درمان کبد چرب با خاکشیر در طب سنتی چیست؟

  دوشنبه، 02 فروردین 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
درمان کبد چرب  با خاکشیر در طب سنتی چیست؟
درمان کبد چرب با خاکشیر یکی از روش های بسیار موثر و مفید خانگی می باشد و به علت خواص ادرار آوری می تواند در مدت زمان کمی کبد را پاکسازی و سم زدایی کند.

درمان کبد چرب با خاکشیر یکی از روش های بسیار موثر و مفید خانگی می باشد و به علت خواص ادرار آوری می تواند در مدت زمان کمی کبد را پاکسازی و سم زدایی کند. خاکشیر گیاهی است که در طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های کبد مورد استفاده قرار می گیرد و نقش موثری در درمان کبد چرب دارد. خاکشیر قاتل کبد چرب است و به علت خواص ادرار آوری که دارد می تواند به سرعت کبد را پاکسازی و سم زدایی کند. بهتر است از این دانه ریز در صبح ناشتا استفاده شود تا بهترین تاثیر را داشته باشد.

دلایل ایجاد کبد چرب

کبد به طور طبیعی مزاج گرم و تر دارد ، هنگامی که کبد بر اثر عوامل مختلف سرد می شود، می تواند عاملی باشد برای کم کردن توانایی کبد ، برای تحلیل و متابولیزه کردن چربی ها و موجبات انباشته شدن چربی در بافت های کبد را فراهم می کند و منجر به بروز بیماری کبد چرب می شود.
از جمله مواردی که منجر به تسریع بیماری کبد چرب می شوند را در ذیل بیان می کنیم:

1- باید از مصرف بیش از اندازه ترشی ها به ویژه سرکه و آبغوره جلوگیری شود.
2- خوراکی های سرد مثل ماست ، دوغ ترش ، خیار و کدو کم تر مصرف شوند، زیرا تمام این مواد غذایی باعث سرد شدن کبد می َشوند ، که باید با یک برنامه غذایی مناسب مصرف آن ها را محدود کرد.
3- رژیم های نامناسب که باعث کاهش وزن ناگهانی می شوند نیز می توانند توانایی کبد برای چرب شدن را بالا ببرند.
4- تغذیه نادرست و مصرف بیش از حد چربی و کربوهیدرات از جمله برنج سفید، سیب زمینی و انواع نان ها که با آرد سفید تهیه و پخت می شوند.
5- گرسنگی طولانی مدت منجر به ایجاد بیماری کبد چرب می شوند.

خواص خاکشیر و تاثیرات باور نکردنی آن در درمان کبد چرب

تحقیقات علمی و همچنین توصیه های طب سنتی نشان داده است که خاکشیر یکی از بهترین گیاهان دارویی برای درمان و پاکسازی کبد چرب می باشد . نحوه مصرف این گیاه در درمان بیماری کبد چرب به این گونه است که بایستی خاکشیر را با ترنجبین مخلوط کنید و بعد آن را مصرف نمایید . ترکیب خاکشیر با ترنجبین به خصوص برای درمان سودا و بلغم تأثیر به سزایی دارد . هم چنین این مخلوط ، بهترین داروی نرم کننده مزاج های خشک ( صفرا و سودا ) می باشد. و عامل مهمی برای رطوبت دادن به بدن است .

درمان کبد چرب با خاکشیر:

خاکشیر یکی از بهترین گیاهان دارویی برای درمان و پاکسازی کبد چرب است، برای این منظور باید خاکشیر را با ترنجبین مخلوط کنید. ترکیب خاکشیر با ترنجبین در درمان سودا و بلغم تأثیر به سزایی دارد هم چنین این ترکیب، بهترین نرم کننده مزاج های خشک (صفرا و سودا) می باشد. یعنی رطوبت دهنده به بدن هستند. همچنین خاکشیر با آب پنیر (ماء الجبن)، دارویی ضد سودا و ضد صفرا است و مفتح قوی کبد به خصوص بازکننده مسیرهای کبدی به خصوص سودا می باشد.

بیماری کبد چرب چیست ؟

بیماری کبد چرب وقتی اتفاق می افتد که چربی بدن شخص به پنج تا ده درصد برسد و این عارضه به علت مصرف بیش از حد چری های اشباع، قند، استعمال دخانیات، بی تحرکی و مصرف برخی داروها مانند تتراسایکلین می باشد. ذکر این نکته لازم است که بیماری کبد چرب به دو نوع کبد چرب الکلی و کبد چرب غیر الکلی تقسیم میشود و بیماری کبد چرب غیر الکلی ارتباط مستقیم با چربی خون بدن دارد.

علائم بیماری کبد چرب را بشناسید

از نشانه هایی که این بیماری دارد می توان به خستگی و بی حال، سردرگمی های ذهنی، پایین آمدن وزن و بی اشتهایی، حالت تهوع، زرد شدن پوست و چشم ها، خارش و تورم پاها را نام برد.

درمان گیاهی کبد چرب و پاکسازی کبد با خاکشیر

کبد چرب بیماری فراگیر و روبه افزایش بوده، با توجه به این اصل کلی که پیشگیری مهم تر از درمان است، توصیه پزشکان طب سنتی علاوه بر استفاده از برخی گیاهان دارویی نظیر خاکشیر، قاصدک، زردچوبه، کاسنی، عرق خارشتر، عرق بید و عرق شاه تره، رژیم غذایی مناسب، ورزش و کنترل وزن است. به توصیه پزشکان طب سنتی و طبیعت درمانگران، شما می توانید با خوردن چند گیاه ساده، کبد خود را پاک کنید. همچنین استفاده از این گیاهان در دوره های معین و سالی یکبار با توجه به شرایط زندگی امروز را توصیه می کنند.

استفاده از خواص گیاه خاکشیر در پاکسازی کبد

خواص خاکشیر متعدد بوده برخی خواص دارویی آن عبارتند از رفع یبوست، درمان اسهال سخت، از بین بردن جوش های صورت، کنترل فشار خون، رفع عطش، ضد عفونی کننده، دفع سنگ کلیه و مجاری ادرار، تقویت معده، درمان لاغری، خارش پوست، کاهش آلرژی، کند کردن سلول های سرطانی، رفع بواسیر و واریس و از بین برنده چربی کبد.

طرز تهیه خاکشیر برای کبد چرب

خاکشیر یکی از بهترین گیاهان دارویی برای درمان و پاکسازی کبد چرب است، برای این منظور بایستی خاکشیر را با ترنجبین مخلوط کنید. ترکیب خاکشیر با ترنجبین به خصوص در درمان سودا و بلغم تأثیر به سزایی دارد. هم چنین این ترکیب، بهترین نرم کننده مزاج های خشک (صفرا و سودا) می باشد. یعنی رطوبت دهنده به بدن هستند. همچنین خاکشیر با آب پنیر (ماء الجبن)، دارویی ضد سودا و ضد صفرا است و مفتح قوی کبد به خصوص بازکننده مسیرهای کبدی به خصوص سودا می باشد. استفاده از انواع بذرهای ملین مانند خاکشیر، اسفرزه، بارهنگ، تخم ریحان، تخم شربتی، بالنگو، شیر خشت و ترنجبین نیز برای پاکسازی سموم کبدی مفید است. ذکر این نکته ضروری است که به طورکلی استفاده از داروهای گیاهی بایستی با تجویز پزشک باشد و در مورد پاکسازی کبد با خاکشیر و ترنجبین به خصوص برای صفراوی مزاج ها بایستی با احتیاط مصرف شود، این ترکیب از دو ماده با طبیعت گرم و تر تشکیل شده و چون کبد را سریع پاکسازی می کند، در غلبه با گرمی یک بیرون ریزی ایجاد می کند که یک بیمار صفراوی نمی تواند این حالت را تحمل کند.

از خواص خاکشیر برای کبد چه می دانید ؟

خاکشیر یک گیاه مناسب و مفید برای درمان کبد چرب می باشد. با استفاده از خواص خاکشیر برای کبد می توان چربی های کبد را دفع و سلامت کبد را برگرداند. برای این منظور مطابق دستورالعمل های زیر اقدام کنید:

  1. خاکشیر را با ترنجبین مخلوط کنید و میل بفرمایید.
  2. ترکیب خاکشیر با آب پنیر یک تقویت کننده قوی کبد و باز کننده راههای کبدی می باشد.
  3. دانه های خاکشیر، اسفرزه، بارهنگ، تخم ریحان، تخم شربتی، بالنگو، شیر خشت و ترنجبین نیز در درمان کبد چرب بسیار موثرند.
  4. روزانه قبل از صرف صبحانه، دو قاشق سوپ خوری خاکشیر را در دو لیوان آب بجوشانید و میل کنید و بعد از گذشت سی دقیقه به صبحانه خوردن بپردازید.

خواص خاکشیر برای کبد

خاکشیر یکی از گیاهان بسیار مفیدی است که می تواند برای درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. مصرف خاکشیر همچنین برای درمان و پاکسازی کبد چرب بسیار مفید است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (669 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان