دیدن پتو در خواب چه تعبیری دارد؟ / تعبیر خواب پتو

  شنبه، 28 مهر 1397   زمان مطالعه 8 دقیقه
دیدن پتو در خواب چه تعبیری دارد؟ / تعبیر خواب پتو
دیدن پتو در خواب نشانه چیست؟ تعبیر خواب به فرایند معنادهی به رویاهایی که در خواب می بینید، گفته می‌ شود. تعبیر خواب پتو را می توانید در ساعد نیوز مطالعه کنید.

تعبیر خواب به روایت منوچهر مطیعی تهرانی

  • پتو برای زن نیز شوهر است زیرا او را در بر می گیرد و به او امنیت و فراغت خیال می بخشد. پتو و لحاف نشان دهنده رابطه ای است که بیننده خواب با جفت خویش دارد.
  • اگر در خواب ببینید پتویی از اطلس و دیبا دارید، رابطه شما با همسرتان در حد عالی بهبود می یابد و خوب می شود و اگر لحاف سوراخ و پاره باشد که غیر قابل استفاده به نظر برسد از همسر خود جدا می شوید.
  • چنان چه مشاهده کنیم تخت خواب و روتختی ما چرک است، همین طور لحاف و تشک و اشیاء دیگری که ابزار خوابیدن هستند کثیف شده اند، گویای آن است که در محیط خانه و خانواده ناراحت می شویم و بین ما و همسرمان اختلاف پدید می آید.
  • اگر در خواب ببینید پتوی شما کثیف است همسرتان بیمار می شود.
  • اگر ببینید پتو کهنه ای دارید، زنی بد نصیب شما می شود و چنان چه زن دارید روابط شما با همسرتان خراب می شود.
  • اگر مردی در خواب ببیند پتوی پاره و کهنه و فرسوده خود را دور افکنده و پتو جدیدی خریده از زن خود جدا می شود و همسر دیگری اختیار می کند. همین تعبیر هست برای زن که نشان می دهد از شوهر جدا می شود و به همسری دیگری در می آید.

تعبیر خواب پتو به روایت تونی کریسپ

پتو نمادی از راحتی، گرما (جسمانی یا عاطفی)، نگرش و طرز رفتاری که می توانیم زیر آن پنهان شویم، نگرش، حالت یا تجربه ای که آن را مانند پتو به دور خود پیچیده ایم، است. در این صورت رنگ پتو سرنخی از احساس و نگرش ما به دست می دهد، بیماری یا آسیب دیدگی، فعالیت جنسی، محبت و مراقبت؛ همانطور که وقتی کسی را دوست داریم رویش پتو می اندازیم، گوشه گیری یا شکنندگی و آسیب پذیری.

تعبیر خواب پتو به روایت آنلی بیتون

  • خواب پتوی تمیز و پاکیزه، نشانه اقبال است و اینکه از بیماریی خطرناک توسط عواملی ناشناخته نجات خواهید یافت.
  • خواب پتوی کثیف، نشانه خیانت و بی وفایی است.

تعبیر خواب پتو به روایت خالد بن علی بن محمد العنبری

  • دیدن پتو در خواب تعبیری از زن است. اگر بیننده در خواب پتو را روی خود بکشد ازدواج کرده و در کنار زنی به آرامش می رسد.

تعبیر خواب پتو به روایت ابن سیرین

پتو در خواب، تعبیر به زن می شود و تمام ویژگی های آن در خواب، به ویژگیهای زن در واقعیت تعبیر می شود. دیدن تغییر در وضعیت پتو نشانه تغییر حال و روز زن است و خرید یا تعویض آن در خواب نشانه ازدواج با زنی دیگر و طلاق همسر فعلی است. دیدن پتوی آتش گرفته و سوخته در خواب، نشانه فوت زن است. اگر بیننده خواب ببیند که روی پتوی مردی آب بینی ریخته نشانه آن است که با زن او خیانت می کند.

تعبیر خواب پتو به روایت حضرت دانیال(ع)

  • تعبیر پتو و خوابیدن زیر پتو به رسیدن به راحتی و آسایش اشاره دارد. همچنین دیدن پتو و رختخواب در جایی تازه و جدید نشانه خرید زمین کشاورزی یا رسیدن ارث و میراث است و دیدن پتوی معلق در هوا رسیدن به جاه و مقام و بزرگی توسط زن است.

تعبیر خواب پتو به روایت امام صادق

  • پتو در خواب بر زن، حاکمیت، کنیز، منفعت و آسایش تعبیر می شود.

تعبیر خواب پتو به روایت جابر مغربی

  • خوابیدن زیر پتو و رختخواب نرم در خواب، نشانه برکت و آسایش آن سال است و دیدن خوابیدن روی چندین رختخواب نشانه تعدد زن ها به آن تعداد یا بدست آوردن کنیز است. رختخواب و پتوی معلق نشانه پیشرفت در کار و رسیدن به مال و ثروت است . تعویض پتوی ابریشمی با پتوی کرباس، نشانه رها کردن زن فاسق و ازدواج با زن درستکار است. دیدن پتویی که موش آن را جویده باشد نشانه خیانت و عدم وفاداری زن است و دیدن موش در زیر پتوی خود نشانه خیانت با زنی دیگر است. دیدن پتوی سبز نشانه ازدواج با زنی دیندار دیدن پتوی سفید نشانه زنی پارسا و توانا است. پتوی سرخ نشانه آن است که زن مطرب دوست است. پتوی سیاه نشانه زن عالمه و پتوی زرد نشانه زن بیمار است. و پتوی رنگارنگ نشانه زنی فریبکار است.
  • جابرمغربی گوید: اگر دید پتوی سبز داشت، دلیل است زنی دیندار بخواهد. اگر سفید بود آن زن توانگر و پارسا است. اگر سرخ بیند زن او مطرب دوست است. اگر سیاه بیند زن او عالمه است و زرد زن بیمار گونه بود. اگر ملون بیند، زن او فریبنده است.

تعبیر خواب پتو به روایت ابراهیم کرمانی

  • دیدن خوابیدن زیر پتویی نو و تازه نشانه ضرر و زیان به اندازه ارزش آن است و دیدن پهن کردن پتو بر روی تختی جدید و نشستن بر آن نشانه به دست آوردن بزرگی و احترام و منزلت و فائق آمدن بر دشمنان است.

تعبیر خواب موضوعی پتو

  • هدیه دادن پتو نشان می دهد که شما در خواب نا امنی زیادی را تجربه می کنید. اگر پتو را روی خود دیدید هم از نظر جسمی در امان هستید و هم از نظر عاطفی.
  • تعبیر خواب پتو انداختن روی مرده
  • تعبیر پتو انداختن روی مرده در خواب چیست؟ تعبیر خواب پتو انداختن روی مرده ای که در حال لرزیدن است خوب نیست و خبر از غم و اندوه روان مرده را می دهد. از آنجا که پتو در واقعیت نقشی حمایتگر و گرمابخش دارد، در خواب نیز به عنوان نمادی از خانواده، روابط عاطفی در خانواده و در بین همسران، عشق، حمایت و پناه است. دیدن خواب پتو انداختن روی مرده نشانه ضرر و زیان به اندازه ارزش آن است و تعبیر خواب پتو خواستن مرده و دادن پتو به مرده خوب نیست و باید صدقه داد.
  • تعبیر خواب پتو قهوه ای
  • اگر در خواب ببینید که رنگ پتو قهوه ای سوخته است باید بگوییم که در کتاب فرهنگ تفسیر رویا آمده است که دیدن پتوی قهوه ای تیره در رویا نماد این را دارد که زن او عالمه است و اگر قهوه ای رنگ و وارنگ بیند یعنی زن او فریبنده است.
  • تعبیر خواب پتوی قرمز
  • تعبیر خواب رنگ قرمز پتو سرنخی از احساس و نگرش ما به دست می دهد و اگر مردی پتوی قرمز در خواب بیند زن او مطرب دوست است. دیدن پتوی قرمز رنگ در خواب برای مرد، زن و برای زن نیز شوهر است و در برگرفتن و ایجاد حس امنیت و آسایش را در پی دارد و نشان دهنده رابطه بیننده با همسر او است. اگر ببینی پتو قرمز رنگی داری، یـعـنـی زن تو اهل طرب و خوشی و خوش گذرانی خواهد بود.
  • تعبیر خواب پتو سفید: رنگ سفید پتو در خواب نشانه زنی توانگر و پارسا است.
  • تعبیر خواب پتو زرد: دیدن خواب پتوی زرد نشانه بیماری برای زن است و اگر مردی ببینید خبر از بیمار شدن زنش را می دهد.
  • تعبیر خواب پتوی کثیف: تعبیر دیدن خواب پتوی کثیف، نشانه خیانت و بی وفایی است. دیدن پتوی کثیف نشانه ایجاد اختلاف بین همسران یا بیماری همسر است. چنان چه مشاهده کنیم تخت خواب و پتوی ما چرک و کثیف است همین طور لحاف و تشک و اشیا دیگری که ابزار خوابیدن هستند کثیف شده اند گویای آن است که در محیط خانه و خانواده ناراحت می شویم و بین ما و همسرمان اختلاف پدید می آید. در برخی از منابع درباره ی تعبیر خواب پتوی کثیف آمده است که اگر در خواب ببینید پتوی شما کثیف است همسرتان بیمار می شود.
  • تعبیر دوختن پتو در خواب: تعبیر خواب دیدن دوختن پتو در خواب با موضوعاتی نظیر احساس راحتی، احساس گرما و نزدیکی جسمی و عاطفی، پنهان شدن یا پنهان کردن موضوعی خاص، حالت یا رفتار یا نگرشی ویژه که انسان به آن روی می آورد در ارتباط باشد. تفسیر و تعبیر خواب دوختن پتو به ویژگی های آن نظیر رنگ، کهنه یا نو بودن، تمیز یا کثیف بودن، پاره بودن و اصولا هر نوع ویژگی که یک پتو ممکن است داشته باشد، بستگی دارد و مهم است که شما چه نوع پتویی را می دوزید.
  • تعبیر خواب خوابیدن زیر پتو: تعبیر پتو و خوابیدن زیر پتو به رسیدن به راحتی و آسایش اشاره دارد. همچنین پهن کردن پتو و رختخواب در جایی تازه و جدید و خوابیدن زیر پتو نشانه خرید زمین کشاورزی یا رسیدن ارث و میراث است و دیدن پتوی معلق در هوا رسیدن به جاه و مقام و بزرگی توسط زن است. اگر بیننده در خواب پتو را روی خود بکشد و زیر یک پتو بخوابد ازدواج کرده و در کنار زنی به آرامش می رسد.
  • تعبیر خواب شستن پتو: اگر در خواب ببینید که در حال شستن پتو هستید و پتویی را سخت می شویید و آن را تمیز می کنید، سخت کوشی و سعی و کوشش شما با این عمل در خواب نشان داده شده است. اگرچه شما پاداش پشتکار و سخت کوشی خود را دریافت می کنید اما تعبیر خواب شستن پتو در خواب آن است که خواب بیننده باید از پاکی و خلوص خود مراقبت کرده و آن را حفظ کند.
  • تعبیر خواب پتو برای دختر: اگر بیننده خواب پتو دختر باشد دیدن پتو برای او در خواب نشانه مقبول واقع شدن نزد مردی است که او را به همسری برمی گزیند. تعبیر خواب پتو برای دختر یا زن به نشانه حاکمیت، کنیز، منفعت و آسایش است.

25 دیدگاه
  دیدگاه ها
بازدیدکننده
1 سال پیش

خواب دیدم ک رو مادرم پتو مبکشم چنتا و میگم بخاب سرمامیخوری
فرشته
2 سال پیش

سلام. خواب دیدم یک تشک و دو پتو زیر باران شدیدی درحال خیس شدن هستند و من از یک ساختمان بلند در حال تماشا کردن هستم. لطفا تعبیر ان را بفرمائید.
شیما
2 سال پیش

خواب دیدم که پسر عموی شوهرم برای دیدن شوهرم اومده در خونه رو براش باز کردم سلام وعلیکی کرد ورفت پیش شوهرم بعد دودقیقه رفتم پیششون دیدم پتویی که مختص خودمو وشوهرمه پسر عموش انداخته روی خودش وبه دیوار تکیه داده تعبیرش چیه
عاطفه
2 سال پیش

سلام من خواب دیدم یک پتو در دست خود دارم توی کوچه دارم میام خانه
mm
2 سال پیش

سلام من تو خواب دیدم یه سید سه تا پتو و یه بالشت بهم داد لطفن تغبیرشو بگین ممنو
بازدیدکننده
2 سال پیش

منم همین خوابت دییدم
بازدیدکننده
2 سال پیش

سلام عالی
انگجی
2 سال پیش

یک پتوی بزرگ دیدم مثل فرش و خیلی باارزش، روش شعر بود نقش و نگارهای قدیمی بود، دوتا عکس بزرگان تاریخی رو روش بافته بودن، روش چند تا عدد نوشته بود (۵۴۰۰, ۴۶۰۰، ... )خیلی خوشگل بود، خواستم قیمتش رو بپرسم، از خواب بیدار شدم
بازدیدکننده
2 سال پیش

شستن پتو توسط زن چیست
زینب
2 سال پیش

من خواب دیدم در حالی که یه پتو دور خودم پیچوندم با رفیق نامزدم رفته بودیم یه جای خشک که کوه بود و دیدم که یهو نامزدم اونجا بود رفتم پیشش چون پتو پیچوندم بودم نتونست بشناسه بعد چن نفر دزد دنبالمون کردن داشتیم فرار میکردیم میشه لطفا تعبیر خواب منو بگید لطفا
بازدیدکننده
2 سال پیش

و من با دیدن پتوها ناراحت و غمگین بودم ....
بازدیدکننده
2 سال پیش

من خواب دیدم شوهرم پتو و رو تختی نو برای خودش سفارش داده و خریده ، انگار که برای خودش جهیزیه و لوازم برای زندگی جدیدش بدون من خریده ....
علی
3 سال پیش

خواب دیدم شوهرم پتوی سبز روش هس ازش گرفتم رفت ی اتاق بزرگ که پر لحاف و تشک بود قبلش خواب دیدم دوتا جن بین من و همسرم قرارگرفته ونمیذاره بهم برسیم تعبیر زود لیفا،😔😔😓😓
بازدیدکننده
3 سال پیش

سلام من خواب دیدم همسرم همه پتوهارو شسته و آویزان کرده روی دیوار..
فریده
3 سال پیش

خواب دیدم پتو قرمز دونفره مارا دزدیدند و من آن را پس گرفتم. تعبیرش چیه؟
زیبا
3 سال پیش

من خواب دیدم که پسری که عاشقشم واونم ازدواج کرده وتو خواب من واون توی یک اتاق بودم ومن فرش خواب رو جمع میکردم
بازدیدکننده
3 سال پیش

سلام.شماراماشین‌میزند
گل سرخ
3 سال پیش

من پتویی که داخل خوابگاه گم کردم خواب دیدم که بازم میرم خوابگاه و دوتا پتو مثل همون که گم کردم روی تختم گذاشته و دوستم بمن میگه اونی که دزدیده بودش اومد و برگردوند.
بازدیدکننده
3 سال پیش

من خواب دیدم مادر شوهرم که فوت کرده از من پتو میخواست و من دو تا پتو بهش دادم ولی بازم میخواست و میگفت پتو های نو را بیار بهم بده کنار اطاق بیندازم لطفا بگین تعبیرش چیه
اسما
3 سال پیش

سلام من خواب دیدم که توی روستامون بودیم که پتوی همیشگی دونفره که با شوهرم زیرش میخوابیدیم جاگذاشتم بعد بین راه که میومدیم جلوی کاپوت یه ماشین بود که ازکنارمون گذشت منم خیلی غصه پتو رومیخوردم پتو نرمینه رنگشم سفیو قهوه ایه تمیز هم بوده تعبیرش چیه ممنون
زهره از تهران
3 سال پیش

من خواب دیدم دوتا پتو های خودم گذاشته بودم که بشورمشون تعبیرش چیست ممنون
بازدیدکننده
3 سال پیش

من هرشب خواب میبینم چیکارکنم خواب نبینم آرامشم بهم میریزه هی میام هر روز تعبیر ببینم
حدیث
3 سال پیش

من خواب دیدم شهید سلیمانی سه تا لحاف نو تو خونه داشت که استفاده ازش نکرده بودن و به من دادنشون منم فقط گفتم چون تا الان استفاده نشدن یع آب ریختم روشون و شستمشون، ازشون خوشم میومد هرچی گفتن اینارو نمیخای قبول نکردم و گفتم میخامشون.
علی
3 سال پیش

سلام ببخشید تعبیر دزدین پتو چیه
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (573 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (44 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (36 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (27 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان