امکانات و مشخصات فنی خودروی فاو بسترن بی ۳۰

  پنجشنبه، 30 بهمن 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
امکانات و مشخصات فنی خودروی فاو بسترن بی ۳۰
از جمله مهمترین مزیت‌های فاو بسترن بی30 می‌توان به مواردی همچون طراحی ظاهری مناسب، کیفیت ساخت قابل قبول، سواری نسبتا نرم و راحت، صندوق عقب جادار، طراحی داخلی نسبتا رضایت‌بخش اشاره کرد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، B30 را باید جدی ترین و مهم ترین محصول FAW در ایران بدانیم چراکه برخلاف B50F، گروه بهمن با شرایط بهتری دست به عرضه آن در کشورمان زد. B30 محصول 2015 کشور چین است و از اوایل 1396 به خیابان های کشورمان رسید. برخی ها از روی نامش تصور می کنند که این خودرو ابعاد کوچک تری نسبت به B50F دارد درحالیکه اندکی بزرگ تر است و حتی فاصله محوری اش تنها چندین سانتی متر از B50F کمتر است. جالب تر اینکه حجم صندوقش حدود 30 لیتر بزرگ تر از B50F شده. بسترن B30 با پلتفرم ارتقایافته ای از فولکس واگن ساخته شده و حتی پیشرانه آن نیز تا مدت زمان زیادی تحت لیسانس آلمانی ها بود، ولی بعدها، فاو حق امتیازش را خریداری کرد.

طراحی ظاهری فاو بسترن بی ۳۰

شکل و شمایل بدنه و طراحی بیرونی فاو بسترن B30 نسبت به بسیاری دیگر از محصولات چینی دارای پختگی بیشتری بوده و علی رغم ارائه ظاهری نسبتا کلاسیک از خود، شمایلی مدرن را در قیاس با سایر محصولات اقتصادی هم رده به نمایش گذاشته است. در نمای روبرو شاهد ترکیب مناسب چراغ های جلو با حالتی تهاجمی و به همراه یک جلوپنجره شش ضلعی با ابعاد نسبتا بزرگ هستیم که در کنار تزیینات مشکی رنگ سپر حالتی خشن و ستیزه جویانه را برای چهره این خودرو پدید آورده است.

تصویر
طراحی ظاهری فاو بسترن بی ۳۰

خطوط حجمی روی درب موتور نیز موجب ارتقاء حالت عضلانی نمای روبرو در فاو بسترن بی 30 شده است. در نمای بغل طراحان از خطوط شانه ای با حالتی نسبتا مواج و برخی حجم های مختلف استفاده کرده اند تا ضمن کاهش سادگی این بخش از خودرو، حالتی ورزشکارانه و خوش تراش به نمای بغل بسترن بی سی اعطا کنند. در بخش عقب از چراغ های دو تکه با طراحی ساده و گرافیک داخلی جذاب استفاده شده که از هماهنگی مناسبی با انواع جلو بهره می برند. طراحی درب صندوق و سپر نیز به صورت متعارف انجام شده و هماهنگی مناسبی با سایر المان های بدنه ایجاد کرده است. به طور کل طراحی ظاهری فاو بسترن بی ۳۰ در قیاس با سایر محصولات مشابه به ویژه تولیدات داخل همچون دنا، ام وی ام ۵۵۰ و … توانسته موجبات رضایتمندی بیشتر مشتریان و خریداران این گونه سدان های اقتصادی را فراهم آورد.

طراحی داخلی فاو بسترن B30

فضای داخلی بسترن بی ۳۰ به ویژه بخش هایی همچون کنسول میانی داشبورد، غربیلک فرمان و رودری های آن نسبتا ساده طراحی شده اما در عین سادگی زیبایی متناسبی نیز در پس چهره آنها قابل مشاهده است؛ به نحوی که می تواند نظر مثبت مشتریان اینگونه خودروهای سدان اقتصادی نه چندان گران قیمت را نسبت به خود جلب سازد. طرح کنسول میانی به ویژه دریچه های تهویه مستطیل شکل چندان مدرن طراحی نشده اما نظم مناسبی در چینش ادوات و دکمه های روی آن به کار گرفته شده تا راننده راحت تر بتواند از سیستم های تهویه و سایر موارد استفاده کنند.

تصویر
طراحی داخلی فاو بسترن B30

طراحی غربیلک فرمان به صورت سه شاخه و ساده صورت گرفته که در کنار حالت سیلندری صفحه کیلومتر شمار جلوه نسبتا آشنا و متعارفی را در مقابل چشمان راننده پدید آورده است. متریال به کار رفته در ساخت داشبورد و رودری ها در حد مطلوب و قابل قبول با کیفیت نیستند اما می توان آنها را هم تراز سایر محصولات موجود در این رنج قیمت ارزیابی کرد.

از سوی دیگر ظرفیت صندلی های ردیف عقب برای افراد بلندقد کمی محدود بوده و می تواند فضای محدودتری را برای قسمت پا و سر ایشان ایجاد کند. با این حال ظرفیت صندوق عقب با حجم ۴۸۰ لیتر به خوبی جوابگوی نیازهای خانواده های ایرانی به ویژه در هنگام مسافرت خواهد بود. در مجموع باید عنوان داشت که طراحی کابین بسترن بی30 اگرچه از طراحی مدرن در حد برخی رقبا برخوردار نیست اما محیط نسبتا زیبایی را به سرنشینان خود ارائه داده و می تواند از عهده نیازهای بصری مشتریان اینگونه محصولات برآید.

آپشن ها و امکانات B30

بسترن بی ۳۰ به تجهیزات رفاهی و ایمنی زیر مجهز شده است: کروز کنترل، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، سامانه های کنترل کشش و پایداری، سنسور پارک عقب، ترمز ضد قفل ABS، توزیع نیروی ترمز EBD، ترمز کمکی، دیلایت، اتولایت، چراغ مه شکن جلو و عقب، فرمان برقی با روکش چرم و دکمه های کنترل از نوع حساس به سرعت، سیستم صوتی با چهار اسپیکر، نمایشگر لمسی هفت اینچی، رهیاب، دوربین عقب، بلوتوث، USB، نمایش خطوط پارک با حرکت فرمان، دو عدد کیسه هوا راننده و سرنشین جلو، کمربند ایمنی پیش کشنده، سیستم تهویه مطبوع دیجیتال، صندلی راننده و سرنشین جلو با تنظیمات دستی، صندلی عقب تاشونده، روکش صندلی چرم و پارچه، ایزوفیکس صندلی، آینه جانبی با گرمکن، سانروف، شیشه بالابر آنتی ترپ راننده.

مشخصات فنی فاو بسترن بی ۳۰

بسترن B30 از یک پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی به حجم ۱.۶ لیتر نیرویی معادل ۱۰۷ اسب بخار قدرت و 1۵۵ نیوتن متر گشتاور دریافت می کند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این سدان ۱۲۷۰ کیلوگرمی برابر با ۱۲.6 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن به رقم ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. این خودرو حدود ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر نیز سوخت مصرف خواهد کرد. ناگفته نماند که یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک مجهز به حالت اسپرت قوای پیشرانه را به سمت چرخ های محور جلو انتقال می دهد. نکته ای که پیرامون قوای فنی فاو بسترن بی30 باید ذکر شود این است که برخی از مالکان نسبت به کشش این خودرو به ویژه در سربالایی ها و در حالتی که ۴ تا ۵ سرنشین در آن حضور داشته باشند، چندان رضایت نداشته و گویا این خودرو نمی تواند هیجان کافی را به کاربران خود در این زمینه انتقال دهد. در نتیجه باید گفت که فاو بسترن بیشتر برای رانندگی آرام و نه چندان پرشتاب مناسب خواهد بود.

مزایا و معایب FAW B30

از جمله مهمترین مزیت های فاو بسترن بی30 می توان به مواردی همچون طراحی ظاهری مناسب، کیفیت ساخت قابل قبول، سواری نسبتا نرم و راحت، صندوق عقب جادار، طراحی داخلی نسبتا رضایت بخش اشاره کرد. در دسته نقاط ضعف نیز می توان به مواردی همچون عدم کشش مطلوب به ویژه در هنگام عبور از سربالایی ها که شاید با ضرایب نسبتا سبک دنده ارتباط پیدا کند و همچنین عرضه محدود که سبب عدم گستردگی خدمات پس از فروش و لوازم یدکی بسترن بی ۳۰ نسبت به رقبایی همچون دنا پلاس شده است را می توان به عنوان نقاط ضعف بسترن B30 در نظر گرفت.

وضعیت فروش فاو بسترن B30 در بازار ایران

همانطور که در ابتدا اشاره شد بسترن B30 فرصت حضور گسترده را در بازار ایران پیدا نکرد و عرضه آن با تیراژ بالا تاکنون آن طور که باید و شاید تحقق پیدا نکرده است. بنابراین عدم اطمینان مشتریان نسبت به آینده این خودرو چینی و تامین لوازم یدکی و خدمات پس از فروش آن سبب شده تا عمده خریداران با تردید به سمت این محصول نسبتا مناسب چینی گام بردارند. در نتیجه با این تفاسیر باید اعلام کرد که وضعیت فروش بسترن B30 در ایران علی رغم محبوبیت این محصول چندان پرحرارت و پررونق نبوده و بازار معاملات آن از گرمایی در حد رقبایی همچون دنا پلاس بهره نمی برد. با این حال مالکان فاو بی30 معمولا برای فروش اتومبیل خود با مشکلات زیادی از جهت پیدا کردن مشتری مناسب روبرو نخواهند شد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان