امکانات و مشخصات فنی خودروی لئوپارد cs10

  دوشنبه، 20 بهمن 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
امکانات و مشخصات فنی خودروی لئوپارد cs10
این کراس اوور با دو نوع پیشرانه توربوشارژ روانه بازار چین شده است. اولین مورد یک موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتری بوده و معادل ۱۴۷ اسب بخار قدرت به علاوه ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور را ارائه می‌دهد. گیربکس سی وی تی و مصرف سوخت ۷.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر از جمله دیگر شاخصه‌های فنی این خودروی ۱۵۹۵ کیلوگرمی به شمار می‌رود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، سال 1396 بود که خبر همکاری کرمان موتور با یک برند چینی جدید به اسم لئوپارد (Leopard) منتشر شد. قرار بود ریگان خودرو به عنوان یکی از زیرمجموعه های کرمان موتور، کراس اور لئوپارد CS10 را روانه بازار کند. اما اندکی بعد، تحریم ها برگشت و برندهای معتبر خارجی از جمله پژو، رنو و هیوندای با بازار ایران خداحافظی کردند، واردات خودرو بسته شد، تولید خودرو کاهش پیدا کرد، راه های ارتباط مالی با برندهای چینی و تامین قطعات از قبل هم تنگ تر شد و حتی بعضی از چینی ها به واسطه همکاری با برندهای مطرح خودروسازی جهان، از بازار ایران رفتند. پروژه مونتاژ لئوپارد CS10 در ایران نیز به همین دلایل، به بایگانی رفت.

ولی حالا که در زمستان 99 هستیم، صحبت از تلاش مجدد لئوپارد برای ورود به بازار ایران است و ظاهرا شرکت ریگان موتور، با ترخیص برخی از قطعات لئوپارد از گمرکات، برای مونتاژ این محصول جدید آماده شده است.

طبق شنیده ها لئوپاردcs10 جایگزین کوپا T210 نیوفیس خواهد شد و از این به بعد به عنوان یک کراس اوور جمع و جور چینی در بازار کشور ما با حریفانی همچون جک S5 اتوماتیک، چری تیگو ۵ و تیگو ۷ و نیز محصولات تازه واردی همچون دیگنیتی و فیدلیتی بهمن موتور به رقابت خواهد کرد.

تصویر
طراحی ظاهری لئوپارد cs10

طراحی ظاهری لئوپارد cs10

لئوپارد سی اس 10 به عنوان یک شاسی بلند شهری جمع و جور ظاهری نسبتا متعادل و متمایل به سمت محصولات اروپایی را به نمایش می گذارد؛ به ویژه نمای جانبی و قسمت عقب خودرو طراحی نسبتا دلنشین، قابل قبول و خانواده پسند را ارائه می دهد.

با این حال نمای جلو اندکی شلوغ به نظر می رسد و از هماهنگی کمتری با سایر نواحی برخوردار است؛ به ویژه طراحی سپر در قیاس با طرح های مرسوم تفاوت دارد و محل قرارگیری چراغ های مه شکن به همراه دریچه هواکش کشیده و نسبتا باریک بعلاوه دیفیوزر کروم رنگ، فرمی نسبتا متمایز و منحصر به فرد به رخسار این خودرو بخشیده اند که البته می توانست جلوه زیباتری داشته باشد و جنبه های بصری این خودرو را با چاشنی هیجان بیشتر همراه کند، اما ظاهرا طراح اینگونه صلاح دیده است.

فرم چراغ های اصلی و جلو پنجره چندان پیچیده نیست و طراحان سعی کرده اند تا با ارائه طرحی نسبتا ساده اما شیک، جلوه مدرن به چهره لئوپارد اعطا کنند. یک خط شانه ای از انتهای چراغ عقب به حوالی گلگیر جلو امتداد یافته و فرم بدن این بچه پلنگ آسیایی را نسبتا عضلانی جلوه می دهد.

در نمای عقب از چراغ های ساده با در صندوق به نسبت بزرگ بهره گرفته شده و در مجموع نمایی دلنشین و زیبا به ویژه در مقایسه با خودروهای چینی بازار ایران را در معرض دید قرار می دهد. به طور کل باید گفت که لئوپارد cs10 شمایلی زیبنده دارد و در صورت بهره مندی از قیمت متعادل می تواند به واسطه همین زیبایی فروش مناسبی را در ایران تجربه کند.

تصویر
طراحی ظاهری لئوپارد cs10

طراحی داخلی لئوپارد cs10، الهام گرفته شده از محصولات بنز

طرح کابین لئوپارد سی اس 10 مدل 2020 به ویژه دریچه های تهویه گرد در میانه داشبورد به علاوه نمایشگر یکپارچه با صفحه کیلومترشمار پشت فرمان، به نحوی واضح الگوبرداری طراحان این بخش از روی محصولات مرسدس بنز را به یاد کارشناسان و علاقمندان می آورد.

به غیر از کپی برداری این قسمت ها، طراحی کابین و داشبورد سی اس ۱۰ نسبتا لوکس و جذاب به نظر می رسد. طرح تودری ها و تزئینات براق به کار رفته در بخش های مختلف نیز درجه کیفیت ظاهری کابین لیوپارد سی اس 10 را بالاتر نشان می دهند. برخی از کلیدها و دکمه های کنترل نیز در قسمت پشت اهرم دنده قرار گرفته اند و فرمی متمایز از سایر خودروها در این بخش از خود بروز می دهند.

از لحاظ کیفیت و جنس مواد به کار رفته در ساخت متعلقات کابین نیز نباید انتظار یک خودروی سطح بالا را داشت اما در قیاس با تولیدات داخلی، به ویژه محصولات چینی مونتاژ ایران می توان نمره قبولی به درجه کیفی متریال فضای داخل این خودرو اعطا کرد.

تصویر
طراحی ظاهری لئوپارد cs10

ابعاد بدنه نسبتا بزرگ به ویژه فاصله محوری ۲۷۰۰ میلیمتری این خودرو نوید فضایی جادار برای سرنشینان عقب با ظرفیت ۳ نفر را به مشتریان می دهد. به طور کل گرچه کیفیت کابین این خودرو قطعا به خودروهای کره ای نمی رسد در حد خود و به خصوص در قیاس با رقبای هم وطنش می تواند نظر کاربران و مشتریان ایرانی را نسبت به خود در حد مساعد نگاه دارد.

توجه: نکات و توصیفات ارائه شده در بخش کابین مربوط به نسخه ۲۰۲۰ لئوپارد cs10 می شود و باید بدانید که طرح کابین این نسخه با مدل های پیشین کاملا متفاوت است. در نسخه های قبلی لیوپارد cs10 از طراحی نسبتا ساده اما زیبا و قابل قبول استفاده شده که به طور کامل با نسخه فعلی متفاوت است.

احتمالا نسخه جدید لیوپارد با کابین مشابه محصولات مرسدس بنز روانه بازار ایران شود اما هنوز هیچ خبر رسمی در این باره انتشار نیافته است.

آپشن های لئوپارد سی اس ۱۰

هنگام نگارش این مقاله هنوز کاتالوگ رسمی این پلنگ آسیایی منتشر نشده است اما بر اساس امکانات نسخه های موجود در بازار چین می توان از حضور مواردی همچون: صفحه لمسی یکپارچه با کیلومترشمار، سیستم صوتی با شش بلندگو، شش عدد کیسه هوا، جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک، ترمز پارک برقی، تهویه هوای اتوماتیک، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، سنسور نور و باران، حسگرهای پارک جلو و عقب ، دوربین دید پشت، صندلی ها با تنظیمات برقی، روکش صندلی چرمی، فرمان برقی، سامانه های کنترل کشش و پایداری و … در لئوپارد تقریبا اطمینان داشت.

مشخصات فنی لئوپارد cs10با دو پیشرانه

این کراس اوور با دو نوع پیشرانه توربوشارژ روانه بازار چین شده است. اولین مورد یک موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتری بوده و معادل ۱۴۷ اسب بخار قدرت به علاوه ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور را ارائه می دهد. گیربکس سی وی تی و مصرف سوخت ۷.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر از جمله دیگر شاخصه های فنی این خودروی ۱۵۹۵ کیلوگرمی به شمار می رود.

اما یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده که معادل ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار مالک این خودرو می گذارد. مصرف سوخت ۸.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و گیربکس شش دنده اتوماتیک دو کلاچه نیز دیگر شاخصه های این نسخه ۱۶۶۱ کیلوگرمی از لئوپارد cs10 به شمار می رود.

در حال حاضر مشخص نیست که این خودرو قرار است با کدام قوای فنی روانه بازار ایران شود اما در صورت انتخاب نسخه ۲ لیتری توربوشارژ، این تازه وارد چینی می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد و بتواند با رقبای قدیمی بازار ایران به نحوی راحت تر به رقابت بپردازد.

انتظار می رود شتاب نسخه ۲ لیتری حدود ۹ تا ۱۰ ثانیه طول بکشد و نسخه یک و نیم لیتری نیز معادل ۱۱ ثانیه فرایند شتاب گیری صفر تا ۱۰۰ را انجام دهد.

وضعیت فروش لیوپارد cs10 در بازار ایران

نسخه ۱.۵ لیتری این خودرو با قیمتی حدود ۱۵ هزار دلار و مدل ۲ لیتری توربوشارژ نیز به بهای حدود ۱۷ تا ۱۹ هزار دلار در چین به فروش می رسد. بنابراین انتظار می رود قیمت این محصول در ایران حدود ۶۰۰ میلیون تومان ارزیابی شود. البته اگر شرکت مونتاژ کننده بخواهد می تواند برای این خودرو رقمی در حدود ۷۵۰ میلیون تومان نیز در نظر بگیرد که البته در این صورت دیگر نمی توان به موفقیت این پلنگ چینی در بازار ایران چندان دل خوش کرد.

به هر حال عامل قیمت فاکتوری بسیار مهم در انتخاب مشتریان به شمار می رود و اگر مبلغی کمتر از ۶۰۰ میلیون تومان برای این خودرو در ایران درخواست شود، آن گاه می توان به آینده این خودرو کم نام و نشان چینی امیدوار بود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (194 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (13 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان