امکانات و مشخصات فنی خودروی سئات آلتئا

  یکشنبه، 15 تیر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
امکانات و مشخصات فنی خودروی سئات آلتئا
این خودرو در این زمینه هم عملکرد قابل قبولی نسبت به رقبای خود کسب کرده است و شتاب صفر تا صد این خودرو  ۱۲.۳ ثانیه می باشد،همچنین حداکثر سرعت این خودرو، ۱۸۳ کیلومتر در ساعت است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،سئات نام یک برند تولید ماشین های سواری از کشور اسپانیا است که در سال 1950 وارد این عرصه شد . بنیان اولیه شرکت سئات توسط انیستیتو صنعت اسپانیا و کارخانه تولید ماشین فیات گذاشته شد . معنی واژه سئات عبارت انجمن اسپانیایی ماشین های گردشگری میباشد . دفتر مرکزی سئات واقع در شهر مارتورل در نزدیکی بارسلونا است . تا سال 2000 آمار تولید ماشین در کمپانی سئات 500 هزار دستگاه بود اما در سال 2006 سئات موفق شد بیش از 16 میلیون دستگاه ماشین را از کارخانه های خود خارج نماید . بیشتر از یک سوم ماشین های تولید شده در سئات به بیش از 70 کشور جهان صادر میگردند . سال 1982 سال قطع رابطه فیات و سئات بود درست چند مدت بعد شراکت فولکس واگن و سئات آغاز گردید که در سال 1986 سهم فولکس واگن از شراکت 51 درصد بود . سال 1990 سهم فولکس واگن از سئات 99.99 شد و به این ترتیب سئات اولین شعبه فولکس واگن در خارج از مرزهای آلمان بود . هم اکنون هم مالکیت کامل سئات با فولکس واگن است و بسیاری از ماشین های سئات به طور مشترک با ماشین های فولکس واگن و آئودی ساخته میشوند .

تصویر
طراحی ظاهری سئات آلتئا

حال به بررسی تخصصی این خودرو می پردازیم:
بررسی فنی :

در کل باید گفت که آلتئا نیز موتورهایی مشابه با سئات لئون دارد، به همین دلیل مونتاژ و عرضه این خودروها در ایران برای شرکت کیهان موتور بسیار راحت خواهد بود(انتخاب هوشمندانه ای است بد نیست بدانید که، ایران خودرو در انتخاب h30 کراس هم همین انتخاب هوشمندانه را کرده است، چون این خودرو چینی هم موتوری به مانند پژو دارد). این موتورها در بسیاری از محصولات فولکس واگن، آئودی و اشکودا استفاده شده اند. طیف گسترده موتورهای آلتئا با پیشرانه ۱.۰ لیتری ۳ سیلندر با ۱۱۳ اسب بخار قدرت آغاز می شود. پیشرانه ۱.۴ لیتری TSI با ۱۴۸ اسب بخار، بسیار دلربایی می کند. موتورهای دیزلی مختلفی نیز با قدرت ۱۴۸ تا ۱۸۷ اسب بخار، برای آلتئا درنظر گرفته شده اند. بخش هیجان انگیز دیگری در قدرت، سیستم چهارچرخ متحرک آلتئا است که بسیار کارآمد و ایرانی پسند است. گیربکس های شش سرعته دستی و ۲ کلاچه DSG وظیفه انتقال قدرت را در آلتئا برعهده دارند. پیشرانه های درنظر گرفته شده از لحاظ آلایندگی نیز کیفیت بالایی دارند که برای هوای شهرهای ما مناسب است. بد نیست که بدانید سئات در خودرو آلتئا به این علت از چندین مدل موتور طراحی کرده (موتور های بنزینی و دیزلی) است. چون هر کدام از این مدل ها برای کشورهای خاصی در نظر گرفته و عرضه می شوند.

تصویر
طراحی ظاهری سئات آلتئا

طراحی ظاهری :

طراحی ظاهری متفاوت و خاص این خودرو که به گفته سازنده دلیل این سبک طراحی ، کاهش صدمات در تصادف به عابران پیاده بوده، سئات سعی کرده در آلتئا جلوه اسپرت تری نسبت به رقبای هم رده اش ایجاد کند. چراغ های جلو در آخرین نسل آلتئا از طراحی مشابه لئون بهره برده ، در بخش پشتی، سئات در طراحی آلتئا، ۲ عنصر سادگی و در عین حال اسپرت بودن را مدنظر قرار داده. این ترکیب بسیار خوب بوده و نظرات زیادی را به خودش جلب کرده است.اما به طور کلی در مقایسه با رقبای خود زیاد دلنشین نیست.استرینگ های ۱۶ اینچی آلیاژ آلومینیوم و طراحی کمان مانند بدنه از دیگر ویژگی های ظاهری آلتئا می باشد.

تصویر
طراحی ظاهری سئات آلتئا

طراحی داخلی :

در ابتدا باید گفت که داشبورد این خودرو به مانند کمان طراحی شده و علت آن هم سازگاری با بدنه(طراحی ظاهری) خودرو است و طراحی زاویه دار کنسول میانی داشبورد دسترسی راننده را به دکمه ها و صفحه نمایش راحت کرده است. در کل نمای داخلی آلتئا نسبت به گلف بهتر است. اما استفاده زیاد از پلاستیک سخت که کمی دلسردی ایجاد می کند و نقطه ضعف این خودرو است که بیننده را مایوس می کند و ما را به یاد، بخش داخلی(کابین) سایر محصولات سئات مانند لئون می اندازد که این در بین محصولات لئون که به وسیله کیهان خودرو وارد می شود،این نکته کمی ناامیدکننده به نظر می رسد، چرا که بهتر بود در بعضی بخش ها متفاوت باشند. در قسمت داشبورد، سئات آلتئا از دریچه های بزرگ با یک صفحه نمایش خوب در وسط بهره می برد.صفحه نمایشی که ۵ اینچی است و تمام رنگی و این خود برای مدیریت مولتی مدیا و نقشه بسیار خوب است دسته دنده آلتئا روکش چرم دارد و حس خوبی را به شما میدهد و همین روکش چرم در فرمان آلتئا که الکترو مکانیکی هم است تعبیه شده تا این آرگونومی مناسب به شما و سرنشینان حس خوبی می دهد.در آخر هم باید گفت که فضاهای مناسب و خوب برای گذاشتن وسایل و بطری ها در آلتئا در نظر گرفته شده است.

تصویر
طراحی داخلی سئات آلتئا

ایمنی :

سئات آلتئا موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی EURO CAP شده است . آلتئا دارای ۸ کیسه هوا است که شامل : ۲ عدد پرده ، ۲ عدد جلو ، ۲ عدد عقب و ۲ عدد جانبی می باشد.سیستم ضد قفل ترمز ها ABS ، چراغ جلو هوشمند AFS ، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری خودرو ESC ، سیستم کمک ترمز اضطراری EBA ، سیستم ایموبلایزر ، قفل خودکار ، سیستم کنترل و ایستایی در شیب HHC هم از محاسن این خودرو اسپانیایی است.

ابعاد خودرو :

این خودرو محصول اسپانیا دارای ابعاد مناسبی است و ابعاد داخلی به خصوص صندوق عقب شما را شگفت زده میکند، طول آلتئا ۴۲۸۰ میلی متر ، عرض آن ۱۷۶۸ میلی متر و ارتفاع آن ۱۵۶۸ میلی متر می باشد نکته بعدی حجم صندوق عقب این خودرو است که ۴۰۹ لیتر می باشد.

شتاب و مصرف سوخت:

این خودرو در این زمینه هم عملکرد قابل قبولی نسبت به رقبای خود کسب کرده است و شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۲.۳ ثانیه می باشد،همچنین حداکثر سرعت این خودرو، ۱۸۳ کیلومتر در ساعت است.درباره مصرف سوخت سئات آلتئا هم باید گفت که در هر ۱۰۰ کیلومتر ۵.۴ لیتر بنزین می سوزاند که مصرفی خوب و اقتصادی برای این خودرو به حساب می آید.

محاسن سئات آلتئا:

۱)کسب ۵ ستاره ایمنی
۲) مصرف سوخت اقتصادی
۳) آرگونومی بالا صندلی ها
۴) جادار بودن فضای داخلی
۵)طراحی خوب عقب
۶)استفاده از ۸ کیسه هوا

معایب سئات آلتئا:

۱) استفاده زیاد از پلاستیک سخت در داخل
۲) عدم تولید مجدد
۳) کمبود قطعات یدکی(احتمالا)


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (191 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (153 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان