درمان موخوره با استفاده از ماسک تخم مرغ

  سه شنبه، 17 فروردین 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
درمان موخوره با استفاده از ماسک تخم مرغ
دوشاخه شدن و شکستن موها که باعث ظاهر ناهماهنگ در موها می شود دلیلی به غیر از موخوره ندارد. برخلاف عموم مردم کوتاه کردن موها بهترین راه حل برای درمان موخوره نمی باشد.

موخوره علل متعددی دارد که در این میان می توان به برس زدن های خشن و ممتد موها اشاره کرد. برخی عادت دارند روزانه چندبار موهای خود را با برس یا شانه های پلاستیکی یا فلزی شانه بزنند. ضربه زدن های مکرر به مو موجب شکنندگی آن ها و در نتیجه، موخوره می شود. از طرف دیگر، استفاده از شانه های پلاستیکی به دلیل ایجاد الکتریسیته ی ساکن زمینه را برای اصطکاک موها و افزایش ضربه پذیری آن ها و ایجاد موخوره تسهیل نی کند. بنابراین، بهتر است از شانه های چوبی و دندانه درشت برای شانه کردن موها استفاده کنید.

از علل دیگر بروز موخوره، استفاده ی بیش از حد از سشوار گرم است. سعی کنید حداقل استفاده از سشوار را داشته باشید. خشک کردن سریع موها پس از استحمام توسط سشوار داغ موجب خشک شدن سریع موها و ترک خوردن فولیکول مو می شود.پس هم فاصله ی کافی سشوار با موها را حفظ کنید، و هم از باد گرم و نه داغ سشوار استفاده کنید. یادتان باشد که بهترین راه برای خشک کردن موها، حوله پیچ کردن آن و اجازه دادن به موها برای خشک شدن طبیعی است. نور آفتاب و تماس زیاد با گرد و غبار نیز از دیگر علل آسیب دیدن کوتیکول موهاست.اگر می خواهید در فضای آزاد آب تنی کنید، از کلاه شنا برای محافظت موها از نور خورشید و باد استفاده کنید.همان طور که اشعه ی فرابنفش خورشید برای پوست زیان بخش است، برای موها نیز آزارده است و موجب خشکی بیش از حد و آسیب رسانی به کوتیکول مو می شود.

انواع ماسک موی مناسب برای موخره و دوشاخه شدن مو

تخم مرغ

  1. یک عدد تخم مرغ را بشکنید و زردی آن را جدا کنید،
  2. یک قاشق غذا خوری عسل و سه قاشق غذا خوری روغن زیتون به آن بیفزایید.
  3. تمام مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید و مخلوط بدست آمده را بر روی موی مرطوب اعمال کنید
  4. وبعد از 30 دقیقه ، با آب بشویید و در آخر موهایتان را با شامپو شستشو دهید.

و یا

  1. از سوی دیگر میتوانید یک عدد تخم مرغ را با یک قاشق چای خوری روغن بادام ترکیب کنید
  2. مخلوط بدست آمده را بر روی موهای مرطوب و قسمت آسیب دیده آن ماساژ دهید.
  3. بعد از 20 الی 30 دقیقه با آب شستشو دهید و در اخر از شامپو استفاده کنید.

و یا

  1. همچنین میتوانید یک عدد تخم مرغ را بشکنید
  2. با یک قاشق آب ترکیب کنید و این مخلوط را جایگزین شامپوی خود کنید.

و یا

  1. 2 عدد تخم مرغ را با مقداری موز و آب پرتقال مخلوط کنید
  2. این ماسک را روی موهای خود اعمال کنید و بعد از 30 دقیقه بشویید.

میتوانید از مخلوط تخم مرغ و ماست هم برای درمان مو خوره استفاده کنید:

  1. اینگونه که 2 عدد تخم مرغ را بشکنید
  2. با یک فنجان ، ماست پر چرب ترکیب کنید
  3. در آخر ، یک و نیم قاشق غذا خوری روغن بادام به این ترکیب بیفزایید.
  4. به خوبی هم بزنید تا یک خمیر ضخیم بدست آید و بعد روی موخوره ها بمالید.
  5. و محل تحت درمان را با یک حوله خشک بپوشانید
  6. بعد از 30 دقیقه با آب گرم شستشو دهید.

نکته ی مهم

ماسک محلول ریشه کنجد

ریشه کنجد را در آب جوش خیس کرده و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. آنگاه آنرا حدود ۳۰ دقیقه ديگر جوشانده و دم کنید. بعد این مخلوط را صاف نموده و به سر خویش بمالید. این عمل را هرروز تکرار کنید.

ماسک پاپایا و ماست

پاپایا بطور منحصر بفردی موهای شما را مرطوب و نرم می کند و برای از بین بردن موخوره بسیار موثر است.( پاپایا میوه ای طالبی سان است که در نواحی گرم سیری رشد می کند. در صورتی که به پاپایا دسترسی ندارید، میتوانید انبه را جایگزین کنید.)یک پاپایای کامل را در کاسه ای له کنید و به آن نصف فنجان ماست بیفزایید. به خوبی مخلوط را هم بزنید و به پوست سرتان بمالید. اجازه دهید که ماسک، حدود ۲۰ دقیقه روی سرتان بماند. برای نتیجه ی بهتر، سرتان را با آب ولرم بشویید.این ماسک طبیعی نه تنها موخوره ی شما را کاهش می دهد، بلکه به عنوان نرم کننده هم برایتان کار خواهد کرد.

ماسک کاکائو

کاکائوبرای درست کردن ماسک کاکائو، تنها کاری که باید انجام دهید خریدن یک قوطی کره کاکائو است که لوسیون موثر و ارزانی برای موها به شمار می رود. کاکائو در بسياري محصولات نگهداری از مو مثل کرم ها و نرم کننده ها برای تغذیه، نرم کردن و درخشندگی موها مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده، درمانی عالی برای داشتن موهایی زیبا بدون سنگین کردن آنها است. کره کاکائو را میتوان برای هر نوع مویی مورد استفاده قرار داد؛ خصوصا موهای فر یا اسیب دیده و موخوره. در ادامه با یک ماسک کاکائو برای درمان موخوره اشنا خواهید شد.نخست موهای خویش را نمدار کنید. کره کاکائو را به موها( بیشتر به قسمت های انتهایي) بمالید و موها را برای یک دقیقه شانه کنید.اجازه دهید ماسک ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی سر بماند و بعد آنرا شسته و شامپو بزنید.هفته ای یک دفعه از این ماسک استفاده کنید.

چای بابونه

چند کیسه چای بابونه را بجوشانید. بگذارید برای ۵ تا ۱۰ دقیقه دم بکشد؛ سپس منتظر بمانید تا کاملا سرد و خنک شود. با استفاده از این چای، مو های خود را شست و شو دهید. برای گرفتن بهترین نتیجه می توانید یک تا دو مرتبه در هفته این کار را انجام دهید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (168 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (152 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (73 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (20 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (13 نظر) نگاهی به سلیقه خاص و متفاوت علی انصاریان در چیدمان میز تنقلات و میز شام در میزبانی از بازیگران+عکس/ باقالی پلو و سالادالویه و... (11 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه یکشنبه 10 تیر 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 10 تیر خرداد 1403
قیمت رسمی انواع چلوکباب 43 سال قبل در رستوران اصیل ایرانی! +عکس
روایت جالب آیت الله هاشمی رفسنجانی از آوازخوانی دلپذیر و اجباری آیت الله طالقانی و منتظری در زندان/ خودم صدای خوبی ندارم اما...+ویدیو
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
دانلود آهنگ جدید "دل بیچاره" مهدی جهانی +فیلم/ منو تنهام نذار با این احوال زار نگاه کن به دلت منو یادت بیار
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 10 تیر 1403 + فیلم
استفتاء از رهبری در مورد رای سفید
قتل دلخراش خانم معلم به دست شوهرش/ پرت کردن همسر از طبقه سوم
ماجرای تصمیم خاص حاج قاسم برای کَفنش از زبان یکی از همرزمان جانبازش
دست نوشته‌های یک جانباز هنرمند: نسل انتقالی به پایان راه نزدیک می‌شود
رونمایی از خونه زندگی شاه نشین و مجلل عادل فردوسی پور با 15 میلیارد قیمت/ خونه نگو کاخ بگو😍
امیر تتلو در انتخابات شرکت کرد!
درچه شرایطی انتخابات دو مرحله‌ای می‌شود؟