امکانات و مشخصات فنی خودروی رانا پلاس

  دوشنبه، 18 اسفند 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
امکانات و مشخصات فنی خودروی رانا پلاس
فناوری انتقال قدرت در مشخصات فنی رانا پلاس بر عهده گیربکس اتومات آن است. مقاومت فن رادیاتور از دیگر امکانات جدیدی است که به این خودرو اضافه شده است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، ایران خودرو در هشتمین سال عرضه رانا، نسخه جدید این خودرو را با نام «رانا پلاس» معرفی کرد؛ خودرویی که هرچند در زمستان 98 برای اولین بار رونمایی شد اما از پاییز 99 بدست مشتریان رسید. رانا پلاس با اینکه فیس لیفت رانا محسوب می شود اما بهتر است آنرا نسخه ارتقایافته رانا بدانیم چراکه هم استاندارد آلایندگی موتورش بهتر شده، هم به امکانات بیشتری مجهز شده و هم اینکه، چندین تغییر ظاهری را تجربه کرده است. ب

رانا پلاس معرفی شد

با چهره ای متفاوت تر و البته مقبول تر، شاهد حضور این خودرو هستیم که البته با استقبال فوق العاده، تعداد این خودرو در خیابان ها هر روز رو به افزایش است. از اولین ویژگی های تغییر یافته این خودرو، چراغ های قسمت جلویی و عقبی آن است که کاملا متفاوت از نسخه اصلی رانا است. رانا پلاس با بهره مندی از چراغ های LED توانسته هم نور بهتری را به مسیر خود اضافه کند و هم از فناوری روز استفاده کند. البته اولین شاخصه بارز رانا پلاس این است که توانسته با ساختاری به روز تر استاندارد یورو 5 را به دست آورد و در صف اتومبیل های معدودی قرار بگیرد که این استاندارد جهانی را با خود یدک می کشند. یکی دیگر از هوشمندی هایی که در ساخت این خودرو دیده می شود، رنگ یکپارچه ای است که تمام اجزای بدنه از آن پیروی کرده اند.

جلو پنجره رانا پلاس نیز از نسخه اصلی فاصله زیادی دارد و با طرحی جمع و جور در قسمت جلویی دماغه قرار گرفته است. دو نور افکن نیز درست زیر چراغ های این خودرو قرار گرفته است که در شرایط مشخص می تواند یاری گر راننده باشد. رینگ های طراح خورشیدی با تایرهای متناسب توانسته هارمونی مناسبی را با تمام اجزای دیگر برقرار کند. آینه بغل های رانا+ هم طراحی هماهنگی با چراغ های این خودرو دارد. در کل، می شود گفت که رانا پلاس ترکیب یکدست و دور از به هم ریختگی دارد.

تصویر
طراحی ظاهری رانا پلاس

تغییرات رانا پلاس کدام است؟

در تغییرات طراحی داخلی این خودرو می توان به تغییر کلی داشبورد آن اشاره کرد و البته به علاوه جادار شدن و مهندسی ساز بود داشبورد، کنسولی میان دو صندلی نیز بهینه طراحی شده است و جای بیش تری را فراهم کرده است. شیشه های این خودرو در همان نسخه اولیه برقی بود اما همه مخاطبان نسخه اصلی رانا از این که برای استفاده از دکمه های بالابر شیشه این خودرو مجبور هستند از ناخن انگشتان خود استفاده کنند شکایت داشتند. تغییر در طراحی تمام دکمه های بالابر این خودرو باعث شده تا راننده و دیگر سرنشینان بتوانند با انگشتان خود به راحتی شیشه های خودرو را حرکت دهند. یک مورد که در طراحی ظاهری این خودرو هم مانند بعد داخلی آن تغییر کرده رودری های جدیدی است که با لایه کرومی جلوه شیک تری به رانا پلاس بخشیده است. دسته دنده نیز از دیگر امکاناتی است که برای رانندگان از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین جهت، دسته دنده در رانا+ با ارگونومی بهتری طراحی شده است. نور آتشین رنگ کیلومتر شمار عقربه ای این نسخه جدید از امضاهای آن است که حالتی اسپرت را به این خودرو می دهد. صفحه کیلومتر شمار این خودرو شبیه کیلومتر شمار پژو 206 اتومات است.

تصویر
طراحی داخلی رانا پلاس

سیستم صوتی آن نیز با چهار بلندگو و با قابلیت پخش از طریق بلوتوث از دیگر امکانات به روز شده این خودرو است. سیستم کروز کنترل برای تقسیم و انتقال نیرو خودرو تعبیه شده است تا در مواقع ضرور از آن استفاده شود. پشت فرمان رانا+ که بنشینید متوجه آرم رانا البته با طرح کرومی خواهید شد. البته یک سری دکمه نیز روی فرمان در قسمت راست و چپ خودرو قرار گرفته اند که برای کنترل سیستم صوتی و تهویه مطبوع اتومبیل کاربرد دارند. نسخه اصلی رانا دارای ایربگ بوده است اما نقص هایی داشت که در نسخه پلاس خبری از آن نقص ها نیست. عایق بندی قسمت های مختلف این ماشین شامل حال کاپوت هم می شود که هم قوای این قسمت را بالا برده و هم از زیباتر از سری های قبلی است. صندوق عقب با موکت جدید که ضد بو نیز هست نیز با گنجایشی لیتری بیش تر، سفر و حمل وسایل را برای سرنشینان راحت تر می کند. این خودرو مجهز به چراغ دیلایت است.

مشخصات فنی رانا پلاس

اول از همه باید گفت که فناوری انتقال قدرت در مشخصات فنی رانا پلاس بر عهده گیربکس اتومات آن است. مقاومت فن رادیاتور از دیگر امکانات جدیدی است که به این خودرو اضافه شده است. نکته دیگر در مورد گیربکس، 6 دنده جدیدی است که به مجموعه آن اضافه شده و همین امر باعث بهبود کیفیت کار اتومبیل و البته مصرف بهینه سوخت آن نیز می شود. اما این نکته افتخار آمیز است که طراحی این قسمت های به روز شده فنی همگی به دست کارشناسان و متخصصان داخلی انجام شده است. موتور این اتومبیل 4 سیلندره است و با 16 سوپاپ، شتاب بسیار خوبی را به اتومبیل می دهد. حجم موتور در این خودرو به 1587 سی سی می رسد و به خاطر نوع بهینه سازی که در ساختار رانا + انجام شده، موتور اتومبیل با تنفس طبیعی، کار سوخت را به کم مصرف ترین حالت رسانده است.

انتقال نیرو با دیفرانسیل جلو انجام می شود. قدرت آن نیز در حداکثر حالت به 105 اسب بخار و در 5800 دور در دقیقه می رسد. گشتاور 142 نیوتونی در 4000 دور در دقیقه انجام قدرت نمایی می کند و در مجموع، این اجزای فنی که حکم قلب اتومبیل را ایفا می کنند توانسته اند شتاب 0 تا 100 این خودرو را در 12 ثانیه رقم بزنند. حداکثر سرعت رانا پلاس 189 کیومتر در ساعت است. طول و عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب 4292، 1648 و 1453 میلی متر است. وزن خالص خودرو 1109 کیلوگرم است. ضریب ایمنی رانا پلاس با ترمز دیسکی جلو ABS و EBD نسبت به هم ردیفان خود بالا است. همان طور که در تمام قسمت ها توضیح داده ایم می توان فهمید آن چه که شعار اصلی این اتومبیل است، چالاکی و شتاب است و البته این مزیت همراه با ضریب ایمنی بالا در این خودرو همراه است و خرید این خودرو در مقابل دیگر محصولات ایران خودرو خودروهای داخلی هم مقرون به صرفه است و هم مناسب رانندگی در سفرهای شهری و بین شهری در کشور است.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
داریوش ارجمند: خانومه میره وزنه بردار میشه 2 سال دیگه نه رحم داره نه تخمدان همشو عمل میکنه میریزه دور! من پدر سنتی رو دوست دارم تا پدری که سفره عرق پهن میکنه+فیلم (596 نظر) مهنوش صادقی همسر دوم مهدی هاشمی: 20 سال با مهدی هاشمی رابطه داشتم و گلاب آدینه خبر داشت (278 نظر) عکسی از اولین روز مادر شدن فرح پهلوی/ قرق بیمارستان و نمایش زندگی سلطنتی... (270 نظر) ساده زیستی رهبر انقلاب به روایت تصویر / از عینک شکسته و کفش ساده تا سفره غذای ساده در کنار سیاستمداران (264 نظر) مادر علی دایی: پسرم به بیمارستانها گفته اگه کسی توان مالی نداشت به من خبر بدین؛ به هر نیازمندی که من بگم به حسابش پول واریز می‌کنه +ویدیو (255 نظر) داریوش ارجمند: من مختار رو خوب میشناسم! مختار خیلی علیه السلام نیست/ اصلا از مختار و فریبرز عرب نیا خوشم نمیاد! (205 نظر) نگاهی به مجلل ترین مدرسه در سوئیس که بچه های پهلوی در آنجا درس خواندند/ زمانی که بچه های مردم از امکانات کم تحصیلی هم برخوردار نبودند! (176 نظر) خنده رهبر انقلاب از پیشنهاد عجیب احمدی‌نژاد: ساخت اتوبان از فرودگاه امام به مسجد جمکران تا امام زمان در ترافیک و شلوغی اتوبان قم گیر نکنند! (148 نظر) تصویری از اعلامیه ترحیم همسر تایلندی یوسف تیموری/ روحش شاد و یادش گرامی (122 نظر) شعرخوانی زیبای رهبر معظم انقلاب به زبان ترکی با تسلط بسیار بالا/ دلنشین و پرمعنا+ویدیو (116 نظر) رهبر معظم انقلاب تغییر چهره دادند؛ رهبری با لباس مبدل اصلا قابل شناسایی نبودند +فیلم (115 نظر) آلبوم تصاویر آذری جهرمی به مناسبت سالروز تولدش ؛ از استایل دامادی در شب عقد و سفر به حافظیه و تخت جمشید با اهل و عیال تا موتورسواری کنار دریا و دوشیدن شیر گوسفند (101 نظر) خلاقیت پسر بچه اصفهانی در تبدیل دوچرخه کلاسیک دهه شصتی به موتور پرشی با یک تکه حلبی حماسه ساز شد +فیلم/ آقا این به مغز مهندسای ایلان ماسک هم نمیومد (97 نظر) نگاهی به خانه ابدی گُلباران شده آرش میر احمدی هنرمند جوان پَر پَر شده / روحش شاد و یادش گرامی (89 نظر) پاسخ دندانشکن جهان پهلوان علیرضا حیدری به حرف های سخیف مهمان برنامه دورهمی مهران مدیری +فیلم/ دوست دارم بچم با بچه های عادی جامعه زندگی کنه (87 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه شنبه 31 شهریور 1403
فال انبیاء روزانه شنبه 31 شهریور 1403
فال حافظ با تفسیر روز شنبه 31 شهریور 1403 + فیلم
فال قهوه با نشان روز شنبه 31 شهریور ماه 1403
فال روزانه امروز شنبه 31 شهریور ماه 1403
فال شمع روزانه شنبه 31 شهریور 1403
قاب نوستالژی؛ نگاهی به بازی های بچه های دهه شصتی/ هفت سنگ، لی لی، الک دولک+عکس
ماجرای تلخ و شیرین نوجوان لاغر اندام نوازنده!/ از خرید اولین گیتار در 13 سالگی تا لحظه مرگ این مرد خوش صدا مرتضی پاشایی!+ ویدئو
فراخوان پذیرش دانشجوی بدون آزمون در مقطع ارشد و دکتری
(ویدیو) خاطره‌ی بانمک و فراموش‌نشدنی رضا عطاران از محمدرضا گلزار سر فیلم " توفیق اجباری"/ 🤔😅
دانشگاه تبریز در جمع 3 دانشگاه برتر وزارت علوم
(ویدئو) حمید معصومی نژاد و قهوه خوردنش در ایتالیا خبر ساز شد!/ آموزش آداب خوردن قهوه به سبک حمید معصومی نژاد در رم!😉
(عکس) ست زیبای مریم مومن و گیتی قاسمی، بازیگر جوکر 2 در اکران فیلم "لختگی"
(ویدیو) سکانس خنده دار جوکر با دبیری سوسن پرور/ فقط نرگس محمدی که میگه یبار دیگه میگی ایَ یَ الحالُ😂
(ویدیو) سوال جواب حامد آهنگی از الیکا عبدالرزاقی/ شوهرش امین زندگانی رو قشنگ نابود کرد😂
منتخب روز   
توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW جمله امروز پزشکیان که گفت «خیلی خراب نکردم که؟» در فرهنگ آذری زبان ها یعنی چه؟ +عکس کیک تولد خاص و شکلاتی شهاب حسینی برای تولد 13 سالگی پسرش با طرح مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس خاطره خنده دار مهران مدیری : یه آقایی با کیف سامسونِت و کت و شلوار آبی استخری اومد صداشو کلفت کرد مغرورانه گفت آقای مدیری من برای اینکه وارد سینما شم باید چیکار کنم گفتم باید بلیط بخری+ویدئو کیک تولد خاص و شکلاتی همسر هاشمی رفسنجانی برای تولد 82 سالگی یارش با طرح مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس تصویر رهبر معظم انقلاب در دستان وزیر کودک‌کش+عکس انتشار غزل جدیدی از رهبر معظم انقلاب + فیلم/ دیدن این ویدیو با صدای دلنشین رهبری رو از دست ندید