ساعدنیوز
ساعدنیوز

علت حضور و فعالیت مردان متاهل در سایت های همسر یابی

  چهارشنبه، 09 بهمن 1398   زمان مطالعه 7 دقیقه
علت حضور و فعالیت مردان متاهل در سایت های همسر یابی
حضور متاهلین در سایت های همسریابی یکی از بزرگترین مشکلات این روزها زوجین بسیاری با آن درگیر هستند. در این مقاله علت های اصلی حضور افراد متاهل در این سایت ها و راه حل آن را بررسی می کنیم.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از ایران ناز، گاهی اوقات در زندگی زناشویی متوجه میشویم همسرمان در فضای مجازی وارد سایتهای زوج یابی و همسرگزینی شده است ! دلیل اینکه برخی افراد متاهل در این سایتها میچرخند را باهم در این مطلب بررسی میکنیم .

سایت های همسریابی در سال های اخیر رشد قارچ گونه ای داشته و هر روز تعداد زیادی از جوانان از روی کنجکاوی یا از سر نیاز به آنها مراجعه می کنند و با یک جستجوی بسیار ساده در فضای مجازی می توان به انبوهی از این سایتها دسترسی یافت. بررسی خوب و یا بد بودن این سایت ها موضوع گزارش ما نیست، آنچه عجیب است حضور خیل بیشمار متاهلین در سایت های همسر یابی است!

در بسیاری موارد چه بسا بسیاری از مجردها به دلیل انگ اجتماعی کمتر حاضر به ازدواج اینترنتی و حتی دوست یابی مجازی و حضور در این گونه سایت ها هستند، ولی حضور متاهلین در این گونه سایت ها نیاز به بررسی دارد.

افراد در فضای مجازی به دنبال آمال و خواسته هایی هستند که دسترسی به آنها در دنیای واقعیت، امری محال و دور از ذهن است، اگر چه این مساله، مانند دیگر مسائل دنیای فضای مجازی، به خودیِ خود نامطلوب و منفی نیست، اما متاسفانه برخی از کاربران ایرانی راه را گم کرده اند.

متاهلان در سایت های همسریابی برای چه پرسه می زنند؟!

در جهان سایت های دوست یابی متعددی وجود دارد که ایجاد روابط سالم بین زنان و مردان مجرد از جمله اهداف مهم آنهاست، معمولا در این سایتها افراد چندین مرحله ارزیابی و گزینش را می گذرانند و پس از آن مجوز ورود به سایت را دریافت می کنند

این در حالی است که سیستم ورود به سایت های در اصطلاح همسریابی در ایران آنقدر ساده و با عدم نظارت مواجه است که هر فردی می تواند به آن وارد شود و بی تردید همین عدم نظارت متعهدانه و مسئولانه است که باعث می شود مخاطبان نهایت سواستفاده را از این موضع داشته باشند و بسیار دردناک و اسفناک تر می شود وقتی بدانیم مخاطبان اصلی چنین سایت هایی، افراد متاهلی هستند که پا فراتر از حدود چارچوب اجتماعی و خانوادگی گذاشته اند و در سایت های همسریابی به دنبال دوستی و یا ازدواج موقت هستند، اما به راستی چرا باید، متاهلان یکی از گشت و گذارهای اینترنتی شان را فضای مسموم و ناسالم سایت های همسریابی قرار دهند؟

روان شناسان عوامل مختلفی را بر این امر دخیل می دانند که به روز نشدن روابط زناشویی و خواسته های جنسی از مهمترین دلایل این اتقاق نامیمون است

ازدواج قراردادی است که فرد متاهل را در چارچوب پذیرفته شده ای قرار می دهد که عمل کردن بر این اساس، وظیفه حتمی و واجب الوجوب است، اما با گذشت زمان هر چارچوب و قراردادی نیازمند اصلاح است که اگر سامانی نباشد و تغییرات مثبتی ایجاد نشود، احتمال مشکل آفرینی آن چارچوب بسیار زیاد خواهد بود و متاسفانه این مشکل در بسیاری از خانواده های ایرانی بروز بسیار دارد.

به روز نشدن روابط زناشویی از یک سو و متعهد بودن فرد به این رابطه آسیب دیده از سوی دیگر، باعث می شود فرد با تعارضات بسیاری دست و پنجه نرم کند وبی تردید در راستای همین تعارض است که ممکن است فرد به گزینه های جدید ارتباطی بیندیشد و حتی به روابط فرازناشویی به طور جدی فکر کند و تصمیم بگیرد.

مخاطبین متاهل سایت های همسریابی اغلب افرادی هستند که سالها پیش ازدواج کرده و امروز در برابر جامعه نو و تغییر یافته ای قرار گرفته اند که وسوسه حضور و کامیابی از آن لحظه ای امانشان نمی دهد. معمولا در درون چنین افرادی یک طرح واره جنسی شکل می گیرد که کاملا مغایر با طرح واره های قبلی است و هرگز اجازه برقراری رابطه به طور علنی را نمی دهد.

این افراد اغلب قابلیت تغییر در روابط را در خودشان نمی بینند و براحتی نیز نمی توانند چارچوب ارتباطی قبلی را به هم بریزند اگرچه حتی نیازمند رابطه ای جدید باشند، در نتیجه به برقراری روابط تعارض آمیزی سوق می یابند که رابطه های پنهان و مجازی از پیامدهای اجتناب ناپذیر این تعارض حل نشده خواهد بود.

تلاش برای پرکردن خلاء های عاطفی – روانی از دیگر دلایل ورود افراد به این سایت هاست سرگرمی و تنوع گزینه های جنسی معمولا مرهم بر درد فردی است که دچار تعارض شده و با تنوع در آن سایت ها می تواند در ظاهر نقایص و کمبودهایش را جبران کند، اگر چه ذاتِ هوس باز و تنوع طلب بودن برخی از مردان و یا زنان هم دلیلی است که آنها را به سمت سایت های همسریابی سوق می دهد.

دیده شدن دلیل دیگری است که حضور افراد متاهل در سایتهای همسریابی را توجیه می کند در جامعه ایران یک شو یا نمایشی در جریان است که همین نمایش با تمام فانتزی های جذابش برخی افراد متاهل را ترغیب می کند که برای یک بار هم که شده، دستی بر آتش ببرند و فانتزی هایی را که در زمان ازدواج خود نداشته اند و یا حاضر به تجربه مجدد آنها هستند، امتحان کنند.

معمولا چنین افرادی یا به لحاظ بیولوژیکی مشکلی دارند و یا مشکلات دیگری که معمولا به دلیل تنوع طلبی است باعث می شود ارتباط موقت را انتخاب کنند تنها به دلیل که شاید بدین طریق بتوانند به این سوال همیشگی خود پاسخ دهند که ” آیا من مثل قبل همچنان جذاب هستم”؟

اگر چه برای برخی دیگر، این وضعیت معلول شرایط زمان انتخاب شان است، چه بسا ممکن است زمانی دست به ازدواج و پذیرش چارچوب زناشویی زده اند که نسبت به نیازهایشان آگاهی کامل نداشته و حالا با بزرگتر شدن و تغییر جامعه، از نیازهایشان شناخت بیشتری پیدا کرده و ارضای آنها را نیز حق مسلم خود می بیند.

سرگرم کننده بودن این سایتها و ارتباطات وابسته به آنها و همچنین جذابیت تفریحات با زمینه جنسی ، دلیل دیگری است که افراد متاهل را به دیدار از این سایتها ترغیب می کند

اگر چه دلسردی عاطفی نسبت به همسر، نارضایتی جنسی ، فقدان عشق و صمیمیت، ازدواج های اجباری و فامیلی و… از دیگر دلایل مهمی است که باعث حضور متاهلان در سایت همسریابی می شود. البته لازم به ذکر است بسیاری از متاهلان به اشتباه تصور می کنند با حضور در این گونه سایتها می توانند انگیزه بیشتری برای زندگی تاهلی خود فراهم آورند، در حالی این قضییه همیشه نتیجه معکوسی داشته و شرایط بغرنجی را برای فرد و خانواده اش رقم زده است.

پیامدهای منفی حضور متاهلان در سایت های همسریابی

افزایش روابط فرازناشویی در میان متاهلان بخصوص مردان، از جمله آسیب های سایت های همسریابی در جامعه است. افرادی که به دنبال روابط فرازناشویی هستند بیشتر سراغ این سایت ها می روند چه بسا هدف اصلی این وب سایت ها نیز، ارتباط دادن افراد برای دوست یابی و یا ازدواج موقت است. در واقع آنچه این موسسات انجام می دهند

در بهترین حالت، نوعی همسریابی ثانویه است زیرا یافتن همسر مجدد برای فرد متاهل در عرف اجتماعی ما همسریابی تلقی نمی شود، به دیگر سخن این سایتها، مرکز تسهیل کننده برای رابطه جنسی بدون عشق هستند و بسیاری از متاهلان معمولا به منظور دریافت خدمات جنسی بدون هرگونه عشق و درگیری عاطفی و نیز مسئولیت های اجتماعی در این شبکه ها حضور می یابند.

افراد متاهل کاملا آگاهانه و هدفمند عضو این شبکه ها می شوند و می دانند صرفا برای دریافت خدمات جنسی خاص وارد این گونه رابطه می شوند، از این رو معمولا هیچ درگیری عاطفی بین این افراد شکل نمی گیرد و این حقیقت تلخ، عین نگاه ابزاری زن به مرد و مرد به زن و ترویج روابط نامشروع در جامعه است.

چه باید کرد؟

وجود و حضور پر رنگ افراد در این سایت ها نشان دهنده یک نیاز است، پس به جای ریشه زنی باید سعی کنیم نهاد خانواده را از ریشه اصلاح کنیم. مهمترین گام، افزایش خود آگاهی و خویشتن دوستداری است ،چه بسا بسیاری از افراد بخاطر اعتماد به نفس پایین، حس رقابت و تقلید از دیگران و یا عدم مهارت حل مساله و … در چنین گردابهایی گرفتار می آیند .

کارشناسان سلامت خانواده می گویند نارضایتی جنسی در میان مردان و زنان یکی از دلایل مهم و اصلی طلاق و جدایی آنهاست، حال بسیاری از آنها برای فرار از این شرایط ممکن است به سایت های همسریابی روی آورند.

یکی از اقدامات وزارت بهداشت راه اندازی کلینیک های سلامت جنسی است، باید فرهنگ مراجعه به مشاوران و این کلینیک ها ترویج شود و مثل بیماری های جسمی به بیماری های جنسی که زوج های ایرانی با آنها درگیرند توجه شود و این یکی از وظایف اصلی رسانه هاست.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (83 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (72 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (65 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (39 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (29 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (28 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (21 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (20 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (20 نظر) صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو (18 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (18 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (18 نظر) خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (17 نظر)
دیگران می‌خوانند   
تیپ خاص و جذاب رضا عطاران، رامین سریال متهم گریخت بعد از دو دهه، مُد روز شد!+عکس نگاهی به خونه زندگی زیبا و شیک سارا صوفیانی و همسرش قبل از مهاجرت/ چیدمان آنتیک و منحصر به فرد منزلشون رو ببینید!+عکس قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... تاثیر لبنیات در لاغری و چربی سوزی بهترین راهکارها برای از بین بردن کبد چرب جشن تولد ساده و بدون تجملات 61 سالگی احمدی نژاد در خانه ساده و بدون زرق و برقش+عکس سرطان دهانه رحم: همه چیزهایی که باید بدانید دمنوش آرامبخش فوری نگاهی به جشن تولد ساده و بدون تجملات 71 سالگی حسن روحانی در هواپیما/ سورپرایز رئیس جمهور سابق در آسمان+عکس نگاهی به خانه ابدی سیروس گرجستانی و سنگ قبر منحصر به فردش/ چه متن معنادار و زیبایی روی مزارش نوشتن+عکس فال انبیاء روزانه جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 خلاقیت جالب و خنده دار شهرداری تهران برای تبریک روز دانشجو/ این بنر بامزه پربازدید شد+عکس شوخی بامزه رهبر انقلاب با درخواست های متعدد یک دانشجو برای گرفتن هدیه: دَبه در نیار...+ویدیو خطرات پروتز پستان ابراز علاقه خنده دار حامد آهنگی به نعیمه نظام دوست در خیابان: باید عروس ننم بشی+ویدیو شباهت بی حد و اندازه جواد عزتی به پدر و برادر جوانش/ چه خانواده اصیل و صمیمی+عکس نگاهی به خانه مجلل و بزرگی که 3400 سال قبل فرعون مصر در آن استراحت کرد+عکس رونمایی از گواهینامه یک مرد تهرانی که برای نخستین بار 95 سال پیش تصدیق گرفت!+عکس اولین ویدیو از دختر گمشده گلستانی بعد از نجات معجزه آسا/ تصاویر معاینه پزشکی یسنا در بیمارستان+ویدیو لحظه احساسی بوسه آیت الله هاشمی رفسنجانی بر پیشانی رهبر معظم انقلاب در بیمارستان+عکس بازی یکتا ناصر مقابل منوچهر هادی در فیلم مشترکشان قبل از طلاق +عکس/عجیب ترین تقابل عشق و نفرت... نگاهی به خونه زندگی لوکس و ایرانی پسند علیرضا نیکبخت واحدی با رونمایی از بریز و بپاش های همسرش برای تولدش+ویدیو/ چه مبلایی، چه دکوراسیونی😍 فال ابجد روزانه جمعه 14 اردیبهشت 1403 خلاقیت فوق خنده دار پدر ایرانی در هدایت باد کولر بین پذیرایی و اتاق حماسه آفرید + ویدیو/ انیشتین ثانی برازنده توست هموطن😂😂 فال روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت1403 کادوهای جالب و بامزه یک معلمِ منطقه محروم برای روز معلم که پربازدید شد+عکس/ عشق و صفا توی این هدیه ها خلاصه میشه😍 روایت جالب و شنیده نشده از رابطه رهبر انقلاب و پدرشان: آنقدر برای پدرم کتاب میخواندم که سرم گیج می‌رفت+ویدیو دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد/ نمی‌خواستم او را بکشم فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم برادر قدبلند و چهارشانه الناز حبیبی، شیوای سریال دوپینگ/ ماشاءالله چقدرم خوشتیپ+عکس خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای نگه داشتن جای پارک حماسه آفرید/ اوج ابتکار با کمترین امکانات+ عکس نگاهی به حجله عزای مرتضی پاشایی خواننده ناکام و محبوب ایرانی+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی نکته جالب عکس جدید جواد عزتی و الناز حبیبی روش منحصربفرد رهبر معظم انقلاب برای مدیریت زمان در سخنرانی های خودشان در نماز جمعه + عکس تصویری معنادار و احساسی که مهران مدیری با انتشار آن خبر فوت مادرش را داد + عکس/ روحشون شاد عکسی از خانه ابدی ارشا اقدسی و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... تقابل آزاده نامداری و فرزاد حسنی در یک مراسم بعد از طلاق؛ این بار در قامت همکار و نه زن و شوهر! +عکس/ جوری نشستن که همدیگرو نبینن
تیتر امروز   
نگاهی به خانه مجلل و بزرگی که 3400 سال قبل فرعون مصر در آن استراحت کرد+عکس رونمایی از گواهینامه یک مرد تهرانی که برای نخستین بار 95 سال پیش تصدیق گرفت!+عکس فال ابجد روزانه جمعه 14 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد/ نمی‌خواستم او را بکشم فال شمع روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم فال انبیاء روزانه جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 کفش بندداری که هیچوقت نصیب رهبر معظم انقلاب نشد/ آرزو به دلمان ماند! چقدر غصه خوردیم تهیه فیلم سیاه از زن متاهل در یک کارگاه توسط مرد بدهکار برای باجگیری (ویدئو) آیا با گوی آذرخش، این پدیده‌ی نادر طبیعت آشنایی دارید؟ (ویدئو) صحبت‌های جدی با چاشنی طنز تلخ مهران مدیری/ عصر ابتذال است، دانشمند نابغه فالوور ندارد اما... (ویدئو) معلمی که معنی جایزه را نمی‌داند/ معلم کوچک 9 ساله با آرزوهای بزرگ
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...