علت ضعف و خستگی در دوران بارداری و روش های درمان

  شنبه، 30 آذر 1398   زمان مطالعه 3 دقیقه
علت ضعف و خستگی در دوران بارداری و روش های درمان
متخصصان پیشنهاد می‌کنند که برای مقابله با ضعف و خستگی حاملگی از رژیم غذایی ضدالتهابی و مغذی استفاده کنید. انواع میوه و سبزیجات ارگانیک بخورید و تا حد امکان از غذاهای فرآوری شده دوری کنید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از نی نی سایت، ضعف در بارداری در سه ماهه اول و سوم بسیار شایع است. بسیاری از خانم ها ضعف و خستگی را یکی از اولین نشانه های بارداری می دانند که البته نشانه درستی است. اما آیا راهی برای مقابله با این ضعف هست؟ با کمک چه روش هایی می توان با ضعف به ویژه در ماه های اول بارداری مقابله کرد.

ضعف در بارداری خطرناک است؟

برای برخی از خانم ها این ضعف در بارداری بیشتر از بیماری صبحگاهی است. اما این علامت خوبی است. زیرا نشان دهنده این است که هورمون های بارداری در گردش است و بدن شما در رشد کودک خوب عمل می کند.

دلایل زیر باعث ضعف و خستگی در بارداری می شود، از جمله:

روزها نمی توانید بخوابید

تهوع صبحگاهی دارید و این خوردن را برای شما سخت می کند و انرژی پایینی دارید

افزایش سطح هورمون پروژسترون می تواند باعث خواب بیش از حد شود

قلب برای جبران افزایش حجم خون، پمپاژ بیشتری دارد

اشتراک مواد مغذی حیاتی مانند آهن با کودک می تواند باعث ضعف و خستگی شود

تحمل وزن اضافی نیز خسته کننده است

خبر خوب این است که می توان با چند راهکار ساده سطح انرژی را با انجام چند روش افزایش داد. در اینجا چند روش طبیعی برای مقابله با ضعف دوران بارداری را می خوانید.

رژیم غذایی سالم را دنبال کنید

متخصصان پیشنهاد می کنند که برای مقابله با ضعف و خستگی حاملگی از رژیم غذایی ضدالتهابی و مغذی استفاده کنید. انواع میوه و سبزیجات ارگانیک بخورید و تا حد امکان از غذاهای فرآوری شده دوری کنید. همچنین شما باید از کربوهیدرات هایی که به سرعت هضم می شود مانند نان سفید نیز خودداری کنید زیرا بیشتر شما را خواب آلود و خسته می کند. خوردن یک رژیم غذایی کم چرب با مقدار زیادی آهن و پروتئین نیز ممکن است کمک کننده باشد. دقت کنید که همیشه هیدراته باقی بمانید.

روزانه ورزش کنید

متعهد به ورزش روزانه حتی اگر احساس خستگی می کنید، باشید. ورزش هوازی مانند قدم زدن سریع تقریبا همیشه باعث احساس بهتری می شود. ورزش همچنین خواب بهتری ایجاد می کند و با آزاد کردن اندورفین، روحیه شما را بهبود می بخشد.

به اندازه کافی بخوابید

به اندازه 8 تا 9 ساعت بخوابید. اگر احساس می کنید به خواب بیشتری نیاز دارید حتما بخوابید. هر زمان که می توانید از چرت زدن دریغ نکنید. به گفته متخصصان 15 تا 20 دقیقه خواب می تواند به بالا رفتن انرژی کمک کند. مراقب باشید در خوابیدن زیاده روی نکنید چون میتواند احساس خستگی را بیشتر کند.

مصرف کافئین را محدود کنید

کالج زنان و زایمان آمریکایی نتیجه گرفت که مصرف کافئین به طور متوسط ( کمتر از 200 میلی گرم یا یک فنجان قهوه در روز) در سقط جنین یا تولد زودرس نوزاد نقش ندارد. با وجود این، توصیه میشود به طور مرتب از نوشیدنی های کافئین داری که محرک طبیعی مانند رودیولا یا جنسینگ دارند، در دوران بارداری استفاده نشود. تاثیرات محرک آنها ممکن است بر خواب و روحیه منفی وجود داشته باشد.

استراحت کنید

بارداری بر بدن و ذهن شما اثر می گذارد. شما خون بیشتری تولید می کنید، ضربان قلبتان بالاتر رفته و از آب و مواد مغذی بیشتری استفاده می کنید. همچنین سیل احساسات در ذهن شما جاری شده است که می تواند احساس غرق شدن در شما ایجاد کند. قبل از اینکه با صدای گریه های نوزادتان از استراحت محروم شوید، از فرصت استفاده کنید و خوب استراحت کنید. شاید لازم باشد برنامه خود را تنظیم کنید و برخی مهمانی ها را لغو کرده و در خانه استراحت کنید.
اگر باردار هستید و ضعف مداوم را تجربه می کنید با پزشک خود صحبت کنید. ممکن است لازم باشد آزمایش هایی انجام دهید تا مشخص شود از کم خونی کم کاری تیروئید رنج نمی برید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (109 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (70 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (20 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (16 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (14 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (13 نظر) رونمایی از خواهر باکلاس فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش/ مگه داریم انقد شباهت+عکس (9 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (9 نظر) نگاهی به سلیقه خاص و متفاوت علی انصاریان در چیدمان میز تنقلات و میز شام در میزبانی از بازیگران+عکس/ باقالی پلو و سالادالویه و... (9 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی برای ترک سیگار فرزندش حماسه آفرید/ دست همه سازمان های ترک اعتیاد رو از پشت بست😂 (8 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (9 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (8 نظر) نگاهی به کیک تولد شیک و 3 طبقه نعیمه نظام دوست با طرح بال فرشته/ جذاب و لاکچری+عکس (7 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) ثبت عکس عاشقانه آیسان آقاخانی از رضا گلزار در طبیعت گردی آخر هفته شان (7 نظر)
تیتر امروز   
پسران و دختران رهبر معظم انقلاب داماد و عروس چه کسانی هستند؟+عکس
خاطره رهبر انقلاب از روزی که پدرشان فوت کرد
دانلود آهنگ جدید "آخر بهار" آرش و مسیح+فیلم/ دیدی آخر بهاره هنوز نیومدی تو سر قرارت ...
حادثه هولناک برای دختر 13 ساله در بند فریمان
لب مرز پاکستان خبری است؟ / پشت پرده فراوانی انبه در وانت‌های میوه فروشان خیابانی
زنان در کجای برنامه‌های انتخاباتی ایستاده‌اند؟
پسر کنکوری که عاشق دختر بی بند و بار شد و به کشیدن گل روی آورد!
حلوای نذری بهانه ورود به خانه ی مرد ثروتمند/جنایت 24 میلیارد تومانی...
مریم رجوی دچار حمله شد | سرکرده منافقین را با دز بالای دارو زنده نگه داشته اند
رهبر انقلاب: مشارکت مردم در ذات جمهوری اسلامی است
ملاک های دختر سردار سلیمانی برای انتخاب رئیس جمهور+عکس
اعلام نتایج مرحلۀ اول فراخوان «دکتر‌معلمی» دانشگاه فرهنگیان‌
از تکاپوی نامزدهای انتخاباتی تا جشن ده کیلومتری عید غدیر در حواشی داغ امروز چهارشنبه 6 تیر 1403
خداداد افشاریان همه را لو داد/ دستگیری شهاب زندی مدیر عامل باشگاه شمس آذر قزوین!
چک کردن موبایل همسر کار درستی است؟