دلایل روشن نشدن خودروی برقی

  پنجشنبه، 14 دی 1402   زمان مطالعه 3 دقیقه
دلایل روشن نشدن خودروی برقی
خودروی برقی به خودرویی گفته می‌شود که از باتری‌های قابل شارژ به عنوان منبع انرژی، و از موتور الکتریکی به عنوان نیروی محرکه استفاده می‌کند.ما در این مطلب از ساعد نیوز دلایل روشن نشدن این نوع از خودرو ها را بررسی می کنیم.

خودروهای برقی این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند و استفاده از آنها با سرعت بالایی رو به گسترش است. این نوع خودروها در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و بهبود کیفیت هوا نقش موثرتری ایفا می‌کنند. در یک خودروی برقی خبری از موتور درون‌سوز و به تبع آن اگزوز نیست، به‌همین خاطر هنگام حرکت دودی تولید نمی‌شود. با توجه به این موضوع، انواع ماشین الکتریکی می‌توانند در کاهش آلودگی هوای شهرها بسیار تاثیرگذار باشند.

علت روشن نشدن اتومبیل های الکتریکی


خودروهای برقی به جای سوخت فسیلی از برق برای تامین انرژی موتور استفاده می‌کنند. این خودروها دارای یک باتری قابل شارژ هستند که انرژی برق در آن ذخیره می‌شود. موتور الکتریکی با کمک انرژی موجود در باتری، نیروی لازم برای حرکت چرخ‌ها را تولید می‌کند.اما گاهی این خودروها روشن نمیشوند . در ادامه دلایل این مشکل بررسی می شود.

خرابی ایستگاه شارژ


یک ایستگاه شارژ شامل اجزای متعددی از جمله شارژر، کابل شارژ و اتصالات شارژ است. نقص در هر یک از آنها منجر به شارژ نامناسب می شود و باعث ایجاد مشکل در راه اندازی EV می شود. در موارد خاص، خودرو به برق وصل شده و برای مدت زمان مورد نیاز شارژ می شود، اما حتی پس از آن نیز روشن نمی شود. این نشان دهنده مشکلات در کابل شارژ است. برای شناسایی آن، به دنبال آسیب های فیزیکی باشید. با این حال، اگر قادر به تشخیص آسیب فیزیکی نیستید، توصیه می شود به دنبال کمک حرفه ای باشید.وضعیت دیگر زمانی است که ایستگاه شارژ با EV سازگار نیست. هر ایستگاه شارژ دارای ولتاژ خروجی متفاوتی است. ایستگاه شارژ را مطابق با ولتاژ مورد نیاز خودروی خود انتخاب کنید.

خودروی برقی

گرم شدن بیش از حد


خودروهای الکتریکی علیرغم وجود سیستم های خنک کننده EV در موارد شدید، چراغ هشدار داشبورد نگرانی از گرمای بیش از حد را نشان می دهد. به علائمی مانند قطع ناگهانی برق، بوی سوختن و روشن نشدن خودروها توجه کنید، زیرا این موارد همچنین می تواند نشان دهنده مشکلات گرمای بیش از حد باشد.هنگامی که یک EV بیش از حد گرم می شود یا شارژ نمی شود، داشبورد شروع به روشن کردن چراغ های هشدار می کند.

اشکالات نرم افزاری


برخی از خودروهای برقی دارای گزینه به روز رسانی خودکار هستند که به آنها امکان می دهد نرم افزار خودرو را در صورت نیاز به روز کنند. اما اگر نرم افزار به طور کامل آپدیت نشود، خودرو روشن نمی شود. برای جلوگیری از این وضعیت، توصیه می شود گزینه به روز رسانی خودکار را در ماشین خود خاموش کنید.

شارژ ناکافی


دلیل اصلی روشن نشدن وسایل نقلیه الکتریکی، شارژ ناکافی است. به همین دلیل است که توصیه می شود باتری خودرو را به طور منظم بررسی کرده و به طور مرتب آن را شارژ کنید. اگر مشکل کم بودن باتری ثابت است، اکستندرهای برد EV برای افزایش کارایی باتری، علاوه بر این، هنگام استفاده از ایستگاه شارژ، آداب شارژ EV را تا از هر گونه دردسری جلوگیری کنید.

مسائل کلیدی فوب


اکثر خودروهای مدرن دارای سیستم جرقه زنی بدون کلید، از جمله خودروهای برقی هستند. در جرقه زنی بدون کلید، یک جا کلیدی برای دسترسی به خودرو و راه اندازی خودرو استفاده می شود. گاهی اوقات، جاکلیدی خراب می شود و باعث ایجاد مشکل در راه اندازی EV می شود.

برای بررسی کارکرد جاکلیدی، در فاصله یک پا از ماشین بایستید و قفل ماشین را باز کنید. اگر ماشین با بوق زدن یا چشمک زدن چراغ پاسخ داد، جاکلیدی کار می کند. اما در غیر این صورت، ابتدا باتری فوب را تعویض کنید و اگر حتی پس از تعویض جواب نداد، با سازنده تماس بگیرید.

باتری ماشین معیوب


انرژی الکتریکی خودروهای برقی کاملاً به باتری‌هایشان وابسته است و حتی کوچک‌ترین ایراد در باتری‌ها می‌تواند باعث مشکلات قابل توجهی در کار آنها شود. با وجود شارژ کافی، خرابی باتری ممکن است دلیلی برای روشن نشدن وسیله نقلیه الکتریکی باشد.

سیستم باتری یک EV ممکن است به دلایل مختلفی از جمله دمای شدید، مشکلات سیم‌کشی، مشکلات سیستم مدیریت باتری و شارژ بیش از حد دچار اختلال شود. برای بررسی اینکه آیا خودروی برقی به دلیل عملکرد نادرست باتری روشن نمی شود، داشبورد را بررسی کنید. اگر داشبورد روشن است و اطلاعات دقیقی در مورد شارژ نشان می دهد، باتری به درستی کار می کند. با این حال، در صورت خرابی، توصیه می شود با یک متخصص مشورت کنید.

خودروی برقی

سخن پایانی


اگر ماشین برقی روشن نمی شود و باتری کاملاً کار می کند، می تواند به دلیل گرمای بیش از حد باشد. ماشین خود را زیر سایه پارک کنید و بگذارید چند دقیقه استراحت کند. خودروهای برقی را نمی توان با پرش روشن کرد و به شدت توصیه می شود که اقدام به استارت زدن یک ماشین الکتریکی نکنید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (125 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (81 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (80 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (67 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (64 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (51 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (46 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (39 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (38 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (37 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (37 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (35 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (34 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (32 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: یکی میگفت من دعاهام 50 درصد مستجاب میشه گفتم چطور گفت دخترم بزرگ شد دعا کردم یه دوماد خرپول نصیبم بشه میگه داماد قسمتم کرده خر هست ولی پول نداره... +ویدئو😂👌 (26 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد 1403
7 خواسته ای که مردان از همسرشان دارند!
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 28 مرداد 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه یکشنبه 28 مرداد 1403
روستای تاریخی حیرت انگیز در مازندران؛ جایی که ابر‌ها زیر پای‌تان شناورند، پیشنهادی رویایی برای سفر یک روزه در اطراف تهران
رونمایی از 7 انسان عجیب الخلقه ای که منقلبتان می کند/ از دیو و دلبر واقعی تا دختری که شتر شد!+عکس
کلاه 490،000 تومانی دزد معروف خیابان استاد معین تهران + فیلم / درآمد ماهانه یک میلیارد تومانی !
فوت و فن خانه‌داری؛ 5 راه حل ساده و تضمینی برای از بین بردن سوسک در آشپزخانه و منزل
کشف قدیمی‌ترین تقویم جهان در معبدی 13 هزار ساله در ترکیه
فال انبیاء روزانه یکشنبه 28 مرداد 1403
فوت و فن خانه‌داری؛ 11 ترفند تمیز کردن ماشین لباسشویی و ضدعفونی کردن آن در خانه+راهکاری موثر برای از بین بردن بوی بد لباسشویی
قاتل آی نور 3 ساله بلاخره اعتراف کرد/ من بچه را داخل چاه فاضلاب انداختم!
آغاز عملیات ساماندهی آسفالت بلوار پیامبر اعظم (ص) شوشتر
منتخب روز   
در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه