درمان کیست مویی با روش های خانگی امکان پذیر است؟

  دوشنبه، 10 آذر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
درمان کیست مویی با روش های خانگی امکان پذیر است؟
وقتی این اتفاق در انتهای ستون فقرات و دقیقا در دنبالچه رخ می دهد، ممکن است از ابتلا به کیست مویی یا سینوس پیلونیدال خبر دهد. کیست مویی یکی دیگر از بیماری های ناحیه نشیمنگاه است که معمولا باعث ایجاد آبسه و عفونت در ناحیه بالای مقعد می شود.

وقتی این اتفاق در انتهای ستون فقرات و دقیقا در دنبالچه رخ می دهد، ممکن است از ابتلا به کیست مویی یا سینوس پیلونیدال خبر دهد. کیست مویی یکی دیگر از بیماری های ناحیه نشیمنگاه است که معمولا باعث ایجاد آبسه و عفونت در ناحیه بالای مقعد می شود.

کیست در زیر پوست بالای خط مقعد مجرایی ایجاد می کند که محل تجمع عفونت و در مواردی همراه با مو می باشد. گاهی این مجرا به سطح پوست راه می یابد و ترشح و عفونت از طریق حفره هایی که روی پوست ایجاد شده خالی می شود اما وقتی این سوراخ ها بسته می شود و چرک در آن تجمع پیدا می کند، آبسه ایجاد شده که با احساس درد و التهاب در این ناحیه همراه است.بیمارانی که به کیست مبتلا می شوند معمولا با این عارضه و علائمی که ایجاد میکند آشنایی ندارند و به دلیل احساس درد و ناراحتی در انتهای ستون فقرات به پزشک مراجعه می کنند.طبق آمار موجود آقایان و افراد جوان بیشتر به این عارضه مبتلا می شوند و ممکن است یکی از دلایل آن پرمویی باشد.

تا الان هیچ علت مشخصی برای ابتلا به این بیماری عنوان نشده اما طبق بررسی های صورت گرفته، احتمالاتی وجود دارد که می تواند منجر به بروز این عارضه شود. پزشکان عقیده دارند این بیماری می تواند در نتیجه واکنش بدن به وجود یک چیز غیر عادی (مو) در زیر پوست بروز پیدا کند که در ادامه به دلایل احتمالی ایجاد این عارضه می پردازیم:

  • ژنتیک یا سابقه خانوادگی
  • پرمویی
  • افرادی که به واسطه کارشان زیاد می نشینند
  • لباس های تنگ و ایجاد اصطکاک در این ناحیه
  • چاقی

1. کمپرس گرم درمان خانگی برای کیست پیلونیدال

یک پارچه را در آب داغ قرار دهید و سپس آب اضافیش را بگیرید.پارچه های گرم را در منطقه آسیب دیده برای چند دقیقه نگه دارید.این کار را 3 یا 4 بار در روز تا زمانی که مایع شروع به تخلیه کند، تکرار کنید.به طور متناوب، می توانید حمام کنید و روی محل مورد نظر به مدت چند دقیقه آب گرم بریزید.

2. درمان کیست مویی با روغن درخت چای

روغن درخت چای را با آب به نسبت 1:10 رقیق کنید. آن را روی منطقه آسیب دیده بزنید و اجازه دهید 10 دقیقه بماند. منطقه را با آب ولرم بشویید و کاملا خشک کنید. از این درمان 2 تا 3 بار در روز استفاده کنید.

3. سرکه سیب درمانی برای کیست پیلونیدال

2 یا 3 قاشق چای خوری سیب سرکه سیب در ½ فنجان آب گرم مخلوط کنید. تکه پنبه ای را در این محلول قرار دهید و آنرا به مدت 1 دقیقه در محل آسیب دیده قرار دهید. این درمان 3 یا 4 بار در روز برای چند روز تکرار کنید.می توانید 1 قاشق چای خوری سرکه سیب را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و آن را دو بار در روز برای تسریع بهبودی بنوشید.

4. نمک اپسوم درمان خانگی برای کیست مویی

1 قاشق غذا خوری نمک اپسوم را به 1 تا 2 فنجان آب گرم اضافه کنید. کاملا مخلوط کنید تا گرانول نمک به طور کامل حل شود. یک تکه پنبه را در این محلول خیس کنید و آنرا 20 تا 30 دقیقه روی منطقه آسیب دیده قرار دهید. این کار را یک بار در روز برای چند روز تکرار کنید.همچنین شما می توانید یک حمام داغ در وان آب گرم مخلوط با نمک اپسوم نیز بگیرید. برای هر 6 اینچ آب، 1 فنجان نمک استفاده کنید.

5. درمان کیست پیلونیدال با روغن کرچک

یک تکه پنبه را در روغن کرچک گرم خیس کنید و آن را روی منطقه آسیب دیده قرار دهید و پنبه را با یک باند ببندید.2 یا 3 بار در روز استفاده کنید، یک تکه پنبه تازه خیس شده و باند نو و تمیز.این درمان ها را انجام دهید و دنبال کنید تا کیست ناپدید می شود.

6. سیر یک درمان موثر برای کیست مویی

یک سیر را با پشت چاقو له کنید و آن را روی محل آسیب دیده قرار دهید. آن را با یک باند گاز استریل بپوشانید و اجازه دهید چند دقیقه بماند و سپس آن را بشویید. این کار را یک بار در روز برای چند روز انجام دهید. شما همچنین می توانید 1 سیر خرد شده را در 2 تا 3 بار در روز بخورید و بعد از آن یک لیوان آب بنوشید.توجه داشته باشید:استفاده موضعی از سیر برای کسانی که دارای پوست حساسی هستند مناسب نیست. همچنین، بیش از10 دقیقه آن را روی پوست خود قرار ندهید.

7. آلوئه ورا بهترین گزینه درمان برای کیست پیلونیدال

عصاره گیاه آلوئه ورا را از برگ گیاه آلوئه بگیرید و به طور مستقیم روی منطقه آسیب دیده قرار دهید. اجازه دهید به مدت 15 تا 20 دقیقه بماند و سپس با آب ولرم آبکشی کنید. این درمان را 3 تا 4 بار در روز تکرار کنید.یکی دیگر از گزینه ها این است که تکه پنبه را در ژل آلو ورای تازه 5 دقیقه خیس کنید، سپس آنرا 30 دقیقه روی منطقه آسیب دیده اعمال کنید. 2 ساعت صبر کنید، سپس دوباره از یک تکه تازه پنبه خیس شده تازه دوباره استفاده کنید و بمالید. یک هفته این درمان را دنبال کنید.

8. درمان کیست مویی با زردچوبه

1 قاشق غذاخوری پودر زردچوبه با کمی آب مخلوط کنید تا خمیر شود. این خمیر را روی کیست قرار دهید و اجازه دهید تا خودش خشک شود. منطقه را آب ولرم شستشو دهید. 2 یا 3 بار در روز برای چند روز این کار را تکرار کنید.همچنین مخلوط یک لیوان شیر را با 1 قاشق چای خوری پودر زردچوبه نیز توصیه می شود.

9. کیسه های چای سیاه روشی برای درمان کیست پیلونیدال

یک کیسه چای سیاه را در آب گرم 5 دقیقه بگذارید. فشارش دهید تا آب اضافی آن خارج شود. کیسه چای مرطوب را برای 5 تا 10 دقیقه در منطقه آسیب دیده بگذارید. چند بار در روز برای چند روز، این کار را تکرار کنید.

موارد بسیاری می تواند عامل ایجاد کیست مویی باشد اما از آنجایی که این بیماری رابطه مستقیمی با سبک زندگی دارد پس می توان با رعایت برخی نکات از به وجود آمدن آن پیشگیری نمود:

  • بهتر است برای اصلاح موهای زائد در ناحیه های حساس مثل بالای باسن، از لیزر استفاده شود.
  • رعایت رژیم غذایی و متعادل نگه داشتن وزن
  • مصرف مایعات و آب به اندازه کافی
  • رعایت بهداشت و حمام کردن مرتب
  • تحرک داشتن و انجام حرکات ورزشی
  • خودداری از نشستن های طولانی مدت
  • در صورت مشاهده جوش و یا آبسه در ناحیه مقعد فوراً درمان را آغاز کنید.
  • پوشیدن البسه آزاد و نخی

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور (1 نظر) کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان
دیگران می‌خوانند   
(فیلم) دوربین مخفی عجیب مربوط به دو سال قبل با موضوع سقوط بالگرد رئیس جمهور / واکنش متاثر کننده مردم ... (تصاویر) شهرت «سارا و نیکا» سریال پایتخت به روزنامه مشهور سوئدی رسید! (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام فال انبیاء روزانه دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (عکس) تیپ و چهره «روناک» و «شیرین» سریال نون خ در پشت صحنه تیپ و چهره «کیانوش پسرخوانده شکیب» سریال آوای باران در 42 سالگی +عکس (عکس) رئیسی در آغوش سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی / حاج قاسم شما برای سلامتی رئیس جمهور دعا کنید ... اولین واکنش رهبر انقلاب به سانحه رخ داده برای رئیس جمهور + فیلم (تصاویر) تغییر چهرۀ «الیاس» 17 سال بعد از سریال «اغماء» رونمایی شبنم قلی خانی از ظروف سرامیکی شیک کافه محبوبش/ همیشه به گردش+عکس خانه پدری باصفا و دلباز ستاره سادات قطبی در اصفهان، نصف جهان/ خاطرات بچگیش زنده شد+عکس رونمایی از سومین نوه اسحاق جهانگیری +عکس / پسر زیبایی که خیلی شبیه پدر بزرگش هست تبریک تولد جالب روناک سریال نون خ به ماه کاووس با یک عکس خاص و دیده نشده+عکس تصویری از دوران کودکی علیرضا جهانبخش با ابروهای پیوندی و اندامی نحیف+عکس استایل یکسان و موهای پریشان رحمان و رحیم پایتخت در طبیعت مازندران+عکس سرگرمی جالب و باکلاس نیلوفر پارسا در دوران بارداری/ عجب فضای دنج و باصفایی+عکس فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 در هنگام تحویل اتاق هتل به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ سِت کردن 2 ستاره تیم ملی در یک قاب/ طارمی و رضاییان با برند لویی ویتون + عکس فیلمی عاشقانه از ماه عسل نرگس محمدی و همسرش علی اوجی در خارج از ایران/ ایشالا به پای هم پیر بشین! فیلم قدیمی از تعویض ضریح مضجع شریف حضرت امام رضا (ع) با حضور رهبر انقلاب در سال 1379 فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور بیوگرافی و اقدامات مجرمانه شوهر مهناز افشار/ یاسین رامین به بیماران دیالیزی هم رحم نکرد+فیلم کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (فیلم) دعوت از رهبر انقلاب برای صرف لوبیا پلو روی آنتن زنده تغییر چهره آزاده زارعی، خانم بازیگر سریال آوای باران بعد 11 سال حرف های شنیع یک معلم در برخورد با نخبه مدرسه اش: به مادرم گفت من کودن هستم!+فیلم ویدیو احساسی و دلنشین حدیث چهره پرداز مژگان بچه مهندس 3 و خواهرش / خانم بازیگر از خواهر دکترش رونمایی کرد بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس رونمایی سروین بیات از دکوراسیون شیک و با کلاس خانه مادرش+عکس / تزئینات پذیرایی خانه با گلدان های زیبا جشن تولد 8 سالگی آریان پسر جواد نکونام در حیاط منزلش ماشاالله وروایی، عموکاووس سریال نون خ خلبان از آب درآمد +عکس دوران خلبانی بازار ارز بدون خریدار؛ حجم معاملات در پایین‌ترین سطح! هشدار مقامات ایرانی به "قرارداد شیطنت آمیز" چینی‌ها!
تیتر امروز   
اولین واکنش رهبر انقلاب به سانحه رخ داده برای رئیس جمهور + فیلم
کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام
فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور
بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس
یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب
3 پیشنهاد جذاب و خفن برای فیلم‌بازان ایرانی/ آخر هفته چه سریال هایی را ببینیم؟+ویدیو
محدودیت بارداری در سنین زیر 18 سال رفع شد/ دختر ها قبل از سن بلوغ هم می توانند مادر شوند!
ماجرای علاقه رمان‌نویس زن بلغارستانی به صادق هدایت، مولانا و شاملو
راز عجیب نقاشی مونالیزا لو رفت/ مونالیزا خود داوینچی است!+عکس
منتخب روز   
ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش حمله دسته جمعی کلاغ‌ها به شاهین شکاری در انتقام به شکار دوست‌شان+ فیلم لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم هنرنمایی کودک طرفدار رامین رضاییان با نقاشی چهره اش/باعث افتخاری ستاره ی درخشان فوتبال+ فیلم خاص‌ترین ساعت کریستیانو رونالدو با 880 قیراط الماس زرد؛ قیمتش چقدر است؟ / با پول این ساعت می‌توان دریاچه ارومیه را احیا کرد! حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم توپ بازی پوتین رئیس جمهور روسیه وسط کاخ کرملین +فیلم/یکم سنگین باش آقای رئیس جمهور! کشف بزرگترین مار جهان در اعماق آمازون با سری به اندازه سر انسان+ ویدئو حیوانات عظیم‌الجثه آدمخوار ؛ از تمساح آدمخوار تا آناکوندای 300 کیلوگرمی+ عکس کشف هویت 10 مومیایی اسرار آمیز تاریخ + فیلم عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم