دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

علم و فناوری / علمی / حوزه تغذیه /

درمان گلودرد با هل 

یکشنبه، 01 بهمن 1396
کد خبر: 2196
ساعد نیوز: هل میوه گیاهی از تیره زنجبیل‌هاست و برای درمان گلودرد بسیار موثر است و معمولا بصورت ترکیبی با زنجبیل، دارچین و آویشن مصرف می شود.

برای همه‌ی ما پیش می‌آید که صبح با گلودرد از خواب بیدار می‌شویم. خیلی‌ها هستند که با کوچک‌ترین مشکلی به دکتر مراجعه می‌کنند و خودشان را به داروهای شیمیایی می‌سپارند؛ اما برخی دیگر روش‌های طبیعی و کم خطر را انتخاب می‌کنند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که از روش‌های طبیعی بیش‌ترین استقبال را می‌کنید این مطلب به دردتان می‌خورد. می‌خواهیم راجع به خواص درمانی هل با شما صحبت کنیم. لطفاً با ساعد نیوز همراه باشید.

هِل میوه‌ای کوچک با پوست تیره و دانه‌های خوشبو است. هل، میوه گیاهی از تیره زنجبیل‌هاست و انواع مختلفی مانند هل سیاه، هل سفید و هل سبز دارد. در طب سنتی از دانه‌های سبز آن استفاده می‌شود و جوشانده‌ی آن خواص درمانی زیادی دارد. 

درمان گلودرد با هل

هل برای درمان گلودرد بسیار موثر است؛ برای این منظور هل را باید با زنجبیل، دارچین و آویشن مصرف کنید؛ زمانی که این ادویه در کنار زنجبیل، دارچین و آویشن مصرف شود تأثیر آن چند برابر شده و خیلی زودتر از آنچه که تصورش را می‌کنید گلو دردتان را از بین می‌برد. هل احتقان مجاری تنفسی را رفع و از بروز التهاب‌های شدید پیشگیری می‌کند؛ زمانی که گلویتان درد می‌گیرد و یا سینه‌تان خشک می‌شود می‌توانید از دمنوش این ادویه به همراه کمی عسل استفاده کنید. پس به جای شربت سینه‌های شیمیایی که باعث خواب‌آلودگی نیز می‌شوند می‌توانید خودتان را به دست ادویه‌ی خوش عطر هل بسپارید.

تاثیر معجزه آسای هل در درمان سرماخوردگی

 برای درمان سرماخوردگی‌های طولانی و مزمن باید هشت عدد هل، هشت عدد فلفل سیاه هندی، هشت عدد میخک، ۲ قاشق غذاخوری زنجبیل تازه و خرد شده را به همراه ۲ تیکه چوب دارچین با هم مخلوط و این ترکیب را با یک لیتر آب جوش ۲۰ دقیقه دَم کنید، سپس این مخلوط را از صافی بگذرانید و میل کنید.

حفظ سلامت کلیه‌ها با هل

هل مُدر (ادرار آور) است و به دفع کلسیم و اوره انباشته شده در کلیه‌ها کمک شایانی می‌کند. مصرف منظم هل تاثیر بسزایی در پیشگیری و بهبود بیماری‌های دستگاه ادراری همچون سنگ کلیه، نفریت (التهاب کلیه)، سوزش و تکرر ادرار دارد. هل همچنین برای درمان عفونت‌های دستگاه ادراری نیز استفاده می‌شود.

رفع بوی بد دهان با هل

هل یک درمان خانگی بسیار موثر برای رفع بوی بد دهان است. جویدن دانه‌های هل بوی بد دهان را از بین می‌برد. طبق تحقیقات صورت گرفته عصاره هل با برخی از باکتری‌های بیماری زای موجود در دهان مانند «استرپتوکوک موتانس» و «کاندیدا آلبیکانس» مقابله می‌کند؛ همچنین ماده اصلی موجود در روغن هل «سینِئول» نیز ضد عفونی‌کننده‌ای قوی است.

خواص گوارشی هل

هل به هضم چربی‌ها کمک و مشکلات گوارشی را کمتر می‌کند؛ برای بهبود مشکلات گوارشی دمنوش هل با رزماری را مصرف کنید. اگر مدام از سوزش معده یا حالت اسیدی آن شکایت دارید هل در خدمت شماست. اصلی‌ترین خاصیت هل این است که به هضم چربی‌ها کمک کرده و مشکلات گوارشی را کمتر می‌کند.
احتمالاً در چایتان هل می‌ریزید و از طعم آن لذت می‌برید. توصیه می‌کنیم از این پس به چای سبزتان نیز هل اضافه کنید. در این صورت هم تلخی آن از بین می‌رود و طعم آن بهتر می‌شود و هم اینکه خواص آن چند برابر می‌شود.
برای اینکه از خواص هل برای بهبود مشکلات گوارشی نهایت استفاده را ببرید بهتر است آن را با رزماری دم کنید. بعد از غذا به خصوص بعد از یک مهمانی حسابی هل را با رزماری دم کرده و میل کنید.
اگر می‌خواهید یک دوره‌ی درمانی با هل شروع کنید بهترین روش این است که به مدت یک هفته هر روز از این دم کرده میل کرده و بعد یک وقفه‌ی ده روزه ایجاد کنید.

همچنین شما می‌توانید از روغن گیاهی خوراکی هل نیز استفاده کنید. برای این کار می‌توانید یک قطره از روغن را روی یک حبه قند و یا یک قاشق چای‌خوری عسل ریخته و میل کنید. حواستان باشد که مصرف روغن‌های گیاهی خوراکی برای خانم‌های باردار، شیرده و همچنین کودکان کم سن و سال توصیه نمی‌شود.

در هند از این ادویه برای درمان بیماری‌های مختلفی مانند آسم، برونشیت، سنگ کلیه، آنورکسی (بی‌اشتهایی عصبی) و ضعف بدن استفاده می‌کنند. هل همچنین برای رفع مشکلاتی مانند نفخ، قولنج و اسهال موثر است.
این ادویه‌ی ساده همان طور که گفته شد به هضم چربی‌ها و مواد نشاسته‌ای کمک زیادی می‌کند. هل می‌تواند باعث تحریک ترشح صفرا شده و مشکلات مربوط به معده را رفع کند.
هل برای رفع حالت تهوع و استفراغ نیز مفید است. برای این کار هل را با موز مخلوط کرده و میل کنید.

دفع سموم بدن با هل

هل سرشار از منگنز است، بنابراین در دفع سموم بدن نقش موثری دارد؛ برای این منظور افراد باید روزانه یک فنجان دمنوش هل میل کنند.

طرز تهیه دمنوش هل

افراد برای تهیه دمنوش هل باید پنج عدد دانه هل را آسیاب کنند و آن را همراه ۲ لیوان آب جوش در یک قوری بریزند. سپس ۱۰ دقیقه آن را روی شعله ملایم قرار دهند و پس از صاف کردن با کمی عسل میل کنند.

موارد منع مصرف دمنوش هل

افراط در مصرف هل در افرادی که طبع گرم دارند، مضر است همچنین اشخاص دچار یبوست نیز باید کمتر از هل استفاده کنند؛ مبتلایان به فشار خون، زخم معده و ورم پروستات نیز باید در مصرف آن احتیاط را رعایت کنند؛ استفاده زیاد از هل تپش قلب را افزایش می‌دهد همچنین مصرف زیاد هل برای روده‌ها نیز مضر هست بنابراین در صورت استفاده زیاد باید آن را با کتیرا میل کرد.


7 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
مراحل سابمیت مقاله
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل اکسپت مقاله
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI