امکانات و مشخصات فنی خودروی نیسان آرمادا

  دوشنبه، 15 دی 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
امکانات و مشخصات فنی خودروی نیسان آرمادا
موتور نیسان آرمادا تقریبا بی‌سروصدا است و چه در حالت درجا و چه در حال پرگاز صدای خیلی کمی را به اتاق خودرو منتقل می‌کند. سیستم تعلیق دوجناغی جلو و عقب به راحتی از هر دست‌اندازی رد می‌شود. کمک‌فنرهای نرم نیسان باعث می‌شود تا خودرو در دست‌اندازها کمی پرش داشته باشد اما سخت‌تر کردن کمک‌فنرها کیفیت سواری را پایین می‌آورد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، نیسان آرمادا مدل 2020 یکی از آن شاسی بلندهای بزرگ بازار است که معمولاً در مقابل رقبای خود خیلی دیده نشده، ولی این موضوع از شایستگی های آرمادا قطعاً چیزی کم نمی کند. این مدل هشت سرنشین نیسان ظرفیت بکسلی معادل حدوداً 4.2 تن داشته و از این نظر می تواند رقیبی جدی برای شورولت تاهو و جی ام سی یوکون باشد. در حالی که در آرمادا خبری از سیستم های اطلاعات سرگرمی عالی و کابین لوکس آن شاسی بلندها نیست، ولی این اس یو وی ژاپنی سواری نرم تری داشته و کیفیت ساختش فوق العاده است. نیسان آرمادا شاید فروش فوق العاده ای مانند دیگر مدل های بازار نداشته باشد، ولی توانایی های بالا و کیفیت ساخت خوب آن قطعاً نظر خیلی ها را به این خودرو جلب خواهد کرد.

نیسان آرمادا مدل 2020 در مقایسه با مدل قبلی تغییرات زیادی نداشته، ولی برخی تجهیزات در این مدل استاندارد شده اند و شاهد ارائه برخی آپشن های جدید هستیم. به عنوان مثال در همه تریم ها اکنون گرم کن آینه به صورت استاندارد ارائه شده است. همچنین آپشن رینگ های 22 اینچی از امسال برای آرمادا قابل سفارش می باشد. قیمت مدل پایه SV از 48 هزار دلار شروع می شود مدل پلاتینیوم رزرو قیمتی برابر با 66 هزار دلار دارد.

تصویر
طراحی ظاهری نیسان آرمادا

طراحی جدید نیسان آرمادا

یکی از انتقاداتی که به نیسان آرمادا وارد می شد، درباره طراحی آن بود. جلوپنجره شیب دار و چراغ های نامتناسب و روبه پایین خودرو، در نوع خود جالب بود اما در کل چهره ناخوشایندی به آرمادا داده بود. مدل ۲۰۲۱ آرمادا با مدل قبلی متفاوت است، اما فقط کمی بهتر است. کاپوت بلندتر و صاف تر و همین طور چراغ های E شکل خوب در آمده، و یادآور مدل به روزشده ۲۰۲۰ تایتان است و چهره ای قوی به خودرو بخشیده است. اما گلگیر چهارگوش جلو، ورودی های هوا و مه شکن های قرار گرفته در جلوی چرخ ها چندان جالب نیست. با این حال، مجموع این موارد باعث شده تا طراحی منسجم تری را شاهد باشیم.

طراحی جدید در عقب خودرو بهتر کار شده است. به دلیل استفاده از چراغ های ال ای دی در عقب خودرو، چراغ های عقب شبیه به چراغ های جلو شده و در صندوق عقب نیز مناسب این خودرو است. عقب آرمادا طراحی تیزتر و مدرن تری نسبت به مدل قبلی پیدا کرده، هر چند با نوع طراحی درهای خودرو در تضاد است. همچنین گلگیرهای عقب و جلو خودرو دو رنگ است.

طراحی داخلی نیسان آرمادا از هر نظر خوب است و نقطه قوت این شاسی بلند ژاپنی محسوب می شود. مدل ۲۰۱۷ آرمادا دارای تجهیزات الکترونیکی قدیمی بود و فقط یک نمایشگر لمسی تقریبا کوچک ۸ اینچی برای سیستم صوتی و تصویری داشت و اپل کار پلی و اندروید اتو روی آن نصب نشده بودند. در مدل ۲۰۲۱ آن سیستم قدیمی کنار گذاشته و به جای آن، یک نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی همراه با وای فای، اپل کار پلی بی سیم و اندروید اتو باسیم نصب شده است. یک نمایشگر ۷ اینچی هم در جلوی راننده قرار گرفته و طراحی داخلی را بهتر کرده است.

تصویر
طراحی ظاهری نیسان آرمادا

نمایشگر کنسول مرکزی بازطراحی شده و دکمه های تنظیم صدا و رادیو در پایین آن قرار گرفته و همچنین تعدادی دکمه برای کنترل سیستم صوتی و تصویری به این بخش اضافه شده است. دریچه ها و دکمه های تهویه مطبوع در پایین بخش سیستم صوتی و تصویری قرار داده شده است. کمی که پایین تر برویم به پد شارژر بی سیم، کنترل ترمز کاروان و پورت های یواس بی می رسیم. با وجود شباهت آرمادا ۲۰۲۱ به مدل قبلی، طراحی داخلی آن رضایت بخش است و همچنین صندلی ها مناسب یک رانندگی طولانی هستند.

مشخصات فنی نیسان آرمادا

در زیر کاپوت نیسان آرمادا یک موتور ۵.۶ لیتری V8 تزریق مستقیم قرار گرفته که می تواند ۴۰۰ اسب بخار نیرو تولید کند. این شاسی بلند می تواند یک کاروان ۳۸۵۵ کیلوگرمی را به دنبال خود بکشد. قدرت این پیشرانه از طریق یک جعبه دنده هفت سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو و یا به چهار چرخ متحرک نیسان منتقل می شود.

موتور نیسان آرمادا تقریبا بی سروصدا است و چه در حالت درجا و چه در حال پرگاز صدای خیلی کمی را به اتاق خودرو منتقل می کند. سیستم تعلیق دوجناغی جلو و عقب به راحتی از هر دست اندازی رد می شود. کمک فنرهای نرم نیسان باعث می شود تا خودرو در دست اندازها کمی پرش داشته باشد اما سخت تر کردن کمک فنرها کیفیت سواری را پایین می آورد.

البته این سواری نرم آرمادا در سر پیچ ها و یا در هنگام تغییر سریع لاین، آزاردهنده و حتی خطرناک می شود. حرکات خودرو به سختی قابل کنترل است و فرمان پذیری ضعیفی دارد. علیرغم استفاده از سیستم تعلیق چهار پیوندی اما این خودرو مناسب مسابقه نیست.

تویوتا لندکروز سری ۲۰۰ و نیسان پاترول وای ۶ از رقبای اصلی نیسان آرمادا محسوب می شوند. این سه خودرو از اتومبیل های موردعلاقه کشاورزان، سازمان های دولتی و علاقمندان به آف رود محسوب می شوند. گذشته از شهرت و معروفیت لندکروزر، تفاوت اصلی آن با نیسان آرمادا فقط در قیمت است. مجهزترین مدل آرمادا ۲۰ هزار دلار از لندکروزر ۸۵،۵۱۵ دلاری ارزان تر است. هر چند هنوز نیسان قیمت دقیق این خودرو را اعلام نکرده است.

امکانات نیسان آرمادا 2021

یکی از دغدغه های خودروسازان ایجاد یک فضای داخلی مناسب برای راننده و سرنشینان است. صندلی های جلوی نیسان آرمادا SL از نوع چرمی و دارای گرم شونده است، و صندلی های مدل SV با پریما تکس روکش شده است. بهترین مدل نیسان آرمادا با نام پلاتینیوم ریزرو شناخته می شود، صندلی های جلوی این مدل دارای روکش چرم و تهویه مطبوع و صندلی های ردیف دوم به گرم کن مجهز شده است. مواد به کار رفته در کابین خودرو از نوع عالی و باکیفیت بوده و به ندرت مواد پلاستیکی با کیفیت معمولی دیده می شود.

صندلی های ردیف اول و دوم نیسان آرمادا پشت سر هم نصب شده و یک کنسول مرکزی صندلی های ردیف دوم را از هم جدا می کند. با وجود سه دریف صندلی، فضای بار کمی کوچک است و در صورت تا کردن صندلی های ردیف سوم، نیسان آرمادا تبدیل به یک خودرو ۴ نفره با فضای بار کافی می شود. البته می توان صندلی های ردیف دوم را به صورت سه نفره نیز سفارش داد.

مجموعه ای از ابزارهای دستیار راننده به صورت استاندارد روی نیسان آرمادا نصب شده است، اگرچه به اندازه رقبا کامل و جامع نیست. کروز کنترل تطبیقی و ترمز اضطراری خودکار با سیستم تشخیص عابر پیاده از جمله این ابزارها است. کنترل رانندگی بین خطوط، هشدار نقطه کور، ترمز اتوماتیک عقب و سنسورهای پارک جلو و عقب هم در همه مدل های آرمادا وجود دارد. از آنجا که نیسان آرمادا فاقد کنترل خودکار فرمان است، راننده هر از گاهی صدای هشدار رانندگی بین خطوط را خواهد شنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (6 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) اولین تصویر دردناک از پیکر آیت الله آل هاشم در تابوت+عکس (1 نظر) ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (1 نظر) واکنش ها به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان/رهبر معظم انقلاب: اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم (1 نظر) فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (1 نظر) (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
رئیس جمهور از آخرین سفر استانی خود به تهران باز می گردد روضه خوانی جگرخراش مهدی رسولی برای سیدابراهیم رئیسی در تبریز+ویدیو/ الهی دورت بگردم برا درد مردم تا کجا رفتی که پیدات نمیکردن پسر شهید امیرعبداللهیان: قرار بود پدرم در روز میلاد حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) لباس خادمی حضرت را بر تن کند که … ویدیویی دیده نشده از استاندار جوان و دهه شصتی آذربایجان شرقی درحال آشپزی و پخت نذری/ حیف شما شهید بزرگوار+ویدیو تعریف و تمجید مژده لواسانی از آیت الله آل هاشم امام جمعه شهید تبریز+عکس پدری که دخترش را ندید و شهید شد منزل خواهر شهید سید ابراهیم رئیسی و گریه های تلخ خواهر در سوگ برادر+عکس واکنش غم انگیز هنرمندان ایرانی به شهادت رئیس جمهور و همراهانشان/ از بهنوش بختیاری تا رضا رویگری و بازیگر نون خ+عکس شب یلدای متفاوت آیت الله آل هاشم سومین امام جمعه شهید تبریز در بین مردم+عکس بهشت کوچکی که بهنوش طباطبایی برای خود ساخته است/ چه زیبا و دنجه اینجا +عکس عرض ارادت خاص دانشجوی عراقی به آیت الله رئیسی در حاشیه مراسم تشییع شهیدان خدمت +فیلم چهره ماتم زده همسر و فرزندان شهید حسین امیر عبداللهیان در سوگ عزیزشان+عکس /خانه رنگ و بوی غم دارد... نماهنگ «شهید جمهور» برای شهادت آیت‌الله رئیسی منتشر شد+ویدیو/ بَه به عروجی اینچنین واکنش سیدجواد هاشمی به شهادت رئیس جمهور: ای کاش این فاجعه رخ نمی‌داد کادر پروازی شهادت را بیشتر بشناسید+ سوابق خدمتی خاطره اینستاگرامیِ جالب شهید آیت‌الله آل‌هاشم‌ از فردی که با رفتار ایشان متحول شد+ویدیو/ از امروز خودم و خانواده ام سرباز رهبری هستیم واکنش جوادنکونام سرمربی استقلال به سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور و هیئت همراه تغییر نام بزرگراه شهید سلیمانی به شهید رئیسی به پیشنهاد دختر شهید سلیمانی صحبت های علی جعفری آذر نماینده منتخب مردم در حاشیه مراسم تشییع آیت الله رئیسی و همراهانشان در تبریز+ ویدئو محبت پدرانه آیت الله رئیسی به فرزند شهید سرهنگ دوم «محمدرضا اسداللهی» +ویدئو صحبتهای قابل تامل سیدابراهیم رئیسی درباره دلایل حضورش در انتخابات+ویدیو/ به آقا گفتم منو از بهشت به جهنم آوردین موحدی کرمانی رئیس مجلس خبرگان شد روایت سیدابراهیم رئیسی از نوع مدرسه 2 نوه‌ی دختری‌ِشان میز عزای الهام علی اف آخرین فردی که با آیت الله رئیسی و همراهانشان دیدار کردند/ سوگواری سفارت ایران در باکو+عکس پیام تسلیت «محمدرضا زنوزی» در پی شهادت جمعی از خدمت‌‌گزاران ملّت در سانحه سقوط بالگرد/ایران و جامعه جهانی اسلام سرمایه‌های ارزشمندی را از دست داد واکنش جگرسوز عروس سید حسین خمینی به شهادت رئیس جمهور/ نفسش سخت گرفته‌ست به آغوش بکش...+عکس صحبتهای قابل تامل برادر سید ابراهیم رئیسی و زینب سلیمانی درباره رئیس جمهور شهید کشور+ ویدیو اختصاصی ساعدنیوز: بیعت با رهبر انقلاب در وداع با شکوه مردم تبریز با پیکر شهیدان راه خدمت +ویدیو آخرین گفتگوی کمتر دیده شده شهیدان سلیمانی و رئیسی در مضجع شریف امام رضا (ع) +ویدئو/فقط اونجایی که سردار دلها اجازه خوندن دو رکعت نماز میگیره... واکنش خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی به شهادت سید ابراهیم رئیسی و همراهانش آخرین زیارت آیت الله رئیسی در حرم امام رضا(ع) 5 روز پیش از شهادت/ دیدم مشهد چرا هی بی قراری میکند...+ویدیو آخرین نماز شهدای راه خدمت به امامت شهید آل هاشم+عکس واکنش شجاع خلیل زاده به شهادت شهدای خدمت/ ای داغ بر دل نشسته +عکس تصویری از حضور علی پروین در حضور سید ابراهیم رئیسی/ پیراهن تیم ملی فوتبال در دستان شهید خادم +عکس جزئیات تماس تلفنی آیت الله آل هاشم با رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور بعد از سقوط بالگرد+فیلم سفر بخیر شهیدی که شدی عاقبت بخیر+ویدئو ابلاغ سلام رهبری به مردم تبریز توسط رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در مراسم تشییع شهدای خدمت+ویدیو گریه های از ته دل و برای ملتِ سیدابراهیم رئیسی در هواپیما که هیچوقت پخش نشد+ ویدیو واکنش غم انگیز بازیگر یوسف پیامبر به شهادت رئیس جمهور و همراهانش در سانحه هوایی+عکس بی‌تابی و گریه های مادربزرگ اردبیلی برای ابراهیم رئیسی+ویدیو
تیتر امروز   
واکنش غم انگیز هنرمندان ایرانی به شهادت رئیس جمهور و همراهانشان/ از بهنوش بختیاری تا رضا رویگری و بازیگر نون خ+عکس
چهره ماتم زده همسر و فرزندان شهید حسین امیر عبداللهیان در سوگ عزیزشان+عکس /خانه رنگ و بوی غم دارد...
واکنش سیدجواد هاشمی به شهادت رئیس جمهور: ای کاش این فاجعه رخ نمی‌داد
کادر پروازی شهادت را بیشتر بشناسید+ سوابق خدمتی
واکنش جوادنکونام سرمربی استقلال به سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور و هیئت همراه
تغییر نام بزرگراه شهید سلیمانی به شهید رئیسی به پیشنهاد دختر شهید سلیمانی
موحدی کرمانی رئیس مجلس خبرگان شد
پیام تسلیت «محمدرضا زنوزی» در پی شهادت جمعی از خدمت‌‌گزاران ملّت در سانحه سقوط بالگرد/ایران و جامعه جهانی اسلام سرمایه‌های ارزشمندی را از دست داد
روایت سیدابراهیم رئیسی از نوع مدرسه 2 نوه‌ی دختری‌ِشان
واکنش خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی به شهادت سید ابراهیم رئیسی و همراهانش
آمریکا شهادت رئیس‌جمهور را تسلیت گفت
واکنش قلعه‌نویی به خبر شهادت سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشور
بیوگرافی خلبانان بالگرد حامل رئیس جمهور
اطلاعیه شماره یک ستاد برگزاری مراسم «شهدای خدمت»
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟