دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران! 

شنبه، 30 تیر 1403
کد خبر: 398199
ساعدنیوز: بر اساس وئدیویی که دیروز از گوشه‌ای در نماز جمعه تهران منتشر شده، تعداد اندکی از افراد حاضر در این مراسم، شعارهای دور از ادب علیه محمد جواد ظریف سر می‌دهند. در اینباره نکاتی به ناچار باید گفته و یاددآوری شود.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، مهدی جهان تیغی نوشت:

بر اساس وئدیویی که دیروز از گوشه‌ای در نماز جمعه تهران منتشر شده، تعداد اندکی از افراد حاضر در این مراسم، شعارهای دور از ادب علیه محمد جواد ظریف سر می‌دهند. در اینباره نکاتی به ناچار باید گفته و یاددآوری شود.

یک: برخی اظهارات ناقص ظریف درباره نحوه امتیاز دادن به افراد برای منصوب شدن در مدیریت‌های ارشد دولت منتخب، که در آن شیعه بودن امتیاز ندارد و غیر شیعه بودن امتیاز دارد، سبب واکنش‌های در جامعه مذهبی ایران شد. ظریف گرچه تلاش کرد توضیح بدهد که منظورش چه بوده ولی برخی اساسا طرح مبنایی این نوع ارزیابی را غلط تلقی کردند. البته ظریف پیش از این نیز با اظهارات حاشیه ساز در ایام انتخابات بخش‌های از جامعه را به نوعی دیگر خشمگین کرده بود.

دو: با همه این انتقادادت به ظریف، دادن شعار علیه او در نماز جمعه آنهم با ادبیات دور از ادب حتما غلط است. گرچه جمعیت شعار دهنده در برابر خیل عظیمی که در نماز جمعه این هفته تهران شرکت کرده بودند، بسیار اقلیت محسوب می شوند، ولی قداست مکان و ماموریت دینی نماز جمعه بگونه‌ای است که این لکه سیاه هم در آن قابل چشم پوشی نیست. نماز جمعه مظهر جماعت در جمهوری اسلامی و از نمادهای سیاسی و اجتماعی وحدت و اتحاد در ایران محسوب می شود. به همین دلیل اظهاراتی که خلاف وحدت اجتماعی در آن باشد، خلاف ذات و رسالت دینی آن مکان محسوب می‌شود. بنابراین اتفاقی که این هفته در گوشه ای از نماز جمعه تهران شکل گرفت، هم در محتوای شعار، هم مکان و هم نحوه ابراز انتقاد این افراد علیه ظریف، غلط اندر غلط بود.

سه: رهبر معظم انقلاب پیش از این چندین بار از حوادث مشابه که درباره برخی دیگر از شخصیت‌های سیاسی در سالهای گذشته اتفاق افتاده بود و افرادی علیه آنها شعارهای تند در برخی تجمعات سر داده بودند، ابراز گلایه و نارضایتی کرده اند. مخاطب مستقیم این اعلام نارضایتی رهبری هم علاوه بر عموم جامعه، بیشتر متوجه جامعه مذهبی و انقلابی کشور بوده است.ملامت آمیز است که ارتکاب چنین خطای سیاسی و اجتماعی از برخی افراد که خود را مدافع انقلاب و پیرو رهبری می دانند، دوباره تکرار شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 30 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
ترجمه تخصصی کتاب
ویراستاری تخصصی مقاله
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
تصاویر زیبایی از احسان علیخانی، مجری برنامه "جوکر 2"، در کنار پدر و مادرش/ آقای مجری انگار بیشتر شبیه مادر گرامیشونن
خوشگذرانی مایه‌داریِ زهرا گونش و همسر ثروتمندش در قایق تفریحی وسط دریا+ عکس/ تعطیلات آخر هفته خانوم والیبالیست
خوشگلاسیون بازیگر و کشتی‌گیر هالیوودی د راک توسط دخترانش / این ووروجک ها راک رو با گلیتر یونی کورنی اکلیلی کردن 😂 فقط خنده های پدرشون
ویدیو/ داستان کوتاه انگلیسی «دیگ جادویی»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟