درمان افتادگی جزئی پوست چگونه انجام میگیرد؟

  یکشنبه، 16 آذر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
درمان افتادگی جزئی پوست چگونه انجام میگیرد؟
اگر افتادگی خفیف دارید یا به نتایج متوسط راضی هستید، می‌توانید روش‌های خانگی را برای سفت شدن پوست صورت و بدن‌تان امتحان کنید

با داشتن پوستی شل و آویزان، نمی توان انتظار چهره ای زیبا و شاداب را داشت بلکه برعکس، شل شدن پوست باعث می شود سن فرد بیشتر از واقعیت به نظر برسد و او را خسته تر نشان دهد.بسیاری از کسانی که پوستشان می افتد و آویزان می شود، تصور می کنند این مشکل راه حلی ندارد .به راستی علت افتادگی و شل شدن پوست چیست و آیا درمانی برای آن وجود دارد

دلایل افتادگی و شل شدن پوست

-افزایش سن
- قرار گرفتن در معرض آفتاب برای مدت طولانی
- استعمال سیگار
-عوامل ژنتیک
- تغذیه نامناسب
-کاهش وزن های سنگین و غیرعلمی
-عوامل محیطی مانند کار کردن در شرایط یا محیط های خاص
بسیاری از کسانی که پوستشان می افتد و آویزان می شود، تصور می کنند این مشکل راه حلی ندارد و آن را ناشی از روند طبیعی افزایش سن می دانند. در نتیجه هرچه سن بیشتر می شود، منتظر افتادگی پوست می مانند و کاری به کارش ندارند در صورتی که متخصصان پوست و مو می گویند عوامل مختلفی در بروز این وضع تاثیر می گذارد و با کنترل آنها می توان شل شدن و افتادگی پوست را به تعویق انداخت. البته آنها روش های درمانی خاصی هم برای افتادگی پوست پیشنهاد می کنند که به کمک آن، فرد می تواند استحکام و زیبایی پوستش را حفظ کند.

داشتن پوستی سفت و با نشاط دشوار است. در اینجا راههایی را ارائه می دهیم که ممکن است برای داشتن پوست دلخواهتان مورد نیاز باشد. ورزش ورزش کردن بعد از نوشیدن مقدار زیادی اب برای سلامتی و همچنین کشش پوست شما مضر است. همچنین ورزش نکردن باعث میشود که پوست شما خسته به نظر رسد و عضلات شما شروع به شل شدن کنند و این باعث میشود که پوست شما دچار افتادگی شود. برای حفظ سلامتی و زیبائی خود و همچنین برای سفت شدن پوست، عضلات خود را تقویت کنید. روغن شی باتر Shea Butter (عصاره طبیعی دانه یک درخت آفریقایی) روغن شی باتر یک مرطوب کننده طبیعی موثر است که دارای خاصیت سفت کنندگی پوست میباشد. این بهترین انتخاب برای افرادی است که دارای پوستی خشک هستند تا لوسیون های سفت کننده پوست را از راههای طبیعی تهیه کنند. لوسیون سفت کننده پوست لوسیون های بیشماری در بازار برای سفت کردن پوست دردسترس است. این لوسیون ها باعث کاهش کشش پوست و محکم شدن ان در همه قسمتهای بدن می شود. مهم نیست که دارای چه نوع پوستی هستید لوسیونی را انتخاب کنید که دارای حداقل مواد شیمیایی حساسیت زا و رایحه غیرطبیعی باشد. ماسک آرد جو و ماست می توانید از مواد موجود در آشپزخانه یک ماسک سفت کننده طبیعی پوست بسازید. ۲/۱ پیمانه آردجو پخته شده و ۴/۱ پیمانه ماست را به همراه اب مخلوط کنید و آن را روی پوست خود قرار دهید. اجازه دهید ماسک کاملا خشک شود سپس انرا با آب ولرم بشویید. این ماسک باعث بسته شدن منفدهای پوستی می شود همچنین پوست شما را مرطوب می کند.

درمان افتادگی جزئی پوست

اگر افتادگی خفیف دارید یا به نتایج متوسط راضی هستید، می توانید روش های خانگی را برای سفت شدن پوست صورت و بدن تان امتحان کنید. این روش ها عبارتند از:

ورزش

پوست آویزان ناشی از کاهش وزن متوسط و یا بارداری، از طریق ورزش قابل بهبود است. هر حرکتی که باعث ایجاد توده عضلانی شود یا ماهیچه ها را محکم کند، می تواند باعث کاهش ظاهری افتادگی جزئی پوست شود. به عنوان مثال:تمرین وزنه برداری یا تمرین استقامتی: کار کردن با وزنه ها، دستگاه ها یا باندهای استقامتی به افزایش توده عضلانی کمک می کند.

پیلاتس: این روش به عنوان کنترولوژی نیز شناخته می شود. از حرکات کنترل شده برای سفت کردن و تقویت مرکز بدن، ماهیچه سرینی، پاها و بازوها استفاده می شود.

ورزش صورت: شواهد کمی مبنی بر اینکه تمرینات صورت می تواند باعث کاهش پوست آویزان در اطراف چانه، غبغب و گلو شود، وجود دارد. بسیاری از طرفداران یوگا بر این باورند که تمرینات خاصی وجود دارد که برای کاهش افتادگی پوست صورت مفید است. یک حرکت عالی برای امتحان این کار سیمهاسانا (حرکت شیر) است.

مکمل ها

نتایج مطالعات متعدد نشان می دهد که مکمل های خوراکی حاوی ترکیباتی مانند کلاژن و اسید هیالورونیک، به کاهش افتادگی پوست ناشی از افزایش سن کمک می کند.

برخی از این مکمل ها عبارتند از:

۱- کلاژن هیدرولیز شده: همان طور که قبلاً اشاره شد، برای داشتن پوستی جوان و ظاهری شاداب، به کلاژن نیاز دارید. مکمل کلاژن می تواند از آثار منفی پیری پوست جلوگیری کند.

۲- پروتئین: اسیدهای آمینه موجود در پروتئین (لیزین و پرولین) واحدهای سازنده ضروری برای تولید کلاژن بدن هستند.

۳- ویتامین C: بدن برای تولید کلاژن به ویتامین C احتیاج دارد.

۴- ژلاتین: درواقع کلاژن پخته شده حیوانی است، که اغلب در موادی مانند ژله و پاستیل استفاده می شود. ژلاتین یک منبع عالی از گلایسین است که واحدی سازنده برای تولید کلاژن بدن محسوب می شود.

درمان های موضعی

کرم ها، لوسیون ها و سرم هایی که حاوی ترکیباتی مانند رتینول هستند می توانند باعث بهبود خاصیت ارتجاعی ناحیه اطراف چشم و روی پوست صورت شوند. محصولات بدون نسخه (OTC) و داروهای تجویزی می توانند در این مورد به شما کمک کنند.

رتینوئیدهای تجویزی مانند ترتینوئین باعث افزایش تولید کلاژن می شوند. اینها معمولاً نتایج قابل توجه تری نسبت به همتایان بدون نسخه خود ایجاد می کنند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (530 نظر) پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (546 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (178 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (231 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (121 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (31 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (19 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (8 نظر) مهر و امضای جذاب باستانی پادشاهان ایرانی!/ از داریوش و کوروش تا نادرشاه افشار (6 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) سکانس خنده دار و فراموش نشدنی از سریال "لحظه گرگ و میش"! + فیلم/ آبروی سروش رفت😂 (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر)
تیتر امروز   
فال روزانه امروز جمعه 15 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 15 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 15 تیر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 15 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 15 تیر 1403 + فیلم
پزشکی قانونی پس از 5 سال نظر داد: مرد همسرکش، جنون دارد
فال ابجد روزانه جمعه 15 تیر 1403
نام واقعی الهام حمیدی که اصلش زیباتر است/ خانم بازیگر یک عمر اشتباه خودش را معرفی کرد
مهمترین مساله پیش روی نهمین رئیس جمهوری ایران چیست؟
رشد مشارکت به سود پزشکیان است یا جلیلی؟
همسر رهبر معظم انقلاب: من خواهر آقای هاشمی رفسنجانی هستم/ترفند خلاقانه رهبر و همسرشان برای دیدن هاشمی رفسنجانی در زندان سیاسی
بتول خانم یک تنه آمار مشارکت روستا را بالا برد / رای‌های خاموشی که در مغازه کوچکش زنده کرد
عجیب ترین تابستانی که با برف و یخبندان آغاز شد! برف و سرمای تابستان 3 نفر را کشت
جشن فارغ‌التحصیلی پزشکان آینده کنار امام رضا(ع) + فیلم و عکس
رونمایی از فونت اختصاصی دانشگاه شریف با هدف ارتقای هویت بصری
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...