درمان موهای آسیب دیده با محصولات پروتئینه

  چهارشنبه، 07 آبان 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
درمان موهای آسیب دیده با محصولات پروتئینه
اگر ریزش، خشکی و سایر مشکلات موهای شما به دلیل بیماری خاصی نباشد، در این صورت، باید درصدد درمان نشانه ها برآیید. برای ترمیم موهای آسیب دیده شاید، نیاز باشد تا چند مورد از موارد زیر را امتحان کنید. 

اگر ریزش، خشکی و سایر مشکلات موهای شما به دلیل بیماری خاصی نباشد، در این صورت، باید درصدد درمان نشانه ها برآیید. برای ترمیم موهای آسیب دیده شاید، نیاز باشد تا چند مورد از موارد زیر را امتحان کنید.

موی آسیب دیده به راحتی گره می خورد. کوتیکول های باز شده نسبت به کوتیکول های سالم و بسته اصطکاک بیشتری ایجاد می کنند و به صورت تهاجمی تر به موهای دیگر گیر می کنند. (کوتیکول مو یا همان بیرونی ترین قسمت ساقه ی مو، از سلول های مرده تشکیل شده است. اگرچه کوتیکول بیرونی ترین لایه است، اما بدون رنگ بوده و وظیفه ی آن محافظت از ساقه ی مو است.) کمبود رطوبت رشته های مو نیز موجب گره خوردگی بیشتر می شود.

موهایتان را با دقت شانه بزنید و گره ها را باز کنید. از پایین موها شروع و به آرامی گره ها را باز کنید و به سمت ریشه ی مو بروید. شانه کشیدن از بالا به پایین و با فشار زیاد به موها، موجب شکنندگی، آسیب طولانی مدت و همچنین وزی و بدحالت شدنشان می شود.

درمان موهای آسیب دیده

درمان موهای آسیب دیده توسط پروتئین روشی جدید محسوب نمی شود، ولی در سال های اخیر فرمولاسیون استفاده شده در محصولات درمانی پیشرفت کرده اند تا بتوانند بهترین نتایج ممکن را بر جای بگذارند. با توجه به میزان آسیب دیدگی موهای شما ممکن است به میزان متفاوت و قوی تری از این محصولات نیاز داشته باشید و با استفاده از این محصولات درمانی موها سفت و محکم می شوند و در برابر آسیب مقاوم تر می شوند.

یکی از دلایل عمده در آسیب مو، تابش مستقیم آفتاب و اشعه ماورای بنفش است. این آسیب می تواند موجب کاهش رطوبت تارهای مو شود و خشکی و وز شدن موها را به همراه داشته باشد. تفاوتی نمی کند در چه فصلی از سال باشید، آفتاب در هر فصلی آسیب رسان است ولی در تابستان به بالاترین حد خود می رسد. اگر در مدت طولانی در زیر آفتاب قرار گرفته اید، بعد از بازگشت به خانه یک ماسک تقویت کننده و رطوبت رسان را به موهای خودتان هدیه کنید تا بتواند آسیب های احتمالی را کاهش دهد.

با این روش موها به شکل طبیعی خود باز می گردند. باید این حقیقت را به شما بگوییم که چنانچه آسیب دیدگی موی شما در سطح کم است، در جواب این پرسش که برای موهای خشک و آسیب دیده چه کنیم می توانید از روش های خانگی استفاده کنید. در بسیاری از این روش ها ماده ثابت برای تقویت مو تخم مرغ و سفیده آن است. سعی کنید به دنبال دستورالعملی با پروتئین کافی باشید که روغن های نرم کننده هم درون آنها استفاده شود تا بتوانید هم پروتئین را به موهای خود تزریق کنید و هم کمبودهای رطوبتی را جبران کنید. برای این منظور از ترکیب روغن زیتون و زرده تخم مرغ استفاده کنید تا نرمی را به موهای شما بازگرداند. همچنین می توانید ماست یونانی را با عسل و روغن نارگیل مخلوط کنید تا یک ماسک موی قوی و ترمیم کننده داشته باشید. همچنین می توانید یک عدد موز را له کنید و آن را با روغن بادام ترکیب کنید.

فراموش نکنید که بعد از مدت زمان مشخص موهای خود را به خوبی آبکشی کنید تا ماسک خانگی کاملاً از لابه لای موها شسته شوند در غیر این صورت مواد باقی مانده خشک و چسبنده می شوند و ظاهر موها را خراب می کنند.

محصولات پروتئینه

برای ترمیم موهای آسیب دیده با دکلره بهتر است به سراغ محصولات قوی تر بروید. این محصولات دارای مواد تشکیل دهنده ای از جمله کراتین و پروتئین های ابریشمی هستند که ترمیم مو را به میزان بسیار زیادی تسریع می بخشند. همچنین برخی از مواد دیگر مانند روغن نارگیل به درون تارهای مو نفوذ می کنند، باعث تقویت و استحکام بیشتر آنها می گردند و موجب می شوند موها در برابر عوامل بیرونی مقاوم تر شوند. همچنین استفاده از مواد تخصصی تقویت موی آسیب دیده با دکلره، آنها را از آسیب های دیگر مانند رنگ کردن مو محافظت می کنند. این محصولات را ماهی یک بار استفاده کنید.

در بسیاری از مواقع که مو به درجه بالایی از آسیب دیدگی رسیده باشد، برخی سرم های مو و محصولات پیشرفته پیشنهاد می شوند که می توانند به درون بافت مو نفوذ کنند. برای درمان موی آسیب دیده با دکلره و همچنین موهای رنگ شده بهترین روش، این مورد است. انواعی از این سرم ها دارای عصاره برنج سیاه هستند که اسید گلوتامیک غنی دارد. این ماده یک آمینواسید ضروری است که در موهای آسیب دیده از دست می رود. از این نوع محصول هفته ای یک بار استفاده کنید تا تأثیرش را ملاحظه کنید. البته که بعد از استفاده از هر نوع محصول ترمیم کننده مو باید مراقبت های بعدی را هم برای موهای خود انجام دهید تا مجدد به وضعیت قبلی دچار نشود. این محصولات قادر هستند آب رسانی مو را هم در کنار تقویت و ترمیم انجام دهند.

مراقبت و ترمیم مو به روشهای فیزیکی

  • بلافاصله پس از دوش گرفتن از وسایلی مانند سشوار و اتوی مو استفاده نکنید. البته این وسایل پس از خشک شدن طبیعی مو نیز آسیب رسان هستند.
  • در هنگام سشوار کشیدن، با استفاده از موس های حجم دهنده زیبایی موهایتان را افزایش دهید.
  • از شانه کردن موهای خیس خودداری کنید.
  • بهتر است هنگام شانه کردن، موهایتان با لوسیون و یا روغنها کمی نرم و مرطوب باشد.
  • شستشوی زیاد موها باعث بدحالت و نازک شدن موها می شود پس بهتر است هفته ای بیش از 3 مرتبه موهایتان را شستشو نکنید.
  • تغذیه نقش بسیار مهمی در سلامت و تقویت موها دارد پس مصرف امگا 3 و سبزیجات را در برنامه غذایی خود بگنجانید.
  • شستشوی موها با آب داغ اصلا درست نیست و به موها آسیب بسیار زیادی میزند به خصوص اگر موهایتان نازک و آسیب دیده باشد بهتر است موهارا با آب ولرم و سرد بشویید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (236 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (136 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (116 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (58 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (53 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (51 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (44 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (31 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (30 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (19 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت