوشکام و خوشحالیش از به دنیا آمدن لیلا حاتمی+عکس/ روحش شاد لباس عروس خاص و دنباله دار شیدا خلیق و دسته گل ساده ولی با کلاسش / به به چه عروسی آخرین دورهمی 4 نفره خانواده نسرین مقانلو قبل از فوت پسرش در رستوران به صرف شام+عکس/ و قابی که توسط خانم بازیگر ثبت شد برخورد متواضعانه و جالب مجید واشقانی با یک دختر بچه که کیک خودش رو به آقای بازیگر داد+ویدیو/ ماشین لاکچری آقازاده هفت سر اژدها رو دیدین؟ نگاهی به مراسم عروسی زری خوشکام و علی حاتمی، پدر و مادر هنرمند لیلا حاتمی+عکس/ روح هر دوشون شاد و یادشون گرامی صبحانه ساده و بدون تجملات آیت الله هاشمی رفسنجانی روی میزناهار خوری همراه با مادر و پسرانشان+ عکس/ فقط چای و سنگگ طعنه خنده دار نیما شعبان‌نژاد به عکاسان در یک مراسم برای ژست گرفتن کنار هدیه بازوند+ویدئو/ مگه زن و شوهری اومدیم شباهت باورنکردنی و جالب نرگس محمدی به برادر چشم رنگیش در این سلفی دلنشین خواهر برادری+عکس سرنوشت خانم دکتر تبریزی که دستور قتل شوهرش را داد اطلاعیه جدید زندان اصفهان درباره توماج صالحی زری خوشکام، مادر لیلا حاتمی درگذشت + عکس و جزئیات مراسم خاکسپاری حضور رهبر معظم انقلاب در آرامگاه سعدی در شیراز+ویدیو/ رهبری فرهنگ دوست و علاقمند به شعر علت نیامدن شهاب حسینی در اکران مست عشق چه بود+ویدئو ماجرای بازگشت از تبریز در برف برای رسیدن به نوروز آرزوی دست‌نیافتنی هوتن شکیبا، کاراکتر حبیب در لیسانسه ها درباره بازی در یک نقش! (عکس) تصاویری از ظاهر امروزی دختران مهران مدیری و فاطمه گودرزی در سریال دردسرهای والدین / چقدر بزرگ شدن ... دو وزنه‌بردار ایرانی با هم ازدواج کردند +‌ عکس تواضع و فروتنی حسن یزدانی قهرمان کشتی در حضور رئیس جمهور + عکس اولین عکسی که مهران غفوریان با دخترش هانا گرفت / تصویر جالب اولین روز بابا شدن آقای بازیگر (عکس) بازیگر «آمنهوتپ سوم» سریال یوسف پیامبر بعد 20 سال در کنار جمشید هاشم پور (فیلم) رفتار جالب جواد عزتی با کوچکترین دختر طرفدارش / محبوب و مردمی مثل جواد عزتی پیشنهاد به رئیسی برای برکناری دسته‌ جمعی 10 مدیر یک استان سلیمی‌نمین، فعال اصولگرا: رهبری مخالف حذف اصلاح‌طلبان از انتخابات بودند، اما برخی جریانات اصولگرا بر این خواسته اصرار کردند فیلم لحظه شروع سیلاب در بلوار نماز مشهد را ببینید /آب، این‌گونه سیل شد نقشه زن جوان برای سرقت بی ام دبلیوی خواستگار 60 ساله اش عکس‌های «یانگوم» در کنار پدر و مادر واقعی‌اش به مناسبت «روز والدین» آماده‌باش و هشدار مدیریت بحران برای بارندگی‌های شدید در 7 استان
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403
آخرین عکس عاشقانه لیلا حاتمی و مادرش قبل از فوت زری خوشکام+جزئیات تشییع
اطلاعیه جدید زندان اصفهان درباره توماج صالحی
زری خوشکام، مادر لیلا حاتمی درگذشت + عکس و جزئیات مراسم خاکسپاری
سرنوشت خانم دکتر تبریزی که دستور قتل شوهرش را داد
ماجرای بازگشت از تبریز در برف برای رسیدن به نوروز
آرزوی دست‌نیافتنی هوتن شکیبا، کاراکتر حبیب در لیسانسه ها درباره بازی در یک نقش!
پیشنهاد به رئیسی برای برکناری دسته‌ جمعی 10 مدیر یک استان
سلیمی‌نمین، فعال اصولگرا: رهبری مخالف حذف اصلاح‌طلبان از انتخابات بودند، اما برخی جریانات اصولگرا بر این خواسته اصرار کردند
نقشه زن جوان برای سرقت بی ام دبلیوی خواستگار 60 ساله اش
آماده‌باش و هشدار مدیریت بحران برای بارندگی‌های شدید در 7 استان
مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد! + فیلم / قربانی فحشا ...
ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم
پشت پا زدن به حقوق 10 هزار یورویی ؛ دکتر طناز بحری از آمستردام تا زابل + فیلم
کشف عجیب‌ترین پرترۀ «ناپلئون» با قدمت 200 سال روی یک در چوبی+ تصاویر